آینده ارزهای دیجیتال

پیش بینی آینده ارز دیجیتال تون کوین تا سال 2030

پیش بینی آینده ارز دیجیتال تون کوین تا سال 2030

پس از آن که تلگرام به عنوان یکی از قدرتمندترین پیام‌رسان‌ها در دنیا شناخته شد، برادران دوروف در اقدام موفقیت‌آمیز دیگری پا به دنیای بلاکچین گذاشتند. با توجه به این که بلاکچین‌ها روز به روز پیشرفته‌تر شده و بر تمام زندگی انسان تأثیر می‌گذارند، این اقدام برادران دوروف چندان عجیب هم نبود. حالا رمزارز «TON» یا همان Telegram Open Network به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین رمزارزها در دنیا تبادل می‌شود و بعید نیست که شما هم تصمیماتی برای خرید و فروش تون کوین داشته باشید. با وجود تمام فراز و نشیب‌های تاریخ تون کوین، امروزه بررسی آینده آن به عنوان یکی از ارزهای رایج در بازار کریپتو می‌تواند دید بهتری به شما بدهد. در ادامه با پیش بینی آینده ارز دیجیتال ton همراه شما خواهیم بود.

آینده ارز دیجیتال تون کوین چگونه خواهد بود؟

از زمانی که بلاکچین‌ها به دنیای حقیقی پا گذاشتند و حریم خصوصی حفاظت‌شده‌ای را برای افراد ایجاد کردند، بسیاری از سیستم‌ها و فناوری‌های دیگر نیز به حمایت از این بستر پرداختند. تلگرام یکی از همین فناوری‌هایی بود که از بلاکچین حمایت می‌کرد و طولی نکشید که خودش پا به این دنیا گذاشته و توکن خود را به بازار ارائه کرد.

طرح اولیه تلگرام، یک توکن بومی به نام «گرام» را شامل می‌شد که البته پس از مدتی توسعه‌دهندگان از ادامه این پروژه منصرف شدند؛ اما به نظر می‌رسید که هنوز دو نفر از آن‌ها رویای ابداع توکنی مقیاس‌پذیر، ارزان و سریع را در سر داشتند. این رویا چنان پیش رفت که در نهایت، ارز دیجیتال تون کوین (TON) به عنوان ارز رسمی شبکه تلگرام متولد شد. در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۱، تون کوین با ارزش اولیه ۰.۴۱ دلار به بازار عرضه شد و در ماه‌های ابتدایی تقریباً ثابت مانده بود؛ تا این که در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ به ۵.۸۴ دلار رسید. این رقم را می‌توان بالاترین رقم ارزش تون کوین تا به امروز دانست.

قیمت تون کوین پس از عبور از فراز و نشیب‌های متعدد، در زمان نوشتن این متن در محدوده ۲.۲ دلار آمریکا خرید و فروش می‌شود. پیش بینی قیمت ton می‌تواند سرمایه‌گذاری یاعدم سرمایه‌گذاری بر آن را تأیید کند. اگر چه پیش بینی ذاتاً نتایج صد درصدی را به ما اعلام نمی‌کند، اما پس از آشنایی با این که تون کوین چیست، برای اطلاع از روند بازار کریپتو و قیمت تون کوین ۲۰۳۰، به بررسی تکنیکال و فاندامنتال آن خواهیم پرداخت.

