حساب های بین المللی

پرداخت پی پال فرند و family چیست؟

پرداخت پی پال فرند و family چیست؟

پی پال یک راه برای انتقال پول به دوستان و اعضا خانواده درست کرده است که آن را به صورت رایگان در آمریکا و با کارمزد به صورت بین‌المللی، عرضه می‌کند. اسم این خدمت را نیز پرداخت پی پال friends و family گذاشته است. یعنی با پرداخت پی پال فرند و family می‌توانید مبلغ مورد نظرتان را برای آن‌ها منتقل کنید یا از این خدمت، به عنوان یک کارت هدیه استفاده نمایید. در ادامه، با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتری در خصوص این سرویس جالب پی پال بپردازیم.

 

پی پال freinds & family چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، پی پال یک خدمت جدید ارائه کرده است که با کمک آن، می‌توانید برای دوست یا خانواده خود، حتی اگر خارج از ایالات متحده باشند، پول منتقل کنید. اسم این خدمت به صورت مختصر با نام PPFF شناخته می‌شود. شما از این خدمت می‌توانید به عنوان کارت هدیه برای تبریک مناسبت‌های مختلف نیز استفاده کنید. اگر با موجودی پی پال یا حساب بانکی این پول را در آمریکا انتقال بدهید، هیچ کارمزدی از شما کسر نخواهد شد. اما اگر با کارت اعتباری این پول را با خدمت PPFF منتقل کنید، پی پال در کنار کارمزد ثابت، 2.9 درصد کارمزد دیگر نیز از شما می‌گیرد. اگر قصد استفاده از این سرویس راهم ندارید، می‌توانید از همان روش خرید و فروش پی پال استفاده کنید. 

آموزش پرداخت پول از طریق پی پال Friends or Family

تفاوت فرندز اند فمیلی (Friends & Family) با کالا و خدمات (Goods and Services) چیست؟

گزینه کالاها و خدمات در پی پال، برای خرید خدمات یا کالاهای مختلف عرضه شده است. این خدمت شامل محافظت از پرداخت از PayPal  می‌شود. یعنی پی پال، برای دریافت پول، هزینه‌ای از فروشنده دریافت می‌کند تا اگر مشکلی پیش بیاید، پرداخت به طور خودکار، تحت پوشش خط مشی حفاظت پی پال قرار می‌گیرد.

یکی از تفاوت‌های اصلی پرداخت پی پال فرند و family با کالا و خدمات، نداشتن همان خط مشی محافظت است. یعنی اگر برای خرید کالا، از خدمت فرندز اند فمیلی استفاده کنید و مشکلی در خرید پیش بیاید، ممکن است پول شما بازنگردد. PayPal Friends and Family برای ارسال و دریافت پرداخت‌های شخصی است. کالاها و خدمات PayPal برای ارسال و دریافت پرداخت‌های تجاری است. پس اگر می‌خواهید از پی پال برای خرید کالا یا خدمات از شخص ناشناسی استفاده کنید، باید از خدمت کالا و خدمات بهره بگیرید. با این روش، پی پال از پرداخت شما نیز محافظت خواهد کرد.

شاید مطالعه مطلب آموزش ساخت اکانت پی پال به صورت رایگان هم برایتان جذاب باشد!

 

نکات مهم در پرداخت Friends & family

زمانی که می‌خواهید پرداخت نهایی را انجام بدهید، PayPal از شما می‌خواهد که هدف تراکنش را انتخاب کنید. برای این کار باید روی گزینه «ارسال به یک دوست» یا «پرداخت برای یک کالا یا خدمات» را انتخاب کنید. برای استفاده از خدمت فرندز اند فمیلی باید روی گزینه «Sending to a friend» کلیک کنید.

همانطور که گفتیم، تراکنش‌های پرداخت paypal family and friends، در این پلتفرم محافظت نمی‌شود؛ بنابراین اگر هنگام خرید، پرداخت با استفاده از گزینه PayPal F&F مشکلی پیش بیاید، مبلغ پرداخت شده مرجوع نخواهد شد. حفاظت از خرید پی پال، بیشتر از اطلاعات مالی محافظت می‌کند و آن را با فروشندگان، به اشتراک نمی‌گذارد.

