اخبار ارز دیجیتال

بررسی وضعیت اکوسیستم بازی‌های بلاکچینی و چشم‌انداز سال ۲۰۲۴

بررسی وضعیت اکوسیستم بازی‌های بلاکچینی و چشم‌انداز سال ۲۰۲۴

طبق گزارش منتشر شده توسط Delphi Digital با عنوان «۲۰۲۴، سالی برای گیمینگ»، زیرساخت توسعه بازی‌های Web3 به سرعت در حال گسترش است و آپتیمیزم (Optimism) و استارک نت (Starknet) به عنوان بازیگران کلیدی در زیرساخت گیمینگ آنچین ظهور کرده‌اند.

مارکت کپ کلی ۱۸۳ پروژه بازی‌های بلاکچینی به ثبات نسبی رسیده است و بین ۴ تا ۷ میلیارد دلار در طول سال نوسان داشته است. این عدد به طور قابل توجهی (۸۶ درصد) کمتر از سقف مشاهده شده در سال ۲۰۲۲ است. با این وجود، پتانسیل زیادی برای گسترش این عرصه وجود دارد.

اکوسیستم بازی‌های بلاکچینی

در حال حاضر، روزانه حدود ۱/۲ میلیون کیف پول فعال به صورت مجزا در پروتکل‌های گیمینگ حضور دارند و بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تراکنش بازی‌محور را رقم می‌زنند.

آپتیمیزم و زیرساخت OP Stack به‌عنوان محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین توسعه‌دهندگانی که درگیر گیمینگ کریپتویی کاملا آنچین (FOCG) هستند، شناخته شده‌اند. استارک نت نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های زیرساختی که در این مدت برای FOCG مورد استقبال قرار گرفته، برجسته شده است.

استیسی مور (Stacy Muur)، بازاریاب Web3، دیدگاه خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته است. به گفته او، بازارهای اصلی بازی‌های بلاک چینی به ترتیب عبارتند از: فیلیپین، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، ویتنام، کره جنوبی، هنگ کنگ، چین و امارات متحده عربی.

Delphi Digital می‌گوید که بازی‌های موبایلی به لطف فرآیندهای استقرار و راه‌اندازی پیشرفته‌تر و مقررات نظارتی ملایم‌تر، به پلتفرمی جذاب‌ برای توسعه‌دهندگان Web3 تبدیل شده است.

درضمن تعداد کل شبکه‌های بازی محور نیز به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. به طوری که تنها در سال ۲۰۲۳، تعداد ۷۶ شبکه جدید شامل لایه اول‌ها، لایه‌ دوم‌ها و appchain‌ های عمومی ظهور کرده‌اند. این گزارش همچنین حاکی از آن است که رقابت آتی شرکت‌ها در سال ۲۰۲۴، بر روی جذب نقدینگی بازیکنان خواهد بود.

تراکنش‌های آنچین بازی‌های بلاک چینی در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۳ برابر پروتکل‌های DeFi بوده است. این امر اهمیت نقدینگی بازیکنان را برای شبکه‌های گیمینگ و بلاکچینی برجسته می‌کند.

چالش ها: جذب کاربر، رشد هزینه‌ها

تحلیلگران بازار رشد قابل توجهی را در بخش بازی‌های بلاکچینی در سطح جهانی پیش‌بینی می‌کنند و از نظر آنها پتانسیل افزایش ارزش این حوزه طی هفت سال آینده تا حدود ۶۱۴ میلیارد دلار خواهد بود. این پیش‌بینی‌ها نرخ رشد نزدیک به ۳۰۰ درصدی ارزش بخش بازی‌های بلاکچینی را نشان می‌دهد که بیانگر رشد قابل توجه آن نسبت به مارکت کپ ۱۵۴ میلیارد دلاری فعلی است.

با این حال، مسیر پیش‌رو برای افزایش سودآوری و رشد خالی از موانع هم نیست. به گفته Delphi Digital، جذب کاربران برای این بازی‌ها می‌تواند پرهزینه باشد. مطالعات موردی نشان می‌دهند که هزینه جذب مشتری برای بازی‌های موبایلی در فضای بلاک چین در مقایسه با جایگزین‌های غیر Web3 آنها ۷۷ درصد بیشتر است.

ایجاد تعادل در انگیزه‌های مالی بازیکنان و مدیریت هزینه‌های فزاینده راه‌اندازی و حفظ فعالیت بازی‌های Web3 چالش‌های اساسی به دنبال دارد. دستیابی به یک تعادل ظریف بین سودآوری و تجربه کاربری، وظیفه‌ای حیاتی محسوب می‌شود که توسعه‌دهندگان باید آن را در نظر داشته باشند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...