آینده ارزهای دیجیتال

آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم

آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم

گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی سرعت! در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت با نگاهی به دومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار و عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت آن، تحلیل و پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال اتریوم تا 2030 از دیدگاه تحلیلگران مطرح جهان را بررسی می‌کنیم. همچنین به بررسی عملکرد اکوسیستم اتریوم و پیامد‌های در آینده خواهم پرداخت. در نهایت، مروری بر آخرین تحولات درون پروژه‌ای اتریوم خواهیم داشت.

عوامل موثر در روند قیمت اتریوم

قیمت هر ارز دیجیتال تحت تأثیر برخی موارد کلی و خاص قرار دارد. ترکیبی از این دسته عوامل است که می‌تواند بر نوسانات کوتاه‌مدت و تغییرات بلندمدت قیمت اتریوم تأثیر بگذارند؛ عواملی که می‌تواند پشتوانه بینش و تصمیمات هوشمندانه‌ معامله‌گران در زمان خرید اتریوم و سرمایه‌گذاری در آن شود. بنابراین قبل از اینکه به آینده ارز دیجیتال اتریوم و پیش بینی قیمت آن بپردازیم، اجازه دهید ابتدا به برخی از مهم‌ترین عواملی اشاره کنیم که در قیمت اتریوم تأثیر می‌گذارند.

  • عرضه و تقاضا

قانون عرضه و تقاضا یک نظریه اقتصادی قدیمی است که رابطه بین خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. به بیان ساده، اگر عرضه اتریوم کم و تقاضا زیاد باشد، قیمت آن بالا می‌رود. عکس این موضوع هم صادق است. یعنی اگر تقاضا کم و عرضه زیاد باشد، قیمت اتریوم کاهش می‌یابد.

  • قوانین و مقررات

نگاه مقامات در سراسر جهان به ارزهای دیجیتال متفاوت است و دیدگاه آن‌ها در مورد این موضوع ممکن است بر قیمت آن تأثیر بگذارد. اگر این دیدگاه‌ محدود کننده باشد، قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافته و اگر مقامات چشم‌انداز مثبتی داشته باشند، می‌توانند باعث افزایش قیمت شوند.

عوامل موثر در روند قیمت اتریوم

  • وضعیت اقتصادی

به صورت کلی ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند که وقتی اقتصاد یک کشور وضعیت مناسبی نداشته باشد، مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود به سمت بازارهای مالی مانند بازار ارز دیجیتال بروند. این یاعث می‌شود که قدرت اقتصادهای در جهان نقش مهمی در تعیین قیمت یک ارز دیجیتال داشته باشند.

  • هارد فورک

هارد فورک یک به‌روزرسانی است که ویژگی‌های فنی جدیدی به بلاک چین اتریوم اضافه می‌کند. این به‌روزرسانی، بلاک‌چین جدید را از بلاک‌چین قدیمی جدا می‌کند و یک ارز دیجیتال کاملاً جدید ایجاد می‌کند. ممکن است سهامداران در مورد نحوه مدیریت شبکه اختلاف نظر داشته باشند. در نتیجه، افرادی که موافق به روزرسانی نیستند در بلاک چین قدیمی می‌مانند. به این ترتیب هارد فورک‌ در هر ارزهای دیجیتال، پتانسیل ایجاد نوسانات قیمتی را در آن رمزارز دارد. با توجه به اینکه اتریوم اخیراً از سیستم Proof of Work به سیستم Proof of Stake تغییر کرده است، کاربران باید منتظر تاثیر این به روزرسانی در قیمت باشند.

  • روند بازار

روند صعودی یا نزولی کلی بازار بر همه ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. قیمت اتریوم نیز تحت تأثیر تغییرات ارزش بازار جهانی و حجم معاملات در صرافی‌ها تغییر می‌کند.

  • پوشش رسانه‌ای و پشتیبانی افراد مشهور

پوشش رسانه‌ای می‌تواند نظرات کاربران در مورد اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال را در هر جهت تحت تاثیر قرار دهد. اخیراً رسانه‌های برتر در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار فعال‌تر شده اند. مانند هر ارز دیجیتال دیگر، اتریوم نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۵۲ درصد از سرمایه گذاران رمزارز برای خرید اتریوم برنامه ریزی کرده‌اند در حالی که ۴۸ درصد از سرمایه‌گذاران قصد خرید بیت کوین را دارند. علاوه بر رسانه ها، حمایت اینفلوئنسرها و افراد مشهور نیز به افزایش قیمت در کوتاه مدت کمک می‌کند. جی پی مورگان معتقد است ارزش واقعی اتریوم بیشتر از مقدار فعلی خواهد بود.

