آموزش صرافی ارز دیجیتال

امن ترین صرافی‌های ارز دیجیتال بر اساس نظر کارشناسان و استانداردهای ۲۰۲۴

امن ترین صرافی‌های ارز دیجیتال بر اساس نظر کارشناسان و استانداردهای ۲۰۲۴

صرافی ارز دیجیتال، پلتفرمی است که به معامله‌گران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر خدمات مالی را می‌دهد. حتما می‌دانید که در دنیای رمزارزها، قبل از هر کاری انتخاب یک صرافی مطمئن و البته امن، الویت دارد. در واقع، امنیت مهم‌ترین ویژگی است که باید پیش از انتخاب یک صرافی بررسی کنید. زیرا شما می‌خواهید سرمایه خود را به دست این پلتفرم بسپارید! به همین دلیل، در این مقاله ما قصد داریم به معرفی امن ترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ بپردازیم. با خواندن این مقاله همچنین می‌توانید استانداردهای لازم برای انتخاب یک صرافی امن را بیاموزید.

امنیت پایه و اساس یک صرافی ارز دیجیتال

بله درست است که ارزهای دیجیتال امنیت بی‌نظیری دارند؛ اما امنیت تراکنش ارزهای دیجیتال اصلا تضمینی برای امن بودن پلتفرمی که برای اجرای تراکنش‌های خود انتخاب می‌کنید نیست! در واقع امنیت صرافی موضوعی است که ارتباط مستقیم با پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، دارد. امنیت از طریق مواردی مانند رمزهای خصوصی، نحوه نگهداری دارایی‌ها، پروتکل‌های استاندارد  و … برای شما فراهم کند و تقریبا ارتباطی با امنیت بلاکچین ندارد.

اگر اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، حتما شنیده‌اید که صرافی‌های ارز دیجیتال مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند و رقم‌های میلیونی از دارایی کاربران از دست رفته است. حتی بسیار اتفاق افتاده است که افراد بدون تحقیق کافی، یک صرافی را انتخاب کرده‌اند و پس از گذشت مدتی صرافی به طور کلی از دسترس خارج شده و سرمایه‌ها نیز از دست رفته است.

بنابراین، پیش از انتخاب صرافی برای معامله رمزارزها، بهتر است با بررسی سابقه و اخباری که پیرامون پلتفرم بوده امنیت آن را بررسی کنید. از آنجا که بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در گذشته خود هک شده‌اند یا مورد حمله کلاهبرداران قرار گرفته‌اند؛ بررسی تاریخچه صرافی و اقداماتی که پلتفرم برای پوشاندن این نفوذهای امنیتی انجام داده‌ است می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذارد تا با دید روشن‌تری صرافی را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم پیش از آغاز معاملات در صرافی، درباره قانونی بودن صرافی نیز جستجو کنید و در صورتی که نشانی از نظارت دولتی پیدا نشد، از انتخاب آن صرافی صرف نظر کنید.

استانداردهای امنیتی یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

گفتیم انتخاب صرافی ارز دیجیتال امن با وجود صدها پلتفرمی که روزبه‌روز به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود کار سختی است. اما خوشبختانه مواردی وجود دارد که شما می‌توانید پیش از انتخاب صرافی، آن‌ها را بررسی کنید و از این طریق از امنیت صرافی مورد نظر، اطمینان پیدا کنید. بر این اساس، استانداردهای امنیتی صرافی‌های ارز دیجیتال عبارتند از: 

استاندارد (CCSS)

استاندارد امنیت کریپتوکارنسی (CCSS)، فهرستی از الزامات مدیریت دارایی‌های رمزنگاری است که همه شرکت‌های مرتبط با رمزارز باید رعایت کنند. این شرکت‌ها می‌توانند شامل بازارهای رمزنگاری، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی، صرافی‌ها و برنامه‌های کاربردی وب باشند. هدف از معرفی این استاندارد افزایش امنیت و شفافیت عملکرد صرافی‌ها است تا دست کلاهبرداران و هکرها از سرمایه معامله‌گران کوتاه شود.

استاندارد مشتری خود را بشناس (KYC)

استاندارد «مشتری خود را بشناسید» یا KYC، برای محافظت از مؤسسات مالی در برابر تقلب، فساد، پولشویی و تأمین مالی تروریسم طراحی شده است. این استاندارد، صرافی‌ها را ملزم می‌کند تا از ثبت‌نام و تراکنش کاربران ناشناس جلوگیری کنند. بنابراین صرافی باید اطلاعات و مشخصات دقیقی از کاربران خود داشته باشد تا بتواند از این طریق امنیت آن‌ها را تامین کند.

