امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول دوج کوین ۲۰۲۴

بهترین کیف پول دوج کوین ۲۰۲۴

دوج کوین یکی از نخستین میم‌کوین‌های بازار کریپتوکارنسی است. جکسون پالمر و بیلی مارکوس این رمزارز را در سال 2013 معرفی کردند. بدون تردید یکی از فعال‌ترین اعضای جامعه در بین ارزهای دیجیتال متعلق به Dogecoin است. این ارز دیجیتال دارای بلاکچین اختصاصی است، به‌همین دلیل برای ذخیره کردن آن نیاز به کیف پول‌هایی دارید که از بلاکچین آن پشتیبانی می‌کنند. تعداد والت‌های موجود برای ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال زیاد است. در ادامه قصد داریم به‌معرفی بهترین کیف پول دوج کوین برای ایرانیان بپردازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

کیف پول دوج کوین چیست؟ 

کیف پول دوج کوین چیست؟ 

در وهله اول این‌طور به‌نظر می‌رسد که ارزهای دیجیتال درون کیف پول نگهداری می‌شوند. این در حالی است که ما صرفا با داده‌های تراکنش رمز ارزها سروکار داریم که در بستر بلاکچین ذخیره می‌شوند. این سوال پیش می‌آید که پس کاربرد کیف پول چیست؟ در اصل مالکیت هر فرد روی ارزهای دیجیتال در بستر بلاکچین از طریق یک کلید خصوصی و عمومی مشخص می‌شود. 

کلید عمومی دقیقا مانند شماره کارت یا حساب بانکی برای انتقال ارز دیجیتال استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید. در مقابل کلید خصوصی، مانند رمز کارت بانکی شماست. اگر کسی به رمز کارت بانکی دسترسی داشته باشد، به موجودی حساب شما دسترسی دارد. دقیقا همین موضوع درباره کلید خصوصی هم صدق می‌کند. آنچه در کیف پول ارز دیجیتال نگهداری می‌شود، کلید خصوصی منحصربه‌فرد شما در بستر شبکه بلاکچین است. 

معرفی بهترین کیف پول‌های دوج‌کوین

هر والت ارز دیجیتال قابلیت پشتیبانی از تعدادی شبکه بلاکچین را دارد. بنابراین منظور از کیف پول دوج کوین، نوعی کیف پول است که امکان ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی بلاکچین Dogecoin در آن وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید و فروش دوج کوین یا نگهداری آن برای طولانی مدت را دارید، حتما موجودی را از حساب کاربری خود در صرافی به کیف پول اختصاصی انتقال دهید. 

بهترین کیف پول دوج کوین چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

بهترین کیف پول دوج کوین باید از چند ویژگی اساسی برخوردار باشد که عبارت‌اند از: 

  • امنیت کیف پول در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. 
  • ضرایب امنیتی چندلایه برای ارتقای احراز هویت حساب‌های کاربری به‌صورت داوطلبانه در نظر گرفته شود. 
  • امکان پشتیبان‌گیری از کلیدهای خصوصی را برای کاربران فراهم کند. 
  • رابط کاربری ساده داشته باشد. 
  • تعداد شبکه‌های بلاکچین زیادی را پشتیبانی کند. 
  • خدمات پشتیبانی و پاسخ‌گویی مناسبی داشته باشد. 
  • سوابق منفی امنیتی و ارائه خدمات در طول مدت فعالیت نداشته باشد. 
  • در ورژن‌های نرم‌افزاری، نسخه‌های مختلف موبایل، دسکتاپ و تحت وب در دسترس باشند. 
  • قابلیت اتصال به سایر کیف پول‌ها و برنامه‌های کاربردی را دارد. 

انواع کیف پول دوج کوین کدامند؟ 

انواع کیف پول دوج کوین کدامند؟ 

قبل از معرفی بهترین کیف پول دوج کوین ۲۰۲۴، بهتر است نیم‌نگاهی به انواع والت‌های موجود بیندازیم. در یک دسته‌بندی کلی، انواع کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان در دو گروه گرم (Hot Wallet) و سرد (Cold Wallet) طبقه‌بندی کرد. کیف پول سرد، بدون نیاز به اتصال به اینترنت کار می‌کند. به‌همین دلیل احتمال دسترسی هکرها به‌این نوع کیف پول‌ها کمتر است. این در حالی است که برای استفاده از کیف پول‌های گرم نیاز به اینترنت وجود دارد. بر این اساس انواع کیف پول دوج کوین را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد: 

کیف پول کاغذی دوج 

ابتدایی‌ترین نوع کیف پول دوج کوین، کاغذی است. این کیف پول نیاز به‌هیچ‌گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزار برای استفاده از این کیف پول وجود ندارد. بلکه کافیست کلید خصوصی را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. سپس آن را در جای امنی نگه‌دارید. 

