دانستنی های گیفت کارت

روبلاکس چیست؟ همه چیز در مورد پلتفرم خلاقانه بازی Roblox

روبلاکس چیست؟ همه چیز در مورد پلتفرم خلاقانه بازی Roblox

روبلاکس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ چگونه روبلاکس را دانلود و نصب کنیم؟ این‌ها سؤالات بسیار مهم و پرتکراری هستند که معمولاً علاقه‌مندان به حوزه گیم و سرگرمی با آن مواجه می‌شوند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این برنامه، تنها یک پلتفرم بازی آنلاین است؛ در صورتیکه روبلاکس به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارد، به‌عنوان پلتفرم تولید محتوا توسط کاربر شناخته می‌شود. در واقع شما یا کاربران این پلتفرم می‌توانید بازی مورد نظر خود را ساخته و با آپلود آن درآمد خوبی کسب کنید.

در حال حاضر، روبلاکس با 52 میلیون کاربر فعال روزانه توانسته خود را به یک پلتفرم محبوب در میان گیمرهای جهان تبدیل کند. همچنین طبق آخرین آماری که به دست آمده است، بیش از 50٪ کاربران Roblox زیر 13 سال سن دارند. البته که کاربران ایرانی برای استفاده از قابلیت‌های این پلتفرم باید نسبت به خرید گیفت کارت روبلاکس اقدام کنند تا دیگر نگرانی بابت مشکلات و چالش‌هایی که ممکن است ایجاد شود، نداشته باشند.

در این مطلب معرفی روبلاکس را به طور کامل انجام خواهیم داد تا بیشتر از پیش با تاریخچه، قابلیت‌ها، نحوه عملکرد، دانلود، نصب و انواع بازی‌های آن آشنا شوید.

بازی روبلاکس چیست؟

بدون شک افراد زیادی وجود دارند که هنوز نمی‌دانند روبلاکس چیست و چرا تا این حد مشهور شده است؟ شاید شهرت این برنامه با پلتفرم‌هایی مانند استیم قابل مقایسه نباشد، اما قطعاً طرفداران میلیونی آن (بیش از 52 میلیون کاربر روزانه فعال) در کنار قابلیت‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهد، آن را در تمام کشورهای جهان به شهرت بسیار بالایی رسانده است.

روبلاکس یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین است که برای اولین بار در سال 2006 راه‌اندازی شد. استفاده از این برنامه به شما امکان می‌دهد تا ده‌ها بازی ساخته شده توسط کاربران را انجام داده یا از طریق Roblox Studio بازی مورد نظر خود را ایجاد کنید.

شاید جالب باشد که بدانید، پلتفرم جذاب روبلاکس در حال حاضر 214 میلیون بازیکن در هر ماه دارد که در نهایت حدود 7 میلیون دلار درآمد روزانه ایجاد می‌کنند. همچنین روبلاکس آن‌قدر محبوب شده است که برندهای محبوبی مانند Forever 21، Kellogg’s، Chipotle و حتی Sega بازی‌ها و تجربیات خود را به آن اضافه کرده‌اند.

همچنین سازندگان این پلتفرم، امکان ارتباط گیمرها و چت با دوستان را فراهم کرده‌اند؛ به همین دلیل از آن بیشتر به‌عنوان متاورس یاد می‌کنند. نکته دیگری که باید هنگام معرفی روبلاکس بدانید، استفاده از زبان برنامه‌نویسی Lua برای ساخت بازی‌های آن است؛ ساده بودن این زبان باعث می‌شود که افراد بازی مورد نظر خود را راحت‌تر تولید کنند. در نهایت Roblox در نیمه دوم دهه 2010 به سرعت رشد کرده و این رشد با همه‌گیری کرونا و کووید 19 تسریع شد.

بازی روبلاکس

تاریخچه روبلاکس و توسعه‌دهندگان آن

سال 2004 بود که دیوید بازوسکی و اریک کسل کار بر روی نمونه اولیه روبلاکس را آغاز کردند و سرانجام در سال 2006 موفق شدند که آن را به بازار عرضه کنند. کاسل تا زمانی که در سال 2013 بر اثر سرطان درگذشت، مدیر و معاون مهندسی بود اما در حال حاضر بازوکی مدیرعامل است.

شاید جالب باشد که بدانید دسامبر 2021 Roblox سرورهای چینی خود را خاموش کرده و اظهار داشت که آن‌ها در حال تلاش برای ایجاد “نسخه دیگری” از برنامه هستند که به بازیکنان چینی اجازه دسترسی به پلتفرم را می‌دهد. همچنین دو سال بعد یعنی در 27 ژوئیه 2023، Roblox به عنوان نسخه بتا عمومی برای Meta Quest 2 و Meta Quest Pro منتشر شد.

