استخراج ارز دیجیتال

ماینر چیست و کدام دستگاه ماینر بهتر است؟

ماینر چیست و کدام دستگاه ماینر بهتر است؟

بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال را به عنوان آینده تجارت و اقتصاد دنیا می‌بینند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۷۵٪ از مشاغل کوچک و متوسط در حال حاضر ارزهای دیجیتال را در دو سال آینده پذیرفته یا برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

ارزهای دیجیتال را می‌توان خریداری کرد. اما خریداری آن‌ها تنها راه سرمایه‌گذاری نیست. چرا که با استفاده از سخت افزارهایی به نام ماینر و نرم افزارهای تخصصی می‌توان آن‌ها را استخراج کرد. در این مقاله بهترین دستگاه‌های ماینر ارز دیجیتال را بر اساس شهرت، ویژگی‌ها، سهولت استفاده و موارد دیگر بررسی می‌کنیم.

ماینر چیست؟

ماینر چیست؟

ماینر (miner) دستگاه سخت افزاری است که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و به آن سخت‌افزار استخراج هم می‌گویند. افراد زیادی مشغول به کار با دستگاه‌های استخراج کننده رمز ارزها شده‌اند و به ازای قدرت پردازشی که در اختیار ماینر قرار می‌دهند، پاداش دریافت می‌کنند (چون استخراج این ارزهای دیجیتالی به قدرت پردازش بسیار زیادی نیاز دارد). ماینرها انواع مختلفی دارند و شاید شما را در هنگام انتخاب نوع مناسب، سردرگم کنند.

انواع دستگاه ماینر

انواع دستگاه ماینر که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می شود عبارتند از:

  1. استخراج CPU

ماینینگ CPU اولین نوع استخراج ارز دیجیتال بوده در این نوع، استخراج ارزها به پردازنده‌ها متکی است. این روش به قدرت محاسباتی زیاد و خنک کننده مناسب نیاز داشت و چندان مقرون به صرفه نبود.

ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها با استخراج CPU به سختی تلاش می‌کردند، زیرا استخراج با این دستگاه‌ها بسیار کند بود. میانگین نرخ هش (قدرت محاسباتی مورد نیاز یک شبکه ارز دیجیتال برای پردازش تراکنش‌های بلاک چین) در استخراج CPU حدود ۰.۷ مگا ساعت در ثانیه است.

  1. استخراج پردازنده گرافیکی

استخراج GPU برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف به کارت‌های ویدیویی متکی است. ریگ‌های استخراج GPU به دلیل کارایی و مقرون به صرفه بودن بسیار محبوب هستند. استخراج GPU به منابع انرژی بیشتری نسبت به ریگ‌های ASIC نیاز دارد و به همین دلیل است که مدتی طول می‌کشد تا ماینرها سرمایه اولیه را جبران کنند.

  1. استخراج ASIC

در این روش از دستگاه‌های اختصاصی برای ماین استفاده می‌شود که یک کار را با استفاده از الگوریتم‌های خاص انجام می‌دهند. از آنجایی که این دستگاه‌ها حاوی تراشه‌های قدرتمندی هستند، از استخراج GPU و CPU بهتر عمل می‌کنند.

عوامل موثر بر سود آوری ماینرها

عوامل موثر بر سود آوری ماینرها

فاکتورهای مختلفی بر استخراج ارزهای دیجیتال و سودآوری آن‌ها موثر هستند که قبل از بررسی انواع مختلف ماینر(miner) بهتر است از این موارد مطلع شوید.

قدرت ماینر

قدرت دستگاه ماینر که به آن هش ریت(Hash Rate) یا نرخ هش هم گفته می‌شود، نشان دهنده سرعت استخراج ارز است و هر چه قدرت پردازش دستگاه بیشتر باشد، سرعت استخراج آن هم بیشتر و در نتیجه تعداد ارز بالاتر و سود دهی بیشتری از دستگاه حاصل می‌شود.

