مشاهیر ارز دیجیتال

بیوگرافی مایکل سیلور (Michael J.Saylor)، نهنگ بیت کوین

بیوگرافی مایکل سیلور (Michael J.Saylor)، نهنگ بیت کوین

اگر اخبار بازار را دنبال کنید، حتما خبر حرکات نهنگ‌های بازار و به دنبال آن زیر و رو شدن همه چیز را شنیده‌اید. افرادی که سرمایه رمزارزی آن‌ها آنقدر زیاد است که با یک خرید یا فروش و حتی انتقال، می‌توانند در بازار نوسانات شدیدی را ایجاد کنند. اما این نهنگ‌ها چه کسانی هستند و چطور به این نقطه رسیده‌اند؟ در این مقاله ما به سراغ یکی از بزرگترین مشاهیر ارزدیجیتال و سرمایه‌گذاران بیت کوین، یعنی مایکل ج سیلور (Michael J. Saylor) می‌رویم و هر آنچه باید درباره این نهنگ بیت کوین بدانیم را با هم مرور می‌کنیم.

نگاهی جزئی به مایکل سیلور و زندگی او

سیلور در ۴ فوریه ۱۹۶۵ در لینکلن، شهری از ایالت نبراسکای آمریکا، به دنیا آمد و آنقدر خوش‌شانس بود که توانست در کودکی آرزوی بسیاری از افراد را زندگی کند. از آنجا که پدر او یک گروهبان ارشد نیروی هوایی بود، سیلور بیشتر دوران کودکی خود را در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی ایالات متحده در سراسر جهان گذراند و اینگونه با عشق به پرواز بزرگ شد.

در سال ۱۹۸۳، سیلور در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) با بورسیه آموزش افسران نیروی هوایی ROTC ثبت نام کرد و به انجمن برادری تتا دلتا چی پیوست. در این انجمن بود که او با یکی از بنیانگذاران آینده MicroStrategy، سانجو بانسال (Sanju Bansal)، آشنا شد. او همچنین در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه MIT در دو رشته رشته هوانوردی و فضانوردی و علم، فناوری و جامعه مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت کرد. همه چیز برای رسیدن مایکل به آرزوی کودکی یعنی خلبانی مهیا بود تا این که با بروز یک مشکل جسمی و پزشکی، مایکل سیلور مجبور شد رویای خود را برای همیشه رها کند.

پس از این رویداد، سیلور به سراغ رشته دوم خود یعنی علم و فناوری رفت و در یک شرکت مشاوره، The Federal Group, Inc کار خود را بر روی شبیه‌سازی کامپیوتری آغاز کرد. یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۸ مایکل به عنوان مشاور داخلی شرکت Dupoint استخدام شد تا بر روی توسعه مدل‌های کامپیوتری که تغییرات مهم را در بازارهای کلیدی مالی پیش‌بینی می‌کنند کار کند. اما این شغل نیز برای سیلور چندان راضی‌کننده نبود تا این که او در سال ۱۹۸۹ به همراه بانسال، که از دوران آموزش‌های خلبانی او را می‌شناخت، شرکت فناوری و تکنولوژی MicroStrategy را تأسیس کردند و در ابتدا تمرکز خود را بر روی راه‌حل‌های داده کاوی و هوش تجاری گذاشتند.

با رهبری سیلور، ماکرواستراتژی خیلی زود به یکی از شرکت‌های موفق و مشهور در صنعت فناوری تبدیل شد و توانست ابزارهای تحلیلی دقیقی را ارائه دهد. اینگونه بود که با وجود دوره‌های پر فراز و نشیب، MicroStrategy جایگاه خود را در هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داده‌ها مستحکم کرد و در سال 1992، قراردادی 10 میلیون دلاری با مک دونالد برای تجزیه و تحلیل عملکرد و داده‌های برای کارآمدی تبلیغات این برند به دست آورد. این قرارداد باعث افزایش شناخت عمومی و ارزش شرکت ماکرواستراتژی شد.

