اخبار ارز دیجیتال

ETF بیت کوین بلک‌راک همچنان در حال رکوردزنی

ETF بیت کوین بلک‌راک همچنان در حال رکوردزنی

وضعیت صندوق قابل معامله ETF بیت کوین بلک‌راک (BlackRock) اگر هفت روز اول معاملاتی خود در نزدک را در حالی که منتظر تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بود از دست نمی‌داد، می‌توانست از این هم بهتر باشد.

صندوق ETF بلک‌راک به نام iShares Bitcoin Trust اکنون در بین ۰/۱۶ درصد از برترین محصولات ETF تاییدشده در ایالات متحده قرار دارد.

بر اساس داده‌های ۵ فوریه اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، جریان ورود سرمایه به ETFهای بیت‌ کوین به ۳/۱۹ میلیارد دلار رسیده و تنها صندوق‌های شاخص گسترده که S&P 500 و ETF کل بازار سهام Vanguard را دنبال می‌کنند، از این ETFهای اسپات پیشی گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های YCharts، جریان سرمایه ETF بلک‌راک، آن را در بین ۰/۱۶ درصد از برترین ETF‌ها که در حال حاضر در ایالات متحده معامله می‌شوند قرار داده است.

بالچوناس اما به رقم متفاوت‌تر ۰/۰۲ درصدی رسید که به نظر می‌رسد عملکرد ETF بلک‌راک را در برابر ۱۰ هزار ETF سراسر جهان اندازه‌گیری می‌کند.

صندوق بیت کوین فیدلیتی نیز با ۲/۵۱ میلیارد دلار عملکرد خوبی داشته و در رتبه هشتم برترین محصولات ETF مستقر در ایالات متحده قرار گرفته است.

ETFهای بلک‌راک و فیدلیتی بیت کوین همچنان به رشد خود در این لیست ادامه می‌دهند و در پایان ژانویه در جایگاه‌های هشتم و دهم ایستاده بودند.

در حالی که کل جریان سرمایه ETFهای ایالات متحده از اول ژانویه ۲۰۲۴ اندازه‌گیری شده، اما محصولات ETF اسپات بیت کوین در ۱۱ ژانویه برای انجام معاملات تایید شدند. این بدان معنی است که سایر محصولات مالی در مقایسه با ETFهای بیت کوین با یک آوانس هفت روزه روبرو هستند.

داده‌های BitMEX Research نشان می‌دهند که اختلاف فزاینده‌ای در جریان ورودی ETFهای اسپات بیت کوین بلک‌راک و فیدلیتی و هفت ETF بیت کوین دیگر (به استثنای گری‌اسکیل (Grayscale)) وجود دارد.

بر اساس داده‌های ۵ فوریه BitMEX Research، صندوق‌های آرک ۲۱شیرز (ARK 21Shares) و بیت‌وایز (Bitwise) با ۶۸۳/۷ میلیون دلار و ۶۶۳/۶ میلیون دلار جریان انباشته در میان ETF‌های اسپات بیت کوین به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

اینوسکو گلکسی (Invesco Galaxy) و والکری (Valkyrie) از دیگر ارائه‌دهندگان ETF بیت کوین هستند که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جریان سرمایه کل به ثبت رسانده‌اند، در حالی که ویزدوم‌تری (WisdomTree) با تنها ۱۱/۱ میلیون دلار در جایگاه آخر باقی مانده است.

از زمان شروع معاملات این محصولات، جریان سرمایه خالص هر ۱۰ صندوق ETF اسپات بیت کوین تقریباً ۱/۵ میلیارد دلار بوده است.

جریان خروج سرمایه از گری‌اسکیل همچنان رو به کاهش است

به گفته BitMEX Research و جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، ETF بیت کوین گری‌اسکیل، Grayscale Bitcoin Trust (GBTC)، برای ششمین روز متوالی از لحاظ جریان خروج سرمایه خود با ۷۳ میلیون دلار در یک روند نزولی قرار دارد.

جریان سرمایه ورودی از سایر ارائه‌دهندگان ETF بیت کوین اکنون حداقل برای هفت روز متوالی به طور مداوم از جریان خروجی GBTC پیشی گرفته است.

جدیدترین داده‌ها از کاهش ۸۸ درصدی سرمایه خروجی از صندوق گری‌اسکیل نسبت به بالاترین سطح آن در ۲۲ ژانویه خبر می‌دهند. در آن تاریخ ۶۴۰ میلیون دلار از ETF این شرکت خارج شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...