معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست ؟ | Binance Coin

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست ؟ | Binance Coin

اگر شما یک سرمایه گذار در حوزه رمز ارز ها (cryptocurrency) هستید ، و یا حتی به تازگی وارد حوزه معامله و خرید ارز دیجیتال شده اید ، احتمالا نام بایننس Binance به گوشتان خورده است. نام “Binance” ترکیبی از دو کلمه است: Binary و Finance.  بایننس یک صرافی قوی با بزرگترین حجم مبادله در ارزهای دیجیتال است. اگر تا به حال از این پلتفرم استفاده کرده باشید ، ممکن است آگاه باشید که این صرافی دارای رمز ارز ویژه خود با نام Binance Coin است. در این مقاله خواهیم گفت که بایننس کوین چیست و در مورد نحوه ی خرید و فروش آن صحبت خواهیم کرد.

بایننس کوین چیست ؟

ارز دیجی کوینتال بایننس یا بایننس کوین یک ارز دیجیتال صادر شده از طرف صرافی بایننس است. این ارز بر پایه ی اتریوم ساخته شده است و شبیه به آن است. علامت اختصاری آن  با توکن  BNB  می توان تمام عملیات مبادله با این ارز را انجام داد. ارز دیجیتال بایننس برای پرداخت کارمزد های مربوط به معاملات طرافی بایننس به وجود آمد. معاملات با بایننس اما تنها به این مورد ختم نمی شود، امروزه ارز دیجیتال بایننس مانند دیگر رمز ارز ها برای انتقال پول، مبادلات، سرمایه گذاری و … به کار می رود.

خرید و فروش بایننس کوین چگونه است؟

ارز دیجیتال بایننس را نمی توان از طریق استخراج بدست آورد ، زیرا تمام توکن ها از قبل استخراج شده اند. کاربرانی که مایل به داشتن BNB هستند می توانند آن از طریق مبادله با دیگر ارز ها به دست بیاورند.

از آنجایی که بایننس خود یک صرافی ارز دیجیتال است، امکان معامله BNB با 70 نوع ارز دیجیتال را فراهم کرده است. اگر تمایل به معامله ی آن در این صرافی نداشتید می توانید از بستر های دیگر مانند Bancor Network، Trade Satoshi استفاده کنید. اگر دسترسی به این پلتفرم ها برایتان امکان پذیر نیست می توانید خرید و فروش بایننس کوین خود را در سایت ایرانیکارت انجام دهید.

مانند دیگر رمز ارز ها بایننس نیز یک کیف پول برای مبادله ی BNB و دیگر رمز ارز ها در نظر گرفته است. در ماه جولای  2018 بایننس، کیف پول Trust را برای توکن های بر پایه ی اتریوم در نظر گرفت. Trust Wallet اکنون به عنوان کیف پول رسمی بایننس است. جدا از کیف پول رسمی ، BNB را می توان در یک کیف پول سازگار با Ethereum ذخیره کرد. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از:

  • MyEtherWallet
  • Metamask
  • Mist
  • Ledger Nano S
  • Trezor

برای نگهداری امن از ارز های خود می توانید انواع کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و  سخت افزاری مانند کیف پول های Ledger Nano S و Ledger Nano X یا Trezor One یا Trezor T استفاده کنید. خرید کیف پول سخت افزاری در سایت ایرانیکارت امکان پذیر است.

ارز دیجیتال بایننس

آینده ی بایننس کوین چگونه است؟

در این مقاله دانستید که بایننس کوین چیست و ارز دیجیتال بایننس را چگونه خریداری کنید. اما پیش از خرید بهتر است بدانید که آینده ی این ارز چگونه است؟

  • از آگوست سال 2018 ، Binance Coin از بالغ بر 875 میلیون دلار سهم بازار برخوردار است. این امر باعث می شود هفدهمین رمز ارز بزرگ با سرمایه ، در بازار جهانی ارز های دیجیتال باشد.
  • بنیانگذاران برنامه ریزی کرده اند که هر سه ماه  20٪ از سود خود را به خرید  بایننس کوین و سوزاندن آنها اختصاص دهد. سوزاندن توکن ها تا زمانی که فقط 100 میلیون توکن  BNB باقی بمانند، ادامه خواهد یافت.
  • تاکنون چهار واقعه سوزش توکن اتفاق افتاده است ، آخرین مورد در جولای سال 2018 برگزار شد. این امر باعث می شود تا 192،443،301 کل کالاهای توکن BNB کاهش یابد و از اوت سال 2018 بیش از 95.51 میلیون توکن در گردش باقی بماند.
  • در مقایسه با سال 2017 ، قیمت ارز دیجیتال بایننس در سال 2018 بی ثبات تر بوده است. قیمت آن در ژانویه سال 2018 به طرز چشمگیری افزایش یافت ، زمانی که قیمت BNB به بالاترین زمان خود یعنی 24.91 دلار رسید و به دنبال آن یک سقوط فوری رخ داد. از تاریخ 14 آگوست 2018 ، قیمت آن در حدود 9 دلار روند صعودی داشته است.
  • در ابتدای 2019 قیمت این کوین 6 دلار بود و بعد به 35 دلار هم رسید. یکی از برنامه هایی که باعث افزایش قیمت ارزدیجیتال بایننس می شود کاهش تعداد توکن های در گردش آن است. این کاهش با برنامه ی سوزاندن توکن ها اتفاق می افتد.

مزیت و تفاوت بایننس کوین چیست ؟

برخلاف بیت کوین. عملکرد ارز دیجیتال بایننس فقط در پرداخت های مستقیم میان معامله گران محدود نمی شود. این بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم صرافی بایننس است. توکن BNB در واقع ابزاری برای جمع آوری درآمد برای این پلتفرم است. توکن BNB مزایای منحصر به فردی برای استفاده در صرافی بایننس دارد. با استفاده از BNB کاربران می توانند از حق تخفیف های ویژه ای در این پلتفرم استفاده کنند. این تخفیف ها برای سایر ارز ها در نظر گرفته نمی شود.

کلام آخر

دنیای رمز ارز ها بسیار جذاب و دوست داشتنی است. امروزه اکثر افراد علاقه ی چندانی به جمع آوری و نگهداری پول ندارند. با سرمایه گذاری در دنیای رمز ارز ها شما می توانید از پول خود در آمد زایی کنید و از افت و کاهش ارزش آن جلوگیری کنید. بخاطر پیچیدگی قیمت گذاری ارز های دیجیتال ما از پیشنهاد آن ها معذور هستیم اما چنانچه شما به اینکار علاقمند هستید می توانید با تحقیق و آموزش وارد سرمایه گذاری در این رمز ارز ها شوید. برای خرید انواع رمز ارز می توانید به سایت ایرانیکارت مراجعه کنید، مبلغ ریالی خود را مشخص کنید و میزان ارز مورد نظر خود را دریافت کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...