اخبار ارز دیجیتال

SEC باز هم تصمیم‌گیری در مورد ETFهای اتریوم را به تعویق انداخت

SEC باز هم تصمیم‌گیری در مورد ETFهای اتریوم را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بار دیگر تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم را از دو شرکت بزرگ حوزه مالی یعنی بلک راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity) به تعویق انداخت.

SEC روز دوشنبه خبر از این تاخیر در تصمیم‌گیری خود داد. این به تعویق انداختن تصمیم‌گیری برای ETFهای اتر نشان‌دهنده موضع محتاطانه این نهاد نظارتی در قبال حوزه در حال توسعه ارزهای دیجیتال است.

ضرب‌العجل نهایی SEC برای تصمیم‌گیری در مورد ETF‌های اتریوم

علیرغم شور و هیجانی که اخیراً پیرامون تأیید ETF‌های بیت کوین ایجاد شده، رویکرد محتاطانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به ETFهای اتریوم محیط پیچیده نظارتی در ایالات متحده را آشکار می‌سازد. علاوه بر این، SEC در مورد مکانیسم اثبات سهام اتریوم ابراز نگرانی کرده است. در نتیجه، به دنبال بازخورد عمومی در این باره است تا ارزیابی کند که آیا این مدل بلاک چینی خطر تقلب و دستکاری در بازار اتریوم را افزایش می‌دهد یا خیر.

این اولین بار نیست که SEC تصمیم‌گیری خود را به تعویق می‌اندازد. این رگولاتور به طور مشابه در ماه ژانویه نیز از تایید این صندوق‌ها سر باز زد. این اتفاق درست پس از چراغ سبز SEC به تعدادی از ETFهای بیت کوین رقم خورد. این نهاد نظارتی در حین تجزیه و تحلیل درخواست‌ها و جمع‌آوری بازخورد مجاز است تا سه بار در ارائه نظر نهایی تاخیر داشته باشد.

ضرب‌العجل SEC برای ETFهای اتریوم
ضرب‌العجل SEC برای ETFهای اتریوم

کارشناسان و تحلیلگران بازار رویکرد محتاطانه SEC را پیش‌بینی کرده بودند و می‌گفتند که تصمیم قطعی ممکن است تا تاریخ ۲۳ ماه می صادر شود. این آخرین مهلت برای رای‌گیری اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد ETF اتریوم شرکت ون‌اک (VanEck) است.

با وجود شک و تردیدهای نظارتی، قیمت اتریوم تا حد زیادی از خود انعطاف نشان داده و در ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

در قلب این تردیدها برای تایید ETF‌های اتریوم، طبقه‌بندی قانونی اتر نهفته شده است. تایید ETFهای بیت کوین بر طبقه‌بندی BTC به عنوان یک کالا استوار بود. این فرض که کمیسیون باید با اتریوم نیز به طور مشابهی رفتار کند، اکنون تحت بررسی دقیق قرار دارد.

تصمیم نهایی SEC در مورد اینکه آیا اتریوم یک کالاست یا اوراق بهادار، سرنوشت درخواست‌های ETF اسپات این دارایی دیجیتال و به طور بالقوه اکوسیستم گسترده‌تر ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد دستکاری بازار و همبستگی بین بازارهای اسپات و آتی اتریوم، نیاز به تدابیر سخت‌گیرانه برای حفظ یکپارچگی بازار را برجسته می‌کند.

این صنعت که توسط نهادهایی مانند شرکت مدیریت دارایی‌های کریپتویی بیت‌وایز (Bitwise) به جریان اصلی معرفی شده، از یک رویکرد متفکرانه حمایت می‌کند. آن‌ها بر اهمیت رعایت استانداردهای نظارتی و پرداختن مستقیم به نگرانی‌های SEC تأکید دارند.

کاترین داولینگ (Katherine Dowling)، مشاور عمومی بیت‌وایز گفت:

هدف ما ارائه محصولی است که توسط رگولاتورها پذیرفته شود، نه اینکه فقط ایده‌های خود را به صورت تصادفی آزمایش کنیم. ما می‌خواهیم یک گفتگوی آزاد برای رفع هر گونه نگرانی رگولاتورها در این فرآیند وجود داشته باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...