ارز های دیجیتال

آشنایی با انواع ایردراپ ارز دیجیتال

آشنایی با انواع ایردراپ ارز دیجیتال

ایردراپ‌های ارز دیجیتال رویدادهایی هستند که ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان بین کاربران انتخاب شده، توزیع می‌کنند. در واقع توسعه‌دهندگان پروژه‌های جدید ارز دیجیتال، از ایردراپ به عنوان ابزاری برای جذب کاربران بیشتر استفاده می‌کنند. چرا که ایردراپ می‌تواند به عنوان ابزاری برای افزایش آگاهی در مورد پروژه و افزایش تعداد کاربران اکوسیستم آن عمل کند. مطلب زیر انواع ایردراپ ارز دیجیتال را توضیح داده و عملکرد آن‌ها را نیز بررسی می‌کند. همچنین می‌توانید با مزایا و نکات برجسته همه انواع ایردراپ آشنا شوید.

 

خرید و فروش انواع ارز دیجیتال در صرافی ایرانیکارت

 

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟ ایردراپ ارز دیجیتال یک استراتژی بازاریابی است که طی آن کوین یا توکن به کیف پول کاربران ارسال می‌شود. در واقع مقادیر کمی از ارز دیجیتال جدید به صورت رایگان یا در ازای یک کار کوچک، مانند عضو شدن در کانال تلگرام و… به کیف پول اعضای فعال جامعه آن ارسال می‌شود. هدف ایردراپ ارز دیجیتال، افزایش آگاهی، گردش ارز دیجیتال موردنظر و ترغیب افراد بیشتر به خرید و فروش آن است. البته توجه داشته باشید که برخی از ایردراپ‌ها نیز در جهت کلاهبرداری‌ها ایجاد می‌شوند.

 بیشتر بخوانید: بهترین سایت‌های ایردراپ

آشنایی با انواع ایردراپ

انواع ایردراپ ارز دیجیتال به ۶ دسته زیر تقسیم می‌شود.

ایردراپ استاندارد (standard)

در یک ایردراپ ارز دیجیتال استاندارد، شرکت کنندگانی که علاقه‌مند به دریافت ایردراپ هستند، در ایردراپ ثبت نام می‌کنند. برای ثبت نام نیز فرد باید یک آدرس کیف پول معتبر ارائه دهد. ایردراپ‌های استاندارد ساده هستند و بجز ثبت نام به کار خاص دیگری نیاز ندارند. در این نوع ایردراپ تعداد مشخصی توکن در یک زمان مشخص برای کاربران واریز می‌گردد.

ایردراپ جایزه (Bounty)

منظور از ایردراپ جایزه ایردراپی است که کاربران برای دریافت آن باید وظایف خاصی را انجام دهند. این وظایف معمولا ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی و یا بازنشر یک توییت در مورد پروژه است. در ازای انجام وظایف، کاربران امتیازهایی را دریافت می‌کنند. برخی اوقات ممکن است از کاربران خواسته شود به منظور واجد شرایط شدن برای ایردراپ، مقدار مشخصی امتیاز کسب کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک کاربر پس از کسب ۳۰۰ امتیاز واجد شرایط ایردراپ شود.

ایردراپ هولدر (Hoder)

منظور از هولدر افرادی است که ارزهای دیجیتال را طولانی مدت ذخیره می‌کنند. این ایردراپ به صورت خودکار برای افرادی که توکن موردنظر را در کیف پول خود نگهداری می‌کنند، واریز می‌شود. از آنجایی که کیف پول‌ها و اطلاعات بلاک چین بخشی از یک دفتر کل توزیع شده عمومی هستند، همه کاربران بلاک چین می‌توانند شفافیت کامل در توزیع توکن‌ها را مشاهده کنند.

