سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

حداقل و حداکثر درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟

حداقل و حداکثر درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟

با رونق گرفتن ارزهای دیجیتال از سال 2009 عده‌ای توانستند با درآمدی که از معامله  ارز دیجیتال در این بازار به دست آورند زندگی خود را از این رو به آن رو کنند و برعکس عده دیگری نه‌تنها درآمدی نداشتند که بخشی از سرمایه خود را نیز تقدیم بازار کردند. اما واقعا چقدر می‌توان از ترید ارزهای دیجیتال درآمد داشت؟ ما هم نمی‌دانیم! در واقع هیچکسی را نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند رقم دقیقی از درآمد ترید ارز دیجیتال به‌ بدهد و این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. در بازار ارزهای دیجیتال، چیزی که ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم حرکت قیمتی بازار است، نه درآمد یک معامله‌گر! با همه این‌ها، اگر هنوز هم کنجکاو هستید که درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است، ما در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به پتانسیل‌های موجود و آمار و میانگین‌هایی که تاکنون به‌دست آمده تا بتوانیم به یک جواب نسبی برسیم.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

تریدر ارزهای دیجیتال به کسی گفته می‌شود که دارایی‌های دیجیتال را با هدف کسب سود، خرید و فروش می‌کند. یک معامله‌گر کریپتو معمولاً باید درک و دانش کاملی از بازار داشته باشد و بتواند از تغییرات کوتاه مدت در قیمت رمزارزها استفاده کند و به سود برسد. برای مثال، ساده‌ترین کاری یک تریدر ارز دیجیتال باید در آن حرفه‌ای باشد این است که ارزهای دیجیتال را در قیمت‌های پایین بخرد و زمانی که قیمت آن‌ها افزایش یافت، بفروشد.

بیشتر بخوانید: تریدر کیست؟ چطور یک تریدر حرفه‌ای و موفق باشیم؟

همانطور که می‌دانید این روزها با افزایش قیمت دلار و کاهش درآمدها، افراد زیادی به فکر شغل‌های کناره و درآمد غیرفعال افتاده‌اند که از میان همه، ترید ارزهای دیجیتال یکی از پرطرفدارترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. اما برخلاف تصور بسیاری، تریدر ارز دیجیتال شدن به این راحتی‌ها هم نیست و به دانش و تمرین زیادی نیاز دارد. برای نمونه، تنها برخی از قابلیت‌ها و دانشی که شما برای تریدر شدن نیاز دارید عبارتند از:

  • مدیریت سرمایه
  • تحلیل تکنیکال
  • بررسی اخبار و رویدادهای مربوطه
  • انواع خرید و فروش
  • خود کنترلی
  • روانشناشی بازار
  • و ….

جالب است بدانید هر یک از این عوامل، می‌تواند در میزان درآمد شما تاثیر بگذارد؛ هرچه شما به بازار مسلط‌تر باشید و بیشتر آن را بشناسید می‌توانید درآمد تریدری خود را نیز افزایش دهید و برعکس، هرچه در بازار احساسی‌تر رفتار کنید و بدون استراتژی پیش بروید ضرر خواهید کرد. بنابراین، باید این موضوع را بپذیرید که درآمد از ارزهای دیجیتال متغیر است و قانونی هم وجود ندارد که این شغل همواره برای شما سودآور خواهد بود!

انواع روش‌های درآمدی در ترید ارز دیجیتال

انواع روش‌های درآمدی در ترید ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، به دلیل تکنولوژی و فناوری که دارند، فرصت‌های مختلفی برای کسب درآمد را در اختیار افراد قرار می‌دهد که خرید و فروش رمزارزها تنها یکی از آن‌ها است. پیش از این که به سراغ انواع روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برویم باید این نکته را ذکر کنیم که هر روش دانش خاص خود را نیاز دارد و می‌تواند منابع مختلفی از درآمد را در اختیار شما قرار دهد.

در ادامه انواع روش‌های درآمدی در ترید ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

اسکالپ ارز دیجیتال

اسکالپ ارزهای دیجیتال رایج‌ترین روشی است که شما می‌توانید از رمزارزها درآمد داشته باشید. در روش اسکالپ تریدینگ، معامله‌گر به‌طور مداوم تغییرات بازار و نوسانات آن را زیر نظر می‌گیرد و با خرید و فروش ارز دیجیتال در مدت کوتاه سود کسب می‌کند. در این روش سود به‌دست آمده از هر معامله چندان زیاد نیست اما تریدر با تعداد بالای پوزیشن‌های معاملاتی که باز می‌کند درآمد خود را افزایش می‌دهد.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته باز است و این یعنی شما در طول یک روز با فرصت‌های معاملاتی زیادی روبرو خواهید شد که برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار سودآور باشند. با این حال، باید بدانید که تجارت همیشه با مقداری ریسک همراه است.