سرمایه گذاری مایکل سیلور در بیت کوین

سرمایه گذاری مایکل سیلور در بیت کوین

اما نقطه عطف شرکت ماکرواستراتژی و سیلور را باید در سال ۲۰۲۰، زمانی که این فرد ۲۵۰ میلیون دلار از دارایی شرکت را به ارز دیجیتال بیت کوین اختصاص داد، بدانیم. قیمت بیت کوین در آن زمان حدود ۱۰ هزار دلار بود و با این سرمایه‌گذاری، Microstrategy به اولین شرکت سهامی عام تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان بخشی از استراتژی تخصیص سرمایه خود خریداری کرده است. او درباره بیت کوین می‌گوید:

«ساتوشی ناکاماتو با بیت کوین آتشی را در فضای اینترنتی ایجاد کرده است. در حالی که افراد ترسو از این آتش فرار می‌کنند و احمق‌ها به دور آن می‌رقصند، افراد باهوش و بلندپرواز با افزودن هیزم این آتش را تقویت می‌کنند و رویای یک جهان گرم و فوق‌العاده را در سر می‌پرورانند».

مایکل سیلور معتقد بود بیت کوین یک دارایی ارزشمند است و در برابر تورم مقاومت بسیار خوبی دارد. علاوه بر این، به عقیده سیلور با خرید بیت کوین می‌توان در برابر سیاست‌های بانک مرکزی از سرمایه محافظت کرد. به این ترتیب بود که از سال ۲۰۲۰ تا الان این فرد به سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین ادامه داده و تا نوامبر ۲۰۲۳، این شرکت بیش از ۱۵۸۴۰۰ بیت کوین دارد که قیمت خرید آن‌ها حدود ۴.۵۳ میلیارد دلار است. این سرمایه در مجموع ۰.۷ درصد از عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این سیلور یکی از مهم‌ترین نهنگ‌های بیت کوین به‌شمار می‌رود.

این سرمایه‌گذار تا به حال تنها یک بار سرمایه دیجیتالی خود را کاهش داد که طی آن ۷۰۸ BTC در دسامبر ۲۰۲۲ به ارزش ۱۱ میلیون دلار فروخته است. در واقع سیلور اگرچه ابتدا نگاه چندان مثبتی به بیت کوین نداشت اما اکنون آنقدر شیفته این ارز شده که حتی یک صفحه آکادمی بیت کوین را در وب سایت MicroStrategy با عنوان “Bitcoin is Hope” راه‌اندازی کرده است تا آگاهی در مورد ارزهای دیجیتال را گسترش دهد.

کتاب مایکل سیلور

مایکل سیلور اولین کتاب خود را در سال ۲۰۱۲، با عنوان “he Mobile Wave: How Mobile Intelligence Will Change Everything” (موج موبایل: چگونه موبایل‌های هوشمند همه چیز را تغییر خواهد داد) نوشت. او در این کتاب درباره روندهای فناوری تلفن همراه مانند تأثیر آن بر تجارت، مراقبت های بهداشتی، آموزش و توسعه جهان توضیح می‌دهد بحث‌های جالبی را درباره تاثیر موبایل و شبکه‌های اجتماعی و ظهور شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، آمازون، فیس بوک و گوگل به عنوان رهبران فناوری در جهان ارائه می‌دهد. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و حتی در فهرست پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۲ رتبه ۵ را به خود اختصاص داد.

