دانستنی های گیفت کارت

اپل آرکید چیست؟ نحوه استفاده از سرویس گیمینگ Apple

اپل آرکید چیست؟ نحوه استفاده از سرویس گیمینگ Apple

اپل آرکید چیست؟ نحوه استفاده از سرویس اپل آرکید چگونه است؟ سرویس گیمینگ Apple Arcade چه ویژگی‌هایی دارد؟ این‌ها سوالات بسیار مهمی هستند که معمولاً گیمرها بعد از خرید این سرویس کاربردی اپل با آن‌ها مواجه شده و برای دسترسی بهتر به امکانات آن، به دنبال جواب دقیقی هستند.

برای اولین بار در کنفرانس Showtime، شرکت اپل، سرویس گیمینگ اپل آرکید را معرفی و سرانجام ورود خود به عرصه گیمینگ را به رقبا اعلام کرد.خوشبختانه این سرویس با استقبال خوبی مواجه شد و از همان روزهای اول، کاربران توجه خاصی به آرکید نشان دادند. یکی از مهم‌ترین دلایل این استقبال، ابن بود که گیمرها بتوانند قدرت و امکانات محصول جدید اپل را با رقبایی مانند مایکروسافت مقایسه کنند؛ اما نتیجه آنچنان رضایت بخش نبود.

درست است که ارائه اشتراک، گیفت کارت اپل و حتی بخش نرم افزاری اپل آرکید توانست تا حد زیادی در رقابت با سرویس‌هایی مانند مایکروسافت و نینتندو موفق عمل کند، اما در بخش سخت‌افزاری چندان موفق نبوده و نتوانست توجه گیمرها را به خود جلب کند. طبیعتاً شرکت‌هایی مانند سونی که تجربه بیشتری در حوزه گیمینگ دارند، از لحاظ سخت‌افزاری پیشرفته‌تر هستند و با شناختی که از مخاطبان خود دارند، می‌دانند چه محصولی با چه ویژگی‌هایی می‌تواند توجه‌های بیشتری را به سمت خود جلب کند؛ در نتیجه در عرصه رقابتی، امتیاز بالاتری کسب می‌کنند. با توجه به تمام این موضوعات اما، اپل به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

به طور کلی، Apple Arcade، بازی‌هایی مستقل از اپ استور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با خرید اشتراک به تمام آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ در ادامه این مطلب معرفی اپل آرکید را به طور کامل انجام داده و شما را با تمام خصوصیات آن آشنا می‌کنیم تا بتوانید به طور دقیق بررسی کنید که آیا این محصول برای شما ارزش خرید دارد یا خیر!

معرفی اپل آرکید

سپتامبر 2019 بود که شرکت اپل، سرویس گیمینگ خود را با نام آرکید معرفی کرد تا بتواند در این عرصه نیز فعالیت داشته و طرفداران خاص خود را داشته باشد. همچنین با ارائه این سرویس، اپل به دنبال آن بود که بتواند با Google Play Pass نیز رقابت کند. Apple Arcade به کاربران امکان می‌داد تا بتوانند به بیش از 100 بازی در دستگاه‌های iPhone، iPad، Mac و دستگاه‌های Apple TV دسترسی داشته باشند.

«لازم به ذکر است که اشتراک ماه اول این سرویس، برای تمام کاربران رایگان است؛ اما در ماه‌های بعدی باید با پرداخت ماهانه 4.99 دلار، اشتراک بخرید.»

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی اپل آرکید، ارائه اشتراک فمیلی است؛ یعنی شما با خرید یک اشتراک، می‌توانید به 5 عضو خانواده خود، امکان دسترسی به بازی‌های این سرویس را بدهید. در واقع می‌توان گفت که این سرویس گیمینگ، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای خانواده‌هاست.

«در زمان خرید اشتراک Apple Arcade حتما توجه داشته باشید که این سرویس در تمام محصولات این کمپانی کاربرد ندارد؛ در واقع شما تنها با داشتن iOS 13 ،iPadOS 13 ،tvOS 13و MacOS Catalina به بعد می‌توانید از آن استفاده کنید.»

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این سرویس، باید نیست به خرید گیفت کارت اقدام کنند؛ زیرا تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود امکان شارژ اکانت را به شما نمی‌دهد.

