مشاهیر ارز دیجیتال

بیشترین مقدار بیت کوین متعلق به کیست؟ لیست نهنگ‌های بیت کوین

بیشترین مقدار بیت کوین متعلق به کیست؟ لیست نهنگ‌های بیت کوین

بیت کوین در طی سال‌های اخیر، رشد چشمگیری را تجربه کرده است و جزو ارزشمندترین دارایی‌های موجود در جهان به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع شرکت‌ها، افراد برجسته دنیا و حتی دولت‌ها وارد دنیای کریپتو شده و روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. هر یک از این افراد، درصدی از بیت کوین‌های موجود در جهان را هولد می‌کنند و دوست دارند که از طریق آن به سودهای خوبی دست پیدا کنند. سوالی که پیش می‌آید این است که بیشترین مقدار بیت کوین متعلق به کیست؟ این افراد چه مقدار بیت کوین دارند؟  در این مقاله قصد داریم لیست بزرگترین دارندگان بیت کوین در جهان را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم کنجکاو هستید که با این لیست آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی ایرانیکارت همراه باشید. برای اطلاع در مورد اینکه  آینده بیت کوین BTC چگونه خواهد بود؟ را در این مقاله بخوانید 

در کل چقدر بیت کوین وجود دارد؟

بیت کوین جزو دارایی‌های ارزشمند است که تنها ۲۱ میلیون از آن وجود دارد. در حال حاضر حدود ۱۹.۴۰۲ میلیون بیت کوین استخراج شده است. به عبارتی دیگر تنها ۱.۵۹ میلیون بیت کوین برای رسیدن به حداکثر میزان بیت کوین عرضه شده، باقی مانده است. هر چقدر تعداد بیت کوین‌های استخراج شده به ۲۱ میلیون نزدیک‌تر شود، باعث سخت‌تر شدن استخراج آن و در نهایت افزایش قیمت و ارزش بیت کوین می‌شود.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟

لیست بزرگترین دارندگان بیت کوین

پیشرفت bitcoin طی سال های اخیر باعث شده که افراد زیادی علاقمند به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در آن باشند. در این میان برخی از افراد وجود دارند که به‌عنوان بزرگترین دارندگان بیت کوین یا هولدرهای این رمز ارز شناخته می‌شوند. در این بخش قصد داریم لیست بزرگترین دارندگان بیت کوین را برای شما شرح دهیم.

اشخاص حقیقی

در ابتدا قصد داریم اشخاص حقیقی یا مردم عادی که بیشترین سهم بیت کوین را خریداری کرده‌اند را به شما معرفی کنیم. اغلب افرادی که به شما معرفی خواهیم کرد جزو چهره‌های سرشناس دنیا هستند و فعالیت قدرتمندی در حوزه رمز ارزها دارند. این افراد با توجه به ثروت زیاد خود و اطلاع از ارزش حقیقی بیت کوین تصمیم به هولد آن گرفته‌اند. به‌طور کلی اشخاص حقیقی دارای بیشترین بیت کوین عبارت‌اند از:

ساتوشی ناکاموتو

  • ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو به‌عنوان اولین فردی شناخته می‌شود که بیشترین مقدار بیت کوین را به خود اختصاص داده است. ساتوشی ناکاموتو که خود خالق بیت کوین است؛ حدود 1 میلیون عدد بیت کوین معادل 4.76 درصد از کل بیت کوین‌های قابل استخراج را ذخیره کرده است. در حال حاضر بیشتر از 14 سال از پیدایش بیت کوین می‌گذرد اما هنوز از هویت اصلی ساتوشی اطلاعاتی در دست نیست. با این حال ساتوشی لقب بزرگترین هولدر بیت کوین را یدک می‌کشد.

بری سیلبرت

  • بری سیلبرت

بری سیلبرت یکی از چهره‌های شناخته شده دنیای کریپتو است که سرمایه زیادی دارد. بری بنیانگذار و مدیرعامل Digital Currency Group است و فعالیت گسترده‌ای در دنیای رمز ارزها دارد. رسانه معتبر فوربس، میزان دارایی خالص بری سیلبرت را 1.6 میلیارد دلار اعلام کرده است. 