  • همکاری‌ها و موارد استفاده

تقریبا ۸۰ درصد از dApp‌ ها در شبکه اتریوم قرار دارند که باعث افزایش ارزش ارز دیجیتال اتریوم می‌شوند. افزایش مداوم Defi، NFT‌ ها و پلتفرم‌های مشابه متاورس، باعث رشد بیشتر قیمت اتریوم خواهد شد. پلتفرم CryptoRank طی یک گزارش نشان می‌دهد که اتریوم همچنان بهترین انتخاب برای پلتفرم‌های NFT و Defi است. پلتفرم‌های محبوب NFT مانند اوپن سی و صرافی‌های غیرمتمرکزی از جمله Uniswap، Sushiswap و بازی‌های مبتنی بر NFT مانند Axie Infinity، علی‌رغم هزینه‌های بالای کارمزد اتریوم و توان عملیاتی نسبتا پایین تراکنش‌ها، جزو ۱۰ پلتفرم برتر اتریوم شناخته شده اند.

آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست

آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟

اگر بخواهیم نگاهی دقیق به تحلیل و پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال اتریوم داشته باشیم، باید گذشته روند قیمتی آن را بررسی کنیم. اتریوم سال ۲۰۲۰ را با ۱۳۰ دلار آغاز کرد و تا اواسط فوریه همان سال به سرعت به ۲۸۴ دلار رسید، اما پس از تقریباً یک ماه نوسان در بالاتر از سطح ۲۰۰ دلار، قیمت آن در ۱۲ مارس به ۱۰۶ دلار کاهش یافت که ناشی از فروش گسترده در بازارهای مالی در آغاز بحران Covid-19 بود. پس از هرج و مرج ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ دوران صعودی و روبه ترقی را سپری کردند؛ بیت‌‎کوین BTC از اوج قیمت خود گذشت و در ۲۰ دسامبر با قیمت ۲۴۲۰۹ دلار معامله شد، سپس اتر ETH در ۱۷ دسامبر به قیمت ۶۷۳ دلار رسید.
قیمت رمزارزها در سال 2021 نیز عملکردی استثنایی داشت؛ طوری که در نوامبر این سال اتریوم به بالاترین حد خود یعنی ۴٬۸۹۱.۷۰ دلار رسید. سپس در میان نزول کلی بازار با فشار فروش شدید روبرو شد و قیمت تا پایان ژانویه ۲۰۲۲ به زیر ۲۵۰۰ دلار کاهش یافت. با شیوع و ادامه بیماری کرونا، دنیا برای چند ماه خواب زمستانی گرفت و تاثیر منفی روی ارزهای دیجیتال داشت و باعث شد قیمت بیت کوین تا حد زیادی نزول کند. اما پس از تقریبا گذشت یک سال و نیم، از اواسط 2023 ورق برگشت و مدت کوتاهی بازار تثبیت شد.
اواخر 2023 و با نزدیک‌تر شدن به چهارمین هاوینگ بیت‌ کوین بازار رمزارزها به ویژه خود بیت‌کوین روند صعودی پر شتابی در پیش گرفتند. اتریوم نیز از این رشد بی نصیب نبود و توانست از سطح 1٬600 دلار در اکتبر 2023 خود را به 3٬900 دلار در مارس 2024 برساند. در ادامه باتوجه به روند جدیدی که اتریوم در چندماه اخیر در پیش گرفته، آینده‌ای این ارز دیجیتال را از سه نقطه نظر تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و پیش‌بینی سایت‌های مطرح از آینده ETH را بررسی می‌کنیم.