به عبارت بهتر هش ریت(Hash Rate) یکی از معیارهای سنجش عملکرد دستگاه ماینر است. البته نمی‌توان گفت که حتما هر چه قدرت پردازش یک دستگاه بالاتر باشد، یعنی آن دستگاه نسبت به بقیه بهتر است، بلکه در هنگام خرید ماینر باید فاکتورهایی مثل مصرف برق، میزان آلودگی صوتی، اندازه و وزن، عمر دستگاه، قیمت و بازگشت سرمایه را در نظر بگیرید.

قیمت ماینر

قیمت، علاوه بر هزینه مورد نیاز برای خرید دستگاه، نشان دهنده زمانی است که طول می‌کشد تا سرمایه‌ی صرف شده جبران شود. مثلا در مورد ماینر، هر چه هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخته شود، ماینر هم باید بیشتر کار کند که آن هزینه یا سرمایه برگردد.

مصرف برق ماینر

اخیرا مصرف برق استخراج کننده‌های ارزهای دیجیتال به یک معضل بزرگ تبدیل شده و فاکتور مهمی است که هنگام خرید ماینر باید به آن توجه کرد. هر چه مصرف برق دستگاه ماینر بیشتر باشد، هزینه برق آن هم افزایش می‌یابد.

پیشنهاد: برای دیدن لیست کم مصرف ترین ماینرها به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

چگونه از ماینر کسب درآمد کنیم؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید استخراج همه ارزهای دیجیتال سودآور نیست! سوداوری یک استخراج و ماینر به عوامل مختلفی مانند قدرت ماینر، میزان مصرف و هزینه برق، میزان نوسان نرخ ارز دیجیتال استخراجی، نوع استخراج (فردی، گروهی)، هزینه کلی تجهیزات و… بستگی دارد.

بنابراین یک ماینر زمانی می‌تواند به کسب درآمد واقعی منجر شود که سودآوری آن فراتر از هزینه‌های تجهیزات باشد و نرخ بازگشت سرمایه اولیه کوتاه باشد. برای اینکه تخمین دقیق‌تری از هزینه لازم برای استخراج و ماینر انتخابی خود داشته باشید و برای اینکه دقیقا بدانید با شرایط و دستگاه موردنظر، سود به دست آمده چقدر خواهد بود، پیش از هرکاری باید از ماشین حساب‌های استخراج استفاده کنید.

چنانچه محاسبات سودآور بود، می‌توانید عملیات استخراج ارز مورد نظر خود را آغاز کنید.

درآمد ماینرها چگونه محاسبه می‌شود؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم؛ برای محاسبه درآمد ماینر‌ها باید به عواملی مانند هشریت دستگاه استخراج، هزینه برق و سایر تجهیزات و… دقت کنید. در وبسایت‌هایی مانند whattomine.com با وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانید درآمد استخراج و ماینر خود را محاسبه کنید.

برای مثال در وبسایت وات تو ماین با انتخاب ماینر (اسیک، کارت گرافیک و…) و سایر عوامل مانند هزینه برق و… می‌توانید درآمد روزانه ماینر خود را مشاهده کنید.

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه ماینر

قبل از خرید هر دستگاه و تجهیزاتی، توجه به یک سری نکات و در نظر گرفتن آن‌ها اهمیت دارد و ماینرها هم از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه به بررسی 5 مورد از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید ماینر باید به آن توجه شود، اشاره شده است.

دقت به مشخصات ظاهری و فنی ماینر

حتما قبل از خرید ماینر، مشخصات ظاهری آن را بررسی و تا جایی که امکان دارد از خرید دستگاه‌های آسیب دیده خودداری کنید. چون دستگاهی که به آن ضربه یا آسیبی وارد شده است، عمر و عملکرد کمتری دارد. البته ضربه دیدن دستگاه صرفا به معنی دست دوم بودن آن نیست و امکان دارد آسیب وارد شده، مربوط به خرید ماینر از شهر دیگر و شرایط موجود در ارسال حاصل شود. همچنین بهینه‌ترین ماینر برای استخراج، ماینری است که نرخ هش بالا و مصرف کم برق دارد. حتما در انتخاب خود به این مورد توجه کنید.

