امنیت ارز دیجیتال

کم کارمزدترین کیف پول ارز دیجیتال + ترفندهایی برای کاهش

کم کارمزدترین کیف پول ارز دیجیتال + ترفندهایی برای کاهش

داشتن کیف پول ارز دیجیتال مناسب، جزو نقاط قوت یک تریدر به شمار می‌رود. با داشتن کیف پول ارز دیجیتال با کارمزد پایین می‌توانید حاشیه سود خود را افزایش دهید و هزینه کمتری برای تراکنش‌ها بپردازید. این نوع کیف پول‌ها کم نیستند و شما با شناخت آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای خود انتخاب نمایید. در این مقاله کم کارمزد‌ترین کیف پول ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد.

کارمزد کیف پول ارز دیجیتال شامل چه مواردی می‌شود؟

قبل از این که سراغ معرفی کم کارمزد‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برویم لازم است که بدانید کارمزد کیف پول شامل چه مواردی است یا چند نوع دارد. این کار به شما کمک می‌کند که درک بهتری از این موضوع داشته باشید و راحت‌تر بتوانید کیف پول مناسب را برای نگهداری و انتقال دارایی‌های خود انتخاب نمایید. 

  • کارمزد پلتفرم

کارمزد پلتفرم، نوعی از کارمزد است که در ازای فعالیت شما، پرداخت می‌شود. برای مثال برخی کیف پول‌ها در ازای ارائه خدمات به شما، هنگام تراکنش مقداری هزینه بابت کارمزد کسر می‌کنند. در این نوع کارمزد، ذینفع خود پلتفرم است.

  • کارمزد شبکه

اگر دقت کرده باشید هنگام انتقال دارایی از کیف پول شما باید آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. به‌عنوان مثال اگر شما قصد انتقال اتریوم به کیف پول دیگری را داشته باشید باید شبکه بلاک چین اتریوم را انتخاب کنید. هزینه‌ای که توسط شبکه دریافت می‌شود به میزان شلوغی شبکه و حجم تراکنش بستگی دارد. پس شما هنگام تراکنش ارزهای دیجیتال، مبلغی را تحت عنوان هزینه شبکه پرداخت نمایید. این هزینه برای انجام تراکنش لازم است. با این حال هیچ پلتفرمی ذینفع آن نیست چرا که متعلق به ماینرها یا اعتبارسنج‌های شبکه است.

فهرست کم کارمزدترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول‌های متنوعی برای نگهداری و محافظت از ارزهای دیجیتال وجود دارد. هر یک از این کیف پول‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و به نوبه خود گزینه مناسبی برای انتخاب هستند. با این حال برخی از کیف پول‌های کریپتو نسبت به بقیه کارمزد تراکنش کمتری دارند و استفاده از آن‌ها برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. به‌طور کلی کم کارمزد‌ترین کیف پول ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

نام کیف پول ویژگی‌های  بیشتر کارمزد
لجر نانو ایکس امنیت بالا، پشتیبانی از ارزهای متنوع، بلوتوث و صفحه‌نمایش بزرگ فقط هزینه‌های شبکه
کوین بیس ولت امنیت بالا، پشتیبانی توسط صرافی کوین بیس و قابلیت تعیین یا چشم پوشی از هزینه ماینرها فقط هزینه‌های شبکه
مای سلیوم ایمن و قابل اعتماد، محبوبیت بالا فقط هزینه‌های شبکه
اکسودوس رابط کاربری آسان، پشتیبانی از ارزهای متنوع و قابلیت تنظیم نرخ کارمزد برای پرداخت کمترین مقدار فقط هزینه‌های شبکه
اتمیک امنیت بالا، پشتیبانی از ارزهای متنوع و رابط کاربری آسان فقط هزینه‌های شبکه
بلاکچین ولت امنیت بالا، پشتیبانی از 8 ارز مختلف، پشتیبانی از 25 زبان زنده دنیا و رابط کاربری آسان فقط هزینه‌های شبکه

1- کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

لجر نانو ایکس یکی از بهترین کیف پول‌های سخت ‌افزاری است که از امنیت بسیار زیادی برخوردار است. از طرفی کارمزد تراکنش در این کیف پول پایین است و این موضوع باعث می‌شود که لجر نانو ایکس جزو بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال تلقی شود. کیف پول لجر نانو ایکس دارای ویژگی‌های جذابی همچون بلوتوث، صفحه‌نمایش بزرگ، پشتیبانی از ارزهای متنوع، استفاده آسان، ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و امنیت فوق‌العاده است. این کیف پول فوق‌العاده تنها کارمزد شبکه را از کاربران دریافت می‌کند.

2- کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

کیف پول کوین بیس یکی دیگر از کم کارمزدترین کیف پول‌های کریپتو است که به صرافی کوین بیس coinbase.com تعلق دارد. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با پرداخت هزینه کم دارایی‌های خود را انتقال دهید. لازم به ذکر است که این کیف پول کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیاز به افتتاح حساب در صرافی کوین بیس نخواهید داشت. با استفاده از کیف پول کوین بیس می‌توانید کارمزد ماینرها را تنظیم کنید یا در شرایط خاص آن‌ها را حذف نمایید. 

3- مای سلیوم (Mycelium)

مای سلیوم یکی از امن‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در سال 2008 ایجاد شده است. این کیف پول محبوبیت زیادی بین کاربران دارد چرا که استفاده از آن کاملا راحت است و شما می‌توانید ارزهای خود را در آن نگهداری کنید. کیف پول مای سلیوم دارای صرافی همتا به همتای Mycelium Local Trader است و با توجه به قابلیت‌های متنوعی که دارد جزو گزینه‌های کم کارمزد و ایده‌آل برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود.

اکسودوس (Exodus) یکی از کم کارمزدترین کیف پول های رمزارزی

4- اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس در سال 2015 ساخته شده است و توسعه‌دهندگان آن با ایجاد رابط کاربری آسان، استفاده راحت و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به سمت اکسودوس جذب کنند. کیف پول اکسودوس دارای قابلیت تنظیم نرخ کارمزد برای پرداخت کمترین هزینه است و همین موضوع سبب شده است که کاربران زیادی از آن استقبال کنند. این ویژگی به‌صورت خودکار قابل تنظیم است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کارمزد تراکنش کمتری بپردازید.

5- اتمیک ولت (Atomic Wallet)

اتمیک نیز یکی از کم کارمزدترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ ساخته شده است. این کیف پول جذاب با توجه به امنیت بالا و رابط کاربری آسان خود توانسته است که توجه کاربران کریپتو را به سمت خود جلب کند.  کیف پول اتمیک تنها کارمزد شبکه را هنگام تراکنش از شما دریافت می‌کند. بنابراین اگر به دنبال کم کارمزد‌ترین کیف پول ارز دیجیتال هستید، بدون شک اتمیک ولت یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود.

بلاک چین ولت (Blockchain.com Wallet) از جکله کم کارمزد ترین کیف پول های ارز دیجیتال

6- بلاک چین ولت (Blockchain.com Wallet)

کیف پول بلاک چین یکی از بهترین کیف پول‌های نرم ‌افزاری است که از سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، IOS و Macos پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از 8 ارز بیت کوین، استلار، بیت کوین کش، الگوراند، اتریوم، تتر و… پشتیبانی می‌کند. 

کیف پول بلاک چین با 25 زبان زنده دنیا قابل دسترس است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. این کیف پول تاکنون توسط بیش از 71 میلیون کاربر نصب شده است؛ بنابراین می‌توان بلاک چین ولت را در لیست محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال قرار داد. کارمزد تراکنش‌ها در این کیف پول پایین است و کاربران می‌توانند هزینه‌ کارمزد را سفارشی سازی کنند.

عوامل موثر در کارمزد کیف پول‌های ارز دیجیتال

میزان کارمزد دریافتی توسط کیف پول‌های ارز دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. با شناخت این عوامل می‌توانید کارمزد تراکنش‌های خود را حدس بزنید و از افزایش هزینه‌های مربوط به تراکنش غافل‌گیر نشوید. این عوامل عبارت‌اند از:

  • شبکه انتخابی

شبکه انتخابی توسط شما به‌عنوان اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در کارمزد کیف پول ارز دیجیتال شناخته می‌شود. برخی از شبکه‌های بلاک چین هزینه کمتری بابت تراکنش‌ها دریافت می‌کنند، در عوض برخی از آ‌ن‌ها هزینه‌های گرانی برای تراکنش در نظر گرفته‌اند. هر چقدر شبکه انتخابی شما گران‌تر باشد به مراتب کارمزد دریافتی توسط کیف پول نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • حجم تراکنش

میزان دارایی که قصد انتقال آن را دارید به‌طور مستقیم روی کارمزد کیف پول تاثیر می‌گذارد. هر چقدر حجم تراکنش شما بزرگتر باشد به همان اندازه کارمزد دریافتی نیز بیشتر خواهد شد.

