اخبار ارز دیجیتال

رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF): کریپتو معادل پول نیست

رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF): کریپتو معادل پول نیست

کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva)، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) در پی تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین که هیجان فعالین صنعت کریپتو را برانگیخت و درها را برای سرمایه‌گذاری‌های نهادی باز کرد، نظرات انتقادی خود را نسبت به این بخش نوپا ابراز کرده است.

دارایی‌های رمزارزی معادل پول نیستند

جورجیوا در مصاحبه اخیر خود با Yahoo Finance، بر تمایز بین پول و دارایی‌های رمزارزی تأکید کرد.

به گفته جورجیوا، کریپتو باید بیشتر به عنوان یک طبقه دارایی در نظر گرفته شود تا نوعی ارز. او بر سطوح مختلف امنیتی و ریسک مرتبط با خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بسته به اینکه آیا دارایی‌های سنتی از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند یا خیر، تاکید داشته است. جورجیوا کریپتو را به جای یک شکل واقعی از پول به صندوق مدیریت پول تشبیه کرد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول مدعی شد:

دیدگاه ما این است که باید بین پول و دارایی تفاوت قائل شویم. وقتی در مورد کریپتو صحبت می‌کنیم، در واقع به یک کلاس دارایی اشاره داریم. می‌توان از آن پشتیبان‌گیری کرد و به این صورت، تعامل با کریپتو مطمئن‌تر و کم‌ریسک‌تر می‌شود، در غیر این صورت سرمایه‌گذاری پرریسک‌تری خواهیم داشت. اما کریپتو دقیقا پول نیست، بلکه بیشتر شبیه یک صندوق مدیریت پول است.

جالب توجه است که به گفته Yahoo، جورجیوا این اظهارات را تنها چند ساعت قبل از تایید ETF‌ های جدید با پشتوانه بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بیان کرده است.

این چراغ سبز نظارتی به مؤسسات مالی مانند Ark کتی وود (Cathie Wood) و بلک راک (BlackRock) اجازه داد تا ETF‌ های بیت کوین را معرفی کنند. در مجموع ۱۱ ETF بیت کوین تایید شد و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به مالکیت مستقیم BTC، در معرض بزرگترین ارز دیجیتال جهان قرار بگیرند.

در حالی که آغاز به کار اولین ETF اسپات بیت کوین نقطه عطف مهمی برای صنعت کریپتو محسوب می‌شود و نشان‌دهنده پذیرش رو به رشد سازمانی است، اما جورجیوا همچنان در مورد پتانسیل ارزهای دیجیتال برای رقابت با ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا محتاطانه صحبت می‌کند.

جورجیوا بر تسلط دلار که با اقتصاد ایالات متحده و عمق بازارهای سرمایه «حمایت» می‌شود، تأکید کرد. به اعتقاد جورجیوا، هر سناریویی که در آن ارزهای دیجیتال ارزش دلار را به چالش بکشند، هنوز دور از ذهن است و یک نگرانی مبرم محسوب نمی‌شود.

تحلیلگر به سرمایه‌گذاران می‌گویند که از کاهش قیمت بیت کوین استقبال کنند

تایید ETF های بیت کوین به عنوان نقطه عطفی برای صنعت کریپتو در نظر گرفته شده است و کارشناسان این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاری نهادها در این صندوق‌ها افزایش یابد.

تحلیلگرانی مانند گوتام چوگانی (Gautam Chhugani) از برنشتاین (Bernstein)‌ به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که هر گونه ریزش جزئی قیمت را به عنوان فرصتی برای خرید بیت کوین و سایر ارزها در نظر بگیرند. آن‌ها بر پتانسیل صعودی بیت کوین تأکید دارند. چوگانی بیان کرد:

توصیه ساده ما به همه سرمایه‌گذاران این است که در کف خرید کنند و روی چرخه پذیرش جدید بیت کوین تمرکز داشته باشند. ریزش‌های جزئی بیت کوین با توجه به صعود پیش‌روی آن فرصت‌هایی برای خرید محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر، السیا هاس (Alesia Haas)، مدیر مالی صرافی Coinbase، تایید ETF را به عنوان یک محرک می‌بیند که تریلیون‌ها دلار سرمایه جذب می‌کند. سرمایه‌ای که پیش از این به دارایی‌های کریپتویی وارد نمی‌شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...