نخریدن ماینر دست دوم

شاید شما هم هنگام خرید ماینر دست دوم، استرس و تردید بیشتری داشته باشید و البته که خرید تجهیزات استوک نسبت به نوع آکبند، پر ریسک‌تر هستند، چون هر چه یک دستگاه بیشتر کار کرده باشد، عمر و عملکرد آن هم کاهش می‌یابد.

خرید به صورت حضوری

تا جایی که امکان دارد، بیشتر به صورت حضوری خرید را انجام دهید چون در خرید ماینر به صورت مجازی و اینترنتی، ریسک کلاه‌برداری افزایش می‌یابد. همچنین توصیه می‌شود که خرید ماینر، از یک فروشنده معتبر و شناخته شده انجام شود.

معرفی، بررسی و مقایسه 10 تا از بهترین ماینرهای بیت کوین در بازار ایران 

سر و صدای زیاد ماینرها

ماینرها معمولا دارای دو فن هستند که یکی از آن‌ها هوا را به داخل وارد می‌کند و دیگری هوای گرم را به بیرون می‌فرستد. این کار باعث می‌شود که دمای بالا به دستگاه آسیبی نرساند. برای بیرون راندن هوای گرم، این فن‌ها سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند، پس بهتر است مکانی را برای آن در نظر بگیرید که صدای فن‌ها موجب آلودگی صوتی و اذیت دیگران نشود.

در نظر گرفتن محل مناسب برای نگهداری ماینر

بهتر است دستگاه‌های ماینر در محلی نگهداری شوند که دما و رطوبت زیادی نداشته باشد.

شرکت‌های معروف سازنده دستگاه ماینر

شرکت‌های معروف سازنده دستگاه ماینر

در حال حاضر در سراسر جهان حدود ۱۷۵ شرکت سازنده سخت‌افزار استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد که در این قسمت ۶ مورد از بهترین آن‌ها معرفی شده است.

  • بیت مین Bitmain 

شرکت BITMAIN یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده پیشرو سرورهای استخراج ارز دیجیتال در جهان از طریق نام تجاری ANTMINER است که به مشتریان در بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه خدمات ارائه می‌دهد.

  • هلیوم Helium 

هلیوم یکی دیگر از کمپانی‌های سازنده ماینر است که به ساخت ماینرهای کم مصرف شهرت دارد.

  • اینوسیلیکون Innosilicon 

Innosilicon یک شرکت ریزپردازنده چینی است که پردازنده‌های گرافیکی را توسعه می‌دهد.

  • واتس ماینر Whatsminer 

WhatsMiner یک برند پیشرو در طراحی سخت‌افزار استخراج و تراشه است که توسط MicroBT توسعه یافته است. به عنوان یکی از کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین برندهای ماینینگ در بازار، شناخته می‌شود.

  • کنان Canaan 

شرکت‌کنان که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، یک شرکت فناوری است که بر طراحی تراشه‌های محاسباتی با کارایی بالا ASIC، تحقیق و توسعه تراشه، تولید تجهیزات محاسباتی و خدمات نرم افزاری تمرکز دارد.

  • بیت فاری Bitfury 

بیت فاری یک شرکت بلاک چین با خدمات کامل است که سخت‌افزار‌های استخراج بیت‌کوین را نیز توسعه می‌دهد.

