اخبار ارز دیجیتال

داستان شهری در سوئیس که مردمانش برای پرداخت‌های روزانه از کریپتو استفاده می‌کنند

داستان شهری در سوئیس که مردمانش برای پرداخت‌های روزانه از کریپتو استفاده می‌کنند

این روزها بحث‌های زیادی در مورد آینده تراکنش‌های مالی با تمرکز ویژه بر ادغام ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های روزانه به راه افتاده است.

به گفته گریسی چن (Gracy Chen) از بیت‌گت (Bitget)، شهر لوگانو سوئیس، به عنوان نمونه‌ای پیشگام از چگونگی بافته شدن ارزهای دیجیتال در تار و پود زندگی روزمره خودنمایی می‌کند و حالا به یک موردپژوهی برای شهرهای سراسر جهان تبدیل شده است. به گفته چن، بیش از ۱۵ درصد از ساکنان لوگانو برای فعالیت‌های مالی منظم، از جمله پرداخت قبوض، خرید و دسترسی به خدمات آنلاین، از استیبل کوین LVGA شهر خود استفاده کرده‌اند.

دارایی‌های دیجیتال برای دوری از بانک‌ها ارزشمند هستند

در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده، جمعیت خانوارهایی که هیچ حساب پس‌انداز یا جاری ندارند به ۶ درصد می‌رسد، در مناطقی مانند آفریقا، این عدد بیش از ۵۲ درصد است که پتانسیل دگرگون‌کننده ارزهای دیجیتال را در تقویت مشارکت مالی برجسته می‌کند. علی رغم استفاده روزافزون از ارزهای دیجیتال، آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند در تمامی نقاط به سیستم‌های پرداخت سنتی امور مالی خانوارها دست یابند.

با این حال، این روند در حال تغییر است و شرکت‌های پرداخت جهانی و پلتفرم‌های تجاری کارت‌های اعتباری کریپتو صادر می‌کنند و شرکت‌های بزرگی مانند ویکی‌پدیا، مایکروسافت و گوگل از پرداخت‌های بیت‌ کوینی استقبال کرده‌اند.

لوگانو خود به یک پروژه آزمایش زنده در زندگی کریپتویی تبدیل شده که به ساکنان و توریست‌ها اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های روزانه خود را به طور کامل با ارزهای دیجیتال انجام دهند. کریپتو در این شهر توسط بیش از ۴۰۰ کسب و کار محلی پشتیبانی می‌شود.

موفقیت این شهر تا حدی به دلیل مشارکت‌های استراتژیک آن بوده است. از جمله این مشارکت‌ها می‌توان به همکاری لوگانو با صرافی بیتفینکس (Bitfinex) اشاره داشت که پلتفرمی را برای تسهیل پرداخت‌ با بیت کوین، تتر و توکن LVGA ایجاد کرده است.

چنین ابتکاراتی راه را برای آینده‌ای هموار می‌کند که در آن ارزهای دیجیتال یک هنجار هستند، نه یک استثنا. با وجود این تحولات، مسیر پذیرش گسترده رمزارزها بدون چالش هم نیست. درست همانطور که کارت‌های اعتباری زمانی با شک و تردید مردم مواجه شدند، ارزهای دیجیتال نیز در درک عمومی و عملی بودن انتقال به شکل جدیدی از پرداخت با موانعی روبرو هستند.

تایید ETF‌های بیت کوین نقطه عطفی را نشان می‌دهد

به گفته چن، «قانونی‌سازی» دارایی‌های کریپتویی که با تأیید ETF بیت‌ کوین در ایالات متحده برجسته شده، نقطه عطف مهی در ادغام ارزهای دیجیتال با جریان اصلی مالی محسوب می‌شود. این پذیرش نظارتی برای ایجاد اعتماد مصرف‌کننده به ارزهای دیجیتال به‌عنوان بخشی قانونی و جدایی‌ناپذیر از پیشرفت مالی بسیار مهم است. مشارکت بازیگران نهادی مانند مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، Square و تسلا به این حوزه اعتبار بیشتری می‌بخشد و پذیرش و استفاده گسترده‌تر از خدمات بلاک چینی را تشویق می‌کند.

چشم‌انداز در حال تحول فعلی از آینده‌ای خبر می‌دهد که در آن بانک‌ها ممکن است وام‌هایی را به صورت آلت‌ کوین‌ ارائه دهند و به رویه‌ صرافی‌های خرید ارز دیجیتال فعلی عمل کنند. در این صورت پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) نقشی مرکزی در ارائه تراکنش‌های مالی کارآمد و کم‌هزینه ایفا خواهند کرد.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارش اخیر خود گفت که پول دیجیتال می‌تواند به طرز قابل‌توجهی شمول مالی را بهبود بخشد و کیفیت خدمات مالی را در کشورهای دورافتاده و پراکنده اقیانوس آرام افزایش دهد.

این گزارش خاطرنشان کرد که کشورها دسترسی محدود و نابرابری به خدمات مالی دارند که این امر به فقر و نابرابری مداوم کمک می‌کند. علاوه بر این، چنین کشورهایی به شدت به جریان‌های پولی متکی هستند که آن‌ها را به ویژه در برابر کاهش روابط بانکی مناسب آسیب‌پذیر می‌کند. برای حل این مشکلات، صندوق بین‌المللی پول معتقد است که استقبال از انقلاب پول دیجیتال می‌تواند در کشورهای اقیانوس آرام کمک‌کننده باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...