ایردراپ انحصاری (Exclusive) - انواع ایردراپ ارز دیجیتال

ایردراپ انحصاری (Exclusive)

ایردراپ انحصاری یکی از انواع ایردراپ هولدر است که افراد خاصی برای آن انتخاب می شوند. تفاوت ایردراپ انحصاری این است که توسعه دهندگان بر اساس معیارهای دیگری بجز مقدار توکن، افراد را انتخاب می‌کنند. در واقع پاداش به افرادی که در پروژه فعال بوده اند داده می‌شود.

ایردراپ هاردفورک (Hardfork)

هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که تغییری در کد رمزارز برای بروزرسانی و ارتقا ایجاد شود. هاردفورک باعث ایجاد دو بلاکچین قدیم و جدید می‌شود. طی ایردراپ هاردفورک به افراد به همان مقدار که در بلاکچین قدیم دارای ارز بوده اند، ارز جدید داده می‌شود.

ایردراپ رافل (Raffle)

هرکدام از انواع ایردراپ‌های می‌تواند با ایردراپ رافل ترکیب شند. معمولا، یک پروژه تعداد ایردراپ‌هایی را که قصد دارد انجام دهد، اعلام می‌کند و افراد را ترغیب می کنند تا بلیت تهیه کنند. پس از ثبت نام افراد، قرعه کشی انجام می‌شود و تعداد محدودی کیف پول به صورت تصادفی برای دریافت ایردراپ انتخاب می‌شوند.

 بیشتر بخوانید: تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه ارزهای دیجیتال

کدام نوع ایردراپ بهتر است؟

به طور قطع نمی‌توان گفت کدام یک از انواع ایردراپ بهتر است. چرا که هریک از این انواع دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برای مثال عده زیادی از کارشناسان معتقدند که ایردراپ‌های جایزه به دلیل پاداش ناچیز و مراحل زیاد، زمان بر بوده و ارزش چندانی ندارند. با این حال کیف پول سیف پال یک ایردراپ جایزه برگزار کرد که با انجام مراحل آن پاداشی معادل ۷ میلیون تومان به کاربران داد. بنابراین نمی‌توان ناچیز بودن پاداش را به همه ایردراپ‌های جایزه تعمیم داد. بیشتر به خود پروژه بستگی دارد. به این معنا که برای تعیین ارزش یک ایردراپ بهتر است که درمورد پروژه آن تحقیق کنید.
از طرف دیگر ایردراپ هولدر و هاردفورک نیز منوط به داشتن توکن و اندکی شانس است! چرا که از همان ابتدا داشتن هاردفورک یا ایردراپ برای هولدرها تعیین نمی‌شود. در این میان ایردراپ انحصاری تا حدودی بهتر از سایر رقبا عمل می‌کند چرا که این پیشرفت‌های پروژه است که باعث ایجاد پاداش می‌شود. نمونه از ایردراپ انحصاری صرافی‌هایی هستند که به ازای فعالیت در آن‌ها، به شما پاداش می‌دهند. هرچه پروژه بزرگ تر بوده و بیشتر فعالیت کنید، پاداش بیشتری نیز به دست می‌آورید.

سخن آخر

برگزاری انواع ایردراپ ارز دیچیتال، راهی برای شرکت‌ها و پروژه‌ها جهت افزایش آگاهی از توکن یا کوین خود و همچنین راهی برای افزایش نقدینگی آن‌ها با دادن آن به هزاران کیف پول مختلف است. اگرچه ایردراپ‌ها داری ارزش هستند اما اگر کاربران از کلاهبرداری‌های احتمالی مرتبط با ایردراپ‌های ارز دیجیتال آگاه نباشند، خطرات قابل توجهی نیز وجود دارد. از آنجایی که شرایط هر فردی متفاوت است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی، باید تحقیقات کاملی انجام داد.

آشنایی با انواع ایردراپ ارز دیجیتال
ایردراپ‌های ارز دیجیتال رویدادهایی هستند که ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان بین کاربران انتخاب شده، توزیع می‌کنند. در واقع توسعه‌دهندگان پروژه‌های جدید ارز دیجیتال، از ایردراپ به عنوان ابزاری...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....