اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین 69 هزار دلاری نزدیک است؟ نکاتی که باید در مورد این هفته بیت کوین بدانید

بیت کوین 69 هزار دلاری نزدیک است؟ نکاتی که باید در مورد این هفته بیت کوین بدانید

بیت کوین پس از شکست مقاومت مهم روانی و تکنیکالی در محدوده 50 هزار دلار، چند روزی است در محدوده 50 تا 52 هزار در حال نوسان است و بیشتر معامله‌گران منتظر حرکت به سمت قله قبلی، یعنی 69 هزار دلار هستند. اما برخی داده‌ها نشان می‌دهد که شاید بیت کوین مدت بیشتری در این محدوده استراحت کند.

قدرت صعودی قیمت بیت کوین، تقریبا همه سناریوهای نزولی را از بین برده است و تغییر روند قیمتی، تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. اما بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان، در مورد نوسانات بیت کوین در هفته جاری، اختلاف نظرات زیادی دارند و برخی معتقدند بیت کوین می‌تواند در این هفته معاملاتی به 69 هزار دلار برسد. بیت کوین توانست زمستان سخت خود را پشت سر بگذارد و با توجه به تایید ETF های بیت کوین و نزدیکی به هاوینگ بعدی، بیشتر معامله‌گران برای خرید و باز کردن پوزیشن‌های لانگ (Buy) در حال آماده شدن هستند.

البته باید نیم نگاهی هم به وضعیت آشفته اقتصاد ایالات متحده آمریکا داشته باشیم که این موضوع باعث شده تا کل صنعت کریپتو، توجه بیشتری به اقتصاد کلان داشته باشد و سرمایه‌های بزرگ، با احتیاط بیشتری معاملات خود در بازار رمزارزها را انجام دهند.

بیت کوین در تایم فریم هفتگی، پیروزمندانه عمل کرده است

طبق داده‌های Cointelegraph Markets Pro، بیت کوین در تاریخ 18 فوریه توانست کندل هفتگی خود را بالای 50 هزار دلار ببندد تا شکست این مقاومت مهم، تقریبا قطعی شود. این امر احساسات منفی بازار در مورد مقاومت 50 هزار دلار را به طور کلی از بین برد تا خریداران بیشتری وارد بازار شوند. علاوه براین، عطش فعالان برای رسیدن به محدوده 69 هزار دلار به بالاترین حد ممکن رسید.

نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی

میشائل ون دی پوپ، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت تجاری MNTrading در حساب X خود نوشت:

من در مورد این اتفاق خوش‌بین هستم. بیت کوین می‌تواند حرکت خود را تا محدوده 58 هزار دلار ادامه دهد و بعد اصلاح‌های جزیی را آغاز کند تا در این میان، آلت کوین‌ها نیز فرصت رشد داشته باشند و عقب ماندگی‌ خود از رشد بازار را جبران کنند.

یکی از مدیران پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت نیز نظر ون دی پوپ را تایید کرد و بر اهمیت بررسی اندیکاتور RSI برای قطعی شدن شکست 50 هزار دلار تاکید کرد. او در ادامه صحبت خود افزود که 58 هزار دلار می‌تواند هدف مناسبی برای بیت کوین باشد و در صورت محقق شدن این سناریو، اصلاح کوتاه‌مدتی بیت کوین، به احتمال زیاد رخ خواهد داد.

هاوینگ، بازار را به هیاهو می برد

با نزدیک شدن به هاوینگ بعدی بیت کوین و در حالی که تقریبا دو ماه به این رویداد بسیار مهم باقی مانده است، بحث و اختلاف نظرهای در مورد نوسانات بیت کوین قبل از این واقعه، به اوج خود رسیده است و معاملات در عمق هیجانات مثبت و منفی فعالان در حال انجام است.

البته این بازه زمانی در مقایسه با دوره قبلی خود، برای برخی افراد همچنان مشکوک و غیر قابل پیش‌بینی است؛ دلیل این موضوع، تایید ETF بیت کوین و پیشرفت این ارز در مسیر پذیرش عمومی و ایجاد چهارچوب قانونی است. طبق نظر برخی افراد، این چرخه قیمت بیت‌کوین قبل از هاوینگ یک رفتار متفاوت است و ممکن است شاهد نوسانات قیمتی بسیار غافل‌گیر کننده قبل از هاوینگ باشیم. به همین دلیل لازم است نوسانات بیت کوین در چند وقت اخیر، با دید متفاوتی مورد بررسی قرار بگیرد.