کیف پول سخت‌افزاری 

امن‌ترین نوع کیف پول‌های سرد، با نام سخت‌افزاری شناخته می‌شوند. بسیاری از والت‌های سخت‌افزاری شبیه به فلش هستند. این محصولات کلید خصوصی دارایی شما را به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کنند. معمولا این کیف پول‌ها یک نرم‌افزار کامپیوتری نیز دارند که برای مدیریت ارزهای دیجیتال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کیف پول نرم‌افزاری 

کیف پول نرم‌افزاری یا گرم دارایی شما را به‌صورت آنلاین نگهداری می‌کند. کیف پول‌های نرم افزاری را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد که عبارت‌اند از: 

1. کیف پول موبایل دوج کوین

این محصول نوعی اپلیکیشن موبایل است. بیشتر اپلیکیشن‌ها در نسخه اندروید تولید می‌شوند؛ اما برخی از آن‌ها نیز از سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌کنند. 

2. کیف پول دسکتاپ دوج کوین 

این والت‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که برای نصب و اجرا روی کامپیوتر طراحی می‌شوند. 

3. کیف پول تحت وب دوج کوین 

کیف پول تحت وب (وب اپلیکیشن) نوع دیگری از والت‌های دوج کوین است که برای استفاده از آن باید از مرورگرهای اینترنت استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با صفر تا صد نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال مقاله مربوط را مطالعه کنید.

معرفی و بررسی بهترین کیف پول‌های دوج کوین 

همان‌طور که اشاره کردیم، کیف پول‌های متعددی برای ذخیره‌سازی دوج کوین در اختیار شما هستند. البته برخی از آن‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مربوط به تحریم به‌کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. بنابراین ما برای معرفی بهترین کیف پول دوج کوین، به‌سراغ والت‌های بدون تحریم می‌رویم. هرچند پیشنهاد می‌کنیم در استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری، همواره از نرم‌افزارهای تغییر دهنده آی‌پی استفاده کنید تا جلوی مشکلات احتمالی را بگیرید. در جدول زیر می‌توانید تعدادی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری دوج کوین در سال ۲۰۲۴ را مشاهده کنید. 

شماره ۱) Exodus – بهترین گزینه برای معامله گران ارزهای دیجیتال و مدیران پورتفولیو

Exodus یک کیف پول ارز دیجیتال در نسخه دسکتاپ و موبایل است که برای ذخیره، ارسال، دریافت، تجارت، سپرده‌گذاری و برداشت بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال از جمله دوج کوین استفاده می‌شود. از خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، حواله‌های بانکی یا Apple Pay پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید دوج کوین را با کارت اعتباری/دبیت و حواله‌های بانکی خریداری کنید، آن را با ارزهای دیجیتال دیگر معامله کنید، یا مستقیماً آن را به سایر کیف‌پول‌ها ارسال کرده و یا آن را دریافت کنید.

همچنین دارای نمودار و چارت قیمتی نیز برای معامله گران است. به دلیل ویژگی‌های کاربردی و همگام شدن با کیف پول‌های سخت افزاری همگام شود، به عنوان بهترین کیف پول نرم افزاری برای دوج کوین در ۲۰۲۴ طبقه‌بندی می‌شود.

دانلود کیف پول اکسودوس

شماره 2) Atomic – بهترین گزینه برای معامله گران معمولی ارزهای دیجیتال

کیف پول اتمیک یک کیف پول دسکتاپ و موبایل (iOS و اندروید) است که به شما امکان می‌دهد بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال و توکن را ذخیره، ارسال، دریافت، سپرده گذاری، برداشت و تجارت کنید و همچنین ۱۱ ارز دیجیتال را به اشتراک بگذارید (استیکینگ) تا تنها با نگه داشتن آن‌ها در کیف پول خود، درآمد کسب کنید.

این کیف پول با خرید روزانه ۵۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری، ۱٪ مبلغ را به شما به عنوان پاداش باز می‌گرداند. شما می‌توانید این کار را در بیش از ۱۰۰ کشور انجام دهید.

دانلود کیف پول اتمیک

شماره 3) Ledger Nano S and Nano X – بهترین گزینه برای هولدرها و معامله گران

لجر نانو اس و ایکس دو نمونه از کیف پول‌های کمپانی لجر هستند که شما می‌توانید در آن‌ها علاوه بر دوج کوین بیش از ۱۸۰۰ ارز در مدل S و بیش از ۵۵۰۰ ارز در مدل X ذخیره و نگهداری کنید.

کیف پول‌های لجر از طریق کانکتور USB نوع Micro-B و OTG برای تلفن‌های همراه به کامپیوتر و دستگاه‌های اندروید ۷ به بالا، متصل می‌شوند. البته کیف پول لجر نانو ایکس دارای بلوتوث نیز هست. این دو کیف پول سخت افزاری کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و به این ترتیب سرمایه را در مقابل نفوذ و هک، تا حد زیادی محافظت می‌کنند.