معرفی بهترین ماینرهای موجود در بازار ایران

معرفی بهترین ماینرهای موجود در بازار ایران

4 مورد از بهترین ماینرهای ASIC برای استخراج ارزهای دیجیتال که در ایران موجود هستند عبارتند از:

  1. Antminer S19 Pro
  2. WhatsMiner M30S++
  3. AvalonMiner 1246
  4. AvalonMiner 1166 Pro

نام ماینر

وزن ( g)

هشریت (TH/s)

امتیاز

Antminer S19 Pro  15,500
110 
5/5
WhatsMiner M30S++ 10,500
112
5/5
AvalonMiner 1246  12,800
90
4.8/5
AvalonMiner 1166 Pro  12,800
81
4.5/5
  • Antminer S19 pro

Antminer S۱۹ Pro بهترین و سودآورترین ماینر ASIC بیت کوین، بیت کوین کش و سایر ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند.

استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می شود؟ در مجله ایرانیکارت بخوانید.

این دستگاه توسط Bitmain، یک شرکت پیشرو در تولید سخت‌افزار ماینینگ، تولید می‌شود که آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل می‌کند. این دستگاه با استفاده از تراشه ۵ نانومتری نسل بعدی ساخته شده است، یک تراشه نسل دوم که به استخراج SHA-256 اختصاص دارد.

در مقایسه با سایر دستگاه‌های موجود در این لیست، مطمئناً اقتصادی‌ترین و کارآمدترین دستگاه ماینینگ موجود در بازار در حال حاضر است.  برای کسانی که می‌پرسند با این تجهیزات استخراج بیت کوین ASIC چقدر می‌توان تولید کرد، انتظار سودآوری روزانه حدود ۱۲ دلار با هزینه برق ۰.۱ دلار در هر کیلووات را داشته باشید.

با این هزینه انرژی، شما انتظار دارید که این دستگاه فقط ۷.۸۰ دلار در روز مصرف کند و درآمدی معادل ۳۷.۲۳ دلار داشته باشد. به این ترتیب سود سالانه ۱۰۷۴۱.۹۵ دلار است. درصد بازگشت سالانه ۱۹۵ درصد است.

وزن: 15500 گرم
سطح نویز: 75 دسی بل
دما: 5 – 45 درجه سانتی گراد
حداکثر نرخ هش: 110 Th
مصرف برق: 3250 وات (5±%)
قیمت: 2860 دلار

  • ++WhatsMiner M30S

این دستگاه بازده انرژی 31J/TH (ژول در هر هش) را مدیریت می‌کند، بنابراین یکی از معدود ماینرهای برتر بیت کوین ASIC است که می‌تواند به این رتبه بازدهی برسد. ابعاد آن حدود ۱۶.۸۷۵ اینچ طول در ۵.۷۵ اینچ عرض و ۸.۸۱۲۵ اینچ ارتفاع است. آزمایش نشان می‌دهد که راندمان انرژی، مصرف انرژی و نرخ هش در هنگام استفاده از دستگاه نوسان زیادی ندارد. الگوریتم آن SHA-256 است که برای استخراج بیت کوین و بیش از ۱۰ رمزارز دیگر مناسب است.

وزن: 10500 گرم
سطح نویز: 75 دسی بل
دما: -5 – 35 درجه سانتی گراد
حداکثر نرخ هش: 112TH/s±5٪
مصرف برق: 3472 وات +/- 10%
قیمت: 3999 دلار

  • AvalonMiner 1246

این دستگاه استخراج ASIC توسط Canaan، یک شرکت معروف سخت‌افزار استخراج بیت کوین که مصرف انرژی بالایی دارد، تولید می‌شود. شما می‌توانید بیت کوین و سایر توکن‌های الگوریتم SHA-256 را با این ماینر با راندمان انرژی 38J/TH استخراج کنید. Avalonminer ۱۲۴۶ با طراحی یکپارچه ساخته شده است که قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند. منبع تغذیه ۲۸۵ ولت، ۱۶ آمپر، ۵۰ هرتز تا ۶۰ هرتز AC است.