معرفی اپل آرکید

مهم‌ترین ویژگی‌های اپل آرکید

حال که تا حد زیادی فهمیدید که اپل آرکید چیست، بهتر است با بهترین ویژگی‌های آن آشنا شوید تا بتوانید با چشم باز، این سرویس را تهیه کرده و از آن استفاده کنید. سرویس Apple Arcade ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که همین امر باعث افزایش محبوبیت آن در بین کاربران شرکت اپل شده است. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های این سرویس است:

  • استفاده از کنترلر: امکان استفاده از دسته یا کنترلر
  • هزینه اقتصادی: مقرون‌به‌صرفه بودن میزان هزینه اشتراک
  • دسترسی آفلاین به بازی‌ها: دسترسی به این سرویس گیمینگ بدون اینترنت
  • عدم پرداخت هزینه‌های اضافی: عدم درخواست پول اضافی از سمت بازی‌ها
  • اتصال به چند دستگاه: برخورداری از قابلیت هماهنگی با چند دستگاه مختلف شرکت اپل
  • دسترسی به 200 بازی رایگان: امکان دسترسی به بیش از 200 بازی رایگان بدون پرداخت هزینه
  • اشتراک فمیلی: دسترسی حداکثر 5 عضو خانواده به بازی‌های این سرویس با خرید یک اشتراک فمیلی
  • مسدودی تبلیغات: شرکت اپل سیاست و استراتژی خود را فقط روی خرید اشتراک برنامه‌ریزی کرده است؛ بنابراین تبلیغاتی برای شما نمایش داده نمی‌شود.

نحوه استفاده از سرویس گیمینگ Apple Arcade

در ادامه معرفی آرکید، باید بدانید که چگونه از این سرویس استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم، شرکت اپل امکان استفاده از آن را برای انواع محصولات خود فراهم کرده است؛ اما نحوه استفاده از آن در هر دستگاه، تفاوت‌هایی دارد. قبل از هرگونه اقدامی لازم است تا دستگاه خود را به سیستم‌عامل iOS 13 ارتقا داده و سپس درسایت ثبت‌نام کنید.

دارندگان گوشی آیفون باید مراحل زیر را دنبال کنند:

  • به‌روزرسانی دستگاه با مسیر روبه‌رو: System Preferences > General > Software Update؛ قبل از ارتقا سیستم‌عامل، باید از آیفون نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • باز کردن اپ استور و انتخاب Arcade در نوار پایین صفحه تب جدید
  • با انتخاب تب بالا از شما دعوت می‌شود تا اقدامات لازم برای ثبت‌نام در پلن آزمایشی رایگان اپل آرکید را انجام دهید.
  • استفاده از بازی‌های موجود در برگه Arcade اپ استور پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام

کاربران Apple TV هم باید قبل از هر کاری، اقدامات زیر را برای دسترسی به بازی‌ها انجام دهند:

  • ابتدا آپدیت tvOS 13 را بر روی دستگاه خود نصب و سپس App Store را اجرا کنید. در نهایت با انجام این مراحل گزینه Arcade را مشاهده خواهید کرد.

«آن دسته از محصولاتی که دارای سیستم‌عامل مک هستند، باید به سیستم‌عامل macOS Catalina آپدیت شوند. در نهایت برای استفاده از قابلیت‌های اپل آرکید، Mac App Store را اجرا و روی تب Arcade کلیک کنید.»

نحوه استفاده از سرویس گیمینگ Apple

استفاده رایگان

استفاده رایگان یک ماهه از Apple Arcade باعث شده تا کاربران رغبت بیشتری برای استفاده از آن نشان دهند. در واقع شرکت اپل با ارائه اشتراک رایگان، فرصت آشنایی با سرویس گیمینگ خود را به کاربران می‌دهد تا در صورت تمایل برای خرید اشتراک اقدام کنند.

نکته مهمی که باید در زمان استفاده از اشتراک رایگان به آن توجه داشته باشید، کنسل کردن مدت زمان استفاده آزمایشی (Free Trial) است؛ یعنی اگر اشتراک رایگان را قبل از اتمام آن کنسل کنید، زمان باقی‌مانده از بین می‌رود. این سرویس کاربردی مشابه با گیفت کارت رایگان اپل دارد.

سرویس آرکید در کدام کشورها کار می‌کند؟

در حال حاضر بیش از 150 کشور به Apple Arcade دسترسی داشته و می‌توانند اشتراک این سرویس گیمینگ را خریداری کنند. به‌طورکلی هر کدام از کشورهای جهان که قابلیت دسترسی به فروشگاه اپل یا همان اپ استور را داشته باشند، می‌توانند از قابلیت‌های آرکید استفاده کنند. با اینکه کشور ایران تحریم است و امکان استفاده از سرویس‌های اپل را ندارد، اما کاربران ایرانی می‌توانند با تغییر آی پی به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

بهترین بازی‌های اپل آرکید در سال 2024

بدون شک بعد از رسیدن به جواب اپل آرکید چیست، کنجکاوی شما در رابطه با بازی‌های این سرویس افزایش پیدا می‌کند. شرکت اپل برای اینکه جذابیت این سرویس را بالاتر ببرد، با شرکت‌‌های مشهوری مانند سگا، کونامی، کپکام و… همکاری دارد؛ همکاری با این شرکت‌های معتبر باعث شده است تا بازی‌های جذابی در اختیار گیمرها قرار بگیرد که استفاده از هرکدام از آن‌ها باعث ایجاد تجربه جذاب می‌شود.

