اخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین وارد منطقه خطر شد؛ سقوط بازار نزدیک است؟

قیمت بیت کوین وارد منطقه خطر شد؛ سقوط بازار نزدیک است؟

پس از هاوینگ اخیر بیت کوین (BTC)، چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال بر مسیر ‌آتی BTC متمرکز شده است.

در حالی که قیمت بیت کوین تلاش می‌کند تا ثبات قبل از هاوینگ خود در بالای ۶۵ هزار دلار را حفظ کند، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به شدت رفتار این دارایی پیشرو را برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد آینده بررسی می‌کنند.

Rekt Capital، تحلیلگر حوزه رمزارز، در پست X خود مورخ ۲۶ آوریل، نگرانی‌هایی را در مورد یک «منطقه خطر» بالقوه پس از هاوینگ اخیر بیت کوین مطرح کرد.

مفهوم «منطقه خطر» از چرخه‌های قبلی بیت کوین مانند سال ۲۰۱۶ نشأت می‌گیرد. در آن زمان قیمت BTC حدود ۲۱ روز پس از هاوینگ، تقریباً ۱۱ درصد کاهش یافت. در حال حاضر، تنها شش روز از هاوینگ می‌گذرد و بازار برای نوسانات مشابهی آماده شده که احتمالاً در روز پانزدهم به اوج خود می‌رسد.

به گفته او، «منطقه خطر» علاوه بر اینکه باعث کاهش احتمالی قیمت می‌شود، می‌تواند زمینه را برای یک دوره طولانی‌تر از «انباشت مجدد» نیز فراهم کند، جایی که قیمت قبل از افزایش دوباره تثبیت می‌شود. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که پس از اصلاح اولیه، بیت کوین اغلب وارد فاز اصلاح می‌شود که تا ۱۵۰ روز طول می‌کشد. این دوره به واسطه تثبیت بازار و فراهم‌سازی شرایط برای بریک‌اوت صعودی بعدی که احتمالاً در حدود سپتامبر ۲۰۲۴ رخ می‌دهد، بسیار مهم است.

تحلیل قیمت بیت کوین
تحلیل قیمت بیت کوین

Rekt Capital در تحلیل خود از قیمت بیت کوین گفت:

اما یک محدوده انباشت مجدد ایده‌آل چقدر دوام می‌آورد؟ هنگامی که بیت کوین در اواسط ماه مارس به بالاترین سطح تاریخی خود رسید، بدان معنا بود که این ارز دیجیتال در چرخه ۲۶۰ روزه خود شتاب می‌گیرد.
اما از آنجایی که بیت کوین در ۴۹ روز گذشته تثبیت شده، این شتاب‌گیری اکنون به ۲۱۰ روز یا اندکی بیشتر کاهش یافته است. اگر تاریخ دوباره تکرار شود و بیت کوین در این محدوده انباشت مجدد در مجموع ۱۵۰ روز پس از هاوینگ به تثبیت برسد… بدان معنی است که بیت کوین همچنان در این چرخه رشد می‌کند، اما با سرعتی کمتر و تنها در ۶۰ روز.
بررسی چارت ۵ روزه BTCUSD
بررسی چارت ۵ روزه BTCUSD

طی پنج روز معاملاتی گذشته، بیت کوین با حرکات صعودی و نزولی خود نوسانات معمولی بازار ارزهای دیجیتال را پشت سر گذاشته است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمروی خنثی باقی مانده و بین سطوح ۴۷ تا ۶۳ در نوسان است که از جو متعادل بازار خبر می‌دهد. RSI در ۲۲ آوریل به آستانه اشباع خرید در سطح ۶۳ نزدیک شد.

قیمت بیت کوین در محدوده مشخصی معامله می‌شود و حمایتی را در حدود ۶۳،۵۰۰ دلار و مقاومتی را هم در سطح ۶۷،۲۰۰ دلار ایجاد کرده است. این مرزها بر مرحله تثبیت بیت کوین تاکید دارند که طی آن قیمت بدون یک بریک‌اوت جهت‌دار تنها نوسان می‌کند.

علاوه بر این، فعالیت‌ نهنگ‌ها نیز بر بازار ارزهای دیجیتال و حرکات بیت‌ کوین تأثیر گذاشته است. همزمان با این امر داده‌های اقتصادی ایالات متحده هم منتشر شده که نشان‌دهنده افزایش تورم و کاهش رشد تولید ناخالص داخلی است و بر عدم قطعیت در بازار می‌افزاید.

علی‌رغم این سیگنال‌های نزولی، جامعه کریپتو به‌ دقت هر رویدادی که می‌تواند مسیر قیمت‌ها را تغییر دهد زیر نظر می‌گیرد.

هفته‌های آتی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حیاتی خواهد بود. توانایی بیت کوین برای نگه داشتن خود در بالاتر از سطوح حمایت کلیدی به ویژه در حدود ۶۰،۶۰۰ دلار، اطلاعات ارزشمندی در مورد انعطاف‌پذیری و پتانسیل ریکاوری این ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

نظارت بر این روندها به ویژه با آشکار شدن «منطقه خطر»، برای هر کسی که به دنبال درک رفتار بیت کوین پس از هاوینگ است، ضروری خواهد بود.

قیمت بیت کوین وارد منطقه خطر شد؛ سقوط بازار نزدیک است؟
پس از هاوینگ اخیر بیت کوین (BTC)، چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال بر مسیر ‌آتی BTC متمرکز شده است. در حالی که قیمت بیت کوین تلاش می‌کند تا ثبات قبل از...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...