اخبار ارز دیجیتال

تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاران کریپتو ترامپ را بر بایدن ترجیح می‌دهند

تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاران کریپتو ترامپ را بر بایدن ترجیح می‌دهند

داده‌های نظرسنجی اخیر پارادایم (Paradigm) نشان می‌دهند که ۴۸ درصد از دارندگان رمزارز در ایالات متحده در رقابت‌های ریاست‌ جمهوری آینده این کشور به سمت دونالد ترامپ متمایل شده‌اند، ۳۹ درصد از جو بایدن حمایت می‌کنند و ۱۳ درصد هنوز در این خصوص بلاتکلیف هستند.

این تغییر بزرگی نسبت به انتخابات سال ۲۰۲۰ است، چرا که در آن سال ۴۳ درصد از مالکان کریپتو به بایدن و ۳۹ درصد به ترامپ رای داده بودند.

رمزارز چگونه می‌تواند انتخابات ایالات متحده را تغییر دهد؟

حدود ۱۹ درصد از رای‌دهندگان یا ارز دیجیتال هولد کرده‌اند یا قصد دارند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. حدود ۱۱ میلیون از رای‌دهندگان ثبت نام شده بیش از ۱۰۰۰ دلار ارز دیجیتال دارند. کمی بیش از یک چهارم دانشجویان کارشناسی که بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان ترامپ را در انتخابات مقدماتی تشکیل می‌دادند، کریپتو در اختیار دارند و این دارایی‌ها را هولد می‌کنند. بنابراین، نقش حامیان جدید و قدیمی کریپتو در انتخابات ۲۰۲۴ می‌توا‌ند پررنگ و حیاتی باشد.

این چرخش نگاه‌ها به سمت ترامپ در میان سرمایه‌گذاران کریپتو ممکن است به دلیل عوامل مختلفی رخ داده باشد. اقدامات نظارتی دولت بایدن علیه برخی شرکت‌ها و فعالیت‌های کریپتویی ممکن است گروهی از سرمایه‌گذاران را از او دور کرده باشد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً صرافی رمزارزی بایننس را به دلیل اقدامات کنترلی ضعیف آن در زمینه پول‌شویی مورد تنبیه قرار داد و این صرافی جریمه سنگینی را متحمل شد. از سوی دیگر، پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مقابل ریپل نیز در زمان دولت بایدن آغاز شده‌ است.

مالکیت دارایی‌های رمزارزی رأی‌دهندگان بر اساس سطح تحصیلات آن‌ها
مالکیت دارایی‌های رمزارزی رأی‌دهندگان بر اساس سطح تحصیلات آن‌ها

با این حال، آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، مدیر سابق بخش ارتباطات کاخ سفید، معتقد است که جو بایدن می‌تواند بر روی بیت کوین و بازارهای مالی تأثیر مثبت‌تری بگذارد. مدیرعامل SkyBridge Capital گفت که حفظ ساختارهای اجتماعی سلسله مراتبی سنتی او برای ارزهای دیجیتال خوب است. اسکاراموچی در دوره قبلی ریاست جمهوری ترامپ ۱۱ روز به آمریکا خدمت کرد.

حمایت دولت ترامپ از بیت‌ کوین و کریپتو برای سرمایه‌گذاران این حوزه در ایالات متحده موجب خوشنودی آن‌ها شده و شاید به افزایش تعداد دانشجویان علاقمند به رمزارز در مقطع کارشناسی نیز کمک کند. وضعیت فعلی قیمت بیت کوین ترامپ را متقاعد کرده که بازار ارزهای دیجیتال بیش از گذشته جدی بگیرد.

ترامپ گفت:

کاربردهای زیادی برای آن‌ها [بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال] در این مدت کشف شده و من مطمئن نیستم که در این مرحله آیا می‌خواهم این دارایی‌ها را حذف کنم یا خیر.

ترامپ یکی از منتقدان برجسته فدرال رزرو بوده و قول داده که اگر رئیس جمهور ایالات متحده شود، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی را از سمت خود عزل می‌کند. این امر می‌تواند نشان‌دهنده تغییر سیاست‌ها به سمت ایجاد مقررات مطلوب‌تری برای ارزهای دیجیتال باشد. بازدهی بالاتر اوراق قرضه در دولت ترامپ نیز می‌تواند بیت کوین را به یک پوشش جذاب در برابر بی‌ثباتی اقتصادی تبدیل کند.

جنجال رئیس جمهور سابق ایالات متحده علیه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز ممکن است برای بیت کوین خوب باشد. ترامپ قبلا گفته بود که در صورت پیروزی کارزار او در رقابت ریاست جمهوری آمریکا، هرگز اجازه نمی‌دهد یک CBDC در این کشور ایجاد شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...