آموزش صرافی ارز دیجیتال

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

اگر هنوز وارد بازار NFT‌ها نشده اید، احتمالا در آینده ای نه چندان دور وارد خواهید شد. در این دنیای دیجیتالی اشکال مختلف دیجیتالی از هنر و موسیقی گرفته تا هر چه را که در این دنیا واقعی می‌بینید را به صورت NFT خرید و فروش می‌کنید. نقطه ورود برای مشارکت در دنیای دیجیتالی بازار‌های NFT است. این بازار‌ها مانند آمازون هستند با این تفاوت که کالا‌ها و NFT‌های دیجیتالی خرید و فروش می‌شود. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و ورود به این بازار‌ها هستید در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین سایت‌ های خرید و فروش NFT را بررسی کنیم.

اگر در اینترنت یک جست و جوی سطحی بکنید متوجه خواهید شد که چندین بازار خرید و فروش ان اف تی با قابلیت‌های مختلف وجود دارد ولی سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک از این سایت‌ها و بازار‌ها مناسب است و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند؟ از این رو ابتدا به توضیح چگونگی انتخاب یک بازار NFT و نکاتی که باید در نظر گرفت می‌پردازیم.

برای مطالعه بیشتر مقاله متاورس چیست را مطالعه کنید.

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

انتخاب یک بازار NFT

در ابتدا باید بدانید که یک توکن NFT نشان دهنده‌ی مالکیت بر یک ارزش است. قبل از انتخاب یک بازار NFT، باید مشخص کنید که به کدام دارایی‌های دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌خواهید آن را بسازید و یا خرید و فروش کنید. هر چیزی از کلمات و عبارات گرفته تا ویدئو، بازی، هنر، موسیقی و… در دنیای دیجیتال قابلیت ساخت دارد. برای ساخت توکن‌ها باید از یک بلاک چین استفاده کرد، مثل بلاک چین اتریوم که بیشترین NFT‌ها بر روی آن ساخته شده است. به این شکل باید نیاز خود را بشناسید و یک سمت و سو را برای خود انتخاب کنید.

نکته‌ی دیگری که برای انتخاب باید در نظر بگیرید این است که چه توکن‌هایی در آن بازار عرضه می‌شود. بعضی از بازار‌ها طیف گسترده ای از توکن‌ها را پشتیبانی می‌کنند ولی تعدادی از بازار‌ها محدود بوده و توکن‌های خاصی را عرضه می‌کنند. شما بعد از ایجاد یک حساب کاربری از شما می‌خواهد کیف پول خود را به بازار متصل کنید. هنگام ایجاد حساب کاربری در بازار مورد نظر دقت کنید که کیف پول شما از بلاک چین توکن مورد نظر شما پشتیبانی کند. نکته‌ی مهم دیگر این است که بازار از امنیت خوبی بهره‌مند باشد و در گذشته برای کاربران مشکلی وجود نداشته باشد.

در زیر به بررسی بهترین بازار‌ها و سایت‌های خرید و فروش NFT می‌پردازیم. لازم به ذکر است که سایت این بازار‌ها در هر بخش وارد شده است.

برای مطالعه بیشتر مقاله جامع NFT یا توکن غیرقابل معاوضه چیست  را مطالعه کنید.

بهترین بازارها و سایت های خرید و فروش NFT

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

OpenSea

در خرید و فروش NFT بازار OpenSea به عنوان لیدر شناخته می‌شود. این بازار انواع چیز‌های دیجیتالی را در پلتفرم خود دارد و کاربران می‌توانند به صورت رایگان حساب خود را ایجاد کنند و به طیف گسترده ای از دارایی‌های دیجیتالی دسترسی پیدا کنند. OpenSea از هنرمندان و سازنده‌ها پشتیبانی می‌کند و اگر قصد ساختن NFT داشته باشید می‌توانید به راحتی در این وبسایت توکن خود را ایجاد کنید. OpenSea از بیش از 150 توکن مختلف برای پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کند که باعث شده بسیاری از کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این پلتفرم برای شروع و وارد شدن به دنیای خرید و فروش ان اف تی ها، از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است.

برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش ساخت NFT و نحوه فروش آن را بخوانید.

