اخبار ارز دیجیتال

ETF بیت‌ کوین بلک‌راک و فیدلیتی در بین ۱۰ صندوق برتر آمریکا

ETF بیت‌ کوین بلک‌راک و فیدلیتی در بین ۱۰ صندوق برتر آمریکا

دو صندوق iShares Bitcoin Trust و Fidelity Wise Origin Bitcoin ETF در ماه ژانویه در لیست بیشترین جریان سرمایه به تمام ETFها قرار گرفته‌اند.

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) بلک‌راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity) با مجموعاً حدود ۴/۸ میلیارد دلار سرمایه ورودی، در بین ETF‌هایی با بیشترین جریان سرمایه در ماه ژانویه قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش ۳ فوریه Lan Anh Tran، محقق Morningstar، صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک‌راک دارای جریان خالص حدوداً ۲/۶ میلیارد دلاری بوده که آن را به رتبه هشتم این لیست می‌رساند. در حالی که صندوق Fidelity Wise Origin Bitcoin ETF (FBTC) با جریان خالص ۲/۲ میلیارد دلاری در جایگاه دهم قرار گرفته است. این تحلیلگر اطلاعات خود را با استفاده از داده‌های تقریبی وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده صندوق قابل معامله ETF به دست آورده است.

بر اساس داده‌های YCharts، ایالات متحده از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ میزبان بیش از ۳۱۰۰ صندوق ETF بوده است.

داده‌های این محقق همچنین نشان می‌دهند که صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) از لحاظ بیشترین خروج سرمایه در بین تمامی ETFها طی ماه ژانویه در جایگاه دوم قرار گرفته است. تخمین زده می‌شود که ۵/۷ میلیارد دلار سرمایه در طول این ماه از صندوق گری‌اسکیل خارج شده باشد.

نیت گراچی (Nate Geraci)، رئیس شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ETF Store، در پست X خود با اشتراک‌گذاری این داده‌ها نوشت:

هرگز فکر نمی‌کردم این روز را ببینم.

گراچی در یک پست جداگانه اشاره کرد که صندوق‌های بلک‌راک و فیدلیتی در رقابت با ۹ صندوق جدید بیت‌ کوین پیشرو هستند. او این وضعیت را به یک «مسابقه اسب‌دوانی با تنها دو شرکت‌کننده» تشبیه کرده است.

وی افزود که ETF مشترک آرک اینوست (ARK Invest) و ۲۱ شیرز (21Shares)، در کنار صندوق بیت‌وایز (Bitwise) – هر دو با دارایی‌های تحت مدیریت تقریباً ۶۵۰ میلیون دلاری – به عنوان یک «طبقه متوسط قدرتمند» در حال رشد هستند. گراچی پیش‌بینی می‌کند که دارایی‌های این دو صندوق در آینده‌ای «نه چندان دور» به یک میلیارد دلار برسد.

گزارش Morningstar در حالی منتشر می‌شود که صندوق‌های ETF اسپات بیت‌ کوین در ایالات متحده طی شش روز متوالی جریان سرمایه مثبت نزدیک به ۷۱۵ میلیون دلاری را به ثبت رسانده‌اند که بیشتر این وجوه در اختیار بلک‌راک و فیدلیتی قرار داشته است.

از ۲۶ ژانویه تا ۲ فوریه -طی روزهای معاملاتی- جریان سرمایه ورودی ۹ صندوق اسپات جدید بیت کوین از جریان خروجی طولانی‌مدت GBTC در طول هفته پیشی گرفت و این صندوق ETF با ۱۴۴/۶ میلیون دلار در ۲ فوریه دومین روز خود از لحاظ کمترین جریان خروجی را پشت سر گذاشت.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در پست روز ۳ فوریه خود در X نوشت:

بازگشت ۹ صندوق ETF، به استثنای GBTC در هفته گذشته واقعاً دیدنی بود.

او افزود:

معمولا پس از یک اتفاق بسیار مورد انتظار، کاهش تدریجی وجود دارد، اما جریان ورودی خالص به صندوق‌ها در هفته سوم معاملات آن‌ها نشان می‌دهد که این ETF‌ها می‌توانند در بازار جان سالم به در ببرند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...