آینده ارز دیجیتال تون کوین بر اساس تحلیل‌های تکنیکال

تحلیل‌های تکنیکال متعددی برای پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال Ton ارائه می‌شوند که البته تا حدود زیادی می‌توان آن‌ها را وابسته به زاویه دید و نحوه آنالیز تحلیلگران دانست، زیرا ثابت شده که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ترکیبی از معیارهای قابل‌ پیش‌ بینی (تعیینی) و غیرقابل‌ پیش‌ بینی (تصادفی) تغییر جهت می‌دهد! بنابراین نباید به این تحلیل‌ها به چشم یک مشاوره مالی با اطمینان صددرصد نگاه کنید؛ بلکه لازم است که خود را با اطلاعات بنیادی و تکنیکالی این رمزارز به روز کنید.
طبق نمودار جفت ارز TONUSDT در تریدینگ ویو، واضح است که ارز دیجیتال تون در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ این رمزارز در چهار ماه آخر 2023 به طور قابل توجهی رشد یافت و از سطح تقریبی 1 دلار به بیش از 2.7 دلار رسید، رشدی که معادل تقریبا 170 درصد بازدهی بود. پس از این افزایش قیمت چشم‌گیر تون کوین درگیر یک محدوده رنج شد و تقریبا چند ماهی در این محدوده نوسان داشت؛ محدوده‌ای که تقریبا در بازه قیمتی 2 الی 2.5 دلار قرار داشت. 

تحلیل تکنیکال تون کوین

از اواخر فوریه 2024، تون کوین که در سطح 2.1 دلار خریدوفروش می‌شد شروع به افزایش قیمت مجدد کرد؛ طوری که در گام اول این حرکت و در کمتر از یک ماه به سطح 3 دلار رسید. سطحی که از کلیدی‌ترین محدوده‌های مقاومتی این رمزارز تا آن زمان بود. همچنین با یک کندل صعودی قدرتمند در تاریخ 12 مارس 2024 این رمزارز توانست محدوده مقاومتی 3 دلار را به سمت بالا بشکند و روند صعودی خود را ادامه دهد.

تون کوین در روند صعودی اخیر خود به بالای سطح 7.5 دلار رشد یافت و در تاریخ 11 آوریل 2024 سقف تاریخی قیمت تون کوین تا زمان نوشتن این متن، در قیمت 7.65 دلار ساخته شد. وضعیت تکنیکالی تون کوین نشان می‌دهد که احتمال رشد قیمت TON تا سطح مقاومتی 10 دلار در کوتاه‌مدت و بدون اصلاح خاصی وجود دارد. پس از برخورد به محدوده کلیدی 10 دلار لازم است که عکس‌العمل بازار را مجدد بررسی کرد.

در سناریوی نزولی نیز می‌توان انتظار داشت که قیمت تون کوین تا محدوده 5 دلار کاهش یابد؛ سطح 5 دلار اصلی‌ترین محدوده مقاومتی پیش‌روی این رمزارز است، زیرا تقریبا سطح هم‌پوشانی نمودار TONUSDT با میانگین متحرک ساده 50 روزه (MA50) است. 

پیش بینی قیمت تون کوین تا در ادامه سال ۲۰۲۴

تون کوین در کوین مارکت کپ از نظر ارزش بازار در رتبه هشتم قرار دارد. طبق پیش بینی قیمت رمزارزها در پلتفرم کوین کدکس (CoinCodex)، برآورد می‌شود که روند صعودی فعلی تون کوین سطح قیمتی رمزارز TON را تا محدوده 8 دلار در بهترین حالت رشد دهد. همچنین میانگین و کمترین قیمتی که برای این رمزارز در سال جاری در نظر گرفته شده است، به ترتیب سطح 5.63 و 4.5 دلار است.

پیش بینی قیمت تون کوین تا پایان ۲۰۲۵

سال ۲۰۲۵، به نظر می‌رسد نقطه عطف رشد تون کوین باشد. با توجه به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال و افزایش کاربرد آن‌ها، انتظار داریم تون کوین نیز در این سال رشد چشمگیری داشته باشد. پلتفرم کوین کدکس، در صورت ادامه روند صعودی بازار رمزارزها، میانگین سطح قیمتی 6.37 دلار را برای تون کوین در سال ۲۰۲۵ پیش بینی می‌کند؛ با این حال در بهترین حالت نیز رسیدن به مرز 12.95 دلار برای تون کوین در نظر گرفته است.