تمامی تراکنش‌ها بدون در نظر گرفتن مبدا و مقصد کالای خریداری شده، رمزگذاری و نظارت می‌شوند و تحت این حفاظت قرار می‌گیرند. این محافظت جزء اصلی تراکنش‌های PayPal F&F نیست. به این معنی که اگر برای یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تأیید نشده یا غیرقانونی پول بفرستید، در صورت بروز مشکل، تحت پوشش قرار نخواهید داشت.

 

آموزش پرداخت پول از طریق پی پال Friends and Family

زمان مورد نیاز: 30 دقیقه

برای استفاده از خدمت پرداخت پی پال فرند و family با PayPal، لازم نیست کار خاصی انجام دهید. کافیست طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  1. وارد شدن به حساب پی پال

    وارد حساب پی پال شوید و گزینه «Send & Request» را انتخاب کنید.گزینه «Send & Request»

  2. وارد کردن اطلاعات شخصی

    در قسمت «Send money» اطلاعات گیرنده را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل یا شماره تلفن می‌شود.قسمت Send money

  3. انتخاب گزینه Sending to a friend

    حالا در قسمت نهایی پرداخت باید روی گزینه «Sending to a friend» کلیک کنید.گزینه «Sending to a friend»

  4. پرداخت نهایی

    مبلغ پرداختی را وارد کنید. می‌توانید یک یادداشت نیز بگذارید؛ گزینه ارسال را بزنید.مبلغ پرداختی را وارد کنید.

 در ارسال پول به ایران از طریق پی پال چه محدودیت هایی وجود دارد؟

مقررات دولتی استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند پی پال را برای ارسال پول به ایران ممنوع کرده است. به همین دلیل برای انتقال پول به حساب‌های ایرانی، باید از سایت‌های واسطه مانند ایرانیکارت کمک بگیرید. ایرانی‌ها نمی‌توانند حساب پی پال با هویت ایرانی داشته باشند. باید حساب‌های خود را با هویت‌های جعلی بسازند. در صورت داشتن این حساب، می‌توانید پول را به ایران منتقل کنید. البته فراموش نکنید که پذیرنده ایرانی، همچنان برای نقد کردن پی پال خود، باید از صرافی‌ها یا سایت‌های واسطه کمک بگیرد و نمی‌تواند به صورت مستقیم، از پی پال درآمد را نقد کند.

 

هزینه ارسال پول با  Friends & family

خدمات پرداخت فرندز اند فمیلی، در ایالت متحده آمریکا رایگان است. یعنی اگر به هر کسی در ایالات متحده بخواهید پول واریز کنید، به صورت رایگان از حساب بانکی یا PayPal می‌توانید آن را انجام بدهید. اما این قانون درباره پرداخت های بین المللی فرق می‌کند. اگر به صورت بین المللی پول ارسال می‌کنید، هزینه تراکنش معادل 5 درصد از مبلغ ارسال یعنی تا 4.99 دلار آمریکا، از شما دریافت خواهد شد.

 

پی پال فرندز یا خیر؟!

آخر کار چه کنیم؟ از فمیلی فرندز استفاده کنیم یا نه؟ باید بگوییم چرا نکنید؟ اگر در ایالت متحده هستید و می‌خواهید برای یکی از اعضای خانواده‌تان پول جابه‌جا کنید، می‌توانید از پرداخت پی پال فرند و family بهره ببرید. بدون آنکه هزینه کارمزد بدهید. اما برای خرید کالا یا خدمات، بهتر است سراغ فرندز اند فمیلی نروید. همان پرداخت کالا را انتخاب کنید تا خیالتان راحت باشد که اگر مشکلی پیش بیاید، حل خواهد شد. اگر شما هم تجربه استفاده از این سرویس پی پال را داشته‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...