امنیت ارز دیجیتال

کیف پول نرم افزاری چیست ؟

کیف پول نرم افزاری چیست ؟

برای حفظ سرمایه تان در بازار ارزهای دیجیتال از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا می دانید کیف پول های نرم افزاری چیست؟ برای خرید کیف پول سخت افزاری از چه طریقی اقدام می کنید؟ در ادامه با ایرانیکارت همراه شوید تا با کیف پول های مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا شوید و معایب و مزایای کیف پول نرم افزاری را دقیق تر بررسی کنیم.

چرا باید از کیف پول دیجیتال استفاده کنیم؟

به طور کلی کیف پول های دیجیتال گزینه ایمن تری نسبت به صرافی های ارزهای دیجیتال هستند. پیشنهاد حرفه ای ها این است که برای انجام معاملات منظم و یا نوسان گیری در بازار داغ خرید و فروش ارزهای دیجیتال مقدار کمی را در صرافی مورد نظر خود قرار دهید و سرمایه اصلی خودتان را حتما به کیف پول منتقل کنید. نکته جالب در خصوص کیف پول های نرم افزاری این است که ارزها خودشان در این کیف پول نگهداری نمی شوند درواقع کیف پول های نرم افزاری یک برنامه ای هستند که کلیدهای خصوصی و عمومی شما را امن نگه می دارند. این به چه معناست؟ یک کلید خصوصی یک کد دیجیتالی امن است که فقط شما باید آن را بدانید و یک کلید عمومی یک کد دیجیتال عمومی است که به مقدار مشخصی پول مرتبط است. برای دسترسی داشتن به وجوه ، کلید خصوصی شما باید با آدرس عمومی ارزی که به آن اختصاص داده شده مطابقت داشته باشد. تراکنش روی بلاکچین ثبت می شود و تعادل موجود در کیف پول دیجیتال شما متناسب با آن تنظیم می شود.

تقسیم بندی کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول های ارزهای دیجیتال را می توان به سه دسته نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی تقسیم بندی کرد. در این نوشته سعی داریم باهم بررسی کنیم که کیف پول نرم افزاری چیست و چه مزایایی نسبت به دو حالت دیگر کیف پول دارد.

انواع کیف پول نرم افزاری

کیف پول نرم افزاری چیست؟

بر خلاف ارزهای سنتی که در هر فضای فیزیکی قابل حفظ و نگهداری بودند ارزهای دیجیتال نیازمند فضایی مجازی برای امن نگه داشتن هستند. فضایی که برای نگهداری کلیدهای خصوصی Private keys ها نیاز داریم کیف پول نام دارد. اگر این فضا به صورت آنلاین باشد کیف پول نرم افزاری نامیده می شود. این کیف پول ها بر اساس پشتیبانی از انواع ارز و سیستم عاملی که روی آن نصب می شوند قابل تفکیک هستند. کیف پول های نرم افزاری به سه دسته دسکتاپی، تلفن همراه و آنلاین تقسیم بندی می شوند.

انواع کیف پول نرم افزاری

کیف پول های دسکتاپی: برنامه هایی هستند که ارزهای دیجیتال را روی رایانه شما ذخیره و نگهداری می کنند. این اطلاعات برای کسی جز کاربری که به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد قابل دستیابی نیست.  امنیت این کیف پول ها کمی جای بحث دارد و این کاملا به اولویت شما و میزان سرمایه شما بر می گردد که از این کیف پول استفاده بکنید یا خیر.

مزایای کیف پول های دسکتاپ

  •      استفاده ساده ، آسان و راحت در دسکتاپ یا لپ تاپ.
  •      رمزهای ارز رمزنگاری شده بصورت آنلاین ذخیره نمی شوند.
  •      دسترسی بهتر به ارزهای رمزپایه همراه با امنیت کوین ها

معایب کیف پول های دسکتاپ

  •      نرم افزارها به طور مداوم به روز می شوند.
  •      در صورت آلوده شدن هارد دیسک، در معرض ویروس و بدافزار هستید.
  •      اگر از هارد دیسک و سکه های شما بک آپ تهیه نشود، ممکن است دارایی های خود را از دست دهید.

بیشتر بخوانید: کیف پول کوینومی چیست؟

نکته مهم: همیشه از نصب نرم افزار آنتی ویروس بر روی رایانه خود در جایی که نرم افزار کیف پول دسکتاپ خود را نصب کرده اید اطمینان حاصل کنید و به یاد داشته باشید که از دارایی های خود بک آپ تهیه کنید تا در صورت خراب شدن هارد دیسک، خطری شما را تهدید نکند.

کیف پول نرم افزاری چیست

کیف پول های تلفن همراه: اپلیکیشن هایی که به سادگی بر اساس سیستم عامل تلفن همراهتان روی گوشی شما نصب می شوند. فارغ از راحتی استفاده و در دسترس بودن همیشگی تلفن همراهتان این کیف پول می تواند پر ریسک ترین کیف قلمداد شود. پیشنهاد بسیاری از سرمایه گذاران این است که مقدار محدودی از سرمایه خود را از این طریق نگهداری کنید.

مزایای کیف پول تلفن همراه

  •      می توانید به رمزنگاری خود در حین حرکت دسترسی پیدا کنید.
  •      تجارت رمزنگاری با استفاده از دستگاه تلفن هوشمند آسان است.
  •      می توانید به ویژگی هایی مانند QR کد دسترسی داشته باشید.

معایب کیف پول تلفن همراه

  •    ایمنی کمتر
  •    در صورت سرقت تلفن همراه شما، سرمایه های رمزنگاری شده شما در معرض خطر قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: آموزش کیف پول تراست ولت

کیف پول آنلاین: از هر دستگاه و هر مکانی می توانید به کیف پول های مبتنی بر وب دسترسی پیدا کنید. این مدل کیف پول راحت است اما به یاد داشته باشید که مشکل بزرگ امنیتی دارد. کیف پول های آنلاین کلید های خصوصی را هم به صورت آنلاین ذخیره می کنند و درواقع توسط یک شخص ثالثی قابل دستیبانی هستند.

مزایای کیف پول آنلاین

  •      مدیریت و ذخیره چندین ارز دیجیتال آسان تر است.
  •      پروتکل های امنیتی مانند 2FA در اکثر کیف پول های وب فعال هستند.
  •      می توانید عملکردهای مختلفی از جمله معاملات ارزهای رمزنگاری شده از طریق کیف پول وب را انجام دهید.

معایب کیف پول آنلاین

  •      کلیدهای خصوصی در سرورهای شخص ثالث ذخیره می شوند.
  •      ارزهای دیجیتال بصورت آنلاین ذخیره می شوند و در معرض آسیب پذیری و هک هستند.

کیف پول آنلاین

شما می توانید بر اساس مقدار سرمایه ای که دارید و بر اساس اینکه برای معاملات خود چه استراتژی در نظر دارید می توانید کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید. اگر درباره انتخاب کیف پول مناسب مردد بودید و نیاز به مشاوره داشتید می توانید از کارشناسان ایرانیکارت سوالات خود را بپرسید. در قسمت نظرات در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ داده می شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
آموزش ارز دیجیتال
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
لینک یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال، درست نقش همان کد رهگیری را ایفا می‌کند که در زمان انجام یک تراکنش بانکی، حساب مبدأ به شما ارائه می‌دهد؛ فرض...
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...