پیش بینی قیمت تون کوین تا پایان ۲۰۲۸

در ادامه با تداوم رشد ارز تون کوین انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ این رمزارز، از 15 دلار عبور کند و در ۲۰۲۷ نیز به ۱7 دلار برسد. با این حال اگر روند صعودی با این قوت ادامه نداشته باشد، تا پایان سال ۲۰۲۷ تون کوین حداقل به نزدیکی ۱۱ دلار می‌رسد. آنالیزها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۸ باید منتظر رشد صعودی قیمت تون کوین تا 20 دلار باشیم و پس از آن، ممکن است یک سیر نزولی تا ۱۳ دلار آغاز شود.

پیش بینی قیمت تون کوین تا پایان ۲۰۳۰

با این حال تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که در ۲۰۲۹ برای بار دیگر شاهد رشد چشمگیر قیمت تون کوین خواهیم بود. پیش بینی آینده ارز دیجیتال ton در ۲۰۲۹، صعود از سطح قیمتی 13 دلار به 16.8 دلار را نوید می‌دهد. میانگین ارزش این رمزارز در سال ۲۰۲۹، سطح 15.1 دلار خواهد بود.

سرانجام در آخرین سال دهه یعنی ۲۰۳۰، قیمت تون کوین در صورت ادامه دادن سیر صعودی به ۱۸.۴ دلار خواهد رسید. چنان چه روند نزولی قیمت تون کوین آغاز شود، ارزش آن ممکن است به ۱۷ دلار برسد. باید بدانید که تفاوت زیادی میان تحلیل‌ها وجود دارد و هر یک با دیدگاه متفاوتی می‌گویند که آینده ارز دیجیتال TON چگونه خواهد بود. به عنوان مثال گزارش‌های trading-education.com پیش بینی آینده ارز دیجتال ton ۲۰۳۰ را متفاوت می‌داند و قیمت آن را ۵۰ دلار تخمین می‌زند.

سال در سناریوی صعودی در سناریوی نزولی
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در ادامه سال ۲۰۲۴ 6.8 دلار 3
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در سال ۲۰۲۵ 8.5 دلار 3.3 دلار
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در سال ۲۰۲۶ 10.4 دلار 4.6 دلار
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در سال ۲۰۲۷ 11.3 دلار 7 دلار
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در سال ۲۰۲۸ 14.8 دلار 9.1 دلار
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در سال ۲۰۲۹ 17.2 دلار 10 دلار
پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON) در سال ۲۰۳۰ 19.5 دلار 14 دلار

مشاهده تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برتر

آینده ارز دیجیتال تون کوین بر اساس مولفه‌های فاندامنتال

آینده ارز دیجیتال تون کوین تا حد زیادی می‌تواند تحت تأثیر رشد پلتفرم‌هایی نظیر تلگرام و فیسبوک باشد. همچنین درست مانند هر دارایی دیگری، قیمت تون کوین بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود که می‌تواند تحت تأثیر رویدادهای اساسی مانند به‌روزرسانی‌های درون شبکه‌ای این رمزارز قرار گیرد. مقررات تصویب شده توسط شرکت‌ها و دولت‌ها، هک‌ صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر رویدادهای دنیای واقعی مولفه‌های بنیادی دیگری هستند که بر قیمت TON تأثیر می‌گذارند.

در زمان پیش‌بینی آینده تون کوین، بسیاری از معامله‌گران همچنین سعی می‌کنند که فعالیت «نهنگ‌های TON»، نهادها و افرادی که مقادیر زیادی از رمزارز تون کوین را در اختیار دارند، نظارت کنند. از آنجایی که بازار رمزارزی مانند تون کوین، در مقایسه با بازارهای سنتی نسبتاً کوچک است. نهنگ‌ها به تنهایی می‎‌توانند تأثیر زیادی بر حرکت قیمت این رمزارز داشته باشند.

