اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین‌های صندوق گری‌اسکیل از زمان تایید ETFها ۳۳ درصد کمتر شده است

بیت کوین‌های صندوق گری‌اسکیل از زمان تایید ETFها ۳۳ درصد کمتر شده است

شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) زمانی که صندوق GBTC آن به یک ETF اسپات تبدیل شد، حدود ۶۲۰ هزار بیت کوین در اختیار داشت. حالا تعداد بیت کوین‌های تحت مدیریت این شرکت به حدود ۴۲۰،۶۸۰ BTC رسیده است.

گری‌اسکیل، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی در جهان، اکنون شاهد خروج نزدیک به ۳۳ درصد از دارایی بیت کوینی خود در Grayscale Bitcoin Trust (GBTC)، از زمان تبدیل آن به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) در اواسط ماه ژانویه بوده است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط BitMEX Research، صندوق GBTC در تاریخ ۴ مارس شاهد سی و ششمین روز متوالی خروجی سرمایه خود بود. در آن روز ۵۴۵۰ بیت کوین به ارزش حدود ۳۶۸ میلیون دلار این صندوق را ترک کرد و حجم کل خروجی‌های این صندوق از زمان تبدیل شدن آن به یک ETF به ۹/۲۶ میلیارد دلار رسید.

طبق گفته Coinglass، گری‌اسکیل قبل از تبدیل صندوق خود به یک ETF حدود ۶۲۰ هزار بیت کوین داشت.

راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین گری‌اسکیل به سرمایه گذاران اجازه داد تا سهام خود را بازخرید کنند. این اتفاق تاثیری در کاهش کارمزدهای این صندوق نداشت و GBTC همچنان نسبت به سایر ETFها، مانند iShares Bitcoin Trust (IBIT) شرکت بلک‌راک (BlackRock) و Wise Origin Bitcoin Fund شرکت فیدلیتی (Fidelity) کارمزد بالاتری دارد.

GBTC اکنون با توجه به قیمت‌های فعلی، ۴۲۰،۶۸۲ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲۸/۸ میلیارد دلار دارد. دارایی‌های صندوق GBTC گری‌اسکیل

ناظران بازار به گمانه‌پردازی خود ادامه دادند و سوال مهم این است خروج سرمایه از GBTC بالاخره چه زمانی به پایان می‌رسد.

جریان خروج سرمایه از GBTC در اواخر ماه‌های ژانویه و فوریه کاهش یافت و باعث شد برخی از تحلیلگران به این نتیجه برسند که احتمالاً این روند به پایان رسیده است. با این حال، در اواسط فوریه، دادگاه‌ ورشکستگی آمریکا به وام‌دهنده کریپتویی جنسیس (Genesis) اجازه داد که تقریباً ۱/۳ میلیارد دلار سهام GBTC را به عنوان بخشی از تلاش‌های این شرکت برای بازپرداخت بدهی خود سرمایه‌گذاران نقد کند.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، پیش از این پیش‌بینی کرده بود که وقتی GBTC ۲۵ درصد از سهام معوقه خود در این شرکت را نقد کند، خروج سرمایه متوقف می‌شود. با این حال، طی یک نظرسنجی در X اکثر پاسخ‌دهندگان گفته بودند که این اتفاق در محدوده ۳۵ تا ۵۰ درصد رخ می‌دهد.

۹ ETF جدید بازار به پامپ خود ادامه می‌دهند

در همین حین، ۹ صندوق ETF اسپات بیت کوین در بحبوحه رشد پایدار قیمت بیت کوین به افزایش انتظارات ادامه دادند.

بالچوناس در ادامه می‌گوید:

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهند که ۴ مارس دومین روز بزرگ برای ۱۰ صندوق ETF بیت کوین بوده و این صندوق‌ها حدود ۵/۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

IBIT بلک راک حدود ۲/۴ میلیارد دلار حجم روزانه داشت و دارایی‌های تحت مدیریت آن اکنون از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفته است.

بالچوناس اضافه کرد که هر یک از ETF‌های جدید در شش روز گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش حجم را تجربه کرده‌اند. این افزایش حجم احتمالاً به حفظ فعالیت‌های بازار کمک می‌کند.

حجم روزانه ETF بیت کوین
حجم روزانه ETF بیت کوین

بر اساس داده‌های اولیه ارائه شده توسط Farside Investors، شرکت فیدلیتی در تاریخ ۴ مارس رکوردزنی کرد و ۴۰۴/۶ میلیون دلار در عرض یک روز جذب سرمایه داشت. در بیانیه این شرکت آمده است:

فیدلیتی به تنهایی خروجی صندوق GBTC (Grayscale Bitcoin Trust) را جبران کرده که نشان‌دهنده هجوم قابل‌توجهی سرمایه به این صندوق است.

صندوق Bitwise Bitcoin ETF نیز با ۹۱ میلیون دلار ورودی، روز خوبی را پشت سر گذاشت که بالاترین سطح آن از ۱۵ فوریه محسوب می‌شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...