آینده ارز دیجیتال اتریوم بر اساس تحلیل‌ تکنیکال

طبق نمودار هفتگی ETHUSDT در تریدینگ ویو، شفاف است که قیمت اتریوم تقریبا چند درصدی پایین‌تر از محدوده سطح تاریخی خود خرید و فروش می‌شود؛ بنابراین در محتمل‌ترین حالت این امکان وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک تا سطح ATH خود یعنی محدوده 4٬890 افزایش یابد. پس از صعود تا این سطح، باید عکس العمل بازار نسبت به سطح 4٬890 دلار را ارزیابی کرد؛ در صورتی که با قدرت از این محدوده عبودر کند، احتمالا موج صعودی جدیدی تشکیل شود و تا ساختن سقف تاریخی جدید قیمت ETH افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال اتریوم برای بلندمدت

از سوی دیگر، اگر اتریوم در محدوده٬های فعلی نتواند به تداوم صعود خود بپردازد و درگیر اصلاح قیمت شود، در گام اول احتمال ریزش تا محدوده 3300 دلار و در مرحله بعد تا 2500 دلار وجود دارد. پس برخورد به این سطوح، احتمالا قیمت اتریوم اصلاح خود را تکمیل کرده باشد و مجدد به رشد اخیر خود ادامه دهد.

مشاهده تحلیل تکنیکال اتریوم

پیش بینی قیمت اتریوم تا پایان ۲۰۲۴

با نگاهی به قیمت اتریوم و تحلیل تکنیکال، می‌توان پیش بینی کرد که حداکثر ارزش اتریوم ممکن است حدود 5097 دلار باشد. در عین حال، عملکرد گذشته همچنین نشان می دهد که مقادیر حداقل و متوسط ​​ممکن است 3541 دلار و 4319 دلار باشد.
پیش بینی قیمت اتریوم تا ۲۰۲۵
طبق پیش‌بینی‌ها در سال 2025، حداقل، متوسط ​​و حداکثر ارزش معاملات ممکن است حدود 4559 دلار، 5561 دلار و 6564 دلار در بازار ارز دیجیتال باشد. ما انتظار داریم در آینده نزدیک شبکه اتریوم مشارکت و ادغام زیادی داشته باشد.

پیش بینی قیمت اتریوم تا ۲۰۲۶
تا سال ۲۰۲۶، زمان زیادی از نزول بازار می‌گذرد و اکثر ارزهای دیجیتال قیمت خوبی پیدا کرده اند. در این سال، قیمت اتریوم احتمالا افزایش قابل توجهی در پیش داشته باشد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت اتر بین 5915 تا 8515 دلار معامله می‌شود، که اولی پایین‌ترین قیمت ممکن است در حالی که دومی بالاترین قیمت ممکن برای سال 2026 است. در مقابل، متوسط ​​قیمت سال ممکن است 7215 دلار باشد.

پیش بینی قیمت اتریوم تا ۲۰۲۷
بر اساس پیش‌بینی قیمت اتریوم، این ارز ممکن است به ترتیب 11142 دلار و 7740 دلار پایین‌ترین قیمت بالقوه داشته باشد. میانگین قیمت اتریوم برای سال 2027 حدود 9441 دلار پیش بینی می شود.

پیش بینی قیمت اتریوم تا ۲۰۲۸
طبق پیش‌بینی‌ها، برای سال 2028، انتظار می‌رود که حداقل و حداکثر قیمت به ترتیب حدود 9213 دلار و 13263 دلار باشد. در عین حال، بر اساس پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم، میانگین قیمت معاملاتی اتریوم ممکن است حدود 11238 دلار باشد.

پیش بینی قیمت اتریوم تا ۲۰۲۹
تا سال 2029، قیمت اتریوم افزایش چشمگیری را تجربه خواهد کرد و ارزش بازار و همچنین تقاضای آن را افزایش خواهد داد. بر اساس پیش‌بینی قیمت اتریوم، این ارز ممکن است در سال 2029 به 16713 دلار برسد، در حالی که ممکن است در حدود 11610 دلار معامله شود. انتظار می رود میانگین ارزش آن حدود 14162 دلار باشد

پیش بینی قیمت اتریوم تا ۲۰۳۰
پیش‌بینی‌های قیمت ETH در سال 2030 نشان می‌دهد که اتریوم ممکن است به سمت اوج خود در حرکت باشد. این توکن ممکن است در بلندمدت حداقل قیمت ۱۴۳۴۰ دلار داشته باشد، در حالی که طبق پیش‌بینی قیمت اتریوم، قیمت اتریوم ممکن است تا سال ۲۰۳۰ بالاترین میزان قابل توجهی از ۲۰۶۴۳ دلار را ثبت کند. بر اساس تجزیه و تحلیل، آینده اتریوم بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد، با میانگین ارزش 17492 دلار در سال 2030.

خلاصه پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال اتریوم از 2024 تا 2030 در جدول زیر قابل مشاهده است.