با ابعاد ۳۳۱ میلی متر X ۱۹۵ میلی متر X ۲۹۲ میلی متر، می‌توان آن را حتی در کابینت نیز جا می‌شود! این دستگاه همچنین دارای فن‌های اصلی ۱۲۰۳۸ خنک کننده مقاوم در برابر درجه حرارت بالا برای خنک‌سازی بهتر است. در جلو دارای دو فن ۷ پره برای جذب هوا است و طراحی و یکپارچگی فن از تجمع گرد و غبار روی داشبورد جلوگیری می‌کند.

این دستگاه دارای یک عملکرد هشدار خودکار است تا در صورت نقص عملکرد دستگاه به شما هشدار دهد که نرخ هش دستکاری شود و به طور خودکار خاموش می‌شود.  همچنین دارای یک تراشه داخلی است که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند نرخ هش را تجزیه و تحلیل می‌کند و مواردی از نوسانات نرخ هش را تشخیص می‌دهد.

وزن: 12800 گرم
سطح نویز: 75 دسی بل
دما: -5 – 35 درجه سانتی گراد
حداکثر نرخ هش: 90th/s
مصرف برق: 3420 وات
قیمت: 3890 دلار

  • AvalonMiner 1166 Pro

AvalonMiner 1166 Pro برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین SV و سایر ارزهای دیجیتال SHA-256 استفاده می‌شود. این دستگاه که در آگوست ۲۰۲۰ منتشر شد، در مقایسه با اکثر دستگاه‌های موجود در این لیست، نرخ هش و مصرف انرژی بسیار بالایی را مدیریت می‌کند.

اندازه این دستگاه ۱۶ نانومتر است و بازده ۰.۰۴۲ j/Gh را مدیریت می‌کند. همچنین دارای چهار فن است که برای خنک‌کنندگی دستگاه استفاده می‌شود. بسته به هزینه‌های برق در محل شما، انتظار داشته باشید که این دستگاه ۲.۷۷ دلار در روز و ۸۳.۱۰ دلار در ماه و ۱۰۱۱.۰۵ دلار در سال ارائه دهد.

وزن: 12800 گرم
سطح نویز: 75 دسی بل
دما: -5 – 35 درجه سانتی گراد
حداکثر نرخ هش: 81TH/s
مصرف برق: 3400 وات
قیمت: 3000 تومان

مزایا و معایب ماینر ASIC

ماینرهای Asic هزینه بیشتری نسبت به سایر تجهیزات استخراج مانند کارت گرافیک یا پردازنده دارند؛ اما مزایایی هم دارند.

1. راه اندازی آن‌ها آسان است.

با توجه به این واقعیت که هر ماینر ASIC برای استخراج تنها انواع خاصی از ارزهای دیجیتال طراحی شده است، نیازی به تنظیمات پیچیده ندارد.

2. هش ریت بالایی دارند.

بنابراین، آن‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال بیشتری را در مقایسه با GPU و CPU استخراج کنند.

3. نسبت به سایر ماینرها سود نسبتاً بالایی دارند.

هر چه تعداد ارز‌های بیشتری استخراج کنید، درآمد بیشتری خواهید داشت. با این حال، باید هزینه برق را نیز در نظر بگیرید.

4. انرژی آن‌ها نسبت به سایر ماینرها بهینه‌تر است.

اسیک‌ها تجهیزات قدرتمندی هستند که انرژی زیادی مصرف می‌کنند. اما از آنجایی که می‌توانند ارز‌های بیشتری را همزمان استخراج کنند، نسبت به سایر پردازنده‌ها در مصرف انرژی کارآمدتر هستند.

چند مورد از معایب ماینر ASIC نیز شامل موارد زیر است.

1. شما نمی‌توانید از آن برای کاری غیر از استخراج ارزهای خاص استفاده کنید.

2. نیاز به هزینه‌های انرژی بالایی دارند.

3. خیلی پر سر و صدا هستند.