کتاب مایکل سیلور

اما پس از گذشت ده سال از انتشار اولین کتاب، علاقه و دانش سیلور در ارزهای دیجیتال و بیت کوین به جایی رسید که او اکنون به عنوان یکی از نویسندگان فعال بیت کوین شناخته می‌شود. در واقع، این تغییر عقیده سیلور از روزی که بیت کوین را یک قمار می‌دانست تا به امروز که او یک مدرسه آموزش ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرده بسیار جالب و تامل‌برانگیز است. او در سال ۲۰۲۲، کتابی با عنوان “The Bitcoin Standard: The Decentralized Alternative to Central Banking” (استاندارد بیت کوین: جایگزین غیرمتمرکز بانکداری مرکزی) منتشر کرد و در این کتاب به یک بررسی جامع از تاریخ، فناوری و اقتصاد بیت کوین می‌پردازد. تاریخچه پول، اقتصاد بیت کوین و آینده بیت کوین تنها بخشی از مفاهیمی است که در کتاب استاندارد بیت کوین گفته می‌شود. سیلور در این کتاب، بیت کوین را به عنوان یک دارایی ارزشمند و آینده‌دار معرفی می‌کند که می‌تواند جایگزین ارزهای فیات شود و یک سیستم مالی غیرمتمرکز ایجاد کند.

کتاب “The Bitcoin Standard” همچنین با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و خوانندگان مواجه شد. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ارز دیجیتال نیویورک تایمز قرار گرفت و به زبان های مختلف ترجمه شده است. اگر شما نیز تازه‌وارد بازار هستید و یا می‌خواهید به طور کامل بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را بشناسید، این کتاب می‌تواند مرجع مناسبی باشد.

فعالیت‌های خیریه مایکل سیلور

فعالیت‌های خیریه مایکل سیلور

مایکل سیلور در زمینه‌های بشردوستانه مختلفی فعالیت می‌کند که باعث شده او به یک سرمایه‌گذار و تریدر محبوب میان مردم تبدیل شود. او در سال ۲۰۰۱، بنیادی با نام «بنیاد مایکل سیلور» را تاسیس کرد که این انجمن در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، بهداشت و کمک‌های بشردوستانه فعالیت می‌کند. علاوه بر بنیاد شخصی سیلور، شرکت ماکرواستراتژی نیز همواره بخشی از درآمد خود را به امور خیریه اختصاص می‌دهد. برای نمونه، سیلور در سال ۲۰۲۲، مایکرواستراتژی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بیت کوین خود را به امور خیریه اختصاص داد. این اقدام، یکی از بزرگترین کمک های خیریه ای در تاریخ بود. او می‌گوید:

«با بیت کوین، ما می‌توانیم جهانی را تصور کنیم که همه به طور مساوی و عادلانه به فرصت‌های مالی دسترسی دارند».

به طور کلی، سیلور معتقد است که بشریت باید برای آینده آماده شود و بیت کوین نقش مهمی در آینده‌ای پایدار و عادلانه برای جهان خواهد داشت. فعالیت‌های خیریه مایکل سیلور، مورد تحسین بسیاری قرار گرفته او یکی از فعال‌ترین خیرین در جهان به‌شمار می‌رود.

نقش مایکل سیلور در مایکرواستراتژی      

همانطور که گفتیم، مایکل سیلور و سانجو بانسال با استفاده از بودجه شرکت DuPont، در سال ۱۹۸۹ شرکت ماکرواستراتژی را راه‌اندازی کردند. مایکرواستراتژی، یک شرکت نرم‌افزاری هوش تجاری است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات بهتری بگیرند. در سال ۱۹۹۲، MicroStrategy برنده قرارداد ۱۰ میلیون دلاری با مک دونالد برای توسعه برنامه‌های کاربردی تجزیه و تحلیل تبلیغات این برند شد. قرارداد با مک دونالد باعث شد تا سیلور به یک ایده بی‌نظیر برای طراحی یک نرم‌افزار هوش تجاری (Business intelligence) برسد که به کسب و کارها کمک می‌کند تا به کمک داده‌ها، آینده خود را پیش‌بینی کنند.

