اخبار ارز دیجیتال

درخواست مدیرعامل گری‌اسکیل از SEC برای تایید قراردادهای آپشن ETF بیت کوین

درخواست مدیرعامل گری‌اسکیل از SEC برای تایید قراردادهای آپشن ETF بیت کوین

به گفته مدیرعامل گری‌اسکیل (Grayscale)، قراردادهای آپشن برای سرمایه‌گذاران خوب هستند زیرا به کشف قیمت و حرکت بهتر در بازار کمک می‌کنند.

مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل گری‌اسکیل، در پست X خود مورخ ۵ فوریه از رگولاتورهای ایالات متحده درخواست کرد تا آپشن‌های لیست‌شده در بورس را برای صندوق‌های اسپات قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین تأیید کنند. او در استدلال خود می‌گوید که قراردادهای آپشن برای سرمایه‌گذاران خوب هستند زیرا به کشف قیمت بیت کوین کمک می‌کنند و می‌توانند برای سرمایه‌گذاران در جهت درک بهتر شرایط بازار یا دست‌یابی به نتایج دلخواه مانند ایجاد درآمد مفید باشند.

اختیار معامله در بورس یک قرارداد استاندارد‌سازی‌شده است که می‌تواند برای خرید (با استفاده از اختیار خرید) یا فروش (با استفاده از اختیار فروش) مقدار معینی از یک دارایی مالی خاص با قیمت از پیش تعریف‌شده (قیمت اعمال آپشن) در یا قبل از تاریخ مشخص‌شده‌ای مورد استفاده قرار گیرد. با معاملات آپشن، سرمایه‌گذاران می‌توانند حرکت آتی سهام یا اوراق قرضه خاص و کل بازار را پیش‌بینی کنند. بر اساس قراردادهای اختیار معامله، معامله‌گران این انتخاب را دارند – اما نه تعهدی – که یک دارایی پایه را در یک تاریخ مشخص با قیمتی از پیش تعیین‌شده بخرند یا به فروش برسانند.

این قراردادها در بورس‌هایی مانند بورس قراردادهای آتی و اختیار شیکاگو (Cboe) معامله و توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تنظیم می‌شوند. دفاتر و مراکز پایاپای مانند Options Clearing Corporation (OCC) ضمانت‌هایی را برای بورس‌های آپشن ارائه می‌کنند.

سوننشاین خاطرنشان کرد که وقتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار اولین صندوق ETF آتی بیت کوین را در اکتبر ۲۰۲۱ تأیید کرد، قراردادهای آپشن لیست‌شده برای این صندوق‌ها از همان روز بعد به دلیل اثربخشی خودکار برای معامله در دسترس بودند و به آن‌ها اجازه می‌داد بر قوانین موجود تکیه کنند.

با این حال، این قانون برای ETF‌ های مبتنی بر کالا، مانند ETF‌ های اسپات بیت کوین که اخیراً تأیید شده‌اند، قابل اجرا نیست، زیرا این دست از صندوق‌ها باید یک بررسی طولانی‌مدت مشابه فرآیند 19b-4 برای خود ETF های اسپات بیت کوین را طی کنند.

مدیرعامل گری‌اسکیل با ذکر مثالی از ETF های مبتنی بر قیمت اسپات و آتی بیت کوین، خواستار برخورد یکسان با محصولات مشابه شد.

سوننشاین افزود که بورس نیویورک و سایر بورس‌های ملی اخیراً فرم‌های 19b-4 را برای اصلاح استانداردهای فهرست‌بندی ارائه قراردادهای اختیار معامله در ETF‌ های مبتنی بر کالا، از جمله ETF‌ های اسپات بیت‌ کوین، ثبت کرده‌اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار فعلاً در حال بررسی درخواست‌های ارائه قراردادهای اختیار معامله لیست‌شده در ETF‌ های بیت‌ کوین است و خواستار دریافت بازخورد برای قراردادهای آپشن پیشنهادی بلک‌راک (BlackRock) با Cboe می‌باشد. اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، می‌گوید که SEC می‌تواند در ۱۵ فوریه یا حداکثر تا سپتامبر ۲۰۲۴ در این باره تصمیم‌گیری کند.

مدیرعامل گری‌اسکیل پست خود را با حمایت از ETF های بیت کوین و برخورد منصفانه با طبقه دارایی‌های کریپتویی به پایان رساند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...