اخبار ارز دیجیتال

OpenSea 2.0 در راه است! معرفی ویژگی‌های جدید این پلتفرم NFT

OpenSea 2.0 در راه است! معرفی ویژگی‌های جدید این پلتفرم NFT

اوپن سی (OpenSea)، یکی از بازارهای برجسته NFT در جهان، بر روی بروزرسانی پلتفرم خود تحت عنوان OpenSea 2.0 کار می‌کند. به گفته دوین فینزر (Devin Finzer)، مدیرعامل OpenSea، این بروزرسانی با هدف ارتقاء تجربه کاربری و ایجاد تغییراتی در دسته‌‌بندی NFT ها با ادامه تکامل کاربردهای آن‌ها، صورت می‌گیرد. در حال حاضر، OpenSea و سایر پلتفرم‌ها، NFT‌ها را بدون در نظر گرفتن موارد استفاده این توکن‌ها به‌صورت یکنواخت نمایش می‌دهند.

فینزر اظهار داشت:

ما واقعا می‌خواهیم یک رابط کاربری مخصوص بستری برای داد و ستد داشته باشیم که بتوان آن را برای هر نوع کاربردی سفارشی‌سازی کرد.

چه بروزرسانی‌هایی برای پلتفرم OpenSea 2.0 ارائه می‌شوند؟

به عنوان بخشی از این ارتقاء، OpenSea در حال کار بر روی نمایش NFT های بلیطی در یک تقویم و مرتب‌سازی آن‌ها بر اساس تاریخ است که تجربه کاربری مناسب‌تری را ارائه می‌دهد.

در پاسخ به محبوبیت روزافزون پلتفرم‌هایی مانند Blur و Tensor که تجربیات معاملاتی حرفه‌ای را به کاربر ارائه می‌دهند، یکی از اهداف ارتقای OpenSea، آسان‌تر کردن دسترسی کاربران به پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای آن است. رابط کاربری پیشرفته این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور یکپارچه بین نمای کلکسیونر و نمای پیشرفته‌تر جابجا شوند. علاوه بر این، OpenSea تشخیص مجموعه‌های NFT جعلی و URL‌ های خطرناک را بهبود بخشیده و سعی بر این دارد که نگرانی‌های امنیتی رایج در صنعت NFT را برطرف سازد.

فینزر در مورد پایان کار ارائه حق امتیاز به سازندگان NFT اظهار نظری نکرد و معلوم نیست که آیا OpenSea قصد دارد برنامه حق امتیاز اجباری را در آینده مجدداً معرفی کند یا خیر.

فینزر به افزایش استفاده کاربران از بلاک چین سولانا برای NFT ها و محبوبیت روزافزون اوردینال‌ها (دارایی‌های NFT مانند در بلاک چین بیت کوین)، نیز اشاره کرد. علی رغم این دو مورد، او نسبت به اینکه اتریوم همچنان بلاک چین ترجیحی کاربران برای NFT ها باقی می‌ماند، خوش‌بین است. فینزر بیت کوین را در هیچ حالتی به عنوان یک گزینه اصلی در صنعت رو به رشد NFT ها نمی‌بیند. او خاطرنشان کرد:

به نظر من، انواع برنامه‌هایی که می‌توانید بر روی بیت‌ کوین بسازید، احتمالا به موارد هنری محدود می‌شوند، نه به چیزهای متنوع‌تر.

بازار چالش‌برانگیز NFT

بر اساس داده‌های CryptoSlam، فروش جهانی توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) که نشان‌دهنده مالکیت منحصربه‌فرد دارایی‌ها بر روی بلاک چین هستند، در سال گذشته شاهد کاهش قابل‌توجه ۶۳ درصدی بوده و به ۸/۷ میلیارد دلار رسیده است. این کاهش فروش NFT ها علی رغم افزایش چشمگیر حجم معاملاتی آن‌ها به ۹۱۸ میلیون دلار بین اکتبر و نوامبر رقم خورده است.

وضعیت فعلی NFT ها به شدت با بولران سال ۲۰۲۱ در تضاد است، زمانی که فروش چند میلیون دلاری این توکن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای را در شرایط مارکت ایفا می‌کرد. NFT‌ ها توسط مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club به محبوبیت رسیدند. این توکن‌ها در ابتدا به عنوان یک روش سرگرم‌کننده برای مصرف‌کنندگان عادی در تعامل با ارزهای دیجیتال سر و صدای زیادی به پا کردند. همچنین در ادامه برای کسانی که مبالغ قابل‌توجهی را در دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد سرمایه‌گذاری می‌کنند، به نمادی از ثروت تبدیل شدند. با این حال، پلتفرم رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق) اخیراً پشتیبانی از تصاویر پروفایل NFT را متوقف کرده است.

دوین فینزر در تعریف موفقیت صنعت NFT و شرکت خود بر چشم‌انداز گسترده‌تری تأکید می‌کند. از نظر او، NFT‌ها باید به چیزی فراتر از صرفاً تصاویر کلکسیونی تبدیل شوند و نیاز است که کاربردهای قانع‌کننده‌ای برای این دست از توکن‌ها ایجاد شوند.

شرکت OpenSea در نیویورک مستقر است و زمانی بر بازار جهانی NFT سلطه داشت. ارزش این شرکت پس از یک دور سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در ژانویه ۲۰۲۲، به ۱۳ میلیارد دلار رسید.

در ماه آگوست سال گذشته، OpenSea با چالش‌هایی از جمله محکومیت مدیر محصول سابق خود به دلیل معاملات داخلی و حذف حق امتیاز اجباری برای سازندگان NFT مواجه شد. این شرکت در ماه نوامبر ۵۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. بر اساس داده‌های DappRadar، شرکت‌های جدیدتری مانند Blur ،OKX NFT Marketplace و Magic Eden در ۳۰ روز گذشته حجم معاملات بیشتری نسبت به OpenSea داشته‌اند.

وقتی در مورد این روند در حال تغییر از فینزر سؤال شد، او تأکید کرد که حجم معاملات ممکن است معیار گمراه‌کننده‌ای باشد زیرا برخی از پلتفرم‌ها با استفاده از توکن‌های خود به عنوان پاداش، فعالیت‌های معاملاتی را افزایش می‌دهند.

او اظهار داشت:

ما خیلی روی پویایی بازار در کوتاه‌مدت تمرکز نمی‌کنیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...