سال حداقل قیمت (دلار) حداکثر قیمت (دلار)
2024 3,635 5,382
2025 5,698 7,918
2026 6,608 11,492
2027 10,829 16,815
2028 15,302 23,938
2029 21,785 35,731
2030 32,686 50,783

آینده ارز دیجیتال اتریوم بر اساس مولفه‌های فاندامنتال

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. همچنین یکی از بهترین آلت‌کوین‌ها است و در سال ۲۰۲۱ روند صعودی خوبی داشت و به بالاترین قیمت خود (ATH) یعنی ۴۸۴۰ دلار رسید. اتریوم از آن زمان در روند نزولی قرار گرفته اما آینده پروژه سرمایه‌گذاران را به افزایش قیمت دوباره امیدوار کرده است. سوال مهم این است که آیا اتریوم می‌تواند تا پاین سال از ۲ هزار دلار عبور کند؟ از منظر فنی، قیمت اتریوم در حال حاضر پس از تست حمایت کلیدی، در حدود ۱۳۰۰ دلار گیر کرده است. با این حال، کارشناسان می‌گویند که قیمت اتریوم در بلندمدت افزایش می‌یابد و اتریوم از ۲ هزار دلار عبور می‌کند.

هرچند که هیچ تحلیل دقیقی برای اتریوم وجود ندارد و تصمیم شما باید بر اساس دانش فنی خود و میزان تحمل ریسک شما باشد. با این حال از نظر اصول بنیادی، اتریوم بدون شک یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در بازار امروز است. به عنوان یک پلتفرم راه اندازی انواع برنامه‌های غیرمتمرکز، از DeFi گرفته تا بازی‌ها و حتی NFT‌ ها استفاده می‌شود. این بدان معناست که با وجود نوسانات بازار، تقاضای برای توکن‌های اتر، همچنان وجود دارد. چرا که یکی از مهمترین نقاط قوت اتریوم‌عدم تمرکز است. اتریوم بسیار غیرمتمرکز است و میلیون‌ها گره شبکه را ایمن می‌کنند که این مزیت امنیت را برای شبکه اتریوم دارد. این عوامل به اضافه کاربردهای آن می‌تواند در طول زمان باعث رشد اتریوم شود.

در ادامه بررسی فاندامنتال اتریوم، مرج یا ادغام که مدت‌ها مورد انتظار بود، سرانجام آعاز شد. با این حال، این ارتقا قیمت اتریوم را بالا نبرد. بلکه، در آن هفته ۱۰ درصد نیز سقوط کرد. واکنش بی‌تفاوت بازار به ارتقای بزرگ اتریوم کارشناسان را شگفت زده نکرد. چرا که این رویداد از سال‌ها قبل برنامه ریزی شده بود. اکنون، اتریوم سریع‌تر و ارزان‌تر کار می‌کند و تنها ۰.۰۵% از برق مصرفی خود را به عنوان یک سیستم اثبات کار استفاده می‌کند. با این حال، این ارتقا اولین مرحله از به روزرسانی بزرگ شبکه اتریوم است و این بلاکچین هنوز راه زیادی دارد. ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، شبکه بلاک چین اتریوم را پس از این ادغام، تنها ۵۵% کامل می‌داند.

به صورت کلی ارزش بازار اتریوم به افرادی بستگی دارد که از شبکه بلاک چین آن استفاده می‌کنند. هر چه اتریوم بیشتر در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و سایر موقعیت‌ها استفاده شود، ارزش هر توکن آن بیشتر خواهد بود. بیشتر تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال نسبت به پیش‌بینی‌های قیمت اتریوم نظر صعودی دارند. زیرا اتریوم بخش مهمی از بازار ارزهای دیجیتال است و بدون آن، بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌های برتر که در چند سال گذشته به محبوبیت رسیده‌اند، امروز در اینجا نبودند.

پیش بینی بهترین ها از آینده ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل وبسایت‌های برتر پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال برای اتریوم در ادامه توضیح داده شده است.

Wallet Investor

افزایش بلندمدت انتظار می‌رود و قیمت برای سال ۲۰۲۷ ممکن است ۶۳۸۷ دلار باشد. با سرمایه‌گذاری ۵ ساله، انتظار می‌رود طبق پیش بینی، افزایش درآمد حدود ۳۸۶.۴۹+٪ باشد.

