اخبار ارز دیجیتال

محدود شدن عرضه USDC برای افراد حقیقی

محدود شدن عرضه USDC برای افراد حقیقی

شرکت Circle Internet Financial، صادرکننده استیبل‌کوین USDC، در روز گذشته اعلام کرد که دسترسی افراد حقیقی به حساب‌های این شرکت برای عرضه استیبل کوین را متوقف می‌کند.

سخنگوی Circle به CoinDesk خبرداد که شرکت «در حال کاهش پشتیبانی از حساب‌های قدیمی مشتریان» است و مشتریان متأثر از این رویداد را درباره این تغییر مطلع ساخته است. با این حال، این محدودیت برای حساب‌های بیزنسی یا موسساتی تحت عنوان Circle Mint اعمال نمی‌شود.

سخنگوی Circle بیشتر توضیح داد که در حال حاضر این شرکت تنها به مشتریان حقوقی واجد شرایط، خدمات ارائه می‌دهد و خدمات خود را به طور مستقیم به افراد حقیقی که به نوعی می‌توان آنان را به «خرده فروش» تعبیر کرد ارائه نمی‌کند.

برای مشتریان خرده‌فروشی که به دنبال دسترسی به USDC هستند، شرکت توصیه می‌کند از کارگزاران، صرافی‌های رمز ارز و سرویس‌های کیف پول دیجیتال استفاده کنند.

به گزارشی از CoinDesk، تصاویری از ایمیلی که Circle به یک حساب فردی ارسال کرده و در شبکه اجتماعی X (قبلاً با نام Twitter شناخته می‌شد) به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که شرکت قصد دارد تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، امکان تولید استیبل‌کوین را برای این حساب‌ها متوقف کند. این موضوع باعث ایجاد گمانه‌زنی شده است که Circle ممکن است سیاست‌های مدیریت حساب خود را سخت‌گیرانه‌تر کند.

این حرکت اخیر Circle به نظر می‌رسد سیاست‌های این شرکت با رقیب اصلی خود، Tetherبا نماد (USDT)، هماهنگ‌تر شده است. Tether از گذشته سیاستی برای تعیین حداقل سقف ۱۰۰.۰۰۰ دلار برای تولید استیبل‌کوین USDT داشته است.

USDC در حال حاضر دومین استیبل‌کوین بزرگ بازار است و دارای مجموعه‌ای به ارزش ۲۵ میلیارد دلار است. با این حال، در طول امسال، سهم بازار USDC حدود ۴۳٪ از سرمایه‌گذاری بازار خود را از دست داده است، در حالی که سرمایه‌گذاری بازار USDT به ۸۴ میلیارد دلار رسیده و به رکورد جدیدی در تاریخ خود دست یافته است.

در یک رویداد مرتبط، Tether در صورت تایید سومین فصلنامه خود در سال ۲۰۲۳ که در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد، اعلام کرد که دارای ۳.۲ میلیارد دلاربرای پشتیبانی استیبل‌کوین‌های خود، از جمله USDT، است. این اعلامیه که توسط شرکت حسابداری BDO ایتالیا تأیید شده است، نشان می‌دهد که Tether دارای ۸۶.۴ میلیارد دلار دارایی در برابر ۸۳.۲ میلیارد دلار بدهی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ است. این دارایی‌ها، که بیشتر از اوراق خزانه‌ای آمریکا تشکیل شده‌اند، حدود ۷۲.۶ میلیارد دلار است.

در این اعلامیه همچنین آمده است که Tether دارای ۵.۲ میلیارد دلار وام تضمین شده است که نشانگر کاهش ۳۳۰ میلیون دلاری نسبت به سهمیه قبلی است. این شرکت قول داده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ این وام‌ها را به صفر برساند، که نشان از تلاش‌های جاری برای برآورده کردن این تعهد است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...