معرفی ارز دیجیتال

کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش و انتقال را دارند؟

کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش و انتقال را دارند؟

با وجود اینکه چند سالی است رمز ارزها به بازارهای مالی وارد شده‌اند، ولی کاربران هنوز سردرگم‌اند. یکی از مواردی که شاید برای سرمایه گذاران و کاربران مبهم باشد، کارمزد تراکنش یا  transaction fee است. همانطور که می‌دانید هزینه تراکنش‌ها در هر رمز ارز و شبکه‌ای متفاوت است. در اینجا به معرفی انواع کارمزدهای تراکنش می‌پردازیم و کمترین کارمزد انتقال ارز های دیجیتال را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید با کمترین کارمزد ارز دیجیتال انتقال دهید در این مقاله همراه ما باشید.

هزینه تراکنش یا انتقال ارز های دیجیتال چیست؟

هزینه تراکنش، مبلغ یا هزینه‌ای است که در ازای انتقال یک ارز دیجیتال از اکانتی به اکانت دیگر پرداخت می‌شود. این هزینه برای انجام تراکنش‌ها و ثبت و ضبط آن‌ها توسط بلاکچین گرفته می‌شود. هزینه تراکنش در هر ارز دیجیتال متفاوت است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در این مقاله بررسی خواهیم کرد. هدف اصلی هزینه تراکنش این است که از صحت تراکنش‌ها اطمینان حاصل کند و پلتفرم آن را به اجرا در آورده و گسترش دهد.

کمترین هزینه تراکنش در ارز های دیجیتال

انواع هزینه‌های انتقال ارز دیجیتال

در حالی که ما فکر می‌کنیم هزینه تراکنش صرفا کارمزد شبکه آن ارز است، ولی این کارمزد فقط یکی از هزینه‌ها است و باید هزینه‌های دیگر را نیز بررسی کرد.

هزینه تراکنش بلاکچین یا هزینه شبکه

هزینه تراکنش بلاکچین هزینه‌ای است که برای تشویق ماینر‌ها و استخراج کننده‌ها در شبکه داده می‌شود. در واقع کارمزد ماینینگ و هزینه تراکنش، مقدار کمی از ارز دیجیتال است که به ماینرها برای انجام تراکنش داده می‌شود. تمامی تراکنش‌های جدید در بلاک‌هایی که بصورت زنجیر وار به هم متصل‌اند ثبت و ضبط می‌شود. این ثبت شدن اطلاعات در شبکه توسط یک ماینر انجام می‌شود که با کارمزد شبکه جایزه دریافت می‌کند.

» پیشنهاد مطالعه: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

کارمزد صرافی های ارز دیجیتال

جدای هزینه کارمزد شبکه هزینه‌ای تحت عنوان کارمزد صرافی نیز وجود دارد که برای ایجاد یک بازار خرید و فروش ارز دیجیتال دریافت می‌شود. مثلا اگر شما بخواهید از صرافی ایرانیکارت اقدام به خرید بیت کوین کنید، این صرافی برای متصل کردن یک خریدار و یک فروشنده مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند که همان کارمزد صرافی است. این صرافی‌ها خدماتی از قبیل چارت‌ها، قیمت‌های بروز، خرید و فروش آنی و… را فراهم می‌کنند. این نوع کارمزد هم در هر صرافی می‌تواند متفاوت باشد و شما باید قبل از خرید به این هزینه دقت کنید و بهترین صرافی را انتخاب کنید.

کارمزد کیف پول

یکی دیگر از انواع هزینه‌ها کارمزد کیف پول است که در بعضی کیف پول‌های خاص گرفته می‌شود. این پول برای پیشبرد نرم افزاری و نگهداری آن‌ها در کیف پول‌های دیجیتال در نظر گرفته شده است. هر چند که اکثر کیف پول‌ها هزینه‌ای به عنوان هزینه تراکنش دریافت نمی‌کنند ولی تعدادی کیف پول‌ها هم هستند که در ازای خدمات خاصی این هزینه را دریافت می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر مقاله کارمزد بیت کوین چیست؟ روش‌های کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین را بخوانید.

کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد انتقال را دارند؟

معمولا افراد برای انجام تراکنش‌های خود به دنبال ارز‌هایی با کمترین کارمزد هستند تا با پایین‌ترین هزینه انتقالات خود را انجام دهند. به صورت کلی میانگین هزینه تراکنش ها بین 0.15 تا 0.25 دلار است. هرچند که این عدد به 25 دلار برای بیت کوین و خرید و فروش اتریوم در ساعات شلوغی شبکه می‌رسد. اینجا به کمترین کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم.