استاندارد ضد پولشویی (AML)

استندارد مبارزه با پولشویی (AML)، اصطلاحی کلی برای قوانین و فرآیندهایی است که از پولشویی توسط پلتفرم‌های مالی جلوگیری می‌کند. همانطور که بررسی دقیق مشتری برای غربالگری و اعتبارسنجی مشتریان احتمالی تحت استانداردهای Know Your Client (KYC) اعمال می‌شود، این استاندارد نیز مانع پولشویی و کارهای خلاف قانون توسط صرافی می‌شود.

فهرست امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال

حال که به اینجای مقاله رسیدیم و کمی درباره امنیت صرافی‌ها و اهمیت آن دانستیم، وقت آن است تا فهرستی از امن ترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ را بررسی کنیم. در ادامه می‌توانید این فهرست را مشاهده کنید. 

نام kyc AML سابقه هک ذخیره سازی سرد
بایننس
کراکن
بیت استمپ
ایرانیکارت ندارد
بیت مارت
کوین بیس ندارد 
بیتفینکس
هوبی
هیت بی تی سی
جمینی
اوکی اکس

11) OKX

صرافی اوکی اکس www.okx.com، یک صرافی امن و قابل اعتماد ارزهای دیجیتال با طیف متنوعی از محصولات و خدمات است. این پلتفرم که مورد اعتماد میلیون‌ها سرمایه‌گذار است، هزینه‌های رقابتی، پشتیبانی گسترده جهانی و تجربه‌ای کاربرپسند را ارائه می‌دهد.

کیف پول این صرافی که محل ذخیره دارایی کاربران محسوب می‌شود، یک راه امن و قابل اعتماد برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال، NFT و … است. این کیف پول ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند احراز هویت چند امضایی، پشتیبانی از ماژول امنیتی سخت افزاری، نظارت بر تراکنش‌های لحظه‌ای، رمزگذاری کلید خصوصی، پشتیبانی از ذخیره‌سازی سرد، کدضدفیشنگ، اعتبار سنجی 2fa و … را ارائه می‌دهد.

10) Gemini

صرافی جمینی www.gemini.com، یک برنامه امنیتی پیشرو با تمرکز بر توسعه راه حل‌های امنیتی نوآورانه برای کمک به محافظت و امنیت مشتریان و دارایی‌های آن‌ها ایجاد کرده است. توسعه دهندگان آن برای شفاف ماندن وضعیت امنیت پلتفرم، از طریق ارزیابی‌های امنیتی شخص ثالث مانند SOC2 Type ۲، ISO ۲۷۰۰۱، و تست نفوذ سالانه، اقدام می‌کنند.

صرافی جمینی از کلیدهای امنیتی با استفاده از فناوری WebAuthn در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل به عنوان شکل قوی‌تری از احراز هویت دو عاملی (2FA) پشتیبانی می‌کند. 2FA از کاربران می‌خواهد علاوه بر رمز عبور خود از یک روش تأیید اضافی برای ورود به سیستم، برداشت‌ها یا انجام سایر اقدامات محافظت شده استفاده کنند. این درحالیست که کلیدهای امنیتی با ارائه مدرک رمزنگاری هویت شما با پشتوانه سخت افزاری، قوی ترین سطح محافظت را هنگام احراز هویت به حساب Gemini شما ارائه می کنند.

9) Hitbtc

توسعه‌دهندگان صرافی hitbtc.com روی مجموعه‌ای از مسائل حفاظتی کار کرده‌اند. مواردی مانند اعتبارسنجی FIPS، پیشنهادهای احراز هویت دو مرحله‌ای، اعلان‌های ایمیل در مورد ورود به IP جدید، خروج خودکار، آخرین فعالیت، لیست سفید آدرس‌های برداشت و … ویژگی‌های امنیتی هستند که در این صرافی به کار رفته است.

صرافی هوبی در لیست امن ترین صرافی های کریپتو

8) Hubi

صرافی www.huobi.com، یک ارائه دهنده خدمات مالی دیجیتال درجه یک است که با چندین سال تجربه در مدیریت بیش از یک میلیارد دلار و ارائه خدمات به میلیون‌ها کاربر، امنیت شما را در اولویت قرار می‌دهد. صرافی هوبی Huobi تراکنش شما را با فریز ارزها تا زمانی که آن‌ها را پرداخت نکنید، ایمن می‌کند.

