استخراج ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل (آخرین به روز رسانی)

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل (آخرین به روز رسانی)

همواره از استخراج ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش ایده‌آل برای کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی یاد می‌شود. وقتی صحبت از استخراج رمزارزها به‌میان می‌آید، خیلی از افراد به یاد دستگاه‌های ایسیک (ASIC) در فارم استخراج می‌افتند که شبانه‌روزی مشغول به کار هستند. در این بین بعضا در فضای وب صحبت‌هایی هم درباره استخراج ارز دیجیتال با موبایل به‌میان می‌آید. با این حال  تفاوت‌های عمده‌ای بین استخراج با موبایل و روش‌های سنتی استخراج وجود دارد. در این مقاله، ما به بررسی دقیق و کاربردی بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با موبایل می‌پردازیم. هدف ما ارائه یک راهنمای جامع برای علاقه‌مندان به استخراج ارز دیجیتال با موبایل است، تا با درک بهتری از چالش‌ها و فرصت‌های موجود، قدم در این مسیر بگذارند.

آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل امکان‌پذیر است؟ 

استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از موبایل از نظر تئوری امکان‌پذیر است، اما در عمل، این روش ناکارآمد و کم‌بازده است. البته درباره ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین اجازه دهید همین ابتدا خیال شما را آسوده کنیم. پرونده استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با موبایل برای همیشه بسته شده است. چرا که سختی شبکه بیت کوین در سال‌های اخیر به حدی بالا رفته است که تنها سخت افزارهای پیشرفته با هش ریت بالا شانس رقابت برای ماینینگ این ارز دیجیتال را دارند. 

آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل امکان‌پذیر است؟ 

آنچه درباره استخراج بیت کوین با موبایل در فضای وب مشاهده می‌کنید، از دو حال خارج نیست. بعضی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با هدف کلاهبرداری از کاربران در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما برخی از اپلیکیشن‌ها هم هستند که در واقع سخت‌افزار موبایل شما را به استخرهای استخراج متصل می‌کنند. به این ترتیب بخشی از توان پردازشی موبایل شما در اختیار استخر قرار می‌گیرد. واقعیت این است که با این شیوه استخراج، تقریبا شانسی برای موفقیت در ماینینگ بیت کوین نخواهید داشت. ضمن اینکه فشار زیادی هم به موبایل شما وارد می‌شود و احتمال آسیب دیدن زودهنگام آن افزایش می‌یابد. برای درک بهتر خطرات استخراج با موبایل به نکات زیر دقت کنید. 

  1. قدرت پردازشی محدود: گوشی‌های همراه نسبت به ماینرهای مخصوص استخراج یا حتی کامپیوترهای شخصی معمولی، قدرت پردازشی بسیار کمتری دارند. این محدودیت باعث می‌شود که استخراج ارز دیجیتال با موبایل بسیار کند و بدون بازده باشد.

  2. مصرف بالای انرژی و تاثیر بر سخت‌افزار شما: استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که به انرژی زیادی نیاز دارد و می‌تواند باعث فرسودگی زودرس باتری و سایر قطعات سخت‌افزاری تلفن همراه شما شود.

  3. سودآوری پایین: به دلیل قدرت پردازشی محدود، استخراج با موبایل سودآوری بسیار پایینی دارد، به طوری که در بسیاری از موارد، هزینه مصرفی برای استخراج (موبایل، اینترنت و …) بیشتر از ارزش ارز دیجیتال استخراج شده است.

  4. محدودیت‌های اپلیکیشن‌ها: برخی اپلیکیشن‌های موبایل برای استخراج وجود دارند اما بسیاری از آن‌ها محدودیت‌هایی دارند و در برخی موارد ممکن است موثر نباشند یا حتی مشکوک باشند!

  5. مسائل امنیتی: استفاده از برنامه‌های استخراج ناشناخته یا نامطمئن می‌تواند مشکلات امنیتی مانند خطرات مربوط به اطلاعات شخصی و امنیت دستگاه ایجاد کند.

بنابراین، در حالی که استخراج ارز دیجیتال با موبایل ممکن است، اما به دلیل محدودیت‌های فنی و سودآوری پایین، معمولا توصیه نمی‌شود. با این حال اگر هنوز هم علاقمند به استخراج با موبایل هستید بهتر است به سراغ رمزارزهایی بروید که کمتر شناخته شده‌اند. رقابت بر سر استخراج این ارزها کمتر است. به‌همین دلیل با استفاده از سخت افزار موبایل هم می‌توانید شانسی برای موفقیت در ماینینگ داشته باشید. در ادامه به‌ معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل می‌پردازیم. 

فهرست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با موبایل

برخی ارزهای دیجیتال وجود دارند که برای استخراج با استفاده از موبایل طراحی شده‌اند یا این امکان را فراهم می‌کنند که عبارتند از:

  1. Electroneum (ETN): الکترونیوم یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با موبایل است. این ارز با هدف ارائه یک روش ساده و دسترس‌پذیر برای مشارکت در شبکه بلاک‌چین طراحی شده است. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص Electroneum بر روی گوشی‌های هوشمند خود به استخراج این ارز بپردازند.

  2. Phoneum (PHT): فونئوم یک پلتفرم بلاک‌چینی است که به صورت اختصاصی برای استخراج با استفاده از موبایل طراحی شده است. این ارز با استفاده از یک اپلیکیشن اختصاصی قابل استخراج است و بر روی کاهش تأثیرات محیطی و انرژی استخراج تمرکز دارد.

