معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال مانا چیست ؟

ارز دیجیتال مانا چیست ؟

افرادی که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می کنند، حتما تاکنون نام ارز دیجیتال مانا را شنیده‌اند. متاورس یکی از موضوعات جنجال برانگیز و مورد بحث در سال گذشته بوده‌است. در میان پیشرفت‌های مختلف در زمینه فناوری متاورس، دسنترالند یکی از معروف‌ترین پروژه‌های متاورسی است که طرفداران و بازیکنان زیادی دارد. در ادامه این مقاله می‌فهمید که ارز دیجیتال مانا چیست و چه کاربردی در این متاورس دارد.

پروژه و بازی دسنترالند چیست؟

قبل از اینکه در مورد مانا صحبت کنیم، بهتر است با متاورس دسنترالند آشنا شوید. دسنترالند (Decentraland) مانند Skyrim و Fallout، یک پلتفرم واقعیت مجازی همه جانبه است که در سال 2017 توسط Esteban Ordano و Ariel Meilich تاسیس شد. دسنترالند مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و از شبکه اتریوم برای تضمین ذخیره امن اطلاعات و مالکیت اقلام درون بازی استفاده می کند.

در دسنترالند، هر کاربر برای ورود به دنیای مجازی نیاز به ایجاد یک آواتار دارد. این آواتارها را می‌توان شخصی سازی کرد. کاربران می توانند نوع بدن، کفش، لوازم جانبی و موارد دیگر را تغییر دهند. در متاورس دسنترالند کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، مانند تعامل با بازیکنان دیگر، بازدید از مکان‌های خاص، شرکت در رویدادها و کنسرت‌ها، خرید و فروش زمین، راه اندازی یک بیزینس، خرید و فروش NFT و موارد دیگر.

در متاورس فرصت‌های پرسودی برای کسب درآمد وجود دارد که با خواندن مقاله کسب درآمد از متاورس به راحتی آب خوردن می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.

دارایی‌ها در دسنترالند به دو دسته تقسیم می‌شوند: 

  1. LAND: یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) است و برای نشان دادن مالکیت قطعات زمین یا املاک مجازی استفاده می‌شود.
  2. MANA: یک ارز دیجیتال است که خرید دارایی و خدمات مجازی مورد استفاده در پلتفرم را تسهیل می‌کند.

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

موارد استفاده از Decentraland کدامند؟

دسنترالند اولین پلتفرم VR غیرمتمرکز برای تعامل و ارتباط بین کاربران است. دسنترالند (Decentraland) بیشتر به عنوان یک بازار برای اهداف شخصی و تجاری توسعه یافته که رمز ارز مانا در بازی برای قدرت بخشیدن به کل اقتصاد دسنترالند طراحی شده‌است. در اینجا برخی از مهم‌ترین موارد استفاده دسنترالند آماده است:

استفاده از کیف پول رمزنگاری

یکی از نگرانی‌های اساسی در استفاده از متاورس دسنترالند به کیف پول رمزنگاری اشاره دارد. شما باید یک کیف پول بلاکچین را به metaverse Decentraland متصل کنید تا بتوانید به عنوان کاربر با آن تعامل داشته باشید. این کیف پول به ذخیره تمام دارایی‌های دیجیتال و داده‌های مربوط به تراکنش‌ها کمک می‌کند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

دنیای بازی دسنترالند به چندین قطعه LAND تقسیم می‌شود که هر کدام توسط یک توکن غیر قابل تعویض ERC-721 نشان داده می‌شوند. هر LAND دقیقاً 16 متر در 16 متر (256 متر مربع) است و در یک مختصات خاص در متاورس یافت می‌شود. به عبارت ساده، این سیستم به طور گسترده به چندین منطقه تقسیم می‌شود که هر کدام اندازه و موضوع متفاوتی دارند. این مناطق از طریق خرید و فروش‌های جمعی یا انفرادی، برای توکن‌های MANA ایجاد شده‌اند. به همین ترتیب، شما با استفاده از ارز مانا می‌توانید املاک مجازی را خرید و فروش کنید. همچنین می‌توانید این زمین‌ها را اجاره داده یا خودتون ساخت و ساز کنید.

خرید و فروش nft

MANA ابزاری معتبر برای خرید و فروش دارایی‌ها در پلتفرم دستنرالند است. تمام اقلام و کالاها در متاورس به شکل nft قابل معامله هستند. کاربران می‌توانند وسایل خود را برای حراج در بازار دسنترالند قرار دهند.

