حساب های بین المللی

اینویس پی پال چیست و چه کاربردی دارد؟

اینویس پی پال چیست و چه کاربردی دارد؟

Invoice مانند خرید و فروش و یا نقد کردن پی پال یکی از خدمات شبکه بین‌المللی پی پال است که به دارندگان این حساب ارائه شده است. اگر شما هم صاحب حساب بیزینس paypal هستید، می‌توانید از اینویس invoice پی پال برای صدور فاکتور برای مشتریان خود استفاده کنید تا فرایند ارسال صورتحساب و دریافت وجه خرید از مشتری آسان‌تر شود. با ایرانیکارت در ادامه همراه باشید تا با اینویس پی پال، نحوه ایجاد پی پال و مزیت و معایب آن آشنا شویم.

Invoice  پی پال چیست؟

یکی از امکانات سیستم پرداخت پی پال، اینویس است. این سیستم امکان ارسال فاکتورهای سفارشی و حرفه‌ای را با رابط کاربری آسان و کارآمد فراهم کرده است. عملکرد اینویس بدین صورت است که لینک فاکتور را به مشتری ارسال می‌کند و مشتری بعد از بررسی دقیق جزئیات فاکتور می‌تواند به روش‌های مختلفی مانند کارت اعتباری و یا اعتبار حساب پی پال، پرداخت را انجام دهد. پس از پرداخت، پول شما بعد از چند دقیقه به حساب‌تان واریز خواهد شد.

اگر قصد استفاده از این خدمت ارائه شده از پی پال را دارید، باید اقدام به افتتاح حساب پی پال کنید. همچنین شما می‌توانید با اینویس پی پال، فاکتور، مبلغ خرید با پی پال، اطلاعات تماس مشتری و سایر اطلاعات مربوط به خرید را ذخیره کرده و پرداخت‌های مشتریان را در بازه‌های زمان‌بندی شده مدیریت کنید.

مطالعه مطلب پرداخت پی پال فرند و family چیست را از دست ندهید!

اینویس پی پال چه امکاناتی دارد؟

invoice پی پال یک سند و مدرک مهم در مورد اطلاعات خدمات یا کالای خریداری شده است که در نقل و انتقالات تجاری ارزش قانونی دارد. در ادامه سایر امکانات اینویس پی پال را معرفی می‌کنیم.

  • انتخاب قالب فاکتور به سلیقه فروشنده
  • قابلیت انتخاب یک الگو و قالب مشخص برای تمامی فاکتورها
  • پرداخت وجه فاکتور از روش‌های مختلف مانند کارت اعتباری، حساب بانکی و …
  • امکان ارسال فاکتور به وسیله اپلیکیشن موبایل
  • دریافت وجه از مشتریان به طور مستقیم از طریق حساب پی پال
  • ارائه فاکتور سریع و حرفه‌ای به مشتریان
  • قابلیت اضافه کردن یادداشت (Memo) در فاکتور پی پال
  • قابلیت مدیریت فاکتورها در بازه زمانی مشخص

مزایا و معایب اینویس پی پال

طبیعتا هر پلتفرمی هر چقدرهم مقبولیت داشته باشد، استفاده از آن در کنار مزایا با معایبی هم همراه است که می‌خواهیم بیشتر با آن آشنا شویم.

مزایای استفاده از Invoice پی پال

  • استفاده آسان و راحت
    یکی از بهترین مزیت‌های اینویس پی پال استفاده آسان و راحت از آن است. شما می‌توانید فاکتورهای حرفه‌ای را در قالب دلخواه خودتان آماده و به مشتریان ارسال کنید و پرداختی‌ها را مستقیما در حساب پی پال خود دریافت نمایید.
  • کارمزد مناسب
    مزیت دیگر پی پال کارمزد اینویس است. درواقع، ارسال و مدیریت اینویس هیچ هزینه‌ای ندارد و شما تنها باید هزینه پردازش استاندارد پی پال را در زمان پرداخت آنلاین بپردازید.
  • خرید ساده‌تر
    این پلتفرم خرید را برای مشتری ساده‌تر می‌کند. با استفاده از اینویس دیگر مهم نیست که مشتری از کدام سرویس پرداخت، واریزی را انجام خواهد داد. در واقع مشتری می‌تواند از روش‌های پرداخت بانکی، کارت بانکی و یا کارت اعتباری پی پال استفاده کرده و یک خرید آسان و ساده را تجربه کند.

پرداخت آسان با اینویس پی پال

معایب استفاده از Invoice پی پال

جدا از تحریم‌های مالی موجود، کاربران ایرانی با مشکل خاص دیگری جهت استفاده از invoice پی پال مواجه نیستند. فقط توجه داشته باشید که اینویس یک برنامه بی‌نقص و کامل در زمینه حسابداری نیست؛ به همین علت بهتر است از نرم افزارهای دیگری در کنار پی پال برای مدیریت هزینه‌ها و فاکتورهای خود، استفاده کنید.