مولفه فاندامنتال دیگری که بر آینده تون کوین تأثیر می‌گذارد، وجه تمایز این پروژه در سرعت پردازش تراکنش‌ها است؛ شبکه تون کوین در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ توانست که به رکورد جهانی پردازش ۱۰۰٬۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) دست یابد. این حجم از مقیاس‌پذیری می‌تواند دامنه کاربردهای شبکه تون کوین را به شدت گسترش دهد که به نوبه‌ خود روی آینده آن تأثیر می‌گذارد.

هدف پروژه TON دستیابی به پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال و فناوری‌های غیرمتمرکز است؛ توسعه‌دهندگان آن به طور سیستماتیک به سمت این هدف حرکت می‌کنند. در نظر داشته باشید که در این مسیر می‌توانند از پیام‌رسان تلگرام که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، استفاده کنند. به عبارت دیگر، از نظر فنی و بازاریابی، تون کوین می‌توانند ده‌ها قدم جلوتر از دیگر پروژه‌ها در مسیر رشد خود، قدم بردارد.

پیش بینی بهترین‌ها از آینده ارز دیجیتال تون کوین

پاول دورف سرشناس‌ترین نامی است که ارتباط مستقیمی با پروژه TON دارد. این در حالی است که تون کوین اساساً متکی بر تلگرام نیست. پاول در یکی از مصاحبه‌های خود درباره تون کوین چنین گفت که از پیشرفت روزافزون TON شگفت‌زده است و از این بابت احساس خوشحالی دارد.

«من افتخار می‌کنم که فناوری ما هنوز زنده و سالم است. TON از لحاظ مقیاس‌پذیری و سرعت، هنوز هم سال‌ها از هر فناوری دیگر در دنیای بلاکچین سریع‌تر است.»

این بخشی از صحبت‌های دورف درباره پروژه TON بود که نشان از منحصربه‌فرد بودن تون کوین در مقایسه با ارزهای مشابه است.

وبسایت priceprediction.net در یک گزارش درباره پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال TON گفته است که:

«با وجود آن که تون کوین پایه‌های قوی و قدرتمندی دارد، اما به نظر نمی‌رسد برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت انتخاب سودآوری باشد.» با توجه به این تحلیل به نظر می‌رسد با وجود سودآور بودن تون کوین در طولانی مدت، یکی از معایب آن‌عدم سوددهی در مدت زمان کوتاه است.

چالش‌های پیش روی تون کوین

برای آن که یک ارز دیجیتال بتواند جایگاه مطلوبی در این بازار داغ کسب کند، باید مزایای خود را در مقایسه با سایر ارزهای مشابه، به اثبات برساند. با وجود آن که تون کوین توانسته اهداف خود را به خوبی برای فعالین این حوزه شرح دهد، اما هنوز هم روند صعودی و رو به رشد آن برای کاربران اثبات نشده است.

از سوی دیگر تون کوین به گفته بسیاری از افراد، ارزی نیست که در مدت کوتاه به سوددهی برسد. کارمزد پایین در عین مقیاس‌پذیری بالا و سرعت قابل توجه، مزایایی هستند که می‌توانند تون کوین را به جایگاه مطلوبی برسانند؛ اما شما به عنوان یک تریدر، تا چه اندازه به تون کوین اعتماد می‌کنید؟

رقبای آینده تون کوین

همین که پا به دنیای کریپتو بگذارید، آن را پر از رمزارزهایی می‌بینید که سرمایه‌گذاری بر هر یک از آن‌ها می‎تواند وسوسه‌انگیز باشد. با این حال تعدادی از رمزارزها در مقایسه با سایرین، جایگاه بهتری دارند.

