حساب های بین المللی

بنیانگذار پی پال کیست؟

بنیانگذار پی پال کیست؟

پی پال، برندی محبوب و شناخته شده در زمینه پرداخت آنلاین می‌باشد که بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد، در بیش از 200 کشور به رسمیت شناخته شده، پرداخت‌های زیادی  را با 100 ارز مختلف جهانی انجام می‌دهد و در حال حاضر به عنوان غول تجارت الکترونیک شناخته شده است. وقتی با پی پال آشنا می‌شوید، حتما می‌خواهید بدانید که شروع کار آن از کجا بوده است و بنیانگذار پی پال، چه کسی است؟ این مقاله را بخوانید تا با شروع کار و رسیدن آن به جایگاه امروزش آشنا شوید.

بنیانگذار پی پال چه کسی است؟

اواخر قرن 20، مکس لوچین و پیتر تیل، یک استارتاپ مالی به نام کانفینیتی (Confinity) راه اندازه کردند و از آنجا که استفاده از اینترنت و کامپیوتر، رشد زیادی پیدا کرده بود، سرمایه‌گذاران زیادی قصد داشتند از این طریق به کسب و کار آنلاین مشغول شوند. این استارتاپ فعالیت خود را شروع کرد تا واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده باشد، کسب و کارهای آنلاین رونق بهتری بگیرد و خریداران بتوانند به اکثر فروشگاه‌های سراسر دنیا دسترسی داشته باشند.

به این صورت که اگر شخصی قصد خرید از آمازون یا خرید از یک فروشگاه آنلاین داشت، باید هزینه پرداخت را به صورت چک یا نقد از طریق پست برای فروشنده ارسال می‌کرد. با این شرایط زمان خرید و دریافت کالا به شدت افزایش و رضایت محصول از خرید آنلاین کاهش می‌یافت. به این صورت در همان 3 سال اول حدود 3 میلیارد دلار پرداخت از این طریق ثبت شد.

بنیانگذار پی پال

بعد از شروع فعالیت استارتاپ کانفینیتی (Confinity) و موفق شدن آن در زمینه پرداخت، در سال 1999 ایلان ماسک به همراه گروهی از نوابغ برنامه نویسی، سایت X.com را ایجاد کردند. هدف اصلی ایلان ماسک و همکاران وی افزایش سرعت تسویه حساب‌ها و تراکنش‌ها بود. با وجود اینکه در مدت کوتاهی توانستند به موفقیت چشمگیری دست یابند، اما به دلیل برخی از رسوایی‌ها از جانب شرکت X.com امنیت آن کاهش یافت و افراد نمی‌توانستند به راحتی به این شرکت اعتماد کنند. در نهایت شرکت X.com با کانفینیتی اقدام شد و به جای رقابت کردن با یکدیگر تمرکز خود را بر روی بهبود عملکرد و جلب رضایت مشتری گذاشتند.

بیشتر بخوانید: پی پال چیست؟ راهنمای صفر تا صد پی پال

ظهور و شکل‌گیری پی پال چگونه بود؟

همانطور که در قسمت قبلی گفته شد، 2 شرکت X.com و Confinity با یکدیگر ادغام شده، شروع به همکاری کرده و نام پی پال را برای شرکت جدید خود انتخاب نمودند. پی پال تمام خدمات هر دو استارتاپ را با کیفیت بسیار بیشتری نسبت به 2 استارت اپ قبل ارائه داد. با وجود این که کاربران می‌بایست برای عضویت و استفاده از خدمات پی پال حق عضویت پرداخت می‌کردند، ولی استفاده از خدمات آن با استقبال زیادی رو به رو شد و تعداد کاربران آن از 1 میلیون به 5 میلیون نفر رسید.

در سال 2002 پی پال در بورس عرضه و قیمت هر سهم از عرضه اولیه آن 13 دلار تعیین شد. سپس ارزش آن به میزان 50 درصد افزایش و نظر بسیاری از تحلیل‌گران را به سمت خود جلب نمود. در این شرایط بود که رشد خیره کننده پی پال، شرکت‌های بزرگی را به سمت خود جذب کرد و شرکت ebay که سابقه زیادی در همکاری با پی پال داشت، این استارتاپ را به قیمت 1/5 میلیارد دلار خرید. در این صورت بزرگ‌ترین حراجی آنلاین و غول تجارت الکترونیک (بزرگ‌ترین سرویس خدمات مالی) به هم پیوند خوردند و پی پال به بزرگ‌ترین سیستم پرداخت آنلاین جهان تبدیل شد.