Axie Marketplace

بازار Axie Marketplace مخصوص بازی آنلاین Axie infinity است. اکسی‌ها در واقع موجودات افسانه ای هستند که برای مقابله و بازی از آن‌ها استفاده می‌شود. این شخصیت‌ها را می‌توان خریداری کرده و آپدیت کنید و با یکدیگر مسابقه داده و کسب درآمد کنید. بازیکنان شخصیت‌ها، زمین‌ها و دیگر ابزار‌های داخل بازی را به عنوان NFT در بازار AXIE خرید و فروش می‌کنند. توکن اکسی اینفینیتی به نام Axie Shards که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، در بازار‌های دیگر و همینطور در صرافی ارز دیجیتال Coinbase هم قابلیت خرید و فروش دارد.

Larva Labs/CryptoPunks

لاروا لبز (Larva Labs) بیشتر برای پروژه NFT CryptoPunks معروف است. این پلتفرم در سال 2017 به صورت رایگان رها شد در حالی که بعضی از کریپتو پانک‌ها میلیون‌ها دلار در این مدت به فروش رسانده اند. لاروا لبز در حال پیش برد پروژه‌های دیگری مثل Autoglyphs و همینطور یک برنامه غیرمتمرکز بر پایه بلاک چین اتریوم است. NFTهای کریپتوپانک فروخته شده‌اند ولی می‌توان آن‌ها را در بازار‌های ثانویه خریداری کرد. از طرفی پروژه‌های دیگر لاروا لبز مثل Meetbites هم ارزش بررسی دارند.

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

بازار NBA Top Shot

NBA Top Shot انجمن بسکتبالیست‌ها به دنیای NFT است. در این بازار لحظات خاص و کلکسیونی (کلیپ‌های ویدئویی از سکانس‌های جذاب و خاص بازی‌ ها) و آثار هنری دیگر از لیگ‌های برتر بسکتبال جهان خرید و فروش می‌شود. NBA این پلتفرم را به صورت محدود (فقط بر روی Top Shot خرید و فروش انجام می‌شود) و بر روی بلاکچین ارز دیجیتال فلو (Flow) ساخته شده است.

Rarible

Rarible یکی دیگر از بازار‌های بزرگ خرید و فروش ان اف تی بوده که بسیار به OpenSea شبیه است. این پلتفرم بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. انواع کار‌های هنری، ویدئو، کلکسون‌های مختلف و آثار موسیقی مختلف را خرید و فروش و یا ایجاد کرد. بر خلاف OpenSea، برای خرید و فروش در این بازار باید از  رمز ارز خود پلتفرم به نام Rarible (RARI) استفاده کنید. این کمپانی با بسیاری از شرکت‌های مطرح بازار مثل Yum Brands و شرکت بزرگ Adobe برای پشتیبانی از NFT‌های هنرمندان و سازندگان مختلف همکاری کرده است.

SuperRare

پلتفرم SuperRare هم مانند Rarible یک بازار برای دارایی‌های دیجیتالی است و شامل آثار هنری، ویدئو‌ها و تصاویر سه بعدی می‌شود. ولی تفاوت این است که کاربران باید با اتریوم این آثار هنری را خریداری کنند. Super Rare اخیرا توکن خود را بر بستر بلاک چین اتریوم معرفی کرده است. این توکن‌ها برای خرید و فروش دارایی‌ها و خلق آثار جدید استفاده می‌شوند. می‌توانید NFTهای Super Rare را هم مانند Rarible در OpenSea خرید و فروش کنید.

برای مطالعه بیشتر مقاله خرید زمین در blocktopia را بخوانید.

Foundation

Foundation.app برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتالی به صورت ساده و بدون دردسر طراحی شده است. این مبادلات با استفاده از اتریوم انجام می‌شود که تقریبا از زمین راه اندازی این بازار در اوایل  سال 2021 بیش از 100 میلیون دلار NFT به فروش رسیده است. هنرمندان و سازندگان مختلف از طرف بنیان گذاران Foundation به این پلتفرم دعوت شده‌اند. خریداران با داشتن یک کیف پول اتریوم می‌توانند خرید خود را در این بازار انجام دهند. اگر به دنبال یک راه ساده و راحت برای ساختن NFTهای خود هستید احتمالا Foundation بهترین بازار برای شما نیست ولی این بازار آثار هنری بسیار زیادی با فرمت‌های ساده عرضه می‌کند.