ترید روزانه (Day trading)

در ترید روزانه، حداکثر زمانی که یک معامله‌گر در یک معامله می‌ماند  24 ساعت است. هدف این نوع از تریدینگ، کسب سود از نوسانات کوچک بازار است و سود آن‌ها نیز بسته به میزان سرمایه فرد و شرایط بازار می‌‌تواند متفاوت باشد.

ترید نوسانی (Swing trading)

تریدر نوسانی کسی است که استراتژی‌های ترید روزانه یا کوتاه مدت را با استراتژی‌های بلند مدت ترکیب می‌کند و مدت زمان بیشتری از تریدر روانه، مثلا چند روز، را در یک معامله باقی می‌ماند. هدف این نوع ترید کسب درآمد از نوسانات روزانه و هفتگی است. ترید نوسانی برای تازه واردان بازار و معامله‌گرانی که وقت زیادی برای بازار ندارند مناسب‌ترین گزینه به‌شمار می‌رود.

معاملات موقعیتی (Position Trading)

پوزیشن تریدینگ را می‌توانیم همان سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی ارزهای دیجیتال با پتانسیل برای رشد بدانیم. در این نوع ترید معامله‌گرها ماه‌ها بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و ممکن است برای مدت طولانی از آن معامله خارج نشوند. این روش نیز برای افرادی که دانش چندانی از بازار ندارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

حدود درامد تریدرهای ایرانی چقدر است؟

حدود درآمد تریدرهای ایرانی چقدر است؟

اگر دوست دارید بدانید درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است و تریدرها چقدر درآمد دارند، باید بگوییم هر معامله‌گری استراتژی یا همان فوت‌های کوزه‌گری خود را دارد که به در کسب درآمد او کمک می‌کند. به همین دلیل است که هیچکس راز خود را به شما نمی‌گوید تا در بازار رقیب زیاد نشود. همانطور که گفتیم تریدری انواع مختلف و درآمدهای مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها ترید روزانه است. در واقع به دلیل نبودن آمارهای رسمی از ارزهای دیجیتال در ایران، حدود درآمد تریدرهای ایرانی نیز مشخص نیست اما با توجه به آماری که توسط سایت گلس نود (Glassnode) ارائه شده، از میان بین 1692 ترید روزانه انجام شده، به طور متوسط درآمدی حدود 89496 دلار کسب شده است.

بیشترین درآمد تریدهای ارز دیجیتال در جهان

همه می‌دانیم که یک تریدر از آغاز تا حرفه‌ای شدن مسیر دور و درازی را باید پشت سر بگذارد که قرار است در بخش زیادی از آن شکست بخورد. اما مهم‌ترین اصل افرادی که اکنون از تریدری به درآمدهای کلان رسیده‌اند کسب تجربه از بازار و دانش است. در واقع شما باید بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک کلاس درس بدانید که با هر درسی که به شما می‌آموزد می‌تواند درآمد شما را نیز افزایش دهد.

به‌طور متوسط، یک معامله‌گر می‌تواند حدود ۱۱۳۰۰۰ دلار در سال با معامله ارزهای دیجیتال در ایالات متحده درآمد کسب کند. بنابراین، به این معنی است که درآمد هفتگی او می‌تواند بیش از ۲۰۰۰ دلار باشد. البته باید بگوییم تیم‌های تریدری مشهور دنیا که در دسته حرفه‌ای ترین‌ها هستند تا ۳۰۰ هزار دلار در ماه و بیشتر نیز درآمد داشته‌اند.

عوامل موثر بر درآمد ترید ارز دیجیتال

اگر خوش شانس باشید، کسب درآمد از ارزهای دیجیتال کار سختی نیست. اما باید بدانید عوامل بسیاری وجود دارند که درآمد شما در بازار را تعیین می‌کنند. این بازار قطعا آنقدری پتانسیل دارد که میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان را مجذوب خود کرده اما شما باید رفتارهای آن را بشناسید و با استراتژی حرکت کنید که موفق شوید. عواملی که می‌توانند بر ترید ارز دیجیتال موثر باشند عبارتند از:

اگر قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارید آشنایی با   بهترین اکستنشن‌های کروم برای تریدرهای ارز دیجیتال می‌تواند برای شما مفید باشد 

صبر کردن!