تعداد بازی‌های اپل آرکید زیاد است، اما در ادامه، بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • بازی Dead Cells+: از بهترین بازی‌های اپل آرکید در ژانر اکشن همراه با نبردهای وحشیانه و خشن
  • بازی Fruit Ninja Classic: نیاز به سرعت عمل زیاد برای تشخیص میوه‌ها از بمب‌ها در کسری از ثانیه
  • بازی Angry Birds Reloaded: محیطی شبیه به انگری بردز؛ البته این نسخه از بازی انحصاری اپل آرکید است و فقط در این سرویس می‌توان آن را تجربه کرد.
  • Assemble with Care: این بازی پازل روایت محور است که هوش شما را به چالش می‌کشد. شما باید وسایل خود را تعمیر کرده و بعد از ایجاد تغییرات در طول بازی، آن‌ها را به حالت عادی برگردانید.

بهترین بازی‌ها

مقایسه Apple Arcade با Google Play Pass

اپل آرکید باید در زمینه گیمینگ با رقبای زیادی از جمله Google Play Pass رقابت کند؛ معمولاً گیمرهای حرفه‌ای بعد از معرفی این سرویس شرکت اپل با این سؤال مواجه می‌شوند که مهم‌ترین تفاوت‌های آن با Google Play Pass چیست؟ گوگل پلی پس با ارائه 1000بازی، تفاوت‌های خاصی با Apple Arcade دارد که در جدول زیر مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سرویس را بررسی خواهیم کرد:

ویژگی‌ها Apple Arcade Google Play Pas
هزینه اشتراک 4.99 دلار به همراه یک ماه اشتراک رایگان آزمایشی 4.99 دلار به همراه 10 روز اشتراک رایگان آزمایشی
تعداد بازی‌ها و برنامه‌ها بیش از 110 بازی انحصاری بیش از 350 بازی و برنامه غیر انحصاری
نرم‌افزار مناسب iOS, iPadOS, TVOS 13 or Mac OS Catalina Play Store نسخه 16.6.25 و بیشتر به همراه اندروید نسخه 4.4 و بیشتر
سخت‌افزار مناسب آیپد تاچ نسل هفتم، آیفون SE تا آیفون 13 ProMax (تمام مدل‌ها)، آیپد مینی نسل چهارم و پنجم، آیپد نسل پنجم و ششم، آیپد ایر نسل دوم و سوم، اپل تی‌وی 4K و مک بوک‌های منتشر شده بعد‌ از سال 2012 موبایل، لپ‌تاپ و تبلت‌هایی که نسخه 16.6.25 یا بالاتر، برنامه پلی استور و اندروید نسخه 4.4 یا بالاتر
کنترلرهای مناسب کنترلرهای ساخته شده برای iOS
کنترلر Xbox One S
کنترلر PlayStation 4 DualShock 4
کنترلر موبایل Razer Raiju
کنترلر Samsung’s GamePad
کنترلر Xbox One S
امکان اشتراک‌گذاری حساب تا حداکثر 6 نفر از اعضای خانواده تا حداکثر 6 نفر از اعضای خانواده
قابلیت multiple devices حداکثر ده دستگاه با یک حساب حداکثر ده دستگاه با یک حساب

بررسی خرید اشتراک Arcade از اپل برای ایرانیان

کاربران ایرانی عموما در زمان خرید این سرویس، بر سر دوراهی قرار می‌گیرند. عدم پشتیبانی آن از IP ایران باعث می‌شود که ایرانیان تمایلی به خرید اشتراک نداشته باشند؛ اما امکان استفاده از قابلیت‌های آرکید با تغییر آی پی، آن‌ها را برای خرید اشتراک ترغیب می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که کاربران ایرانی را برای خرید اشتراک آرکید ترغیب می‌کند، هزینه پایین قیمت ماهانه است؛ یعنی اگر هزینه بازی‌های شما کمتر از 5 دلار در ماه است، آرکید یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. همچنین در صورت استفاده چند نفر از این اشتراک، هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند.

«همان‌طور که گفتیم، اپل آرکید با قابلیت Family Sharing امکان استفاده از یک اشتراک را برای اعضای خانواده فراهم کرده است.»

سؤالات متداول

۱. اپل آرکید از چه دیواس‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

این سرویس در دستگاه‌های iOS 13 ،iPadOS 13، tvOS 13 و MacOS Catalina به بعد در دسترس خواهد بود.

۲. آیا می‌توان برای Apple Arcade از دسته استفاده کرد؟

بله؛ امکان استفاده از دسته برای این سرویس وجود دارد.

۳. آیا دسترسی به این سرویس به‌صورت آفلاین نیز ممکن است؟

بله؛ بدون اینترنت هم می‌توان به آرکید دسترسی پیدا کرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...