این شخصیت قدرتمند با خرید وب سایت کوین دسک و همچنین مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری Grayscale Bitcoin Trust توانسته است بیت کوین‌های زیادی را برای خود ذخیره کند. بری از زمانی معروف شد که 100 بیت کوین را برای توسعه زیر ساخت‌های بلاک چین و شرکت‌های کریپتویی سرمایه‌گذاری کرد. پس از این فرآیند از لقب پادشاه ارزهای دیجیتال برای بری سیلبرت استفاده می‌کنند.

چانگ پنگ ژائو (CZ)

  • چانگ پنگ ژائو (CZ)

Changpeng Zhao بنیانگذار صرافی معروف بایننس است. طبق آخرین گزارش وب سایت فوربس، دارایی خالص ژائو در فوریه سال 2023 حدود 4.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است. چانگ پنگ ژائو در سن 13 سالگی از کشور چین به کانادا مهاجرت کرد و از طریق یک بازی پوکر با بیت کوین آشنا شد. در ادامه ژائو پا به عرصه رمز ارزها گذاشت و تمام دارایی‌های خود را فروخت تا بیت کوین خریداری کند. امروزه ژائو جزو ثروتمندترین افراد حوزه کریپتو به شمار می‌رود و جزو هولدرهای بزرگ بیت کوین شناخته می‌شود.

برایان آرمسترانگ

  • برایان آرمسترانگ

برایان آرمسترانگ یکی دیگر از بزرگترین دارندگان بیت کوین در دنیا است. آرمسترانگ موسس صرافی شناخته شده کوین بیس است و حدود 19 درصد از سهام این صرافی را در اختیار دارد. برایان که تا سال 2012 به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در شرکت Airbnb کار می‌کرد از شغل خود استعفا داد و صرافی کوین بیس را راه‌اندازی کرد. از آن زمان برایان آرمسترانگ جزو یکی از بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین شناخته می‌شود و بیت کوین‌های زیادی را در اختیار دارد.

پیشنهاد مطالعه: یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال موجود، کیف پول کوین بیس است؛ شما می‌توانید برای آشنایی با این کیف پول و آموزش کامل آن بلاگ مربوط به آن را در ایرانیکارت مطالعه کنید.

کریس لارسن

  • کریس لارسن

کریستین لارسن یکی از چهره‌های شناخته‌شده حوزه رمز ارزها است که با کمک جید مک کالب، ریپل را راه‌اندازی کرده‌اند. لارسن قبل از پیدایش رمز ارزها از بنیانگذاران وام مسکن الکترونیکی بود که بعدا به یاهو فروخته شد. امروزه کریس لارسن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و سهم زیادی از بیت کوین‌ها را در اختیار خود دارند. رسانه فوربس، دارایی لارسن را در فوریه 2023 حدود 2.2 میلیارد دلار اعلام کرد.

برادران وینکلاوس

  • برادران وینکلاوس

تایلر و کامرون وینکلاوس، جزو شخصیت‌های جنجالی هستند که پس از دعوای حقوقی با فیسبوک به شهرت رسیدند. این دو برادر پس از این قضیه در سال 2013، تصمیم گرفتند 11 میلیون دلار به دست آمده از دعوای حقوقی را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. پس از افزایش قیمت بیت کوین این دو برادر سود زیادی کسب کردند و در در دوره خود جزو اولین میلیاردرهای حوزه کریپتو شناخته می‌شوند. این دو برادر که مالکان صرافی جیمنی نیز هستند دارایی بسیار زیادی دارند و جزو بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین شناخته می‌شوند.

جید مک کالب

  • جید مک کالب

جید مک کالب یکی دیگر از شخصیت‌های مطرح حوزه رمز ارزها است که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. جید مک کالب بنیانگذار صرافی mt.gox بود که در سال 2013 آن را فروخت. این صرافی بدنام یک سال بعد توسط هکرها هک شد و 460 میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفت. همچنین جید مک کالب نقش مهمی در راه‌اندازی ریپل و استلار داشت. اکنون مک کالب جزو بزرگترین دارندگان بیت کوین در نظر گرفته می‌شود و ارزش دارایی‌های خالص وی حدود 2.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است. 