معامله ارز مانا

توکن MANA یک دارایی منحصر به فرد است که محبوبیت قابل توجهی در بین معامله گران ارزهای دیجیتال دارد. بنابراین، MANA به راحتی می تواند به یک ارز پرپتانسیل در سبد معامله گران ارزهای دیجیتال تبدیل شود. از آنجایی که MANA برای استفاده خارجی منتشر شده‌است، برای خرید MANA از صرافی‌های ارز نیازی به حساب Decentraland ندارید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال مانا می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز مانا

تاریخچه و تیم سازنده دسنترالند

دسنترالند توسط Esteban Ordano و Ariel Meilich ایجاد شد و مرحله اول آن در سال 2015 منتشر شد که شامل پیکسل‌هایی در شبکه دو بعدی بود. بنابراین اولین نسخه از متاورس دسنترالند به عصر حجر لقب گرفت. مرحله بعدی در پایان سال 2016 توسعه یافت و عصر برنز نام گرفت. برای توسعه یک محیط سریع که در آن کاربران می توانند برنامه ها، محتوای تعاملی ایجاد کنند و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، تیم یک شبکه P2P  و یک دنیای سه بعدی ایجاد کرد و مرحله بعدی را عصر آهن نامید. مرحله آخر توسط اتریوم پشتیبانی می‌شود که به عنوان یک ابر رایانه برای پشتیبانی از اکوسیستم متاورس عمل می‌کند. سپس به شکل فعلی خود در سال 2017 راه اندازی شد. عرضه اولیه توکن (ICO) در 18 آگوست 2017 انجام شد و این پروژه توانست 24 میلیون دلار جمع آوری کند. این پروژه نسخه بتا را در سال 2019 راه اندازی کرد و در فوریه 2020 آن را برای عموم باز کرد.

بیشتر بخوانید:متاورس چیست؟

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

معماری دسنترالند

Decentraland دارای اجزای لایه‌ای زیادی است که با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم ساخته شده اند.

  • لایه اجماع: این لایه دفتری را حفظ می‌کند که مالکیت قطعات زمین را ردیابی می‌کند. هر بسته LAND دارای مختصات منحصر به فرد در دنیای مجازی و فایل توضیحاتی است که محتوای داخل بسته را نشان می‌دهد.
  • لایه محتوا: این لایه کنترل می‌کند که در هر بسته چه اتفاقی می‌افتد و شامل فایل‌های مختلفی مانند فایل‌های محتوا( تمام فایل‌های صوتی و تصویری ثابت)، فایل‌های اسکریپت(تعیین مکان و رفتار)، فایل تعاملات(چت صوتی و پیام رسانی) است.

ارز دیجیتال مانا چیست؟

رمز ارز مانا (MANA) یک توکن ERC-20 و توکن بومی پلتفرم دسنترالند است که به کاربران امکان خرید یا معامله املاک و پرداخت برای کالاها (آواتارها، ابزارهای پوشیدنی و نام های منحصر به فرد) و خدمات را در دنیای مجازی می‌دهد.  Decentraland بازار جامعی را ارائه می‌دهد که مکان مناسبی برای تجارت و مدیریت تمام دارایی‌های زنجیره‌ای است.

ارز دیجیتال مانا بر پایه اتریوم است. اتریوم توسط یک شبکه غیرمتمرکز عظیم از ماینرها ایمن می‌شود که با هزاران گره همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که بلاک چین اتریوم و در نتیجه توکن‌های MANA در برابر حملات محافظت می‌شود. اتریوم در حال حاضر، محبوب‌ترین شبکه برای توکن‌های رمزنگاری است.

ارز مانا ارزش ذاتی خود را از قابلیت و پتانسیل فنی پروژه می‌گیرد. منحصر به فرد بودن این پروژه ارزش بیشتری را به مانا می‌دهد. به طور کلی، قیمت توکن‌های MANA در بازار به تقاضا و عرضه آن بستگی دارد. تعداد کاربران و تقاضای کلی برای MANA می‌تواند منجر به رشد جامعه و در نتیجه افزایش قیمت شود.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال مانا

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

ویژگی‌های ارز دیجیتال مانا MANA

توکن MANA در حال حاضر از نقدینگی عالی برخوردار است و می‌توان آن را در حدود 100 صرافی ارز دیجیتال مختلف خریداری کرد. همانطور که می‌دانید از جمله اقدامات مهمی که هنگام سرمایه‌گذاری در یک ارز انجام می‌دهید، انتخاب یک کیف پول مناسب است. فهرست کاملی از بازارها ‌و کیف پول‌ها و مشخصات مانا را که از مانا در جدول زیر تهیه شده‌است.