Trading Beasts

اتریوم ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ از مرز قیمت ۱۵۰۰ دلار عبور کند. حداکثر قیمت ممکن است ۱۶۶۷ دلار و حداقل قیمت حدود ۱۱۳۳ دلار خواهد بود. میانگین قیمت اتریوم برای دسامبر ۲۰۲۲ احتمالا حدود ۱۳۳۴.۰۲۸ است.

Long Forecast

تا پایان سال ۲۰۲۲، قیمت اتریوم ممکن است به ۱۴۹۹ دلار برسد. حداکثر قیمت ۱۶۰۴ دلار و حداقل قیمت ۱۲۹۲ دلار خواهد بود. طبق پیش بینی قیمت اتریوم ما، قیمت در پایان دسامبر ۲۰۲۳ ممکن است حدود ۱۲۹۲ دلار باشد.

Digital Coin Price

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴، می‌توانیم اتریوم را با قیمت ۴۴۱۴ دلار ببینیم. بنابراین، اگر اتریوم را با قیمت فعلی خریداری کنید، در درازمدت بازده زیادی به شما خواهد داد.

چالش‌های پیش روی اتریوم

بلاک چین اتریوم مشکل مقیاس‌پذیری دارد که آن را به حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه محدود می‌کند. ازدحام شبکه ناشی از حجم انبوه تراکنش‌ها اغلب منجر به تاخیر و هزینه‌های کارمزد بالا می‌شود. به دلیل این مشکلات، رقبای اتریوم ممکن است کاربران بیشتری به خود جذب کنند. با این حال اتریوم در حال یک به روزرسانی بزرگ به نام مرج است که در ادامه بررسی خواهیم کرد چه تاثیری در آینده آن دارد و جایگاه اتریوم در برابر بیت کوین را چگونه تغییر خواهد داد.

آینده ارز دیجیتال اتریوم بر اساس مولفه های فاندامنتال

رقبای آینده اتریوم

علی رغم روند نزولی که در حال حاضر بر بازار ارز دیجیتال حاکم است، سرمایه گذاران بلند مدت هنوز خوش‌بین هستند و این شرایط را تا حدودی یک رقابت در نظر می‌گیرند تا ببینند کدام پروژه‌های بلاک چین در آینده غیرمتمرکز زنده می‌مانند و رهبر بازار می‌شوند. از مهم‌ترین رقابت‌ها در بازار ارز دیجیتال می‌توان به رقابت بین اتریوم و سایر پروژه‌های شبیه به آن اشاره کرد.

شبکه اتریوم در حال تکمیل مراحل ادغام است تا بلاک چین را از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) به یک مدل اثبات سهام منتقل کند که در نتیجه آن بهبود زمان پردازش تراکنش ها، هزینه‌های کمتر و مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه دهد. تا تکمیل کلیه مراحل این ارتقا، رقبای اتریوم در حال رشد هستند و سهم خوبی از بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را گرفته‌اند. اگرچه اتریوم همچنان عنوان برترین پلتفرم تراکنش‌های NFT را حفظ کرده است. نکته قابل توجه این است که این بلاک چین‌های جدید همه این کارها را با فناوری سریع‌تر و از نظر زیست محیطی پاک‌تر و با هزینه‌های کارمزد کمتر انجام می‌دهند که باعث می‌شود برخی تعجب کنند که اتریوم چه مدت دیگر می‌تواند برتری خود را حفظ کند؟ در حال حاضر پلتفرم‌های رقیب اتریوم، کاربران جدید بیشتری را به خود جذب می‌کنند. ۴ پلتفرم برتر موسوم به قاتل‌های اتریوم، سولانا، کاردانو، تزوس و پولکادات هستند. در ادامه هریک را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

سولانا

سولانا برخلاف مدل اجماع اثبات کار اتریوم، از اثبات تاریخ برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. مؤسسات بزرگی مانند JPMorgan و Bank of America اعتماد خود را به Solana ابراز کرده‌اند و حتی گفته‌اند که سولانا می‌تواند به «ویزای اکوسیستم دارایی دیجیتال» تبدیل شود. سولانا همچنین توسط شرکت سرمایه‌گذاری برتر Andreessen Horowitz حمایت می‌شود. تراکنش‌ها در شبکه سولانا سرعت بی‌نظیری دارد و کارمزدهای شبکه آن نیز کمتر از یک سنت در هر تراکنش است.