پس از این، Saylor در ژوئن ۱۹۹۸ با عرضه اولیه ۴ میلیون سهم به قیمت ۱۲ دلار ماکرواستراتژی را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کرد. جالب است بدانید قیمت سهام این کمپانی تنها در روز اول معاملات دو برابر شد. اما در حالی که همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت، در سال ۲۰۰۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل اتهامات کلاهبرداری از این شرکت شکایت کرد و Microstrategy به اتهام ارائه اطلاعات نادرست به سرمایه‌گذاران متهم شد. در نهایت، مایکرواستراتژی مجبور شد تا غرامتی ۸.۳ میلیون دلاری به SEC پرداخت کند. این اتفاق با وجود این که تأثیر منفی بر مایکرواستراتژی گذاشت، اما این شرکت توانست از این بحران جان سالم به در ببرد. مایکرواستراتژی، پس از این اتفاق، اقداماتی را برای بهبود شفافیت و رعایت مقررات انجام داد.

بدین ترتیب، می‌بینیم که در رشد و توسعه Microstrategy، سیلور نقش بسیار مهمی داشته است. او یک رهبر کاریزماتیک و یک مدیر اجرایی باتجربه است که همواره به دنبال راه‌های جدید برای بهبود محصولات و خدمات شرکت می‌گردد و از این رو توانسته به بهترین نحو ممکن شرکت را اداره کند.

رشد سریع ماکرواستراتژی و درآمد بیش از ۷.۲ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۲۰۲۲ همه مدیون مهارت‌ها و البته انتخاب‌های درست سیلور مانند سرمایه‌گذاری در بیت کوین است. در واقع، شاید باید حمایت‌های این سرمایه‌گذار از بیت کوین و سرمایه‌گذاری‌های گسترده و به موقع او بر روی این ارز دیجیتال را یکی از دلایل اصلی بدانیم که شرکت او اکنون پیشتاز حوزه تحلیل داده است.

کناره گیری از MicroStrategy

تا به اینجا از موفقیت‌های ماکرواستراتژی با سیلور گفتیم اما با وجود تمامی این دستاوردها، در ۸ آگوست ۲۰۲۲، سیلور از مدیرعاملی استعفا داد و ترجیح داد تا فعالیت خود را به عنوان رئیس اجرایی MicroStrategy ادامه دهد. در واقع، او مدیرعاملی را به دست فونگ لی (Phong Le) سپرد تا بتواند تمرکز خود را بر استراتژی خرید و نگهداری بیت کوین و سایر ابتکارات مربوط به این ارز دیجیتال بگذارد. لی از سال ۲۰۱۰ در مایکرواستراتژی مشغول به کار بوده و نقش مهمی در رشد شرکت داشته است.

Saylor در یک بیانیه مطبوعاتی درباره استعفای خود گفت:

«به عنوان رئیس اجرایی، من می‌توانم بیشتر بر استراتژی کسب بیت‌کوین و ابتکارات مربوط به حمایت از بیت کوین تمرکز کنم، در حالی که Phong به عنوان مدیر عامل برای مدیریت کل عملیات شرکت اختیار خواهد شد».

نقش Michael Saylor در بازار ارز دیجیتال

نقش Michael Saylor در بازار ارز دیجیتال

مایکل سیلور با سرمایه هنگفت خود در بیت کوین و ارزهای دیجیتال، یکی از افراد مهم و تاثیرگذار این حوزه به‌شمار می‌رود. او سرمایه عظیمی را به بیت کوین اختصاص داده است و از این رو به عنوان یکی از نهنگ‌های بیت کوین، می‌تواند تحرکات مهمی را در بازار ایجاد کند. سیلور در واقع، با خرید تعداد زیادی بیت کوین باعث شده تا تقاضا برای این ارز افزایش یابد. برای مثال، در سال ۲۰۲۰ و در همه‌گیری ویروس کرونا، با خرید ۲۵۰ میلیون دلاری این فرد قیمت بیت کوین چند درصد افزایش پیدا کرد.