بله درست شنیدید، صبر کردن و خود کنترلی یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌هایی است که سود یا ضرر شما را تعیین می‌کند. بازار ارزهای دیجیتال بازاری بسیار پرنوسان است و در لحظاتی با حرکات خود ممکن است شما را در شوک فرو ببرد. اغلب سرمایه‌گذارانی که در ترید خود شکست می‌خورند کسانی هستند که در شرایط حساس بازار نتوانستند خود را کنترل کنند و دست به خرید یا فروش عجولانه و بدون استراتژی زده‌اند. پس صبر داشته باشید و موج سواری بر روی نوسانات بازار را یاد بگیرید.

عوامل موثر بر درامد ترید ارز دیجیتال

مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه یعنی شما بدانید چه میزان روی یک ارز سرمایه‌گذاری کنید، چه میزان از آن معامله سود انتظار دارید و چه زمان باید از معامله خارج شوید. افرادی که مدیریت سرمایه را بلد نیستند ممکن است آنقدر در یک معامله باقی بمانند که سود آن‌ها به ضرر تبدیل شود یا این که آنقدر در معامله ضرر کنند که حتی اصل سرمایه نیز از دست برود. بنابراین مدیریت سرمایه در درآمد شما از تریدینگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتخاب استراتژی مناسب

استراتژی مناسب و شخصی، همان چیزی است که به شما کمک می‌کند در بازار ارزهای دیجیتال موفق عمل کنید. در حقیقت اگر بازار رمزارزها را یک غار تاریک در نظر بگیریم، استراتژی همان چراغی است که به پیدا کردن مسیر کمک می‌کند. استراتژی هر فرد باید با توجه به خواسته‌ها و قابلیت‌های او انتخاب شود و هر استراتژی مناسب همه نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال 2023

تجزیه و تحلیل بازار

بگذارید رک بگوییم، اگر شما نتوانید بازار ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنید نمی‌توانید ترید کنید. زیربنای یک ترید در واقع اطلاع از بازار و فعالیت‌های آن است. بنابراین اگر می‌خواهید درآمد خوبی از معامله‌گری داشته باشید باید به‌روز باشید و بتوانید نمودارها و اخبار را تجزیه و تحلیل کنید. علم آنالیز بازار ارزهای دیجیتال چیزی است که هرچقدر برای آن هزینه کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

جمع بندی

این که درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است، سوالی بود که تقریبا همه افراد می‌خواهند جواب آن را بدانند. همانطور که در این مقاله خواندید عواملی که می‌تواند بر این موضوع تاثیر بگذارد بسیار زیاد و متنوع است و به همین دلیل درآمد هر معامله‌گر نیز می‌تواند متفاوت باشد. علم و دانش، تجربه، استراتژی و حتی شانس همه مواردی هستند که بر میزان درآمد افراد از تریدینگ تاثیر می‌گذارند و به همین دلیل نمی‌توان یک عدد مشخص برای پاسخ به درآمد ترید کردن چقدر است ارائه داد.

حداقل و حداکثر درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟
با رونق گرفتن ارزهای دیجیتال از سال 2009 عده‌ای توانستند با درآمدی که از معامله  ارز دیجیتال در این بازار به دست آورند زندگی خود را از این رو به...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام ، من پنج ماهی هست که شروع به کار کردم ، سود نسبتا خوبی هم بردم ، اما خیلی بیشتر و بهتر از اینها میتونستم‌ کار بکنم ، حتما تا چندین برابر ، همه میگند باید صبر کنی تا به سود بهتری برسی ، اما وقتی بیشتر صبر میکنم تازه سود کمتری میبرم ، در کل با اینکه تا خیلی موفق بودم اما خودمو‌ بد شانس میدونم ، چون ارزهایی‌ رو با سود کافی فروختم که تنها در مدت پنج دقیقه بعدش چند برابر شده ، نمیدونم چکار کنم ، برای سود بیشتر صبر میکنم اما کمتر میشه، وقتی هم عجله میکنم یا به موقع فروش میزنم خیلی بیشتر میشه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      توصیه می کنیم در ابتدا آموزش های مربوط به روانشناسی بازار و مباحث مدیریت ریسک و سرمایه را در بلاگ ایرانیکارت مطالعه کنید.
      سپس دانش فنی خود را افزایش دهید و یک استراتژی معاملاتی با وین ریت بالا طراحی کتید.
      در نهایت با پایبندی به اصول مدیریت ریسک و سرمایه و استراتژی معاملاتی خود می توانید تریدهای موفقیت آمیز بیشتری داشته باشید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...