در هوبی، می‌توانید مطمئن باشید که با یک فروشنده معتبر معامله می‌کنید؛ زیرا معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای احراز معامله گران وجود دارد و ۹۸ درصد ارز دیجیتال در کیف‌پول‌های سرد چند امضایی نگهداری می‌شود. همچنین KYC را برای کاربرانی که مایل به برداشتن بیش از حد معینی هستند، در نظر گرفته است. معامله گران خرد برای استفاده از Huobi نیازی به تکمیل KYC ندارند.

بررسی Huobi.com نشان داده که اقدامات احتیاطی را برای محافظت از دارایی‌های کاربران اجرا کرده است. صندوق حمایت از سرمایه‌گذار و مکانیزم ذخیره امنیتی آن‌ها، که ۲۰۰۰۰ بیت کوین را ذخیره می‌کند، جبران خسارت کاربران را در صورت از دست دادن دارایی، در اولویت قرار می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که سرمایه‌گذاری‌های شما همیشه محافظت می‌شود.

7) Bitfinex

صرافی بیتفینکس www.bitfinex.com یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در لیست امن ترین‌ها نیز قرار می‌گیرد. تیم امنیتی بیتفینکس به طور مداوم اقدامات امنیتی پلتفرم را بهبود می‌بخشد و سطح حمله به زیرساخت را کاهش می‌دهد.

مواردی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) یا کلید امنیتی U۲F، کلیدهای API، کیف پول سرد، حفاظت DDoS، ارسال ایمیل هنگام ورود، تشخیص تغییر آدرس IP، رمزگذاری ایمیل با OpenPGP، تشخیص فعالیت مشکوک و…، برخی از استاندارهای امنیتی به کار رفته در بیتفینکس هستند. 

6) Coinbase

صرافی Coinbase.com جزو پلتفرم‌های برتر معاملاتی ارز دیجیتال است. این صرافی یک کیف پول اختصاصی نیز دارد. کیف پول کوین بیس یک کیف پول تحت وب ۳ است که کنترل کامل کلیدهای خصوصی دارایی‌های خود در بلاک چین را در اختیار شما قرار می‌دهد. هیچ کس، از جمله Coinbase، نمی‌تواند به توکن‌ها یا NFT‌ های شما بدون عبارت بازیابی شما دسترسی داشته باشد.

تأیید دو مرحله‌ای در همه حساب ها، مدیریت رمز عبور، حفاظت از حساب پیشرفته (بیومتریک و قفل‌های امنیتی)، قفل حساب، اعلان‌های امنیتی پیشگیرانه، درخواست امنیتی، ادغام با کیف پول سخت افزاری، پشتیبانی از چند آدرس و … تنها چند مورد از ابزارهای امنیتی کوین بیس هستند.

صرافی بیتمارت یکی از امن ترین صرافی های رمزارزی

5) Bitmart

صرافی بیت مارت www.bitmart.com خود را به عنوان یک پلتفرم تجاری دیجیتال پیشرو تثبیت کرده است که به میلیون ها کاربر در 170 کشور ارائه می دهد. اقدامات امنیتی سطح بالای مطابق با استاندار AML، آن را به انتخابی ارجح برای همه انواع سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

بیت‌مارت با ابزارهای پیشرفته معاملاتی مانند اجرای یک زیرساخت امنیتی چند لایه، کنترل‌ها و ممیزی‌های داخلی دقیق، اقدامات امنیتی قوی حساب مانند ذخیره سازی امن کیف پول سرد، نظارت در زمان واقعی، حفاظت ضد DDoS، احراز هویت دو مرحله ای، تأیید ایمیل و پیامک و لیست سفید IP است. 

4) Iranicard

صرافی ایرانیکارت یکی از امن ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. علاوه بر مواردی مانند احراز هویت اجباری، ابزارهای ضد فیشینگ و … کلیه اقدامات مربوط به تراکنش های رمزارزی در ایرانیکارت طبق قوانین بانک مرکزی و مراجع قانونی صورت می گیرد.

تراکنش های رمزارزی در ایرانیکارت کاملا اتوماتیک بر اساس الگوریتم های پیشرفته انجام می شوند. به این ترتیب امنیت سرمایه کاربران به خوبی حفظ خواهد شد. برای ایرانیان بهترین و امن ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده از صرافی های معتبر داخلی مانند ایرانیکارت است. چرا که خطراتی مانند تحریم و … در آن ها وجود ندارد. 