متیو هایلند یکی از تحلیل‌گران برتر حوزه رمزارزها، رفتار بیت کوین در چند هفته اخیر را غیر معمول خواند و معتقد است که رفتار بیت کوین در مقایسه با دوره‌های مشابه قبل از هاوینگ، متفاوت است.

یکی از معامله‌گران محبوب با نام Credible Crypto، در حساب X خود نوشت:

آیا این دفعه همه چیز متفاوت است؟ آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین شاخص مناسبی برای تحلیل قیمت نباشد؟ او افزود انتظار رشدهای بسیار بیشتری از بیت کوین در چند وقت اخیر دارم و این دوره ممکن است نقطه پایانی برای همه چیزهایی باشد که در کتاب‌ها آموخته‌ایم. (اشاره به اهمیت هاوینگ بیت کوین بر نوسانات قیمتی و احتمال کمتر شدن توجه قیمت بر این رویداد)

Rekt Capital، یکی دیگر از کارشناسان پرطرفدار کریپتو در حساب X خود گفت:

آمارهای کلان اقتصادی منتشر شده توسط فدرال رزرو، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران کلان شده و این افراد در حال فروش دارایی‌های خود هستند. این اتفاق نقدینگی را افزایش می‌دهد و احتمال روانه شدن این سرمایه‌ها به سمت بیت کوین بسیار بالا است. پادشاه بازار با عملکرد اخیر خود، به خوبی ثابت کرده که لیاقت فعالیت به عنوان یک دارایی مستقل از سهام و طلا را دارد.

اصلاح های قیمتی، احتمالا به ژوئن موکول شده اند

در حالی که بیشتر معامله‌گران، منتظر اصلاح بازار پس از حرکت شارپی بیت کوین به سمت 52 هزار دلار بودند، اما داده‌های آماری نظر متفاوتی دارند و احتمالا اصلاحات قیمتی به ماه ژوئن موکول شده‌اند.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین گلس، حجم کل معاملات شاخص open interest بیت کوین، در 19 فوریه به عدد 22.8 میلیارد دلار رسیده که این میزان، بالاترین عدد ثبت شده از زمان بیت کوین 69 هزار دلاری است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که حجم سرمایه‌های ورودی به بازارهای مختلف بیت کوین افزایش یافته و ممکن است اصلاح‌های قیمتی این ارز، زمان دیگری اتفاق بیوفتند.

نمودار شاخص open interest بیت کوین

اما این موضوع فقط جنبه مثبت ندارد و ممکن است نوسانات رو به پایین بسیار شدیدی رخ دهد. بنابراین، پیش‌بینی حرکت بعدی بیت کوین بسیار سخت و خطرناک است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که جو بازار در حال حاضر، بسیار مثبت و امیدوار به رشد است.

احساسات معامله گران به سمت طمع افراطی می رود

وقتی بازار یک روند بسیار بلند مدت نزولی یا صعودی را می‌شکند، طمع معامله‌گران برای کسب سود بیشتر به بالاترین حد ممکن می‌رسد. شاخص ترس و طمع توانسته به بالاترین میزان خود از سال 2021 برسد و به خوبی مشخص است که فعالان بازار از اتفاقات رخ داده، بسیار سرخوش هستند. در زمان نگارش این مطلب، شاخص ترس و طمع بیت کوین روی عدد 75 قرار دارد که نشان از طمع معامله‌گران است.

در سال 2021 و هنگامی که این شاخص به وضعیت کنونی خود رسید، تقریبا همه افراد مطمئن بودند که بیت کوین، قله‌ای بالاتر از 69 هزار دلار را به ثبت می‌رساند، اما مدت زیادی طول نکشید تا روند نزولی این ارز آغاز شود و عرضه‌های کلان، باعث ثبت افت‌های پی‌درپی شدند.

باید دید عملکرد بیت کوین قبل از هاوینگ چگونه خواهد بود و آیا این ارز می‌تواند قبل از هاوینگ، به قله قیمتی خود برسد یا خیر.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...