اخبار ارز دیجیتال

کارگزاران مورگان استنلی از این پس می‌توانند ETF‌ بیت کوین را به مشتریان توصیه کنند

کارگزاران مورگان استنلی از این پس می‌توانند ETF‌ بیت کوین را به مشتریان توصیه کنند

مورگان استنلی (Morgan Stanley)، یکی از موسسات مالی پیشرو در جهان، در حال بررسی امکان گسترش فروش صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین است. این شرکت می‌خواهد به حدود ۱۵ هزار کارگزار خود اجازه دهد تا سرمایه‌گذاری در این محصولات را به مشتریان خود توصیه کنند.

بر اساس گزارش AdvisorHub، این شرکت قصد دارد از تقاضای رو به رشد برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کند.

در حال حاضر، مورگان استنلی ETF‌های بیت کوین را به صورت اکراهی ارائه می‌دهد، به این معنی که مشتریان باید برای ابراز علاقه خود به سرمایه‌گذاری در این محصولات به طور مستقل به مشاوران خود مراجعه کنند.

اگر مشاوران بتوانند خودشان این محصولات را توصیه کنند، شرکت مورگان استنلی به طور بالقوه می‌تواند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد، اگرچه در این صورت مسئولیت‌های بیشتری را هم باید قبول کند.

مورگان استنلی به دنبال ایجاد تدابیر حفاظتی

در این گزارش به نقل از دو مدیر ارشد آشنا با این موضوع آمده که مورگان استنلی در حال ایجاد ضمانت‌های خاص یا «تدابیر حفاظتی» برای خریدهای درخواستی مشتریان است.

این اقدامات شامل پذیرش ریسک، محدودیت در تخصیص و فراوانی معاملات می‌شود.

مدیران اجرایی این شرکت هنوز جدول زمانی مشخصی را برای اجرای این تغییرات و سیاست‌های جدید ارائه نکرده‌اند.

رویکرد مورگان استنلی با رویکرد همتایان خود در این صنعت هماهنگ است.

سایر بانک‌های بزرگ، مانند مریل لینچ (Merrill Lynch) بانک آمریکا و ولز فارگو (Wells Fargo)، اندکی پس از تأیید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه ژانویه، این صندوق‌ها را معرفی کردند.

با این حال، آن‌ها دسترسی به خریدهای اکراهی را محدود کرده‌اند و در برخی موارد، منحصراً به مشتریان فوق‌العاده ثروتمند رسیدگی می‌کنند.

به عنوان مثال، مریل لینچ حداقل آستانه دارایی ۱۰ میلیون دلاری را برای مشتریان علاقه‌مند به خرید ETF بیت کوین تعیین کرده است.

همه مؤسسات ETFهای کریپتویی را ارائه نمی‌دهند

در ماه ژانویه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ۱۱ درخواست برای راه‌اندازی ETF بیت کوین را از سوی متقاضیانی مانند بلک راک (BlackRock)، آرک اینوستمنت (Ark Investments)، فیدلیتی (Fidelity)، اینوسکو (Invesco) و ون‌اک (VanEck) تایید کرد.

با این حال، همه این شرکت‌ها ETF بیت کوین خود را در دسترس سرمایه‌گذاران قرار نداده‌اند.

برخی از موسسات مالی، مانند ریموند جیمز فایننشال (Raymond James Financial) و ونگارد (Vanguard)، به دلیل نگرانی‌های خود در مورد تناسب این صندوق‌ها با سبدهای بلندمدت، ترجیح داده‌اند محصولات کریپتویی را ارائه ندهند.

LPL Financial، بزرگترین کارگزاری مستقل با بیش از ۲۲ هزار کارگزار، در ماه فوریه از برنامه‌های خود برای ارزیابی صندوق‌های بیت کوینی قابل ارائه به مشتریان خبر داد.

با این حال، هیچ خبر رسمی در مورد پیشرفت این فرآیند منتشر نشد.

گروه مالی Cetera، یکی دیگر از کارگزار معامله‌گران مستقل، چهار ETF بیت کوین را برای مشاوران خود در ماه مارس تایید کرد.

این شرکت محدودیت‌های تخصیص را نیز اجرایی کرده و مشتریان را ملزم به ریسک‌پذیری تهاجمی می‌کند.

در حالی که مشتریان مورگان استنلی علاقه زیادی به ETF‌های بیت کوین نشان داده‌اند، مدیر اجرایی دوم این شرکت خاطرنشان کرد که خرید بیت کوین هنوز به عنوان یک سرمایه‌گذاری سوداگرایانه در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت:

مشتریان ما کل سرمایه خود را در بیت کوین به خطر نمی‌اندازند. برای اکثر این افراد، بیت کوین موضوع بسیار جالبی است، بنابراین آنها فقط کمی پول روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در همین حین، هنگ کنگ نیز آماده است تا ETF‌های بیت کوین و اتریوم خود را تا پایان ماه آوریل راه‌اندازی و به بازار عرضه کند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) اخیراً به چندین شرکت مدیریت سرمایه برای ارائه این ETF‌ها مجوز داد. هنگ کنگ می‌خواهد جایگاه خود به عنوان مرکزی برای دارایی‌های دیجیتال با معرفی طیف وسیعی از ETF‌های رمزارزی تثبیت کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...