گوین اندرسن

  • گوین اندرسن

گوین اندرسن یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین است که بیشتر افراد او را به‌عنوان ساتوشی می‌شناسند. پس از ناپدید شدن ناگهانی ناکاموتو، اندرسن توسعه بیت کوین را به عهده گرفت و به آن سر و سامان داد. گوین اندرسن جزو اولین سرمایه‌گذاران بیت کوین است که در سال 2009، 10 هزار بیت کوین را با قیمت 50 دلار خریداری کرده است. با توجه به این تفاسیر می‌توان گوین را جزو نهنگ‌های اصلی بیت کوین نیز در نظر گرفت.

اشخاص حقوقی و شرکت‌ها

اشخاص حقیقی تنها سرمایه‌گذاران بیت کوین نیستند. چرا که اغلب شرکت‌ها و اشخاص حقوقی نیز برای کسب سود‌های بزرگ روی این طلای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این بخش از مقاله (بیشترین مقدار بیت کوین متعلق به کیست؟) قصد داریم شرکت‌های دارنده بیشترین مقدار بیت کوین را به شما معرفی کنیم.

نام شرکت تعداد بیت کوین‌ها
تسلا (Tesla) 10500
مایکرو استراتژی (MicroStrategy) 132500
گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) 16400
وویجر دیجیتال (Voyager Digital Ltd) 12260
ماراتن دیجیتال (Marathon Digital Holdings) 10055
بلاک (Block) 8027
هات 8 ماینینگ (Hut 8 Mining Corp) 5242
  • شرکت تسلا

تسلا یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین است که در زمینه تولید خودروهای برقی و دوست دار محیط زیست فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 2021 با داشتن بیش از 42 هزار بیت کوین جزو شرکت‌های قدرتمند دنیا از این زمینه شناخته می‌شد. در سه ماهه دوم سال 2023 ایلان ماسک و سایر سهامداران تسلا تصمیم گرفتند که 75 درصد از ذخایر بیت کوین خود را به فروش برسانند. هم اکنون شرکت تسلا دارای 10500 بیت کوین است.

  • مایکرو استراتژی

شرکت مایکرو استراتژی microstrategy.com که توسط مایکل سیلور راه‌اندازی شده است جزو بزرگترین دارندگان بیت کوین شناخته می‌شود. این شرکت در زمینه نرم‌افزار و تحلیل کسب و کار فعالیت می‌کند.

مایکرو استراتژی

در حال حاضر تعداد بیت کوین‌های این شرکت 132500 عدد است. طبق بیانیه وب سایت buy bitcoin worldwide، شرکت مایکرو استراتژی در سال گذشته 125051 عدد بیت کوین به ذخایر خود اضافه کرده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت تا چه اندازه قدرتمند است بنابراین می‌توان مایکرو استراتژی را جزو بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین در نظر گرفت.

  • گلکسی دیجیتال 

گلکسی دیجیتال نیز از جمله شرکت‌های دارنده بیت کوین است و جزو نهنگ‌های بیت کوین به شمار می‌رود. این شرکت توسط مایکل نووگراتز راه‌اندازی شده است و حدود 16400 عدد بیت کوین ذخیره کرده است. شرکت گلکسی دیجیتال به دلیل ارتباط مستقیم با بازار ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از بزرگترین نهادهای بیت کوین تلقی می‌شود. 

  • بلاک

بلاک (block) یک شرکت قدرتمند در زمینه ارائه خدمات پرداخت است که در ابتدا با نام square فعالیت می‌کند. شرکت بلاک با داشتن بیش از 8 هزار بیت کوین در لیست بزرگترین دارندگان بیت کوین قرار می‌گیرد. این شرکت توسط جک دروسی (بنیانگذار شبکه اجتماعی توییتر) اداره می‌شود. جک دروسی یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین است و قصد دارد شبکه بلاکچینی بلاک را گسترش دهد.

  • وویجر دیجیتال

وویجر دیجیتال از جمله کارگزاری‌های مطرح ارز دیجیتال است که خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت با داشتن 12260 بیت کوین، جزو بزرگترین دارندگان بیت کوین به شمار می‌رود. وویجر دیجیتال با هدف شفاف سازی معاملات و ارائه خدمات فرا بورسی به کاربران راه‌اندازی شده است. این شرکت که فعالیت عمیقی در این حوزه دارد درآمد سه ماهه خود در سال 2021 را 60.4 میلیون دلار اعلام کرده بود.