کاردانو

کااردانو از دیگر مدعیان جایگزین اتریوم که سازگار با محیط زیست هم است، شناخته می‌شود. سرمایه گذاران به دلیل انتشار اخیر صرافی غیرمتمرکز مالی (DeFi) کاردانو، SundaeSwap، آن را زیر نظر گرفته‌اند چرا که در یکسال اخیر کاردانو از لحاظ قیمتی عملکرد خوبی نداشته است. با این حال، زمان نشان خواهد داد که آیا کاردانو می‌تواند اتریوم را از بین ببرد یا خیر.

تزوس

تزوس، یکی دیگر از بلاک چین‌های با قابلیت قراردادهای هوشمند است که برای انتشار ارزهای دیجیتال جدید و ایجاد برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز یا dapp‌ ها فعالیت می‌کند. چندین پروژه قابل توجه مانند پروژه‌هایی در صنعت مد، موسیقی، بازی و هنردر بلاکچین تزوس راه اندازی شده است. جالب است بدانید تزوس یکی از اولین شبکه‌هایی بود که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده کرد. همچنین دارای ویژگی‌های حاکمیتی منحصربه‌فردی است که به شرکت‌کنندگانی که حداقل ۸۰۰۰ توکن در شبکه دارند، حق رای می‌دهد. این شبکه به دلیل امنیت برنامه‌های غیرمتمرکز نیز شناخته شده است.

پولکادات

پولکادات به دلیل قابلیتی به نام «Interoperability» شناخته شده است. زیرساخت آن چندین بلاک چین را به یک شبکه واحد متصل می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌ها را بدون به خطر انداختن امنیت، مبادله کنند. قابلیت همکاری برای آینده Web3 ضروری است، چرا که در آن خدمات، محصولات و ارز در یک اکوسیستم دیجیتال غیرمتمرکز، حرکت خواهد کرد. قابلیت همکاری قوی، امکان همکاری متقابل زنجیره‌ای را ایجاد می‌کند که منجر به همکاری بیشتر بین پروتکل‌ها می‌شود و این‌ها همه با پولکادات در دسترس است.

تاثیر مرج اتریوم بر روند قیمتی

تاثیر مرج اتریوم بر روند قیمتی

سرمایه‌گذاران اتریوم از خود می‌پرسند که پس از The Merge چه اتفاقی برای قیمت اتریوم خواهد افتاد؟ آیا تبلیغات مرج اتریوم شبیه ضرب المثل «شایعه را بخر، خبر را بفروش» خواهد بود و پس از اتمام تبلیغات تب و تاب آن تمام می‌شود؟ در این بخش، تاثیر مرج اتریوم بر روند قیمتی آن در آینده را بررسی می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: اتریوم 2.0 چیست؟

پس از مرج (مهاجرت از اثبات کار به اثبات سهام)، حدود ۱۳.۳ میلیون اتریوم که تا به حال در شبکه ققل شده بود، قابل فروش می‌شود. این مقدار حدود ۱۱% از کل عرضه اتریوم است. این موضوع می‌تواند فشار فروش ایجاد کند. با این حال، کارشناسان معتقدند که تعداد کمی از سرمایه گذاران اتریوم خود را می‌فروشند، زیرا:

۱) بیشتر آن‌ها در سطوح قیمتی بسیار بالاتر اتریوم را خریداری کرده‌اند از این رو سرمایه اکثر سرمایه گذاران در حال حاضر در زیان است.

۲) حدود ۳۳ درصد از سهام اتریوم از طریق پلتفرم‌های استیکینگ مانند Lido (LDO-USD) است که قابل مبادله هستند. به این معنا که وقتی شخصی اتریوم را از طریق Lido می‌کند، در ازای آن توکن seET را دریافت می‌کند که به صورت آزاد قابل معامله است.

۳) بخش بزرگی از سهامدارن اتریوم پلتفرم‌ها و مؤسسات بزرگ هستند که به دنبال بازدهی گسترده و نه صرفا افزایش قیمت جزیی، هستند.

ضمن  اینکه پاداش‌های استیکینگ اتریوم دو برابر می‌شود و به حدود ۸٪ APY  در سال می‌رسد که بسیار جذاب است. مهاجرت از PoW به PoS ماینرها را حذف می‌کند و بنابراین پرداخت‌های کم به ماینرها با اعتبارسنج‌های سهام جایگزین می‌شود. این دلایل ما را به جنبه مثبت The Merge می‌رساند.

