اخبار ارز دیجیتال

ریپل باز هم SEC را در دادگاه به چالش کشید

ریپل باز هم SEC را در دادگاه به چالش کشید

وکلای ریپل لبز (Ripple Labs) استدلال کرده‌اند که درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای بررسی اسناد مالی بیشتر اعتباری ندارند. آن‌ها می‌گویند که ضرب‌الاجل SEC تمام شده و این مطالب جدید به محاکمه آتی ماه آوریل مربوط نمی‌شود.

در بایگانی‌های قضایی مورخ ۱۹ ژانویه، تیم حقوقی ریپل ادعا کرد که SEC موضع خود را در مورد جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مرحله تحقیقات مقدماتی تغییر داده است، که هر یک از طرفین را ملزم می‌کند اسناد مربوطه را با دیگری به عنوان بخشی از روند قانونی به اشتراک بگذارند.

در تاریخ ۱۱ ژانویه، SEC از ریپل درخواست کرد که صورت‌های مالی حسابرسی‌شده خود را برای سال‌های مالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تهیه کند. این کمیسیون همچنین از ریپل خواسته تا قراردادهای مربوط به خرید و فروش ریپل به نهادهای خارجی که پس از تشکیل پرونده اولیه صورت گرفته را نیز افشا و جزئیات بیشتری در مورد درآمد حاصل از فروش سازمانی XRP ارائه کند.

با این حال، مهلت درخواست SEC برای این موارد در مرحله راستی‌یابی و تحقیقات در آگوست ۲۰۲۱ به پایان رسید. ریپل می‌گوید که SEC برای درخواست اطلاعات مورد نیاز خود «فرصت کافی» داشته است.

در واقع، طرفین قبلاً در مورد اینکه آیا کشفیات پس از طرح شکایت مناسب این پرونده بوده یا خیر بحث کرده‌اند. در طول آن زمان، SEC درباره ارتباط این کشفیفات با بحث جبران خسارت چیزی نگفت. در عوض، آن‌ها اصرار داشتند که سلوک دو طرف پس از طرح شکایت هیچ ارتباطی با پرونده ندارد.

در ضمن تیم حقوقی ریپل تاکید کرد که دادگاه نباید تحت تأثیر تصویری که این قانون‌گذار ایالات متحده از یک شرکت فناوری پرداخت بلاک چین ارائه می‌کند، قرار گیرد.

وکلای ریپل اظهار داشتند:

دادگاه باید از قدم نهادن در مسیری که SEC ایجاد کرده اجتناب کند.

علاوه بر این، وکلای ریپل مدعی شدند که SEC از تمامی فرصت‌های خود برای تحقیق و استنطاق استفاده کرده است. منظور از تحقیق و استنطاق مجموعه سؤالات کتبی است که از شهود یا طرف دعوی یا سایر اشخاص مطلع در قضیه پرسیده می‌شوند.

در این بایگانی جدید آمده است:

در نهایت، به ویژه در بحث تحقیق و استنطاق، SEC از تمام شانس‌های خود در این پرونده استفاده کرده و دیگر نمی‌تواند به طور یک‌جانبه فرصت بیشتری به خود اعطا کند.

نبرد قانونی بین ریپل و SEC قرار است در ماه آوریل سال جاری وارد مرحله محاکمه شود. رگولاتور ایالات متحده در ابتدا طی ماه دسامبر ۲۰۲۰ اتهاماتی را علیه ریپل مطرح و این شرکت را به جمع‌آوری سرمایه از طریق فروش اوراق بهادار ثبت نشده XRP متهم کرد.

با این حال، ریپل در جولای ۲۰۲۳ یک پیروزی نسبی در برابر SEC به دست آورد و قاضی حکم کرد که وقتی صحبت از فروش برنامه‌‌ریزی‌شده XRP در صرافی‌های رمزارزی می‌شود، این توکن دیگر یک اوراق بهادار نیست.

اخیرا گزارش شده بود که استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، مدیر ارشد حقوقی ریپل، از SEC به دلیل موضعی که در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده، به عنوان یک «رگولاتور خارج از کنترل» یاد می‌کند.

ریپل باز هم SEC را در دادگاه به چالش کشید
وکلای ریپل لبز (Ripple Labs) استدلال کرده‌اند که درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای بررسی اسناد مالی بیشتر اعتباری ندارند. آن‌ها می‌گویند که ضرب‌الاجل SEC تمام...
4 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...