اخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین: میم کوین‌ها می‌توانند برای اقشار ضعیف جامعه مفید باشند

ویتالیک بوترین: میم کوین‌ها می‌توانند برای اقشار ضعیف جامعه مفید باشند

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، مزایای اجتماعی بالقوه میم کوین‌ها را بررسی کرده و به احساسات جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به این طبقه منحصربه‌فرد از دارایی‌ها می‌پردازد.

او در زمانی بینش خود را نسبت به میم کوین‌ها به اشتراک گذاشته که بازار کریپتو با پیامدهای این توکن‌ها از ظهور و رشد قیمت دوج کوین در سال ۲۰۱۵ تا بحث و جدل پیرامون میم کوین‌های جدید شبکه سولانا دست و پنجه نرم می‌کند.

آیا میم کوین‌ها واقعاً می‌توانند ارزشی را ارائه دهند؟

بوترین چشم‌انداز خود را از یک دهه پیش بازبینی می‌کند، جایی که تصور می‌کرد صدور توکن‌ها به راهی جدید برای تأمین مالی پروژه‌های عمومی و مهم تبدیل می‌شود. این مفهوم سومین کلاس از فناوری تامین مالی در مقیاس بزرگ را معرفی کرد که از بازارها و موسسات سنتی متمایز بود. او می‌گفت که توکن‌هایی مانند AntiCancerCoin و ClimateCoin می‌توانند به طور مستقیم از حرکاتی مانند تحقیقات روی سرطان و حفاظت از محیط زیست حمایت کنند.

اکنون، شرایط به گونه‌ای تکامل یافته که بازار کریپتو شامل میم کوین‌ها نیز می‌شود. این دست از توکن‌ها غالباً به دلیل کمبود محتوای قابل ارائه و حتی به دلیل پرورش جوامع منفی مورد انتقاد قرار می‌گیرند. پولینیا (Polynya)، محقق شبکه اتریوم، جامعه رمزارزها را به دلیل «فقدان یک قطب‌نمای اخلاقی» مورد انتقاد قرار داد. او از ظهور میم کوین‌هایی که نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و سایر اشکال محتوای توهین‌آمیز را ترویج می‌دهند، انتقاد کرده است.

او استدلال می‌کند که این توکن‌ها در درجه اول برای توزیع مجدد ثروت به زیان بسیاری از افراد استفاده می‌شوند و به نفع گروهی منتخب از مردم هستند. با این حال، ویتالیک بوترین فرصتی را برای مهار ماهیت آزاد میم کوین‌ها و کسب نتایج مثبت از آن‌ها می‌بیند.

او نمونه‌هایی از کوین‌های خیریه را برجسته می‌کند که به اقداماتی مانند تحقیقات ضد‌پیری و پروژه‌های فرهنگی کمک کرده‌اند. این پروژه‌ها پتانسیل میم کوین‌ها را برای حمایت از ابتکارات معنادار نشان می‌دهند.

بوترین گفت:

‌من برای تمایل مردم به تفریح و شاد بودن ارزش قائلم و ترجیح می‌دهم که فضای کریپتو با این جریان شکل گرفته همراه شود نه بر خلاف آن. بنابراین دوست دارم پروژه‌های سرگرم‌کننده با کیفیت بالاتری را ببینم که به طور مثبت به اکوسیستم و دنیای اطراف خود کمک می‌کنند (و نه اینکه فقط به جذب کاربر بپردازند). به این صورت طرز فکرهای متفاوتی به اشتراک گذاشته می‌شود.

او همچنین رویکرد جذاب‌تر و فراگیرتری را از طریق «بازی‌های رابین هودی» در نظر می‌گیرد. این بازی‌ها سرگرمی را برای کاربر فراهم می‌کنند و با توزیع دوباره ثروت، به نفع فعالین کم‌درآمد شکل می‌گیرند. او به موفقیت سیستم کسب درآمد با بازی (play-to-earn) در ارتقای وضعیت افراد محروم از نظر اقتصادی اشاره می‌کند و اظهار دارد که بازی‌های سرگرم‌کننده و جذاب می‌توانند به طور کلی محیطی مثبت را برای همه شرکت‌کنندگان ایجاد کنند.

بوترین در آخر گفت:

اگر هدف این است که تمایل مردم به تفریح کردن را برآورده کنیم، باید به جای کپی پیست کردن توکن‌های موجود، روی ایجاد بازی‌های پیچیده‌تر و جذاب‌تر تمرکز کنیم. بازی‌هایی که به طور ویژه برای بازیکنان کم‌درآمد مفید هستند و به احتمال زیاد جوامع خود را در شرایط اقتصادی بهتری نسبت به زمانی که کار خود را شروع کردند ترک می‌کنند.

در اصل، ویتالیک بوترین از حرکت به سمت ایجاد میم کوین‌هایی که به طور مثبت به جامعه جهانی کمک می‌کنند، حمایت کرده است. دیدگاه او توسعه‌دهندگان را به چالش می‌کشد تا نوآوری را به روش‌هایی گسترش دهند که شاهد ارتقا وضعیت فعلی و اتحاد باشیم. او همچنین می‌خواهد که میم کوین‌ها از سر تیتر انتقادات به ابزارهایی سرگرم‌کننده و مفید برای جامعه تبدیل شوند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...