به عقیده سیلور:

«بیت کوین 8 میلیارد نفر را به هم پیوند می‌دهد، صد میلیون شرکت را به هم متصل می‌کند، جهان را در حوزه‌های سیاسی همگام می‌کند، عقلانیت را به کل سیستم مالی باز می‌گرداند و آزادی و حقوق مالکیت را به کل نژاد بشر باز می‌گرداند».

علاوه بر سرمایه‌گذاری در بیت کوین، سیلور در کانال‌های مختلفی مانند یوتیوب و مدرسه ارز دیجیتال اختصاصی خود به آموزش مزایای این ارز دیجیتال به مدیران عامل شرکت‌ها و افراد عادی نیز می‌پردازد تا هر کسی بتواند از مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باخبر شود. او همچنین به آموزش ارزهای دیجیتال به CEO کسب و کارها تاکید بسیار زیادی دارد زیرا معتقد است که به دلیل خاصیت ضد تورمی بیت کوین افراد می‌توانند کسب و کار خود را رشد دهند.

 Saylor در مدرسه آنلاین و رایگان خود دوره‌های مختلفی را درباره تاریخچه ارزهای دیجیتال، فناوری بلاکچین، اقتصاد بیت کوین و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی ارائه می‌دهد و بیش از ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده از سرتاسر جهان دارد. دوره‌های آموزشی سیلور از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. بدین ترتیب، سیلور نقش مهمی در بالا بردن آگاهی برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و بیت کوین دارد و با خرید بیت کوین کمک کرده است تا افراد بیشتری به این ارز دیجیتال اعتماد کنند.

ویژن و برنامه‌های مایکل سیلور در آینده

مایکل سیلور برای آینده دو هدف اصلی و مهم دارد. توسعه و گسترش کسب ‌و کار مایکرواستراتژی و ترویج پذیرش بیت کوین، مهم‌ترین اهدافی‌ هستند که سیلور قصد دارد در آینده روی آن‌ها تمرکز کند. او معتقد است که ماکرواستراتژی پتانسیل تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در زمینه هوش تجاری را دارد و می‌خواهد تا شرکت را به یک پلتفرم جامع برای تجزیه و تحلیل داده‌ها تبدیل کند که بتواند برای سازمان‌ها در تصمیم‌گیری بهتر کارآمد باشد.

سیلور همچنین قصد دارد تا مایکرواستراتژی را به یک شرکت پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کند. او می‌گوید بیت کوین ارز آینده است و می‌تواند سیستم‌های مالی را به طور کلی تغییر دهد به همین دلیل سیلور برنامه دارد تا مایکرواستراتژی را به یک شرکت پیشگام در زمینه پذیرش بیت کوین تبدیل کند و برای تغییرات آینده آماده شود. او می‌گوید:

«هدف اصلی حرفه‌ای من معرفی هوش به عنوان ابزاری فراگیر است. من دوست دارم توماس ادیسون هوش باشم».

به علاوه، سیلور به آموزش ارز دیجیتال و بیت کوین در کانال آموزشی خود ادامه خواهد داد تا مردم از ارزش بیت کوین به عنوان یک دارایی ارزشمند و یک سیستم مالی غیرمتمرکز آگاه شوند. او همچنین در آینده قصد دارد به شرکت‌ها و برندهای مختلفی آموزش‌های لازم را ارائه دهد تا آن‌ها نیز بیت کوین را به سیستم پرداختی خود اضافه کنند. او می‌گوید بیت کوین به کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری کسب و کارهای مختلف کمک بزرگی خواهد کرد.

دستاوردهای مایکل سیلور

دستاوردهای مایکل سیلور

بدون شک مایکل سیلور یکی از نابغه‌های تکنولوژی و سرمایه‌گذاری است که توانسته دستاوردهای بسیاری را در حوزه‌های مختلف به‌دست آورد. او به عنوان یک کارآفرین نابغه و مدیر تجاری میان مردم آمریکا محبوبیت بسیار زیادی دارد و به عنوان یک سرمایه‌گذار، بنیانگذار، مخترع و نویسنده، در فهرست برترین‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال حضور دارد. او همچنین یک ابتکار بشردوستانه یعنی آکادمی Saylor را راه‌اندازی کرد تا هر کسی بتواند از هرجای جهان درباره تکنولوژی بداند.