  3. Eagle: این رمزارز توکن بومی شبکه بلاک‌چین به همین نام است. یک اپلیکیشن موبایل دارد که باید برای استخراج در هر ساعت یک گزینه خاص را در آن بفشارید. همچنین از مدل‌های تشویقی برای افزایش پاداش در ازای دعوت از کاربران جدید نیز برخوردار است. 

توجه داشته باشید که استخراج با استفاده از موبایل می‌تواند تأثیرات منفی بر روی عملکرد و طول عمر دستگاه داشته باشد، و معمولاً سودآوری آن بسیار پایین است. همچنین، برخی از این اپلیکیشن‌ها ممکن است از نظر امنیتی مشکوک باشند، بنابراین توصیه می‌شود قبل از نصب و استفاده، تحقیقات کافی انجام دهید.

نکته: برای آشنایی با مراحل استخراج با موبایل مطلب صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل را مطالعه کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال 

بهترین اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال 

با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل آشنا شدیم. همانطور که اشاره کردیم، اپلیکیشن‌هایی هستند که شما را به استخرهای استخراج متصل می‌کنند. به‌این ترتیب بخشی از توان پردازشی موبایل شما به این استخرها منتقل شده و برای عملیات ماینینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای این منظور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • Crypto Miner
  • Mobile Miner
  • AA Miner
  • MinerGate
  • NeoNeonMiner

مطالعه بیشتر: بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

آیا امکان استخراج ابری با موبایل وجود دارد؟ 

یکی دیگر از موضوعاتی که برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل باید بدانید، استخراج ابری (Cloud Mining) است. به زبان ساده در این حالت شما می‌توانید سخت افزارهای ماینرها در برخی از استخرهای استخراج را اجاره کنید. به این ترتیب آن‌ها به نیابت از شما عملیات استخراج را انجام می‌دهند. سپس پاداش حاصل را بر اساس توافق بین دو طرف توزیع می‌شود. باید توجه داشته باشید که در بحث استخر استخراج و استخراج ابری، کلاهبرداری‌های زیادی اتفاق می‌افتد. بنابراین نباید چشم بسته به هیچ پلتفرمی در این زمینه اعتماد کنید. 

برخی از مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات استخراج ابری، اپلیکیشن‌های موبایل اختصاصی نیز دارند. به‌کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید و وضعیت عملکرد سخت افزارهای اجاره شده را به‌لحظه زیر نظر بگیرید. از جمله بهترین اپلیکیشن‌های موبایل استخراج ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • BitDeer
  • ECOC
  • Stormgain

به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید قراردادهایی را برای اجاره سخت افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف از بیت کوین و لایت کوین گرفته تا دوج کوین و زی‌کش منعقد کنید. سپس سود حاصل از مشارکت در فرآیند استخراج را در کیف پول خود دریافت کنید. 

درآمد استخراج ارز دیجیتال با موبایل چقدر است؟ 

بد نیست قبل از پایان دادن به این مقاله درباره میزان درآمدزایی در استخراج با ارز دیجیتال نیز کمی بحث کنیم. واقعیت این است که خیلی نمی‌توانید روی کسب درآمد آن چنانی از استخراج رمزارزها با موبایل حساب کنید. برای ارزهای دیجیتالی که نام بردیم، سقف درآمد ماینرها با موبایل چیزی بین 7 تا 10 دلار در هفته است. این را باید کنار آسیبی که به موبایل وارد می‌شود، بگذارید. در آن صورت متوجه خواهید شد که ماینینگ رمزارزها با موبایل چندان هم ایده جالبی برای کسب درآمد نیست.

ایده جذاب اما خطرناک استخراج ارز دیجیتال با موبایل

در پایان این بررسی، مشخص می‌شود که استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از موبایل محدودیت‌های فنی و مسائل مربوط به سودآوری و امنیت آن را به یک گزینه ناکارآمد تبدیل می‌کند. ارزهایی مانند Electroneum، Phoneum، و … نشان دادند که استخراج موبایلی ممکن است اما باید توجه داشت که این فرآیند ممکن است تاثیرات منفی بر روی دستگاه داشته باشد. بنابراین، برای کسانی که به دنبال استخراج ارز دیجیتال به عنوان منبع درآمد یا فعالیت جدی هستند، روش‌های سنتی تر استخراج، مانند استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص (asic)، گزینه‌های موثرتری محسوب می‌شوند. در نهایت، استخراج با موبایل بیشتر به عنوان یک تجربه آموزشی یا فعالیت تفریحی برای آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال مفید است تا یک روش جدی برای کسب درآمد!

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل (آخرین به روز رسانی)
همواره از استخراج ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش ایده‌آل برای کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی یاد می‌شود. وقتی صحبت از استخراج رمزارزها به‌میان می‌آید، خیلی از افراد به یاد دستگاه‌های...
4.67 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام،ممنون از مقاله شما،اما در آخر یک توضیح ساده و جمع بندی کنید که کدام ارز در اولویت برای استخراج با موبایل هست،

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      چندین ارز در مقاله معرفی شده است. با این حال این مطلب یک مقاله آموزشی است و نمی تواند توصیه مالی باشد. برای تصمیم نهایی، بهتر است تحقیقات شخصی نیز انجام دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • درود
        ارز دیجیتال لایت کوین و پی هم میشه با گوشی استخراج کرد اینا رو هم به مطالب جالبتون اضافه کنید ممنون

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          سپاس از همراهی شما، پیشنهاد شما بررسی خواهد شد.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...