3) Bitstamp

صرافی بیت استمپ www.bitmart.com، یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاران مبتدی تا پیشرفته است. این صرافی ۹۸ درصد از دارایی‌ها را در فضای ذخیره‌سازی سرد و آفلاین نگه می‌دارد. بیت استمپ در حال حاضر دارای مجوز BIT است که توسط دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) صادر شده است.

همچنین با داشتن ویژگی‌های امنیتی سطح بالا مانند احراز هویت دو مرحله ای، قرار دادن لیست سفید، محافظت از ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول چند امضایی را ارائه می‌دهد.

2) Kraken

صرافی کراکن از راه‌حل‌های پیشرفته ذخیره‌سازی سرد و گرم برای ایمن کردن وجوه سرمایه گذاران استفاده می‌کند. رویکرد جامع کراکن به سیستم های مدیریت امنیت سایبری و امنیت اطلاعات، گواهینامه های ISO/IEC 27001:2013 و SOC 2، نوع 1 را برای آن ها به ارمغان آورده است.

این موضوع نشان دهنده توانایی کراکن در رعایت بالاترین استانداردهای امنیتی بین المللی به حفظ وجوه و اطلاعات کاربران است. زیرساخت رمزارز آن‌ها تحت نظارت ۲۴ساعته قرار دارد. کراکن یکی از اولین صرافی‌هایی بود که ممیزی اثبات ذخیره را دریافت کرد.

صرافی بایننس امن ترین صرافی ارز دیجیتال در سال 2023

1) Binance

بایننس Binance.com بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان است که ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای دارد. علاوه بر ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله ای، ورود ایمن و … کیف پول و زیرساخت پرسنل بایننس دارای اقدامات امنیتی پیشرفته، از جمله طرح‌های چند امضایی و آستانه‌ای (TSS) است که ایمنی و یکپارچگی وجوه کاربران را تضمین می‌کند.

بایننس ویژگی‌های امنیتی انتخابی مانند لیست سفید آدرس IP و کیف پول، کنترل دسترسی API و مدیریت دستگاه را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در صورت شناسایی فعالیت مشکوک در حساب، کاربران ایمیل، اعلان و هشدارهای امنیتی را دریافت می‌کنند.

نکاتی برای امنیت بیشتر استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال معمولاً یکی از اهداف اصلی هکرها هستند. بنابراین چه ما نکات امنیتی را رعایت کنیم و چه نه، باید بدانیم که خطر همیشه در کمین دارایی‌های رمزارزی ما وجود دارد. بنابراین، بهترین کار این است تا علاوه بر انتخاب یک صرافی امن برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال، چند نکته را نیز همیشه به خاطر داشته باشید و رعایت کنید تا سرمایه شما در امان بماند. در اینجا چند راه برای ایمن ماندن در هنگام استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال بیان می‌کنیم.

  • فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)

باید بدانید یک صرافی خوب همیشه از کاربران خود می‌خواهد تا احراز هویت دو مرحله‌ای را برای حساب خود فعال کنند. کد شناسایی دو عاملی در واقع یک گام بسیار موثر است که از شما در برابر تقدیم کردن حساب خود به دست هکرها محافظت می‌کند.

2FA یک فرآیند دو مرحله ای است. مرحله اول شامل وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و تأیید آن و مرحله دوم شامل ارائه یک سری اطلاعات اضافی می‌شود که می تواند OTP، اثر انگشت یا شناسه چهره باشد. توصیه می‌کنیم به جای SMS 2FA از یک برنامه کد شناسایی دو عاملی مانند گوگل استفاده کنید زیرا SMS 2FA چندان امن نیست و هکرهای با تجربه می توانند به راحتی آن را بشکنند.

  • استفاده از رمز عبور قدرتمند و متفاوت

استفاده از رمز عبورهای یکسان یکی از رایج‌ترین اشتباهات افراد است که می‌تواند دارایی آن‌ها را به خطر بیاندازد. به یاد داشته باشید که همیشه از یک رمز عبور منحصر به فرد برای کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال خود داشته باشید. اگر هکرها به ایمیل شما دسترسی پیدا کنند، اولین کاری که انجام می دهند این است که رمز عبور را در سایر سیستم عامل های آنلاین شما امتحان کنند. بنابراین، اگر رمز عبور ایمیل شما با رمز عبور صرافی شما یکی باشد، به طور خودکار به هکرها اجازه دسترسی به حساب خود را داده‌اید.