Nifty Gateway

Nifty Gateway خرید و فروش آثار هنری هنرمندان محبوبی مانند Beeple و خواننده و موسیقی دان مشهور Grimes را به سهولت فراهم کرده است. این پلتفرم برای مدیریت آثار هنری توسط صرافی Gemini طراحی و راه اندازی شد. در این پلتفرم NFT‌ها با نام Nifties شناخته می‌شوند و همگی بر پایه اتریوم ساخته شده‌اند. تفاوت Nifty Gateway با دیگر پلتفرم‌ها در این است که علاوه بر یک بازار خرید و فروش NFT به عنوان یک کیف پول هم عمل می‌کند. به این معنا که با خرید یک NFT، این دارایی به کیف پول شما ارسال نشده  و فقط در حساب شما در این بازار ذخیره می‌شود. اگر چه ممکن است برای بسیاری از مجموعه داران که می‌خواهند NFTهای خود را پیش خود نگه دارند، یک نکته منفی محسوب شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این پلتفرم، امکان خرید NFTها با ارز‌های فیات مانند دلار آمریکا است و نیازی به ارز‌های دیجیتال نیست.

حتما بخوانید: معرفی 5 از بهترین کیف پول های NFT

Mintable

Mintable توسط میلیاردر معروف مارک کوبان حمایت می‌شود و قصد دارد به یک بازار همه جانبه مانند open sea تبدیل شود. برای خرید و فروش NFTها در این پلتفرم به اتریوم نیاز دارید. یکی از ویژگی‌های این پلتفرم این است که برای هنرمندان قابلیت ساخت انواع آثار هنری را فراهم می‌کند و می‌توانند آن‌ها را به صورت NFT به فروش رسانند. یک کاربر برای مشارکت در این پلتفرم ابتدا باید ارز اتریوم را از یک صرافی ارز دیجیتال خریداری کرده و سپس کیف پول خود را به بازار متصل کنید تا بتوانید خرید و فروش خود را شروع کنید.

Theta Drop

Theta Drop یک پلتفرم بر بستر بلاک چین است که برای توزیع غیر متمرکز برنامه‌های ویدئویی و تلویزیونی ساخته شده است. این بازار در سال 2021 با تور جهانی پوکر شروع به کار کرد. تور جهانی پوکر اولین پذیرنده Theta TV بود و از این پلتفرم برای پخش برنامه خود استفاده کرد. تتا از معدود بازار‌هایی است که از بلاک چین مخصوص خود استفاده می‌کند. برای شرکت در بازار Theta Drop باید توکن Theta را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنید. این توکن را می‌توانید در صرافی‌های مختلف جهانی مانند بایننس خریداری کنید و توکن‌های خریداری شده خود را در کیف پول خودتان و یا کیف پول بازار Theta ذخیره کنید.

برای مطالعه بیشتر مقاله نحوه کسب درآمد از بازی تتان آرنا را مطالعه کنید.

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

حرف آخر

در این مقاله به بررسی بهترین سایت‌ ها و بازار‌های خرید و فروش NFT پرداختیم و دیدیم بازار‌های NFT شروع بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بر دارایی‌های دیجیتالی است ولی باید توجه داشت که کدام بازار برای شما بهتر است. بر اساس نوع NFT و ارز دیجیتال مورد استفاده خود باید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا با مشکل روبرو نشوید. همچنین باید توجه داشت که این بازار‌ها یک صنعت جدید محسوب شده و سوداگران زیادی در پی فریب کاربران هستند. باید در نظر داشته باشید که ارزش آثار دیجیتالی که خریداری می‌کنید مانند آثار هنری دنیای واقعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است شما یک اثر هنری را بخرید و در آینده ارزش بسیار بالاتری پیدا کند و شاید ارزش آن از کمتر شود. از این رو شما باید با آینده نگری و تفکر درست به خرید این آثار بپردازید تا سرمایه گذاری خوبی را تجربه کنید. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید بسیار خوشحال می‌شویم که با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین سایت های خرید و فروش NFT
اگر هنوز وارد بازار NFT‌ها نشده اید، احتمالا در آینده ای نه چندان دور وارد خواهید شد. در این دنیای دیجیتالی اشکال مختلف دیجیتالی از هنر و موسیقی گرفته تا...
5 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

      • سلام و احترام
        دوست عزیز در حال حاضر فروش nft در ایرانیکارت وجود ندارد.

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
آموزش ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن...
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
ان اف تی
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
مراحل ساخت NFT ها بسیار دشوار نیست و هر کسی می‌تواند به این کار بپردازد، البته به شرطی که ماهیت واقعی و زیرساختی توکن‌سازی بر بستر بلاکچین را به طور...
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
ان اف تی
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
دوران NFT با Bored Ape Yacht Club ،CryptoPunks و دیگر پروژه‌های NFT 1.0 آغاز شد که چیزی جز تصاویر روی بلاک چین نبودند. با این حال مانند هر فناوری دیگری،...
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...