۱) بازده سهام (۸٪) خریداران و سرمایه گذاران نهادی را جذب می‌کند. به نظر کارشناسان، پس از مهاجرت موفقیت‌آمیز به PoS و حذف ریسک‌های مرتبط با آن، موسسات برای سرمایه‌گذاری در اتریوم هجوم می‌آورند. همانطور که می‌دانید اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ است و مطمئناً دارای چشم اندازهای روشنی برای رشد در آینده است.

۲) استخراج اتریوم کاهش یافته و به دلیل افزایش توکن سوزی، کاهش تورم یا عرضه در آن رخ می‌دهد که در بلند مدت موجب افزایش قیمت اتریوم خواهد شد.

۳) از نظر زیست محیطی می‌تواند بیشتر سرمایه گذاران نهادی آگاه از محیط زیست را جذب کند.

۴) مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم در پروتکل‌های defi، web 3، NFT و… افزایش می‌یابد که این موضوع تقاضا برای اتریوم را بیشتر می‌کند. زیرا با وجود رقابت با سایر راه حل‌های L۱، اتریوم بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار dApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) را حفظ کرده است. بنابراین اکوسیستم آن به رشد خود ادامه خواهد داد.

احتمال وقوع فلیپنینگ؛ آیا اتریوم جایگاه بیت کوین را تصاحب می‌کند؟

احتمال وقوع فلیپنینگ؛ آیا اتریوم جایگاه بیت‌کوین را تصاحب می‌کند؟

انتقال اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام، سیاست پولی آن را متحول می‌کند و باعث کمیاب شدن آن نسبت به بیت‌کوین می شود. کارشناسان رمزارز معتقدند که انتقال اتریوم به سیستم اثبات سهام (PoS) به آن امکان می دهد جایگاه بیت کوین را تصاحب کند. مرج یا ادغام، علاوه بر تغییر سیاست پولی اتریوم، شبکه آن را از نظر زیست محیطی نیز پایدارتر کرده و عرضه توکن را کاهش می دهد. پس از ادغام، اتریوم تورم کمتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت. به خصوص با کاهش هزینه کارمزد، اتریوم دارایی ضد تورمی بهتری نسبت به بیت کوین خواهد بود. در حالی که بیت کوین عملکرد خود را به عنوان طلای دیجیتال حفظ خواهد کرد، اتریوم فضای پذیرش بزرگتری به عنوان لایه پایه اقتصاد مالی غیرمتمرکز (DeFi) خواهد داشت.

هرچند که ادغام هزینه‌های بالای تراکنش‌های اتریوم را کاهش نمی‌دهد اما از دیدگاه کارشناسان این مشکل بزرگی نیست، زیرا اتریوم برای پشتیبانی از فعالیت بیشتر کاربران به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ متکی است. کاربران باید یاد بگیرند که تمام فعالیت‌هایشان روی لایه ۲ باشد و از اتریوم به عنوان لایه پایه ۱ برای تسویه حساب و امنیت و تمرکززدایی استفاده کنند.

آینده سرمایه‌گذاری در اتریوم

اتریوم مدت‌هاست که نوش دارویی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها بوده است و راه‌حل‌هایی برای مشکلات دنیای واقعی مانند نقل و انتقال ارز و تامین مالی توزیع شده بر اساس بلاک چین خود ارائه داده است. با توجه به اینکه اتریوم بسیار نویدبخش است، از پشتیبانی خوبی نیز در صنعت برخوردار است. چرا که بر این باورند اتریوم توسط یک علم الگوریتمی قوی و بنیادی پشتیبانی می‌شود. اتریوم می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی در مقایسه با بیت کوین باشد، تنها در صورتی که در زمان مناسب و با نقطه ورودی صحیح سرمایه‌گذاری شود.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام
    بازار خرسی۲۰۱۸تا ۲۰۲۱ اتریوم ۶۰۰۰هزار درصد رشد کرده
    اگر بزار تکرار بشه و از همین قیمت کنونی که اگر کف معتر باشه که هست ۸۰۰دلار ۲۰۰۰درصد میشه همون عدد ۲۰هزار دلار که خیلی محتمل هست حداقل قیمت هست
    ایشالله همتون پرسود باشین
    تو قرمز های بازار خرید کنید و نترسین اینده تکنولوژی کریپتو هست

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
یقینا آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد؛ ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یک پروژه با قابلیت‌های قابل توجه و فراتر از نقش آن در...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین ارز دیجیتال بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این رمزارز نیز به تقلید از برترین میم‌کوین بازار رمزارزها...