اخبار ارز دیجیتال

محدود شدن عرضه USDC برای افراد حقیقی

محدود شدن عرضه USDC برای افراد حقیقی

شرکت Circle Internet Financial، صادرکننده استیبل‌کوین USDC، در روز گذشته اعلام کرد که دسترسی افراد حقیقی به حساب‌های این شرکت برای عرضه استیبل کوین را متوقف می‌کند.

سخنگوی Circle به CoinDesk خبرداد که شرکت «در حال کاهش پشتیبانی از حساب‌های قدیمی مشتریان» است و مشتریان متأثر از این رویداد را درباره این تغییر مطلع ساخته است. با این حال، این محدودیت برای حساب‌های بیزنسی یا موسساتی تحت عنوان Circle Mint اعمال نمی‌شود.

سخنگوی Circle بیشتر توضیح داد که در حال حاضر این شرکت تنها به مشتریان حقوقی واجد شرایط، خدمات ارائه می‌دهد و خدمات خود را به طور مستقیم به افراد حقیقی که به نوعی می‌توان آنان را به «خرده فروش» تعبیر کرد ارائه نمی‌کند.

برای مشتریان خرده‌فروشی که به دنبال دسترسی به USDC هستند، شرکت توصیه می‌کند از کارگزاران، صرافی‌های رمز ارز و سرویس‌های کیف پول دیجیتال استفاده کنند.

به گزارشی از CoinDesk، تصاویری از ایمیلی که Circle به یک حساب فردی ارسال کرده و در شبکه اجتماعی X (قبلاً با نام Twitter شناخته می‌شد) به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که شرکت قصد دارد تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، امکان تولید استیبل‌کوین را برای این حساب‌ها متوقف کند. این موضوع باعث ایجاد گمانه‌زنی شده است که Circle ممکن است سیاست‌های مدیریت حساب خود را سخت‌گیرانه‌تر کند.

این حرکت اخیر Circle به نظر می‌رسد سیاست‌های این شرکت با رقیب اصلی خود، Tetherبا نماد (USDT)، هماهنگ‌تر شده است. Tether از گذشته سیاستی برای تعیین حداقل سقف ۱۰۰.۰۰۰ دلار برای تولید استیبل‌کوین USDT داشته است.

USDC در حال حاضر دومین استیبل‌کوین بزرگ بازار است و دارای مجموعه‌ای به ارزش ۲۵ میلیارد دلار است. با این حال، در طول امسال، سهم بازار USDC حدود ۴۳٪ از سرمایه‌گذاری بازار خود را از دست داده است، در حالی که سرمایه‌گذاری بازار USDT به ۸۴ میلیارد دلار رسیده و به رکورد جدیدی در تاریخ خود دست یافته است.

در یک رویداد مرتبط، Tether در صورت تایید سومین فصلنامه خود در سال ۲۰۲۳ که در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد، اعلام کرد که دارای ۳.۲ میلیارد دلاربرای پشتیبانی استیبل‌کوین‌های خود، از جمله USDT، است. این اعلامیه که توسط شرکت حسابداری BDO ایتالیا تأیید شده است، نشان می‌دهد که Tether دارای ۸۶.۴ میلیارد دلار دارایی در برابر ۸۳.۲ میلیارد دلار بدهی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ است. این دارایی‌ها، که بیشتر از اوراق خزانه‌ای آمریکا تشکیل شده‌اند، حدود ۷۲.۶ میلیارد دلار است.

در این اعلامیه همچنین آمده است که Tether دارای ۵.۲ میلیارد دلار وام تضمین شده است که نشانگر کاهش ۳۳۰ میلیون دلاری نسبت به سهمیه قبلی است. این شرکت قول داده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ این وام‌ها را به صفر برساند، که نشان از تلاش‌های جاری برای برآورده کردن این تعهد است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...