امنیت ارز دیجیتال

بررسی بهترین کیف پول‌های فایل کوین در سال 2024

بررسی بهترین کیف پول‌های فایل کوین در سال 2024

فایل کوین یکی از کاربردی‌ترین پروژه‌های حال حاضر ارزهای دیجیتال است که ارز دیجیتال بومی آن یعنی FIL در بولران ۲۰۲۱ رشد بسیار خوبی را تجربه کرد. این ارز دیجیتال که اکنون از سقف تاریخی خود فاصله زیادی دارد، توسط معامله‌گران بازار به عنوان یک گزینه سرمایه‌گاری بلند مدت در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول فایل کوین می‌پردازیم تا اگر شما نیز قصد هولد فایل کوین را دارید؛ بتواند آن را در جایی امن نگهداری کنید.

لیست والت‌های فایل کوین

ارز دیجیتال فایل کوین مبتنی بر بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC-20 ساخته و راه‌اندازی شده است. بنابراین، برای انتخاب والت فایل کوین، شما باید به سراغ پلتفرم‌هایی بروید که از توکن‌های اتریومی پشتیبانی می‌کنند. انواع مختلفی از کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال از جمله کیف‌پول‌های دسکتاپ، موبایل، سخت‌افزار و مبتنی بر وب وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و سطوح امنیتی منحصربه‌فرد خود را دارند. بنابراین شما باید با توجه به انتظاراتی که از یک ولت دارید، یک کیف پول امن و معتبر را برای خود انتخاب کنید.

در ادامه، لیست والت‌هایی که سایت رسمی فایل کوین برای نگهداری این ارز دیجیتال معرفی کرده است را با هم مرور می‌کنیم.

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت‌افزاری سیف پال (safepal)
  • کیف پول تحت وب گلیف (Glif web wallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول ایم توکن (ImToken wallet)
  • کیف پول مت (Math wallet)
  • کیف پول فاکس (Fox Wallet)

برخی دیگر از ولت‌هایی که از فایل کوین پشتیبانی می‌کنند اما در وب‌سایت فایل کوین به آن‌ها اشاره نشده است عبارتند از:

  • کیف پول اتمیک (Atomic wallet)
  • کیف پول گیت هاب (Gatehub wallet)
  • کیف پول اچین (Achain wallet)

چگونه کیف پول فایل کوین انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کیف پول FIL، امنیت باید مهم‌ترین عاملی باشد که در نظر می‌گیرید. لیست ولت‌هایی که برای نگهداری این ارز دیجیتال در سایت رسمی فایل کوین منتشر شده است، از لحاظ امنیتی توسط تیم توسعه‌دهنده این پروژه مورد بررسی قرار گرفته است و کاربران می‌توانند با خیال راحت یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. اما به طور کلی، آنچه که بهترین کیف پول filecoin را برای شما تعیین می‌کند، انتظاراتی است که از ولت خود دارید.

به طور کلی، کیف پول‌ ارز دیجیتال به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری، قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند و از این رو امنیت فوق‌العاده‌ای را برای دارایی شما فراهم می‌آورند. این در حالی است که ولت‌های نرم‌افزاری به اینترنت متصل هستند و مسیر ساده‌تری را برای دسترسی به ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

بنابراین، در صورتی که نگران امنیت دارایی‌های خود هستید؛ کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اما اگر به طور منظم به خرید و فروش فایل کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری می‌پردازید؛ بهتر است یک ولت نرم‌افزاری امن را برای نگهداری دارایی خود انتخاب کنید.

انواع کیف پول فایل کوین

همانطور که خواندید، کیف پول‌های ارز دیجیتالی که از رمز ارز FIL پشتیبانی می‌کنند یا سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری هستند. هر نوع از این ولت‌ها سطوح متفاوتی از امنیت و امکانات را ارائه می‌دهند و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود یک ولت را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی انواع کیف پول فایل کوین می‌پردازیم و بهترین آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌کنیم.

بهترین کیف پول سخت افزاری فایل کوین (Filecoin)

کیف پول سخت‌افزاری قطعه‌ای فیزیکی مانند درایو USB یا یک کارت است که به‌طور ایمن از کلیدهای رمزنگاری خصوصی کاربر در فضای ذخیره‌سازی آفلاین یا «سرد» محافظت می‌کند. این نوع از ولت‌ها به اینترنت متصل نمی‌شوند و کاربر برای انتقال دارایی خود باید ابتدا دستگاه را از طریق کابل یا بلوتوث به کامپیوتر خود متصل کند و سپس دارایی‌های موردنظر را به ولت انتقال دهد.

بنابراین، اگر امنیت اولویت اصلی شما است، کیف پول سخت‌افزاری یک انتخاب عالی برای شما است. کیف پول‌های سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی کیف پول Filecoin شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و محافظت قوی در برابر تهدیدات آنلاین ارائه می‌دهند. برخی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری فایل کوین عبارت‌اند از:

بهترین کیف پول سخت افزاری فایل کوین (Filecoin)

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول لجر یکی از مشهورترین و معتبرترین کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار ارزهای دیجیتال است. این کیف پول با ارائه امنیت فوق‌العاده از طریق استفاده از تراشه‌های امن و سیستم عامل اختصاصی، به کاربران امکان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت آفلاین و در محیطی امن ذخیره کنند. کیف پول لجر دارای مدل‌های مختلفی مانند لجر نانو اس پلاس، لجر نانو ایکس و لجر استکس است که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات و قیمت متفاوتی دارند. کیف پول‌های لجر همه رمزارزهای اتریومی از جمله فایل کوین را پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول سیف پال (SafePal)

کیف پول سیف پال یک کیف پول سخت‌افزاری دیگر است که با طراحی کاربرپسند و امکانات پیشرفته به کاربران در انواع مدل اس وان، اس وان پرو و ایکس وان ارائه می‌شود. این کیف پول به عنوان یک دستگاه مستقل، نیاز به اتصال به اینترنت ندارد و از QR کد برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند که امنیت بیشتری را تضمین می‌کند. کیف پول سیف پال علاوه بر پشتیبانی از فایل کوین، از بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول همچنین دارای یک اپلیکیشن موبایل است که به کاربران امکان مدیریت آسان ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

بهترین کیف پول نرم افزاری فایل کوین (Filecoin)

کیف پول‌های گرم یا نرم‌افزاری به هر کیف پولی گفته می‌شود که به طور دائم به اینترنت متصل باشد. این کیف پول‌ها می‌توانند موبایلی، دسکتاپی یا مبتنی بر مرورگر باشند. از آنجا که فایل کوین یک توکن مبتنی بر اتریوم است، شما در انتخاب کیف پول نرم‌افزاری برای نگهداری این ارز، انتخاب‌های زیادی دارید. بهترین ولت‌های نرم‌افزاری فایل کوین که می‌توانید استفاده کنید عبارتند از:

بهترین کیف پول نرم افزاری فایل کوین (Filecoin)

تراست ولت (Ttrust wallet)

 تراست ولت محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری در جهان است که بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد. تراست ولت توسط بایننس پشتیبانی می‌شود و به کاربران ایرانی نیز خدمت‌رسانی می‌کند. تراست بهترین کیف پول موبایلی است و در نسخه ios و اندروید ارائه می‌شود.

اتمیک ولت (Atomic wallet)

 کیف پول اتمیک تجربه یکپارچه و ایمن را برای مدیریت دارایی‌های FIL شما فراهم می‌کند. استفاده از این ولت بسیار ساده است.

به یاد داشته باشید کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری دسترسی به دارایی‌های دیجیتال را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند، اما می‌توانند در برابر حملات آنلاین آسیب‌پذیر باشند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود کیف پول فایل کوین حتما به سایت اصلی هریک از ولت‌ها یا اپ‌استور و گوگل پلی مراجعه کنید و به هیچ‌وجه از نسخه‌هایی که در کانال‌های تلگرام یا سایت‌های دیگر وجود دارد استفاده نکنید.