  • نگهداری حجم محدودی از دارایی در صرافی

صرافی‌های ارز دیجیتال به دلیل ذخیره میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال، اهداف بزرگی برای هکرها هستند. بنابراین، یکی از راه‌های جلوگیری از افتادن در معرض این تهدید این است که دارایی دیجیتال خود را روی پلتفرم‌های آن‌ها نگه ندارید. از این رو، داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن بهترین گزینه‌ای است که مقابل شما قرار دارد.

  • انتخاب صرافی ایرانی

همانطور که می‌دانید کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی بانکی و تحریم‌ها با محدودیت‌هایی در استفاده از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال روبه‌رو هستند. بسیاری از این صرافی‌ها اجازه احراز هویت را به ایرانی‌ها نمی‌دهند و این می‌تواند مشکلاتی مانند از دست رفتن دارایی را برای آن‌ها به دنبال بیاورد. به همین دلیل، به جای انتخاب یک صرافی خارجی برای معاملات ارز دیجیتال، گزینه صرافی ایرانی نیز پیش روی شما قرار دارد. صرافی‌های ایرانی مشکلات صرافی‌های خارجی را ندارد و به دلیل این که شما می‌توانید حساب‌های بانکی خود را به طور مستقیم به آن‌ها متصل کنید می‌توانید با خیال راحت‌تری نیز معامله‌ کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان ۲۰۲۴

انتخاب صرافی امن، سرمایه گذاری مطمئن

انتخاب صرافی ارز دیجیتال شاید حتی بیشتر از انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری اهمیت داشته باشد. صرافی اصلی‌ترین بستری است که شما برای معاملات دارایی‌های دیجیتال به آن نیاز دارید و باید به یاد داشته باشید که ارزهای دیجیتال ارزشمنداند! در این مقاله تلاش کردیم تا لیستی از امن ترین صرافی ارز دیجیتال در سال جدید را به شما معرفی کردیم تا کار آسان‌تری برای انتخاب صرافی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر انتخاب صرافی مطمئن، نکات امنیتی مانند رمز عبور قوی و فعال کردن کد شناسایی دو عاملی را نیز انجام دهید تا تجربه‌ای دلنشین از معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام من در سایت ethrpp.com مقدار زیادی تتر دارم ولی چون کلمه عبور تراکنشم رو ک فقط در روز ثبت نام فقط یکبار صادر میشه و این رمز ب هیچ عنوان قابل پیگیری نیست گم کردم. حالا برای کشیدن اون سرمایه یک کاربری جدید باز کردم تا با شارژ حساب vip بتونم اون سرمایه رو جابجا کنم. میخام بدونم قابل اطمینان هست ک بخام حساب جدید رو شارژ کنم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      به هیچ عنوان سرمایه جدید وارد نکنید. این وبسایت کلاهبرداری است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام عرض ادب من در سایت ethrpp.comمقداری سرمایه دارم ولی رمز تراکنش از دست دادم میتوانم میخواهم یک حساب دیگر باز کنم کمی سرمایه بزارم تا vipیک شوم اونو انتقال بدم آیا قابل اطمینان هست

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          خیر، این سایت کلاهبرداری است. از افزایش سرمایه و فعالیت در آن خودداری کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام.
    سوالی درباره صرافی غیرمتمرکز prebit داشتم
    اخیر این صرافی خیلی تبلیغ می کنند این صرافی قابل اعتماد هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تا زمانی که منابع معتبر مانند کوین مارکت کپ و … این صرافی را لیست نکرده اند، اطمینان نکنید. بهترین صرافی های غیرمتمرکز برای فعالیت پنکیک سواپ، دی وای دی ایکس و … هستند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. درود بر شما
    از اطلاعات مفیدی که در اختیار عموم گذاشتید بی نهایت تشکر می کنم …
    سوالی از شما دارم ملکی دارم که خریدار اعلام کرده در قبال مبلغ آن تتر در صرافی ethrpp ثبت نام کنید واریز می کنم .
    سوال بنده این هست آیا این صرافی مورد اطمینان است ؟ چطور می توانیم اطلاعات امثال این صرافی ها را در بیاریم .

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      خیر به هیچ وجه به چنین درخواستی اطمینان نکنید. صرافی مذکور نیز شناخته شده نیس و فعالیت در آن ریسک بالایی دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام عرض ادب اصلا نمیتونیم بفهمیم این سایتethrpp. واقعا معتبر هست یا نه ؟ ممنونتون میشم بزگوار بگید معتبر هست یا خیر

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          گزارشات نشان می دهد این وبسایت امن نیست.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...