4. سیک‌های ماینینگ بسیار داغ می‌شوند و نیاز به خنک کننده دائمی دارند.

5. اسیک‌ها نسبت به سایر ماینر‌ها قیمت بیشتری دارند.

قیمت ماینر(miner) در ایران و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت ماینر(miner) در ایران و عوامل تاثیر گذار بر آن

با افزایش قیمت دلار و اعمال تحریم‌های بیشتر بر کشور ایران، افراد زیادی جهت افزایش درآمد خود، به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و به دنبال خرید دستگاه ماینر هستند تا با استخراج ارز، بتوانند هزینه‌های خود را جبران کنند. در این مطلب به بررسی استفاده از ماینرها در ایران، مشکلاتی که در زمینه مصرف برق وجود دارد و عوامل موثر بر قیمت آن‌ها پرداخته می‌شود.

استفاده از ماینرها در ایران، با مشکلات زیادی رو به رو شده است. تا حدود ۲ سال پیش، افراد با اطمینان خاطر بیشتری، مشغول به کار با ماینرها در جهت استخراج ارز بودند و شرایط کار کردن با ماینر مثل الان نبود. ولی در دو سال اخیر مشکلات زیادی از جمله جمع کردن ماینرها گرفته تا جریمه کردن افراد و پاداش دادن به افرادی که ماینرها را معرفی کنند، پیش آمد. علاوه بر این، کار کردن با ماینرها با استفاده از برق کشاورزی و صنعتی هم ممنوع و ماینرهای با عنوان کالای قاچاق نیز، طبق قانون قوه قضاییه ضبط شدند.

آیا ماینینگ در ایران قانونی است؟ در مجله ایرانیکارت بخوانید.

ممنوعیت فروش برق به مراکز استخراج ارز هم یکی دیگر از موانعی بود که به دیگر مشکلات اضافه شد. با وجود موانع و سنگ‌هایی که بر سر راه این افراد وجود دارد، تعداد زیادی هم در حال خرید ماینر هستند. هر چند بازار فروش آن به دلیل ناپایداری در قیمت ارز قابل اعتماد نیست و تفاوت قیمت زیادی بین فروشنده‌های مختلف وجود دارد ولی فراموش نکنید که مصرف برق دستگاه، قدرت پردازش، وزن، اندازه، شرکت و برند سازنده آن، می‌توانند روی قیمت ماینر تاثی بگذارند.

پس اگر قصد دارید با استفاده از دستگاه‌های ماینر در ایران کسب درآمد کنید، عدم ثبات در صنعت آن را فراموش نکنید و با پوشیدن کفش‌های آهنی خود را با موانعی که بر سر راهتان قرار دارد، آماده کنید.

سخن نهایی:

با وجود اینکه بسیاری از افراد در هنگام خرید ماینرها، فقط مصرف برق و عمر دستگاه را در نظر می‌گیرند، ولی نباید از سایر فاکتورها چشم پوشی کنند.

در این مقاله به بررسی ماینرها و بهترین برندهای آن، همچنین معیارهای انتخاب یک ماینر مناسب پرداختیم، خوشحال می‌شویم که نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید و اگر شما هم شناختی نسبت به سایر ماینرها و استفاده از آن‌ها دارید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

برای محاسبه درآمد حاصل از دستگاه ماینر موردنظر به وبسایت whattomine مراجعه کنید.

استخراج ارز دیجیتال در صورت اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن، تجارت قانونی است.

بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، مونرو و …. قابل استخراج هستند.

دستگاه ماینر قوی، اتصال برق و اینترنت بدون قطعی، تجهیزات خنک کننده، تجهیزات عایق صدا و …

ماینر چیست و کدام دستگاه ماینر بهتر است؟
بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال را به عنوان آینده تجارت و اقتصاد دنیا می‌بینند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۷۵٪ از مشاغل کوچک و متوسط در حال...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...