مشخصات  صرافی ها کیف پول ها
وبسایت decentraland.org بایننس Binance متامسک (Metamask)
قیمت کوین بیس Coinbase اتمیک (Atomic)
شبکه ERC20 کوکوین Kucoin لجر ( نانو اس nano s و نانو ایکس nano x )
رتبه 42 کراکن Kraken تراست ولت (Trust Wallet)

مزایا ومعایب مانا MANa

معایب

  • تیم توسعه دهنده ناشناس
  • تعداد زیاد توکن‌ها
  • سیستم عامل ضعیف
  • عدم تحقق اهداف وایت پیپر
  • رقبای قوی

مزایا

  • محبوبیت بین جامعه
  • موارد استفاده متنوع
  • امکان درآمدزایی منفعل

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

آینده مانا چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر، ارزش MANA حدود است و با کاهش شدید 86 درصدی رو به رو است. مارکت کپ این ارز نیز  1,268,228,004 دلار است که آن را در رتبه 42 بازار قرار می‌دهد. بازار ارزهای دیجیتال کاملاً بی ثبات است و ارزش MANA دائماً تغییر می‌کند. از سوی دیگر، Decentraland هنوز در مراحل اولیه خود سر و صدا  زیادی در دنیای متاورس کرده است. آینده ارز دیجیتال مانا بسته به روند بازار می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به دلیل کاربرد مانا در پلتفرم دسنترالند، قیمت مانا با اخبار امیدوارکننده یا گسترش چشم گیر پروژه می‌تواند شاهد رشد باشد. 

بیشنر بخوانید: آینده ارز دسنترالند، پیش بینی قیمت مانا تا سال 2030

دانلود وایت پیپر

بهترین کیف پول نگهداری مانا MANA

MANA یک توکن ERC-20 است، به این معنی که شما می توانید MANA خود را تقریباً در هر کیف پولی که از توکن‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌‎کند، نگهداری کنید. نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید به میزان دارایی و مدت زمان ذخیره آن این بستگی دارد. کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول های سرد مانند Ledger یا Trezor بهترین انتخاب برای ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین از دارایی‌های دیجیتال هستند. ایرانیکارت یکی از معتبرترین اراده دهندگان کیف پول‌های سخت افزاری با تضمین کیفیت و تنوع قیمت است.

خرید کیف پول سخت افزاری

سخن نویسنده:

در مقاله ارز دیجیتال مانا چیست خواندید که Decentraland یک بازی سرگرم کننده و جذاب برای همه بازیکنان بوده است و رمز ارز مانا MANA روند مثبتی را دنبال کرده است. مانند هر ارز دیجیتال دیگری، ارزش این ارز دیجیتال به تقاضا و عرضه بستگی دارد. هر چه تقاضا بیشتر باشد عرضه کمتر، ارزش آن بیشتر می شود. اگر به روندهایی که رمز ارز MANA دنبال می‌کرده نگاه کنیم، مشخص می‌شود که با معروف‌تر شدن بازی، تعداد بازیکنان آن در حال افزایش است. اگر دسنترالند به توسعه پلتفرم خود ادامه دهد و آن را روی دستگاه تلفن همراه نیز راه اندازی کند، می‌توان انتظار داشت بازیکنان بیشتر و در نتیجه اعضای بیشتری را به دست آورد.

سوالات متداول
Request for Quote

دسنترالند اهداف شفاف و امیدوارکننده‌ای دارد. این پروژه هنوز در حال توسعه است.

ارز دیجیتال مانا از ارزهای متاورسی بسیار پرطرفدار است که شاهد رشد قابل توجهی در سال گذشته بوده‌است. اگر قصد سرمایه گذاری دارید می‌توانید تحلیل تکنیکال این ارز را بررسی کنید.

با فعالیت در این پلتفرم می‌توانید ارز دیجیتال مانا بدست آورید.

از صرافی ایرانیکارت می‌توانید ارز دیجیتال مانا را بدون کارمزد خریداری کنید.

ارز دیجیتال مانا چیست ؟
افرادی که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می کنند، حتما تاکنون نام ارز دیجیتال مانا را شنیده‌اند. متاورس یکی از موضوعات جنجال برانگیز و مورد بحث در...
4 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...