خرید کیف پول لجر نانو اس خرید کیف پول لجر نانو ایکس

شماره 4) Trezor ONE and T – بهترین گزینه برای هولدرها و معامله گران

کیف پول‌های ترزور، یک کیف پول‌های سخت افزاری هستند که نه تنها به شما امکان می‌دهد بیش از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره و مدیریت کنید، بلکه هنگام ارسال، تراکنش‌ها را به صورت آفلاین تأیید و امضا می‌کند.

ترزور مدل T پیشرفته‌تر از مدل ترزور ONE است. ترزور تی، از Windows، MacOS و Linux پشتیبانی می‌کند، اما از دستگاه‌های Android یا iOS پشتیبانی نمی‌کند.

نام کیف پول

نوع کیف پول

مزایای والت

معایب والت

اتمیک والت (Atomic Wallet)

موبایلی (اندروید و iOS)دسکتاپ (ویندوز و لینوکس)

غیرمتمرکز و منبع باز

پشتیبانی تنها به‌صورت ایمیلی

امکان معامله ارزهای دیجیتال

عدم امکان اتصال به کیف پول سخت افزاری

رابط کاربری ساده

عدم پشتیبانی از قابلیت چند امضایی

پشتیبانی از رمزارزهای متنوع

امکان استیکینگ ارز دیجیتال

امکان شخصی‌سازی کارمزدها

تراست والت (Trust Wallet)

موبایلیتحت وب (افزونه کروم)

غیرمتمرکز و منبع باز

عدم پشتیبانی از قابلیت چند امضایی

پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال

امکان استیکینگ ارز دیجیتال

سازگاری با برنامه‌های غیرمتمرکز

امکان شخصی‌سازی کارمزدها

اکسدوس (Exodus)

موبایلیدسکتاپتحت وب

رابط کاربری ساده

عدم پشتیبانی از قابلیت چند امضایی

امکان شخصی‌سازی کارمزدها

منبع بسته

دسترسی به سایر پلتفرم‌های غیر متمرکز

بدون دریافت کارمزد داخلی(صرفا پرداخت کارمزد شبکه انتقال)

لجر (Ledger)

سخت افزاری

پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال

قیمت بالا

امکان استیکینگ ارز دیجیتال

منبع بسته

امکان معامله ارزهای دیجیتال

بدون مهروموم ضد دستکاری

بالاترین سطح امنیت

پین کد 8 رقمی

ترزور

سخت افزاری

راه اندازی آسان

عدم پشتیبانی از موبایل

دارای صفحه لمسی در مدل T

صفحه نمایش در مدل T کوچک است

صرافی داخلی

قیمت بالاتر از سایر کیف پول‌های سخت افزاری 

متن باز

تعداد بالای ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال

 

نکاتی برای امنیت بیشتر نگهداری دوج کوین در کیف پول 

در جدول بالا کیف پول‌های زیادی، از جمله بهترین کیف پول دوج کوین بدون تحریم را معرفی کردیم. اما برای تامین امنیت دوج کوین در کیف پول نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید: 

  • هیچ‌گاه اطلاعاتی از دارایی‌های خود در کیف پولتان‌ را در اختیار دیگران قرار ندهید. 
  • حتما از اتصال اینترنت امن و مطمئن برای ورود به کیف پول نرم افزاری استفاده کنید. 
  • کیف پول خود را تنها به‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مطمئن متصل کنید. 
  • هنگام انتقال ارز دیجیتال نهایت دقت را در وارد کردن اطلاعات به‌خرج دهید. 
  • حتما از کلید خصوصی یا عبارت بازیابی کیف پول پشتیبان تهیه کنید. 

سخن آخر

پیشنهاد می‌کنیم که اولویت را به استفاده از والت‌های سخت‌افزاری قرار دهید. هرچند والت‌های نرم‌افزاری، رایگان هستند؛ اما نباید فراموش کنید که از نظر امنیت در جایگاه پایین‌تری نسبت به مدل‌های سخت‌افزاری قرار می‌گیرند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از انتخاب کیف پول، نظرات کاربران را با دقت مطالعه کنید. به‌نظر شما بهترین کیف پول دوج کوین چیست؟ 

سوالات متداول
Request for Quote

زیرا امنیت دارایی در کیف پول نسبت به حساب کاربری صرافی‌ها به‌مراتب بیشتر حفظ می‌شود. 

پیشنهاد می‌کنیم تنها برای معامله کردن دارایی خود را در حساب کاربری صرافی‌ها نگهداری کنید. 

اکسدوس، تراست والت، لجر، زنگو و اتمیک والت بهترین کیف پول‌های دوج کوین هستند. 

با توجه به قیمت بالای کیف پول سخت افزاری، تنها زمانی که سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام می‌دهید، خرید این دستگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه است. 

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام کدام کیف امنیت زیادی داره انتخاب کنید برایم لطفا

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ایرانیکارت نمی تواند توصیه ای داشته باشد با این حال سابقه امنیت بالای کیف پول های سخت افزاری مانند لجر اثبات شده است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...