  • میزان شلوغی شبکه

عامل دیگری که در کارمزد کیف پول تاثیر می‌گذارد، میزان شلوغی شبکه است. شبکه مورد نظر در بازه‌های زمانی مختلف میزان شلوغی متفاوتی دارد. هر چقدر شبکه شلوغ‌تر باشد پردازش تراکنش‌ها سخت‌تر شده و نیاز به زمان و انرژی بیشتری خواهد داشت. در چنین شرایطی طبیعی است که کارمزد دریافتی توسط شبکه و کیف پول نیز افزایش پیدا کند.

عوامل موثر در کارمزد کیف پول‌های ارز دیجیتال

ترفندهایی برای کاهش کارمزد کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال هزینه‌های مختلفی را از کاربران دریافت می‌کنند. هزینه دریافتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر شما راحت از کنار آن‌ها بگذرید پس از مدتی متوجه خواهید شد که هزینه زیادی را صرف تراکنش‌ها کرده‌اید. در این بخش قصد داریم ترفندهایی را برای کاهش کارمزد کیف پول ارز دیجیتال به شما معرفی کنیم. این ترفندها عبارت‌اند از:

  • انتخاب کیف پول مناسب

اولین ترفند برای کاهش کارمزد کیف پول ارز دیجیتال، انتخاب یک کیف پول مناسب است. همانطور که می‌دانید کیف پول‌های متنوعی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود دارند اما تنها برخی از آن‌ها هزینه کمی دریافت می‌کنند. با انتخاب کم کارمزد‌ترین کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید تا حدود زیادی هزینه‌های اضافی را کاهش دهید.

  • انتخاب شبکه با کارمزد کمتر

همانطور که اشاره کردیم شبکه‌های بلاک چین کارمزدهای متفاوتی برای تراکنش دریافت می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب شبکه مناسب که کارمزد کمتری دریافت می‌کند هزینه‌های جانبی را کاهش دهید. بهترین شبکه برای انجام تراکنش شبکه ترون است چون هم محبوبیت زیادی دارد هم کمترین میزان کارمزد را بین شبکه‌های بلاک چین دارد.

  • ادغام تراکنش ها

ادغام تراکنش‌ها یکی دیگر از ترفندهای موثر برای کاهش کارمزد کیف پول ارز دیجیتال است. شما می‌توانید دارایی‌هایی که قصد انتقال آن را دارید در کنار هم جمع کنید و به‌صورت یک جا ارسال کنید. این کار باعث می‌شود که یک بار هزینه تراکنش پرداخت کنید و از شر هزینه‌های اضافی خلاص شوید.

  • شناخت بهترین زمان برای انجام تراکنش

همانطور که بیان کردیم شلوغ بودن شبکه تاثیر بسیار زیادی در میزان کارمزد کیف پول دارد. بنابراین شما باید به دنبال زمانی بگردید که شبکه مورد نظر خلوت باشد تا بتوانید تراکنش‌های خود را با هزینه کمتری انجام دهید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای تشخیص زمان مناسب جهت تراکنش استفاده کنید یا این که خودتان بهترین زمان برای انجام تراکنش را کشف کنید.

بهینه سازی تراکنش با استفاده از کیف پول کم کارمزد

انتخاب کیف پول یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید توسط تریدرها انجام شود. داشتن یک کیف پول مناسب به شما کمک می‌کند که دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید و با پرداخت هزینه‌های کمتر برای تراکنش، حاشیه سود خود را افزایش دهید. 

در این مقاله کم کارمزد‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها را به شما معرفی کردیم. هر یک از این کیف پول‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. 

سوالات متداول
Request for Quote

نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول رایگان است و شما تنها برای انجام تراکنش‌ باید هزینه پرداخت کنید.

هر 6 کیف پول معرفی شده جزو اکم کارمزد‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال هستند.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام برای مبالغ حدودا ۵۰ میلیون آیا نیاز به کیف پول مستقل از صرافی نیاز هست
    چون هزینه تراکنش ها رو دیدم فک کنم باید یک پنجم پولمو بدم بابت هزینه انتقال

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      نگهداری در کیف پول ها به مراتب امنیت بالاتری دارد.
      از شبکه های ارزان تر انتقال مانند اسمارت چین استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...