اخبار ارز دیجیتال

ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی جهان در سال ۲۰۲۴

ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی جهان در سال ۲۰۲۴

در رتبه‌بندی جدید فوربس (Forbes) با عنوان «ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی و بیت کوین در جهان طی سال ۲۰۲۴»، برخی سهامداران تتر مانند پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل و جیانکارلو دواسینی (Giancarlo Devasini)، مدیر‌مالی این شرکت نیز به این جمع پیوستند.

ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی جهان در سال ۲۰۲۴: سهامداران تتر وارد می‌شوند

به تازگی، فوربس رده‌بندی جدید ثروتمندترین میلیاردرهای ارز دیجیتال و بیت کوین جهان در سال ۲۰۲۴ را گردآوری و منتشر کرده است.

ظاهراً در مقایسه با ۹ نفر از سال گذشته، رتبه‌بندی فعلی نشان می‌دهد که ۱۷ نفر میلیاردر کریپتویی شده‌اند.

این امر به لطف عواملی که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رخ داد امکان‌پذیر شده است. در کنار موارد دیگر، در واقع به پایان زمستان کریپتو رسیدیم، ETF‌های اسپات بیت کوین در ایالات متحده آمریکا تایید شدند، قیمت بیت کوین افزایش یافت و این ارز دیجیتال پیشرو به رکورد تاریخی جدیدی در بالای ۷۳ هزار دلار دست یافت.

مارکت کپ کل ارزهای دیجیتال نیز با اضافه شدن بیش از ۱/۶ تریلیون دلار ارزش بازار در ۱۲ ماه گذشته ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فوربس، ارزش جمعی دارایی‌های این ۱۷ میلیاردر ارز دیجیتال، از جمله سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، ۹۳ میلیارد دلار است.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۴ و در رتبه‌بندی ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی، چهار سهامدار عمده تتر نیز وارد این لیست شدند: جانکارلو دواسینی، پائولو آردوینو، ژان لوئیس ون در ولده (Jean-Louis van der Velde) و استوارت هوگنر (Stuart Hoegner).

ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی جهان در سال ۲۰۲۴: این چهار سهامدار تتر چه کسانی هستند؟

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، در رتبه‌بندی فعلی فوربس از ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی و بیت کوین جهان در سال ۲۰۲۴، چهار سهامدار تتر نیز حضور پیدا کردند.

استوارت هوگنر با دارایی خالص ۲/۵ میلیارد دلاری در جایگاه چهاردهم قرار دارد. هوگنر از سال ۲۰۱۴ مشاور عمومی تتر و بیتفینکس (Bitfinex) بوده و در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از سهام بزرگترین شرکت ارز دیجیتال صادر‌کننده استیبل کوین در جهان را در اختیار دارد.

با ورود به ۱۰ نفر برتر، ژان لوئیس ون در ولده با دارایی خالص ۳/۹ میلیارد دلاری در جایگاه ششم قرار می‌گیرد. مدیر‌عامل سابق تتر اکنون به عنوان رئیس حفظ روابط استراتژیک سطح بالای این شرکت با بانک‌ها و مقامات نظارتی فعالیت می‌کند. در حال حاضر، او حدود ۲۰ درصد از سهام این شرکت کریپتویی را در اختیار دارد.

در رتبه پنجم رده‌بندی ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی و بیت کوین جهان در سال ۲۰۲۴، پائولو آردوینو با دارایی خالص ۳/۹ میلیارد دلاری قرار گرفته است. آردوینو مدیر‌عامل فعلی تتر است و حدود ۲۰ درصد از سهام این شرکت را نیز در اختیار دارد.

از سوی دیگر، جیانکارلو دواسینی تنها سهامدار تتر است که در سال ۲۰۲۴ بر سکوی ثروتمندترین میلیاردرهای ارز دیجیتال و بیت کوین جهان صعود کرده و دقیقاً در جایگاه سوم قرار دارد. مدیر مالی تتر با دارایی خالص ۹/۲ میلیارد دلاری، ۴۷ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد که او را به بزرگترین سهامدار منفرد این حوزه تبدیل می‌کند.

میلیاردرهای پشت صرافی‌های معروف بر روی سکوی اول و دوم

با نگاهی به این رتبه‌بندی، به نظر می‌رسد که در رتبه اول و دوم، شخصیت‌های کریپتویی پشت دو صرافی شناخته شده وجود دارند.

مدیر‌عامل سابق صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو (Changpeng CZ Zhao)، علیرغم اعتراف به جرم پولشویی، جریمه شدن توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و استعفا از سمت خود، همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین میلیاردرهای ارز دیجیتال و بیت کوین جهان در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

به نظر می‌رسد که CZ با ۳۳ میلیارد دلار دارایی خالص، ۹۰ درصد از سهام محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس را در اختیار دارد.

این سومین سال متوالی است که CZ در این جایگاه قرار می‌گیرد و همچنین وارد لیست ۵۰ فرد ثروتمند جهان نیز می‌شود.

پس از او، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) با ۱۱/۲ میلیارد دلار دارایی خالص در رتبه دوم این لیست قرار دارد. هم‌بنیانگذار صرافی کوین‌بیس (Coinbase) با در اختیار داشتن ۱۸ درصد از سهام آن، بزرگترین سهامدار این شرکت کریپتویی محسوب می‌شود. به لطف روند صعودی بازار کریپتو، ارزش سهام COIN نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و در این بازه زمانی سه برابر شده است.

مایکل سیلر، کریس لارسن، دوقلوهای وینکلووس، مایک نووگراتز و دیگران

این رتبه‌بندی فوربس شامل نام‌های برجسته دیگری در صحنه کریپتو نیز می‌شود. مایکل سیلر (Michael Saylor)، بنیانگذار و مدیر‌عامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، با ۴/۴ میلیارد دلار دارایی خالص در جایگاه چهارم قرار دارد.

با این حال، فوربس می‌گوید که از نظر درصدی، سیلر بزرگترین میلیاردر ارز دیجیتال است.

دلیل چنین ادعایی این است که سیلر شرکت نرم‌افزاری خود را به وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین تبدیل کرده و ارزش سهام آن در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

مایکرواستراتژی تقریباً ۱۹۳ هزار بیت کوین دارد و در حال حاضر بزرگترین هولدر نهادی بیت کوین به حساب می‌آید.

در جایگاه هفتم، یکی از بنیانگذاران ریپل و رئیس اجرایی فعلی این شرکت یعنی کریس لارسن (Chris Larsen)، با ۳/۲ میلیارد دلار دارایی خالص قرار دارد. سهام تحت مالکیت او در ریپل ۱۸ درصد است.

دوقلوهای وینکلووس (Winklevoss) در جایگاه یازدهم این رتبه‌بندی از ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتویی و بیت کوین جهان در سال ۲۰۲۴ قرار دارند. این دوقلوها با ۲/۷ میلیارد دلار دارایی خالص، ۷۵ درصد از سهام صرافی ارز دیجیتال Gemini را در اختیار دارند.

در نهایت، این فهرست نام‌های دیگری از سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو مانند مایک نووگراتز (Mike Novogratz) از گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و همچنین تیم درپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار خطرپذیر را نیز در خود جای داده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...