  • ماراتن دیجیتال

ماراتن دیجیتال یک شرکت استخراج بیت کوین است که روی این ارز با ارزش سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت با هدف ایجاد بزرگترین عملیات استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی با صرف انرژی کمتر راه‌اندازی شده است. در حال حاضر، شرکت ماراتن دیجیتال دارای 10055 بیت کوین در خزانه خود است و جزو نهنگ‌های قدرتمند بیت کوین شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین

  • شرکت هات 8 ماینینگ

هات 8 ماینینگ (Hut 8 Mining)، یک شرکت قدرتمند در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است که در آمریکای شمالی واقع شده است. این شرکت در حال حاضر دارای 5242 بیت کوین است و در لیست بزرگترین دارندگان بیت کوین جای می‌گیرد. شرکت هات ایت ماینینگ در حال گسترش فعالیت خود است و با سرعت استخراج 5.6 اگزا هش در ثانیه به کار خود ادامه می‌دهد. 

بزرگترین دولت‌های دارنده بیت کوین

پس از این که بزرگترین اشخاص حقیقی و شرکت‌های هولد کننده بیت کوین را شناختید نوبت به معرفی بزرگ‌ترین دولت‌های دارنده بیت کوین می‌رسد. هر چقدر که از تولد بیت کوین می‌گذرد، بیشتر به ارزش و اهمیت این ارز پی برده می‌برند. این موضوع در کنار مقیاس‌پذیری آن سبب شده است که دولت‌ها نیز روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. در این بخش از مقاله (بیشترین مقدار بیت کوین متعلق کیست) بزرگترین دولت‌های دارنده بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم.

  • السالوادور

السالوادور به‌عنوان اولین دولتی شناخته می‌شود که بیت کوین را به‌عنوان پول قانونی پذیرفته است. در این کشور بیت کوین جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم آن را به رسمیت شناخته‌اند. این موضوع سبب شده است که نام السالوادور برای فعالان حوزه رمز‌ارز کاملا آشنا باشد. این کشور روی بیت کوین سرمایه‌گذاری گسترده می‌کند و جزو بزرگترین دارندگان بیت کوین به شمار می‌رود.

السالوادور

  • اوکراین

اوکراین یکی دیگر از بزرگترین دارندگان بیت کوین به شمار می‌روند. این کشور از ابتدا منعی برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال نداشت و جزو کشورهای محبوب در این زمینه به شمار می‌رفت. پس از کشمکش بین روسیه و اوکراین اغلب کشورهای دنیا کمک‌های مالی خود را به‌صورت بیت کوین برای این دولت ارسال کردند. این موضوع سبب شده است که اوکراین در لیست دولت‌های دارنده بیشترین بیت کوین در دنیا قرار بگیرد.

  • آمریکا

در بین کشورهای دنیا می‌توان آمریکا را به‌عنوان بزرگترین دارنده بیت کوین در نظر گرفت. ایالات متحده قانون مشخصی در رابطه ارزهای دیجیتال در نظر نگرفته است. اغلب افراد تصور می‌کنند که آمریکا شدیدا با ارزهای دیجیتال مخالف است، اما در واقعیت این یک نوع سیاست است که با توقیف ارزهای دیجیتال سرمایه خود را افزایش دهد. بیت کوین‌های این کشور طی سال‌های اخیر توسط سازمان‌های دولتی توقیف شده است و دولت قصدی برای فروش آن‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: روش‌های ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال

سخن پایانی

بیت کوین به‌عنوان یک دارایی ارزشمند در دنیا شناخته می‌شود و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به این موضوع و احتمال رشد شارپی آن افراد زیادی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. هر کس به اندازه سرمایه‌ای که دارد بیت کوین خریداری می‌کند و میزان دارایی هولدرهای بیت کوین با یکدیگر یکسان نیست. در این مقاله به سوال پاسخ دادیم که بیشترین مقدار بیت کوین متعلق به کیست؟ در این بررسی اشخاص حقیقی، شرکت‌ها و دولت‌هایی که بیشترین سهم از بیت کوین را به خود اختصاص داده‌اند را برای شما شرح دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...