Saylor همچنین دارای ۴۰ اختراع ثبت شده به نام خود در حوزه‌های مختلف تجزیه و تحلیل داده، وب و … دارد. برای نمونه، سایت Alarm.com، یکی از اولین شرکت‌های اتوماسیون و امنیت خانگی و Angel.com، یکی از اولین ارائه‌دهندگان خدمات پاسخ صوتی تعاملی مبتنی بر کلود به‌شمار می‌رود که توسط مایکل سیلور تاسیس و ایجاد شده است.

در ادامه دستاوردهای Michel.J Saylor را در یک جدول بیان می‌کنیم.

1996 انتخاب شدن به عنوان کارآفرین برتر فناوری پیشرفته KPMG واشنگتن
1997 انتخاب شدن به عنوان کارآفرین برتر حوزه نرم‌افزار توسط  Ernst & Young
1998 قرار گرفتن در لیست ۱۰ کارآفرین برتر مجله Red Herring
1999 انتخاب شدن به عنوان برترین مبتکر زیر ۳۵ سال توسط MIT Technology Review، تاسیس آکادمی Saylor
2008 اضافه شدن بخش آموزش ارزهای دیجیتال به آکادمی و راه‌اندازی Saylor.org برای بیش از یک میلیون دانش‌آموز
2012 انتشار کتاب موج موبایل و انتخاب آن به عنوان پرفروش‌ترین کتاب
2022 انتشار کتاب استاندارد بیت کوین و قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

 

مایکل سیلور در حال حاضر ۱.۶ دلار ثروت دارد و در رتبه ۴ از ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. جالب است بدانید سیلور تا حال حاضر ترجیح داده به تنهایی از زندگی میلیونری خود لذت ببرد و هنوز ازدواج نکرده است.

« فرمول من برای موفقیت ساده است: از خواب زود بیدار شوید، تا دیروقت کار کنید و بیت کوین بخرید»

مایکل سیلور، میلیونر طرفدار بیت کوین

مایکل سیلور یکی از تاثیرگذارترین افراد قرن اخیر به‌شمار می‌رود که دستاوردهای بسیاری را در حوزه تکنولوژی به دست آورده است. این فرد که حرفه کاری خود را با خلبانی آغاز کرده بود با یک چرخش 180درجه‌ای وارد دنیای تکنولوژی شد و با راه‌اندازی شرکت Microtrategy و اختراعات مختلف در این حوزه انقلابی را در زمینه تحلیل داده به وجود آورد و کمک بسیاری به کسب و کارها کرد. سیلور همچنین یکی از طرفداران بیت کوین است که بیت کوین یک میلیون دلاری را پیش‌بینی می‌کند و بسیار به آینده ارزهای دیجیتال خوش‌بین است.

سوالات متداول
Request for Quote

دارایی بیت کوین شخصی مایکل سیلر ناشناخته است اما او بیش از ۱۵8۰۰۰ بیت کوین را برای MicroStrategy به عنوان دارایی ذخیره خریداری کرده است.

مایکل سیلر در مکلین، ویرجینیا زندگی می‌کند اما چندین خانه و عمارت در شهرهای دیگر نیز دارد.

بیوگرافی مایکل سیلور (Michael J.Saylor)، نهنگ بیت کوین
اگر اخبار بازار را دنبال کنید، حتما خبر حرکات نهنگ‌های بازار و به دنبال آن زیر و رو شدن همه چیز را شنیده‌اید. افرادی که سرمایه رمزارزی آن‌ها آنقدر زیاد...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...