تفاوت invoice با request money چیست؟

تا به اینجا متوجه شدیم که اینویس پی پال چیست و چه کاربردی برای ما دارد؛ حالا ممکن است کاربران با این سوال مواجه شوند که تفاوت invoice با request money در چیست؟ برای پاسخ به این سوال، به جدول زیر توجه کنید.

Invoice

request money

درخواست رسمی و توضیحات کامل

درخواست غیر رسمی به ایمیل مشتری

الزام داشتن ایمیل پی پال برای مشتری

عدم الزام داشتن ایمیل پی پال برای مشتری

ایجاد و ارسال فاکتور بدون کارمزد

ایجاد و ارسال درخواست با کارمزد

پرداخت اینویس پی پال چه اهمیتی دارد؟

اهمیت پرداخت اینویس پی پال به این علت است که شما می‌توانید فاکتور خود را در قالب مدنظرتان و به صورت کاملا سفارشی به مشتریان ارسال کنید و مبلغ فاکتور حاصل از فروش خود را تنها در چند دقیقه دریافت کنید. در واقع اینویس این فرایند ساده و آسان را برای شما و مشتری فراهم کرده است و هیچ هزینه‌ای را بابت ایجاد فاکتور دریافت نمی‌کند.

در ضمن اینویس یک فاکتور و سند رسمی است که نماینگر آن است که شما به عنوان یک شرکت در حال فعالیت هستید که این می‌تواند اعتماد و توجه مشتریان را به شما بیشتر کند.

چگونگی ایجاد Invoice پی پال

برای ایجاد اینویس پی پال تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

نحوه ساخت و ارسال فاکتور اینویس پی پال

  1. ورود به حساب کاربری

    در سایت پی پال، وارد حساب کاربری خود شوید. با انتخاب گزینه request می‌توانید خدمات مربوط به اینویس را مشاهده کنید.ورود به حساب کاربری برای ساخت اینویس پی پال

  2. ایجاد فاکتور

    ایجاد فاکتور را انتخاب کنید و اطلاعات مشتری، اقلام، قیمت، تاریخ سررسید یا هر شرایط دیگری را وارد کنید.چگونگی ایجاد Invoice پی پال

  3. ارسال فاکتور

    بعد از تکمیل اطلاعات، می‌توانید فاکتور را پیش‌نویس و یا ارسال کنید. برای ارسال روی گزینه send کلیک کنید.ارسال فاکتور در اینویس پی پال

  4. پرداخت فاکتور

    مشتری شما می تواند مستقیماً از روی فاکتور پرداخت کند.پرداخت فاکتور اینویس پی پال

برای ارسال فاکتور به کشورهای مختلف نیاز به کار خاص دیگری نیست و تنها باید فاکتور را با ادرس ایمیل مشتری ایجاد کنید تا پی پال آن را به شما ارسال کند.

اگر مشتری همانند شما از پی پال استفاده می‌کند، خود پی پال فاکتور و اعلان ایمیل را به طور خودکار به زبان او ترجمه می‌کند و در غیر این صورت، می‌توانید خودتان زبان مشتری خود را انتخاب و مشخص کنید.

به اشتراک گذاشتن لینک فاکتور پی پال

بهترین راه جهت اشتراک‌گذاری لینک فاکتور invoice پی پال، کپی کردن لینک و ارسال آن به مشتری است. از آنجایی که این فاکتور شامل اطلاعات شخصی مشتری می‌شود، توصیه می‌کنیم این لینک را از طریق ایمیل و یا اپلیکیشن‌های پیام رسان به او ارسال کنید تا ایمن و مطمئن باشد.

قابلیت اضافه کردن یادداشت (Memo) در فاکتور پی پال

گاهی اوقات لازم است یادداشت و توضیحاتی را درمورد یک فاکتور به مشتری ارائه دهید. در این زمان تنها کافیست در بخش Memo Options یادداشت خود را برای مشتری ثبت کنید.

 

شما هم تجربه استفاده از Invoice پی پال را داشته‌اید؟

یکی از بهترین سیستم‌های پرداخت در دنیا، پی پال است که علی رغم تحریم‌های مالی علیه ایران، کاربران می‌توانند از خدمات پی پال به کمک واسطه‌های معتبر مانند ایرانیکارت استفاده کنند. ما در این مقاله از ایرانیکارت در مورد اینویس پی پال چیست و چه کاربردی دارد به طور کامل صحبت کردیم تا سوالی بی‌جواب نماند. شما در ایرانیکارت می‌توانید از خدمات افتتاح حساب وریفای شده پی پال، شارژ حساب پی پال، خرید و فروش پی پال و خدمات نقد کردن درآمد ارزی پی پال بهره‌مند شوید. برای این‌کار تنها کافیست درخواست مدنظرتان را در سایت ثبت نمایید. همچنین اگر سوالی دارید و یا به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید سوال خود را در بخش کامنت مطرح کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند. 
اگر شما هم از سرویس اینویس پی پال استفاده کرده‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...