اخبار ارز دیجیتال

صندوق سرمایه‌گذاری دانشگاه استنفورد بیت کوین خرید!

صندوق سرمایه‌گذاری دانشگاه استنفورد بیت کوین خرید!

کول لی (Kole Lee)، رهبر باشگاه بلاک چین استنفورد (Stanford’s Blockchain Club)، صندوق سرمایه‌گذاری دانشجویان را برای سرمایه‌گذاری در ETF اسپات بیت کوین بلک راک (BlackRock) در اوایل ماه فوریه راه‌اندازی کرد.

این صندوق سرمایه‌گذاری که بخشی از استخر وجوه مصرفی دانشگاه استنفورد را مدیریت می‌کند، ۷ درصد از سبد خود را به سرمایه‌گذاری در بیت کوین اختصاص داده است.

در تاریخ ۵ مارس، کول لی، متخصص علوم کامپیوتر و رهبر این باشگاه اعلام کرد که صندوق Blyth توسط دانشجویان اداره می‌شود و حدود ۷ درصد از سبد خود را پس از ارائه پیشنهادی به این صندوق در ماه فوریه به بیت کوین اختصاص داده است.

او پیش از این گفته بود که این صندوق «بیت کوین را به قیمت ۴۵ هزار دلار خریداری کرده است». لی همچنین افزود که صندوق قابل معامله در بورس (ETF) شرکت بلک راک با نماد IBIT را به صندوق Blyth ارائه کرده است.

استدلال‌های او با هدف حفظ خوش‌بینی خود تا حد ممکن به بازار کریپتو و در عین حال عینیت‌بخشی برای مخاطبان بدبین نسبت به این صنعت، بر سه عامل اصلی متمرکز بود: جریان‌ سرمایه ETF، چرخه‌های بازار کریپتو و ایفای نقش به عنوان محافظی در برابر «آشوب پولی و جنگ».

بیت کوین در صندوق Stanford Blyth
بیت کوین در صندوق Stanford Blyth

این صندوق تحت رهبری دانشجویان که در سال ۱۹۷۸ به افتخار بانکدار افسانه‌ای چارلز بلیث (Charles Blyth) تأسیس شد، بخش شش رقمی استخر وجوه قابل مصرف استنفورد را با سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌ها که اکنون شامل بیت کوین هم می‌شود، مدیریت می‌کند.

لی گفت که Blyth Fund یک باشگاه سرمایه‌گذاری دانشجویی محسوب می‌شود که «به سرمایه‌گذاری اعضای خود در مهارت‌ها و علایق آن‌ها متعهد است». او پیش از این گفته بود:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری Blyth صندوق‌هایی هستند که به طور جداگانه مدیریت می‌شوند و بخشی از مجموعه صندوق‌های قابل گسترش هستند. این صندوق‌ها به دانشجویان در تصمیم‌گیری‌ خود برای سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند. بنابراین، من فکر می‌کردم که تایید ETFهای اسپات فرصت مناسبی برای Blyth محسوب می‌شود تا بیت‌ کوین بخرد.

لی پیش‌بینی کرده که با تثبیت قیمت بیت کوین در بالای سطح تاریخی ۶۹ هزار دلار، احتمال بسته شدن میلیاردها دلار پوزیشن شورت وجود دارد. این امر در کنار شور و هیجان پیرامون رکوردهای تاریخی بیت کوین، می‌تواند به یک حرکت صعودی در بازار دامن بزند.

بلک راک می‌خواهد پای بیت کوین را به یک صندوق با بازدهی ۳۶/۵ میلیارد دلاری باز کند

در همین حین، بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، الحاقیه‌ای را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۴ مارس ارائه کرد تا بیت کوین را در صندوق Strategic Income Opportunities Fund (BSIIX) خود بگنجاند.

بلک راک اعلام کرده که ممکن است سهام صندوق‌هایی را خریداری کند که در معرض مستقیم قیمت بیت کوین هستند.

این صندوق می‌تواند سهامی را در محصولات قابل معامله در بورس (ETP) خریداری کند که به دنبال انعکاس عملکرد کلی قیمت بیت کوین با نگهداری مستقیم این ارز دیجیتال (Bitcoin ETPs) هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به سهام یک ETP بیت کوین تحت حمایت یکی از شرکت وابسته بلک راک اشاره کرد.

بر اساس گزارش بلک راک، صندوق درآمد ثابت SIO در حال حاضر ۳۶/۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد.

پرونده جدید بلک راک در SEC
پرونده جدید بلک راک در SEC

IBIT، صندوق ETF اسپات بیت کوین بلک راک که اخیراً معرفی شده، تاکنون بهترین عملکرد را در میان ۱۰ صندوق جدید ایالات متحده داشته است. این هفته دارایی‌های تحت مدیریت صندوق اسپات بلک راک از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفت و در تاریخ ۷ مارس ۸۰۰ میلیون دلار ورودی داشت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...