اخبار ارز دیجیتال

به گفته Matrixport، تمامی ETF‌ های بیت کوین در ماه ژانویه رد خواهند شد!

به گفته Matrixport، تمامی ETF‌ های بیت کوین در ماه ژانویه رد خواهند شد!

برخلاف اجماع گسترده بازار، مارکوس تیلن (Markus Thielen)، تحلیلگر Matrixport، پیش‌بینی کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تمامی درخواست‌های راه‌اندازی ETF بیت کوین را در ماه ژانویه رد می‌کند.

علی‌رغم جلسات مکرر بین شرکت‌ها و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) طی هفته‌های اخیر، تیلن در گزارشی اشاره کرده است که این صندوق‌ها هنوز از فقدان یک الزام حیاتی که باید قبل از تأیید SEC برآورده شود، رنج می‌برند.

تیلن دیدگاه خود را بر اساس پویایی‌های سیاسی و نگرانی‌های انطباقی استوار کرده است. به استدلال این تحلیلگر، در حالی که تایید ETF اسپات به گسترش حضور کریپتو در ایالات متحده کمک می‌کند، اما رئیس SEC همچنان این صنعت را نیازمند رعایت مقررات سختگیرانه‌تری می‌داند.

تیلن نوشت:

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، از گسترش کریپتو در ایالات متحده استقبال نمی‌کند و حتی بعید است که او به تایید ETF‌ های بیت کوین رای دهد. پیش‌بینی می‌شود که SEC همه این درخواست‌ها را در ژانویه رد کند، اگرچه امیدواریم که این تایید نظارتی تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ محقق شود.  
گنسلر ماه گذشته به CNBC گفت:

کلاهبرداران و بذهکاران زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد.  
رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار افزود:

نه تنها قوانین اوراق بهادار، بلکه قوانین دیگری در زمینه مبارزه با پولشویی و حمایت از مردم در برابر عوامل مخرب نیز رعایت نمی‌شوند.  

اگر ETF های اسپات بیت کوین رد شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

بزرگان صنعت کریپتو سال‌هاست که برای راه‌اندازی یک ETF بیت کوین رقابت می‌کنند. بلک‌راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity)، فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton)، والکری (Valkyrie) و ون‌اک (VanEck) در بین ۱۴ شرکت مدیریت دارایی قرار دارند که امیدوارند در نهایت تاییدیه SEC را کسب کنند.

اگر درخواست‌های ETF بیت‌ کوین در این ماه توسط SEC رد شوند، تیلن انتظار دارد که با کاهش میلیاردها دلار در معاملات آتی لانگ بیت‌ کوین شاهد لیکوئیدیشن‌های شدید باشیم. او گفت که این امر می‌تواند منجر به کاهش شدید قیمت بیت کوین تا حدود ۲۰ درصد شود و پادشاه‌ ارزهای دیجیتال را به محدوده ۳۶ هزار تا ۳۸ هزار دلار بازگرداند.

بزرگترین ارز دیجیتال بازار از نظر مارکت کپ که امروز پانزدهمین سالگرد استخراج بلوک پیدایش خود را جشن می‌گیرد، حدود ۵ درصد از ابتدای سال و ۶۵ درصد در سه ماه گذشته رشد کرده است.

عل‌رغم احتمال ایجاد نوسانات کوتاه‌مدت پس از رد ETF ها توسط SEC، دیدگاه تیلن برای سال ۲۰۲۴ صعودی است. Matrixport با تکیه بر الگوهای تاریخی سال‌های انتخابات ایالات متحده و چرخه‌های استخراج بیت‌ کوین، پیش‌بینی می‌کند که ارزش بیت‌ کوین تا پایان سال بالاتر از ۴۲ هزار دلار باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...