اتریوم کلاسیک هزینه تراکنش بسیار پایین است و از 0.00023 دلار شروع می‌شود.
بیت کوین SV میانگین هزینه تراکنش این ارز از 0.0005 شروع می‌شود.
بیت کوین گولد کمترین هزینه تراکنش در این رمز ارز حدود 0.00063 دلار است.
رد کوین (Reddcoin) هزینه تراکنش این رمز ارز 0.00089 دلار است
ورت کوین (Vertcoin) به صورت میانگین هزینه تراکنش ورت کوین 0.002 دلار است
بیت کوین کش هر تراکنش خرید و فروش بیت کوین کش این ارز 0.0025 دلار هزینه دارد
دش (Dash) هزینه تراکنشی برابر با 0.0051 دلار دارد
لایت کوین هزینه‌ی خرید و فروش لایت کوین ارز برابر با 0.042 دلار است
دوج کوین با وجود اینکه هزینه خود دوج کمتر از 1 دلار است هزینه تراکنش آن 0.242 دلار می‌باشد
ترون

کدام ارز دیجیتال هزینه‌ای نزدیک به صفر دارد؟

نانو (Nano)؛ رمز ارزی بدون هزینه تراکنش

نداشتن هزینه تراکنش تعجب آور است ولی واقعیت دارد. نانو یک رمز ارزی است که هیچگونه هزینه تراکنشی ندارد. این ارز کمترین هزینه تراکنش را داشته و دارای سرعت بالایی در نقل و انتقالات است. نانو از مکانیسم اثبات سهام استفاده کرده و این امکان را فراهم می‌کند که هر حساب بلاکچین مختص خود را داشته باشد. این پروسه به این معنا است که نیازی به انگیزه دادن به ماینرها و استخراج کننده‌ها، برای امن کردن شبکه، نیست. به این شکل کمترین هزینه تراکنش انتقالات در ارز دیجیتال را فراهم می‌کند.

دش (Dash)؛ هزینه تراکنشی نزدیک به صفر

کارمزد تراکنش‌های رمز ارز دش نزدیک به صفر است. هدف این ارز دیجیتال داشتن سرعت بالا در کنار هزینه بسیار پایین است. سایت رسمی ارز دیجیتال دش اعلام کرده که دیگر با هزینه‌های بازگشت وجه خداحافظی کنید. به این شکل می توان گفت که در مقایسه با متدهای پرداخت، بسیار سودمند است. اگر بررسی کنید خواهید دید که در هر میزان از انتقال، هزینه تراکنش کمتر از 0.01 دلار خواهد بود.

آیوتا (IOTA)؛ یک تکنولوژی بروز برای انجام تراکنش بدون هزینه

یکی دیگر از رمز ارزهای بدون بلاکچین، آیوتا است. این ارز بدون کارمزد کار می‌کند. به این شکل که در این رمز ارز دو تراکنش در یک تراکنش انجام می‌شود و در صورت استفاده از این رمز ارز، شما یک ماینر و استخراج کننده هم خواهید بود.

پارامترهایی که بر هزینه تراکنش ارزهای دیجیتال تاثیر گذار هستند

برای بررسی کارمزدهای مختلف چند فاکتور را باید مد نظر قرار داد. یکی از علت‌هایی که می‌تواند بر هزینه تراکنش تاثیر داشته باشد، میزان شلوغی شبکه ارز دیجیتالی است که می‌خواهیم با آن تراکنش انجام دهیم. مثلا اتریوم در زمان‌های مختلف هزینه تراکنش مختلفی هم دارد. زمانی که شبکه آن به شلوغ‌ترین حالت برسد هزینه تراکنش نیز در بیشترین حالت قرار می‌گیرد. فاکتور دوم قیمت آن ارز در مقابل هزینه تراکنش آن است. مثلا دش امروز حدود 100 دلار بوده و میانگین هزینه تراکنش آن 0.0051 دلار است. فاکتور دیگر سرعت انتقالات است. مثلا در رمز ارز بیت کوین هرچه سرعت تراکنش را بالاتر انتخاب کنید هزینه تراکنش نیز بالاتر می‌رود. فاکتور چهارم میزان رمز ارزی است که می‌خواهید انتقال دهید.

برای سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود مقاله بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023 را بخوانید.

نتیجه گیری

در این مقاله دیدیم انواع کارمزدها و کمترین کارمزد ها در انتقال ارز دیجیتال به چه شکل است. اگر می‌خواهید بر رمز ارزها سرمایه گذاری کنید، باید با کارمزدها آشنا باشید و انواع آن را بشناسید. هزینه‌های تراکنش‌ها ممکن است تا چندین دلار هم برسد. اگر شما هم رمز ارزی را می‌شناسید که هزینه تراکنش پایینی دارد در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش و انتقال را دارند؟
با وجود اینکه چند سالی است رمز ارزها به بازارهای مالی وارد شده‌اند، ولی کاربران هنوز سردرگم‌اند. یکی از مواردی که شاید برای سرمایه گذاران و کاربران مبهم باشد، کارمزد...
3 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...