نحوه عملکرد Roblox

در معرفی روبلاکس به این موضوع اشاره کردیم که این پلتفرم، امکان طراحی و ایجاد بازی‌های مختلف را برای کاربران فراهم کرده تا خلاقیت خود را نشان داده و حتی درآمد خوبی کسب کنند. البته باید بدانید که نحوه عملکرد روبلاکس به قوانین و نکات خاصی وابسته است. اگر می‌خواهید از این پلتفرم محبوب استفاده کنید، باید با نحوه عملکرد و قوانین خاص آن آشنا شوید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین قوانین عملکرد آن هستند:

  • یک شبکه بازی اجتماعی در متاورس
  • ارسال روزانه تقریباً 2.5 میلیارد پیام چت توسط کاربران این پلتفرم
  • نیاز به رضایت والدین زیر 18 سال؛ یعنی کودکان زیر 18 سال، باید با رضایت والدین خود عضو شوند.
  • استفاده از قدرت رای دادن؛ در واقع با انجام این کار، کیفیت و محبوبیت بازی را به سایر کاربران نشان می‌دهند.

نحوه عملکرد

ارز دیجیتال روبلاکس چیست؟

در ادامه پاسخ به روبلاکس چیست، باید با ارز دیجیتال آن آشنا شوید. جالب است بدانید که پلتفرم روبلاکس یک ارز دیجیتال به اسم روباکس (Robux) دارد که بیشتر کاربران می‌توانند از آن برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای مانند خرید زمین در متاورس استفاده کنند. در حال حاضر ارزش قیمتی هر صد روباکس حدود 1 دلار است که قسمتی از آن به خالق پلتفرم تعلق می‌گیرد. در واقع حدود 35 سنت از این سود به خالق بازی روبلاکس می‌رسد.

آموزش دانلود و نصب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های معرفی روبلاکس، آموزش دانلود و نصب آن است. در حال حاضر می‌توان این پلتفرم را برای سیستم‌عامل‌های اندروید (Android)، آی او اس (ios)، ویندوز (windows) و ایکس باکس (Xbox) دانلود کرد. در واقع شما با مراجعه به سایت رسمی این پلتفرم (roblox.com) می‌توانید نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید.

هنگامی که دانلود به اتمام رسید، برای نصب پلتفرم و استفاده از آن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ساخت حساب کاربری پس از نصب برنامه: برای انجام این کار باید در صفحه اول مشخصات، علاوه بر وارد کردن تاریخ تولد، نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار باید روی گزینه Sign Up بزنید.
  • کنترل حساب فرزندان: این کار تنها در صورتی قابل انجام است که شما به‌عنوان والدین کاربر موردنظر وارد باشید.
  • تایید ایمیل: برای انجام این کار به بخش تنظیمات بروید و روی گزینه Account کلیک کنید.
  • ورود ایمیل والدین: توجه داشته باشید که اگر سن شما زیر 13 سال است، باید ایمیل والدین خود را وارد کنید.

آموزش دانلود و نصب

گیفت کارت روبلاکس چیست؟

گیفت کارت چیست؟ هنگام معرفی روبلاکس باید به‌صورت ویژه گیفت کارت آن را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بهتر و راحت‌تر از این پلتفرم استفاده کنید. با اینکه دسترسی به بسیاری از بازی‌های این پلتفرم، رایگان است، اما برخی از آیتم‌ها و قابلیت‌های آن پولی‌اند. برای اینکه بتوانید از این قابلیت‌ها بهره ببرید، باید ارز مخصوص بازی یا همان روباکس را داشته باشید.

دسترسی به ارز روباکس برای ایرانیان سخت است و باید از روش‌های دیگری برای خرید آن استفاده کنند. خرید گیفت کارت یکی از بهترین روش‌های ممکن است که با استفاده از آن امکان خرید ارز و شارژ اکانت خود وجود دارد. در واقع این کارت به نوعی کارت اعتباری گفته می‌شود که توسط خود شرکت روبلاکس ارائه می‌شوند.

«نکته مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، ارائه آن در اعتبارهای مختلف است. شما باید بر اساس نیاز خود این کارت را خریداری کنید. همچنین باید ریجن یا منطقه گیفت کارت با ریجن شما مطابقت داشته باشد.»

خرید گیفت کارت روبلاکس مزایای مختلفی دارد که امکان شخصی‌ساز کاراکترهای بازی، خرید اشتراک پریمیوم، ارتقای آواتار و نداشتن تاریخ انقضا مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

معرفی بهترین بازی‌های روبلاکس

قطعاً تمام افرادی که می‌خواهند بدانند روبلاکس چیست، بعد از آشنایی با آن، به دنبال بهترین و جذاب‌ترین بازی‌ها می‌گردند. در پلتفرم روبلاکس بیش از 40 میلیون بازی وجود دارد که موارد زیر از جمله بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند:

