اخبار ارز دیجیتال

روند پذیرش ETF های بیت کوین کند شده است؛ اما چرا؟

روند پذیرش ETF های بیت کوین کند شده است؛ اما چرا؟

شرکت‌هایی مانند LPL Financial Holdings در حال انجام بررسی‌های لازم در مورد ETF های بیت‌ کوین جدیدی هستند که توسط SEC تأیید شده‌اند.

پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ، پذیرش صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌ کوین را به دلیل فرآیندهای بررسی دقیق خود کند کرده‌اند.

بر اساس گزارش ۳ فوریه بلومبرگ، شرکت‌هایی مانند LPL Financial Holdings – یکی از بزرگترین کارگزار معامله‌گران مستقل ایالات متحده – در حال بررسی ETF های بیت کوینی هستند که اخیراً توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأیید شده‌اند. این شرکت می‌خواهد در مورد دسترسی تقریباً ۱۹ هزار مشاور مالی مستقل به ETF های بیت کوین تصمیم‌گیری کند. این مشاوران بر ۱/۴ تریلیون دلار دارایی نظارت دارند.

راب پتمن (Rob Pettman)، معاون بخش راه‌حل‌های مدیریت ثروت LPL Financial گفت:

ما فعلاً می‌خواهیم ببینیم که این صندوق‌ها چه عملکردی در بازار دارند.

بررسی دقیق و موشکافانه در حسابداری به یک تحلیل جامع گفته می‌شود که قبل از تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. این فرآیند شامل بررسی دقیق تمام حقایق و درک ریسک‌ها و فرصت‌ها می‌شود. علاوه بر این، از صحت اطلاعات قبل از سرمایه‌گذاری پول یا منابع نیز اطمینان حاصل می‌کند.

LPL Financial در نظر دارد که پروسه بررسی دقیق خود در مورد ETF های بیت کوین را طی مدت سه ماه تکمیل کند. یکی از جنبه‌های مهمی که توسط این شرکت ارزیابی می‌شود، احتمال بسته شدن ETF ها در صورت عملکرد ضعیف آنهاست، به‌ویژه اگر برای جمع‌آوری سرمایه با چالش روبرو شوند.

پتمن به بلومبرگ گفت:

این امر می‌تواند یک تجربه بسیار بد برای سرمایه‌گذاران و مشاوران مالی باشد. همچنین تسهیل این روند به صورت عملیاتی برای شرکتی مانند ما بسیارگران تمام می‌شود. برای LPL، اطمینان از اینکه ETF‌ ها دارای منطق سرمایه‌گذاری محکم و پایداری هستند، بسیار مهم است. چنین چیزی معمولاً دیدگاه اول ما هنگام ارزیابی این دست از سرمایه‌گذاری‌هاست.

داده‌های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهند که ۲۵۳ صندوق ETF با میانگین سرمایه ۳۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ بسته شدند. در این لیست محصولات مرتبط با کریپتو مانند صندوق‌های VanEck Digital Assets Mining ETF (DAM) و Volt Crypto Industry Revolution نیز به چشم می‌خورند.

جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ معتقد است که پذیرش گسترده صندوق قابل معامله ETF اسپات بیت کوین احتمالاً کندتر از حد انتظار خواهد بود. سیفارت طی یک وبینار خصوصی با CryptoQuant که در ماه ژانویه برگزار شد، پیش‌بینی کرد که ETF‌ ها می‌توانند ۱۰ میلیارد دلار سرمایه در سال اول فعالیت خود جذب کنند.

این تحلیلگر توضیح داد:

بسیاری از مؤسسات بزرگ، مانند کارگزاری‌ها و پلتفرم‌های مشاوره مالی، در مورد اوراق بهادار قابل خریداری خود محدودیت‌هایی دارند. آنها به یک لیست تایید شده پایبند هستند و از سرمایه‌گذاری در لیست‌های تایید نشده اجتناب می‌کنند. فکر نمی کنم در یکی دو سال اول به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دست پیدا کنیم. برای درک بهتر این موضوع، باید بگویم که ETF‌ های طلا در ایالات متحده در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند.

تا تاریخ ۳۱ ژانویه، ETF‌ های بیت کوین تایید شده در ماه گذشته در مجموع ۶۵۶،۴۲۱ بیت کوین در اختیار داشتند. این عدد نشان‌دهنده رشد ۳ درصدی کل دارایی‌های اولیه ۶۳۷،۶۱۰ بیت کوینی آنهاست که با توجه به قیمت‌های فعلی، نزدیک به ۲۷ میلیارد دلار ارزش دارد. عملکرد ETF ها به شدت تحت تأثیر جریان سرمایه خروجی از صندوق Grayscale Bitcoin Trust قرار گرفته بود. از زمانی که این صندوق گری‌اسکیل از یک محصول خارج از بورس به یک ETF لیست‌شده تبدیل گردید، در مجموع ۱۳۲،۱۹۵ بیت کوین از آن خارج شده است.

پتمن از LPL گفت:

ما در حال بررسی این صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستیم و موفقیت یا شکست آن‌ها به مرور زمان آشکار خواهد شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...