طبیعتاً هیچ رمزارز جدیدی توان رقابت با اسم و رسم بیت کوین و اتریوم را ندارد؛ اما ارزهای جدیدتر به سبب ارزان بودن و قیمت مطلوب، مورد توجه قرار می‌گیرند. ارزهایی نظیر polkadot، cardano و بایننس کوین در کنار ارزهایی مثل Deelance و میم کوین‌ها می‎توانند آینده خوبی داشته و از این جهت، در رقابت با تون کوین قرار بگیرند.

عوامل مؤثر در روند قیمت تون کوین

عوامل متعددی می‌توانند بر قیمت تون کوین وآینده آن اثرگذار باشند. از نحوه عملکرد توسعه‌دهندگان پلتفرم گرفته تا تغییرات سیاسی و اقتصادی کشورها می‌توانند بر تغییرات قیمت ارزهای دیجتال از جمله TON تإثیر بگذارند.

با در نظر گرفتن این نکته که پاول دورف اسم و رسمی است که قدرت پیامرسان تلگرام را به رخ می‌کشد، این مسئله می‌تواند سبب سیر صعودی قیمت تون کوین شود. از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگ رمزارز TON با تلگرام، در صورت بروز اختلافاتی میان این پیامرسان با ابرقدرت‌ها ممکن است سبب برهم خوردن نسبت عرضه و تقاضا شود.

حتی قیمت بیت کوین نیز به عنوان سردسته ارزهای دیجیتال می‌تواند قیمت تون کوین و سایر ارزهای دیجیال را تغییر دهد. به همین خاطر است که اساساً پیش بینی‌های طولانی مدت را با درصد بالای خطا درنظر می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2024

تون‌کوین: رمزارزی با پتانسیل رشد چشمگیر

اگرچه بهره‌گیری از تحلیل‌های موجود می‌تواند به شما در آگاهی بیشتر از وضعیت بازار کمک کند، اما باید بدانید که اتکا به این اطلاعات برای سرمایه‌گذاری کافی نیست. پیش از هرگونه تصمیم‌گیری درباره بازار کریپتو باید به خوبی درباره موضوع مد نظر تحقیق کنید. پیش بینی آینده ارز دیجیتال TON، افزایش قیمت مطلوبی را نشان می‌دهند؛ اما اساساً پیش بینی‌ها هیچ نتیجه قطعی و صددرصدی ندارند. به همین خاطر وبسایت‌ها صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی داشته و دخل و تصرفی در سود و یا زیان شما نخواهند داشت. ارز تون کوین با توجه به محبوبیت تلگرام، مسیر پرفراز و نشیبی پیش رو دارد که به روزهای روشن آن امیدواریم.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال تون کوین تا سال 2030
پس از آن که تلگرام به عنوان یکی از قدرتمندترین پیام‌رسان‌ها در دنیا شناخته شد، برادران دوروف در اقدام موفقیت‌آمیز دیگری پا به دنیای بلاکچین گذاشتند. با توجه به این...
4.67 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      در وبسایت ایرانیکارت ثبت نام کنید.
      فرآیند احراز هویت را تکمیل کنید.
      از بخش رمزارز، ارز TON را جستجو کنید.
      گزینه فروش را انتخاب کنید.
      اطلاعات لازم را وارد و یک درخواست فروش ثبت کنید.
      درخواست شما در کوتاه ترین زمان تایید خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. سلام
    با توجه به پروژه 3WEB , همچنین واکنش کابران در پروژه NOT به نظر میرسه که تا پایان سال 2024 به مبلغ 8 دلار هم برسه.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      پیش بینی دقیق بازار ارز دیجیتال به دلیل ماهیت نوسانی زیاد، ممکن نیست. با این حال می توان دیدگاه هایی بر اساس روند بازار ارائه داد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
یقینا آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد؛ ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یک پروژه با قابلیت‌های قابل توجه و فراتر از نقش آن در...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین ارز دیجیتال بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این رمزارز نیز به تقلید از برترین میم‌کوین بازار رمزارزها...