اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین‌های ETF گری‌اسکیل ۹۶ روز دیگر تمام می‌شود!

بیت کوین‌های ETF گری‌اسکیل ۹۶ روز دیگر تمام می‌شود!

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین از زمان شروع به کار خود در ماه ژانویه به طرز چشمگیری بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته‌اند. حتی ناظران بازار نیز تحت تأثیر عملکرد عجیب این محصولات مالی قرار گرفته‌اند.

با این حال، تراست بیت کوین شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) با نماد GBTC، یکی از محصولات برجسته در این حوزه، به طور مداوم خروج سرمایه را تجربه کرده و حالا نگرانی‌هایی در مورد مسیر آینده این صندوق ایجاد شده است.

ذخایر بیت کوین GBTC گری‌اسکیل رو به اتمام است

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Arkham Intelligence پیش‌بینی کرده که در صورت تداوم نرخ فعلی بازخرید سهام GBTC توسط سرمایه‌گذاران، ذخایر بیت کوین این صندوق در نهایت تا ۹۶ روز آینده به صورت کامل تخلیه می‌شود.

از زمان تبدیل تراست GBTC به یک ETF بیت کوین در ماه ژانویه، موجودی بیت کوین‌های شرکت گری‌اسکیل تا ۲۶۶،۴۷۰ واحد BTC کاهش یافته است. چنین چیزی نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه بیت کوین‌های گری‌اسکیل نسبت به ذخایر اولیه آن از حدود ۶۲۰ هزار BTC است.

روند نزولی قیمت بیت کوین نیز به جریان خروجی ثابت از GBTC با میانگین خروج ۲۵،۹۰۰ بیت کوین در هفته از این صندوق نسبت داده می‌شود.

تحلیلگران Arkham Intelligence خاطرنشان کردند:

گری‌اسکیل سال ۲۰۲۴ را با موجودی ۶۱۸،۲۸۰ بیت کوین در تراست GBTC خود آغاز کرد. آنها اکنون تنها ۳۵۶،۴۴۰ بیت کوین دارند. اگر وضعیت خروج سرمایه از صندوق این شرکت به همین منوال ادامه یابد، تنها ۱۴ هفته باقی مانده تا بیت کوین‌های GBTC برای همیشه تمام شوند.
ذخایر بیت کوین GBTC گری‌اسکیل
ذخایر بیت کوین GBTC گری‌اسکیل

مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، مدیر‌عامل گری‌اسکیل، گفت که انتظار چنین خروج سرمایه‌ای را داشته و این امر را در درجه اول به برداشت سود سرمایه‌گذاران از بازار و آربیتراژکنندگانی که از این صندوق خارج شده‌اند نسبت داد. از سوی دیگر، ناظران بازار خروج سرمایه از GBTC را به ساختار کارمزد بالای آن نسبت می‌دهند. در همین حین، اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، خاطرنشان کرد که جریان خروجی هفته گذشته صندوق GBTC عمدتاً از طرف وام‌دهنده ارز دیجیتال منحل شده Genesis بوده است.

گری‌اسکیل در حال بررسی ابتکارات مختلفی برای مقابله با این روند خروج سرمایه است. از جمله این موارد می‌توان به معرفی یک صندوق کوچک اشاره کرده که یک جایگزین مقرون به صرفه را برای GBTC ارائه می‌دهد. سوننشاین همچنین به برنامه این شرکت برای کاهش کارمزد ۱/۵ درصدی خود اشاره کرد، کارمزدی که در تضاد کامل با نرخ‌های ارائه‌ شده توسط رقبا از ۰/۲ درصد تا ۰/۵ درصد بوده است.

سوننشاین گفت:

ما این الگو را در بسیاری از دارایی‌ها و بازارهای دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم. به طور معمول، زمانی که محصولات در مراحل اولیه توسعه یا معرفی خود هستند، قیمت‌ آنها بالاتر می‌رود. همانطور که بازار این محصولات بالغ می‌شوند و صندوق‌ها رشد می‌کنند، این کارمزدها کاهش می‌یابد و ما انتظار داریم که همین امر در مورد GBTC نیز صادق باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...