  • بازی Brookhaven RP: این بازی شبیه‌ساز زندگی است و به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های روبلاکس شناخته می‌شود.
  • بازی Barry’s Prison Run: این بازی در سبک اول شخص ساخته شده است که شما باید 25 چالش مختلف را از پیش رو بردارید.
  • بازی Creator Uplift و Adopt Me: این بازی‌ها با ثبت رکورد میانگین 160000 بازیکن همزمان، توانسته‌اند خود را در بین بهترین بازی‌های روبلاکس جای دهند.
  • بازی Mega Easy Obby: این بازی 825 مرحله منحصربه‌فرد دارد که در سبک Obby ساخته شده است. به طور کلی برای ساخت این نوع از بازی‌ها از بازی Fall Guy الهام گرفته‌اند.
  • بازی Murder Mystery 2: سازنده این بازی برای ساخت آن از بازی چند نفره Among Us الهام گرفته است. در طول بازی 10 بی گناه فرار می‌کنند تا از دست 1 قاتل نجات پیدا کنند.
  • بازی Arsenal: سازنده این بازی برای ساخت آن از بازی Counter Strike: Global Offensive الهام گرفته است. در این بازی 2 تیم تلاش می‌کنند که 32 قتل را در زمان مشخص انجام دهند. ترفند مهم بازی این است که بعد از کشتن یک نفر، سلاح خود را عوض کنید. شما باید 31 امین قتل را با تفنگ طلایی و 32 امین قتل را با چاقوی طلایی انجام دهید.

معرفی بهترین بازی‌های روبلاکس

آیا محیط روبلاکس برای کودکان امن است؟

آیا روبلاکس محیط امنی را برای کودکان فراهم می‌کند؟ این سوال یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سوالات حوزه روبلاکس به شمار می‌آید که برای والدین به یک چالش و دغدغه بزرگ تبدیل شده است. در سال 2017 و در ژوئن 2018، گزارش‌هایی مبنی بر سو استفاده از استعداد بازیکن ۷ ساله، نگرانی والدین برای استفاده فرزند آن‌ها از این برنامه را بیشتر کرد.

پلتفرم روبلاکس هم مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی خطراتی را برای کودکان به همراه دارد، به همین دلیل باید فعالیت آن‌ها توسط والدین چک شود. بخش والدین یا For Parents یکی از امکانات این پلتفرم است که کنترل کودکان را برای والدین آسان می‌کند.

در واقع روبلاکس با راه‌اندازی بخشی از وب‌سایت خود به نام For Parents، ابزارهای ایمنی خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد. الگوریتم‌های مسدود‌کننده کلمات نامناسب، نام‌ها و آدرس‌ها در چت‌های متنی، سیستم گزارش‌دهی برای چت یا محتوای نامناسب و… از مهم‌ترین قابلیت‌های این بخش هستند. این قابلیت‌های پیشرفته که امنیت کودکان را تا حد زیادی تامین می‌کند، توسط Abbie Leigh (توسعه‌دهنده جوان بریتانیایی) به روبلاکس اضافه شده‌اند.

سخن پایانی

گیمرهایی که هنوز نمی‌دانند روبلاکس چیست و چه کاربردی دارد، قطعاً یک فرصت بسیار بزرگ برای تجربه بازی‌های آنلاین و کسب درآمد را از دست‌ داده‌اند. این پلتفرم علاوه بر ارائه بازی‌های مختلف، امکان ساخت و طراحی بازی را برایتان فراهم کرده است. در واقع تمام بازی‌های آن توسط کاربران ساخته شده و شما می‌توانید در کنار انجام و ساخت بازی مورد نظر خود، با دوستان و سایر کاربران چت کنید.

پلتفرم روبلاکس ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد، اما برای اینکه بتوانید با آن کار کنید، ابتدا باید اطلاعات کاملی درباره تاریخچه ، نحوه عملکرد، دانلود، نصب، گیفت کارت و بهترین بازی‌های آن داشته باشید. در این مطلب تمام این موارد را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با این پلتفرم جذاب آشنا شوید.

سوالات متداول
Request for Quote

بالا نیامدن بازی روبلاکس دلایل مختلفی دارد که ضعیف بودن اینترنت یکی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.

توکن روبلاکس (Robux)، ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم روبلاکس است.

با مراجعه به سایت روبلاکس (roblox.com) می‌توانید نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید.

با اینکه روبلاکس تدابیر امنیتی را برای محافظت از کودکان اعمال کرده است، اما همواره توصیه می‌شود که کودکان بالای 13 سال از این پلتفرم استفاده کنند.

سیستم‌عامل ویندوز 10، رم 4 گیگ، 100 مگابایت حافظه و کارت گرافیک AMD Radeon R7 240 سیستم لازم برای بازی روبلاکس است.

روبلاکس چیست؟ همه چیز در مورد پلتفرم خلاقانه بازی Roblox
روبلاکس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ چگونه روبلاکس را دانلود و نصب کنیم؟ این‌ها سؤالات بسیار مهم و پرتکراری هستند که معمولاً علاقه‌مندان به حوزه گیم و سرگرمی با آن...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...