اخبار ارز دیجیتال

حجم رمزارزهای سرقت‌شده در ماه دسامبر حدودا به ۱۰۰ میلیون دلار رسید

حجم رمزارزهای سرقت‌شده در ماه دسامبر حدودا به ۱۰۰ میلیون دلار رسید

طبق گفته شرکت‌های امنیت بلاک چین، حمله اخیر هکرها به پل کراس چین Orbit Chain، حجم رمزارزهای سرقت‌شده در ماه دسامبر ۲۰۲۳ را تقریبا به ۱۰۰ میلیون دلار رساند.

در تاریخ ۱ ژانویه، شرکت امنیت بلاک چین PeckShield گفت که سوءاستفاده سارقان از پل کراس چین Orbit Bridge منجر به سرقت ۸۱/۵ میلیون دلار دارایی شده و این یعنی حالا ماه دسامبر از نظر هک طی سال ۲۰۲۳ در رتبه پنجم بیشترین ضررها قرار می‌گیرد.

حمله مذکور به‌ عنوان نهمین هک بزرگی است که یک پل کراس چین را در سه سال گذشته هدف قرار می‌دهد.

Orbit Bridge سرویس پل پروتکل کراس چین Orbit Chain محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ در کشور کره جنوبی راه‌اندازی شد. این شرکت در تاریخ ۳۱ دسامبر تأیید کرد که به دلیل نقض دسترسی غیرمجاز به اکوسیستم آن هک شده است. در تاریخ ۱ ژانویه، تیم Orbit Chain از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال درخواست کرد که دارایی‌های سرقت‌شده را مسدود کنند.

این پلتفرم افزود:

ما دائماً با سازمان‌های مجری قانون در تماس هستیم و با جدیت سعی داریم تا دارایی‌های به سرقت رفته را ردیابی و مسدود کنیم.

در سال ۲۰۲۳ میلیاردها دلار دارایی توسط هکرها به سرقت رفت

بر اساس تخمین‌ شرکت‌های امنیت بلاک چین PeckShield ،CertiK و Beosin، مجموع ارزهای دیجیتال به سرقت رفته به واسطه هک‌ها، کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌ها در طول سال ۲۰۲۳ بین ۱/۵۱ تا ۲ میلیارد دلار بوده است.

با استناد بر داده‌های PeckShield، سپتامبر و نوامبر بسیار زیان‌ده بودند و تنها در این دو ماه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت.

هک ۲۰۰ میلیون دلاری شبکه Mixin هم در ماه سپتامبر رخ داد، در حالی که بزرگترین حملات ماه نوامبر را پل‌های Poloniex و HTX/Heco تجربه کردند و به ترتیب با ضرر ۱۳۱/۴ میلیون دلاری و ۱۱۳/۳ میلیون دلاری روبرو شدند.

از دیگر هک‌های قابل توجه سال گذشته می‌توان به Euler Finance با ۱۹۷ میلیون دلار در ماه مارس و Multichain با ۱۲۵ میلیون دلار در ماه جولای اشاره کرد.

با این حال، شرکت امنیت بلاک‌چین Beosin خاطرنشان کرده که هک‌ها، کلاهبرداری‌های فیشینگ و راگ پول‌ها همگی نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش چشمگیری داشته‌اند. مجموع زیان‌های به بار آمده از این موارد نسبت به ۴/۳۸ میلیارد دلار دو سال قبل با کاهش محسوسی همراه بوده است.

اما زیان ناشی از هک‌ها بیشترین کاهش را تجربه کرده است و از ۳/۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱/۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است. این یعنی مبالغ به سرقت رفته در عرض یک سال حدوداً ۶۱/۲ درصد کمتر شده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...