بنیانگذار پی پال

در سال 2007 پی پال همکاری خود را با مستر کارت (Mastercard) آغاز نمود، امنیت پرداخت‌های خود را به میزان زیادی افزایش داد و تا پایان این سال درآمد خود را به 1/8 میلیارد دلار رساند. در سال 2011 پی پال خدمات خود را به فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین ارائه داد و در پایان سال 2012 حجم کل معاملاتش به 145 میلیارد دلار رسید.

در سال 2013 اختلاف‌هایی بین مدیران پی پال و ای‌بی شکل گرفت و یکی از سرمایه گذاران پی پال، به فکر جدایی پی پال از ای‌بی افتاد. چون پی‌ پال ارزش بسیار بیشتری نسبت به ای‌بی داشت و همکاری این دو شرکت با یکدیگر مانع از رسیدن پی پال به سهام واقعی خود در بازار می‌شد. در سال 2014 پی پال از ای‌بی جدا شد و با رشد بیش از 50 میلیارد دلار، ارزشی بیش از ای بی کسب کرد.

پی پال پس از جدایی از ebay به چه سمتی پیش رفت؟

پس از جدایی پی پال از ebay، پی پال به سمت همکاری با استارتاپ‌های موفق مثل Paydiant، xoom و … رفت و توانست شرکت آن‌ها را خریداری کند. سپس سرمایه گذاری در زمینه پرداخت همتا به همتا و بلاکچین را آغاز کرد و در این زمین توسعه و پیشرفت زیادی داشت.با این حال با ظهور استارتاپ‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال، امکان دارد که این استارتاپ‌ها جایگزین روش پرداختی پی پال شوند. با این وجود به دلیل سابقه‌ی درخشان پی پال نمی‌توان نظر قطعی در مورد آینده آن داد.

پی پال چه خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد؟

بعد از آموختن این که بنیانگذار پی پال کیست و چگونه پی پال شکل گرفت، حتما می‌خواهید بدانید پی پال چه خدماتی را ارائه می‌دهد. خدمات پی پال به صورت مختصر و مفید به شرح زیر می‌باشد:

  • پرداخت در سایت‌های خارجی
  • رزرو هتل خارجی
  • کسب درآمد کارهای فریلنسری
  • انتقال حواله ارزی

کار کردن با پی پال چه موانع و محدودیت‌هایی دارد؟

هر سرویس پرداختی و خدماتی، جدا از مزایا و کاربردهایی که دارد، دارای موانع و محدودیت‌هایی نیز می‌باشد. پی پال هم دارای موانع خاصی به خصوص برای کاربران ایرانی است. نظارت جدی بر روی تراکنش‌های پی پال، باعث شده که حساب افراد زیادی که اطلاعات خاصی در زمینه استفاده از خدمات پی پال ندارند، با خطرات جدی مواجه شود. از آنجایی که کاربران ابرانی توسط پی پال تحریم شده‌اند، در صورت تشخیص آی‌پی ایران، حساب شخص مورد نظر مسدود می‌شود. در این صورت اگر فرد دارای سرمایه‌ای در حساب خود باشد، سرمایه خود را از دست داده و دیگر امکان دسترسی به موجودی برای وی وجود ندارد.

یکی دیگر از محدودیت‌های حساب پی پال، متعهد بودن آن به قوانین و مقررات بانکی است. به این صورت که تعهدی در مورد پرداخت سود برای کاربران ندارد و به کسی وام نمی‌دهد. علاوه بر این بدون پاسخ دادن به نهاد خاصی اختلافات مختلف را بررسی کرده و بر اساس نتیجه‌ای که خودش می‌گیرد، به بلاک نمودن و لیمیت کردن اکانت‌ها اقدام می‌کند که پیگیری آن بسیار سخت و هزینه‌بر می‌باشد.

برای  افتتاح حساب پی پال می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

افتتاح حساب پی پال

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که بنیانگذار پی پال کیست، پی پال چه خدماتی را ارائه می‌دهد و کار کردن با آن چه موانع و محدودیت‌هایی دارد. در صورتی که سوالی در زمینه افتتاح حساب پی پال و استفاده از خدمات آن را دارید، با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان مجموعه ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...