بهترین کیف پول فایل کوین برای سواپ (Filecoin)

در ارزهای دیجیتال، سواپ (Swap) یا مبادله به فرآیند مبادله مستقیم یک ارز دیجیتال با ارز دیگر بدون دخالت مستقیم صرافی اشاره دارد. بسیاری از معامله‌گران، برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه از این روش استفاده می‌کنند و ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل می‌کنند. کیف پول‌های ارز دیجیتال نیز این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به هزینه اضافی، ارزهای مورد نظر خود را دریافت کنند. بهترین کیف پول فایل کوین برای سواپ عبارت است از:

کیف پول لجر نانو اس پلاس Ledger Nano S Plus

کیف پول لجر نانو اس پلاس به شما امکان خرید، فروش و سواپ کردن FIL را می‌دهد. البته برای استفاده از قابلیت Swap شما ابتدا باید ولت خود را به کامپیوتر متصل و سپس با استفاده از نرم‌افزار این ولت فایل کوین را سواپ کنید. نرم‌افزار لجر، ledger live نام دارد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا فایل کوین خود را تعویض یا سواپ کنند.

کیف پول گلیف وب Glif web

Glif web wallet یکی از کیف پول‌های پیشنهادی سایت رسمی فایل کوین است که به کاربران امکان سواپ کردن مستقیم فایل کوین را بدون نیاز به پلتفرم واسطه می‌دهد. این کیف پول یک ولت مبتنی بر وب است که به طور اختصاصی برای مدیریت و خرید و فروش فایل کوین طراحی شده است. گلیف وب همچنین قابلیت اتصال به کیف پول لجر نانو اس پلاس و متامسک را نیز دارد.

کیف پول متامسک Metamask

در کیف پول متامسک شما نمی‌توانید به طور مستقیم به سواپ کردن filecoin بپردازید اما می‌توانید این کار را با اتصال متامسک به کیف پول گلیف وب انجام دهید. بنابراین، اگر قصد دارید فایل کوین خود را در متامسک سواپ کنید ابتدا آن را به glifweb کانکت و سپس با سایر توکن‌ها سواپ کنید.

بهترین کیف پول فایل کوین برای استیکینگ (Filecoin)

در دنیای ارزهای دیجیتال، استیکینگ به فرآیند نگهداری و قفل کردن مقدار مشخصی از ارز دیجیتال برای مدت زمان معینی برای پشتیبانی از عملیات شبکه بلاکچین و کسب پاداش در ازای آن اشاره دارد. برای استیک کردن توکن‌های فایل کوین، شما به یک ولت وب تری نیاز دارید که از قابلیت استیکینگ فایل کوین پشتیبانی کند. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول فایل کوین برای استیکینگ می‌پردازیم.

فیل فاکس ولت Fillfox wallet

فیل فاکس یک ولت تحت وب و موبایلی است که به طور خاص بر اکوسیستم فایل کوین تمرکز دارد. فیل فاکس یک کیف پول غیرمتمرکز است و امکان استیکینگ فایل کوین را نیز ارائه می‌دهد.

فایل کوین یک نوآوری در صنعت کریپتو

فایل کوین یکی از ارزهای پرپتانسیل است که بسیاری از سرمایه‌گذاران نگاه بلندمدتی به آن دارند. برای هولد کردن بلند مدت، کیف پول‌های ارز دیجیتال امن‌ترین مکانی هستند که شما می‌توانید دارایی خود را در آن‌ها نگهداری کنید. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول فایل کوین پرداختیم و بهترین ولت‌ها برای استیکینگ و سواپ این ارز را نیز معرفی کردیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
آموزش ارز دیجیتال
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
لینک یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال، درست نقش همان کد رهگیری را ایفا می‌کند که در زمان انجام یک تراکنش بانکی، حساب مبدأ به شما ارائه می‌دهد؛ فرض...
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...