امنیت ارز دیجیتال

آموزش کامل کیف پول سخت افزاری کول ولت پرو و کول ولت اس

آموزش کامل کیف پول سخت افزاری کول ولت پرو و کول ولت اس

کول ولت یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که از قابلیت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول سخت افزاری جذاب امنیت بسیار زیادی دارد و برای نگهداری از ارزهای دیجیتال متنوع استفاده می‌شود. کول ولت در دو نسخه کول ولت اس و کول ولت پرو به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این کیف پول‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در نوبه خود گزینه مناسبی برای ذخیره ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. در این مقاله کیف پول کول ولت پرو، کول ولت اس و هر آنچه که لازم است درباره آن‌ها بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر قصد استفاده از کیف پول کول ولت را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ایرانیکارت همراه باشید.

معرفی کیف پول کول ولت

کیف پول‌های کول ولت (CoolWallet) در سال ۲۰۱۸ و با شعار یک کیف پول روزمره، توسط شرکت CoolBitX به بازار عرضه شده‌اند. این شرکت دو مدل کیف پول سخت افزاری مختلف، Pro و S را ارائه می‌دهد.

کول ولت امنیت بالایی دارد. همچنین از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول با عملکرد فوق‌العاده خود در لیست بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری قرار می‌گیرد و با کیف پول‌هایی همچون ترزور، لجر و سیف پال مقایسه می‌شود. پس اگر قصد نگهداری ارزهای دیجیتال در یک کیف پول محبوب و کاربردی را دارید، کول ولت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

کول ولت اس

درر سال 2018، شرکت کول بیتکس موفق شد اولین کیف پول سخت افزاری را به نام CoolWallet S راه اندازی کند. کیف پول کول ولت اس، نازک ترین و شیک ترین کیف پول سرد دنیا دارای ویژگی های زیر است:

  •  اندازه کارت اعتباری
  • قابلیت خم شدن، مقاوم در برابر آب و ضد دستکاری برای دوام بیشتر
  • این کیف پول از یک تراشه Element امن CC EAL5+، یک پروتکل بلوتوث رمزگذاری شده درجه نظامی و حتی چندین بررسی امنیتی بیومتریک استفاده می‌کند.
  • رابط کاربری آسان برای استفاده
  • صرافی درون کیف پول با ویژگی‌های معاملاتی متنوع
  • ادغام WalletConnect و MetaMask که از پلتفرم‌های dApps و DeFi پشتیبانی می‌کنند.

کول ولت اس چه ارزهایی را پشتیبانی می‌کند؟

کول ولت اس از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می‌کند. از جمله این ارزها می‌توان به بیت کوین، بیت کوین کش، بایننس کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، استلار، تمام توکن‌های BEP-20 و ERC-20 اشاره کرد. 

کول ولت پرو

کول ولت پرو CoolWallet Pro جدیدترین دستگاه این شرکت است که در ماه مه 2021 عرضه شد. در واقع نسل بعدی کیف پول سخت افزاری است که ویژگی های نسخه موفق قبلی خود را بهبود بخشیده است. کیف پول کول ولت پرو به افراد امکان می‌دهد با خیال راحت و ایمن چندین ارز دیجیتال را ارسال، ذخیره و دریافت کنند. کول ولت پرو نسبت به مدل اس یک کیف پول سخت‌افزاری پیشرفته‌تر با نرم‌افزار پیشرفته‌تر است که دارای امنیت بیشتر و استیکینگ است. این کیف پول دارای ویژگی های زیر است:

  • دارای یکی از بالاترین استانداردهای امنیتی در بازار – CC EAL6+
  • احراز هویت ۲+۱ فاکتوری و همچنین تأییدیه‌های بیومتریک و فیزیکی 2FA را ارائه می‌دهد.
  • از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • از NFT در OpenSea و Rarible پشتیبانی می‌کند.
  • می‌توان با MetaMask و WalletConnect برای تجربه بهتر تعامل با dApps، پروتکل‌های DeFi و NFT استفاده کرد.

کول ولت پرو چه ارزهایی را پشتیبانی می‌کند؟

کول ولت پرو نیز از رمز ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط CoolWallet Pro بیشتر از نسخه اس کول ولت است. بنابراین شما می‌توانید ارزهای دیجیتال بیشتری را در کول ولت پرو نگهداری کنید. از محبوب‌ترین ارزهای موجود در کیف پول کول ولت پرو می‌توان به بیت کوین، اتریوم، کاردانو، آربیتروم، آواکس، تزوس، سولانا، پولکادات، ترون، ریپل، تمامی توکن‌های شبکه‌های آربیتروم، پالیگان، ERC-20، BEP-20 و ERC-20 اشاره کرد.

نکته: با مراجعه به coolwallet.io می‌توانید تمام ارزهای پشتیبانی شده توسط کول ولت اس و کول ولت پرو را مشاهده کنید.

آموزش نصب و راه اندازی کول ولت اس

برای راه‌اندازی کول ولت اس ابتدا محتویات داخل جعبه را بررسی کنید و از اصالت آن مطمئن شوید. سپس با انجام مراحلی که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم، می‌توانید کول ولت اس را به‌راحتی نصب و از امکانات آن استفاده کنید. به‌طور کلی مراحل نصب و راه‌اندازی Coolwallet S عبارت‌اند از:

نصب برنامه Coolbitx

برای نصب کیف پول کول ولت اس باید ابتدا برنامه Coolbitx را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. این برنامه در فروشگاه‌های معتبر از جمله گوگل پلی و اپ استور موجود است. پس با توجه به سیستم‌عامل گوشی خود می‌توانید نسخه مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

شارژ کول ولت اس

اکنون باید با استفاده از کابل شارژ موجود در جعبه کول ولت اس، دستگاه را به‌طور کامل شارژ کنید.

همگام سازی کول ولت اس با Coolbitx

همگام سازی کول ولت اس با Coolbitx

پس از انجام دو مرحله قبلی نوبت به همگام‌سازی کول ولت اس با Coolbitx می‌رسد. برای این کار برنامه را اجرا کنید و سپس بلوتوث خود را اجرا نمایید. رمز عبوری که برای شما ارسال می‌شود را داخل کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه connect کلیک کنید.

ایجاد کیف پول جدید

اکنون نوبت به مرحله آخر راه‌اندازی کیف پول کول ولت اس رسیده است.

ایجاد کیف پول جدید در کول ولت اس

برای این کار باید وارد نرم‌افزار CoolBitX شوید و سپس روی گزینه setup my coolwallet s/pro کلیک کنید. حال باید عبارات بازیابی کیف پول را ایجاد و در یک محل نگهداری کنید.

عبارات بازیابی در کول ولت اس

در مرحله بعدی عبارات بازیابی را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه verify کلیک کنید. پس از انجام همه این مراحل فرآیند ایجاد کیف پول جدید تکمیل شده و می‌توانید از امکانات کول ولت اس استفاده نمایید.

نحوه ارسال و دریافت ارز با کول ولت اس

ارسال و دریافت رمز ارز جزء خدمات پرکاربرد کول ولت اس به شمار می‌رود. شما می‌توانید این کار را به‌راحتی و در کمتر از یک دقیقه انجام دهید. در ادامه نحوه دریافت و ارسال رمز ارز با استفاده از کول ولت اس را برای شما شرح می‌دهیم.

ارسال رمز ارز در کول ولت اس

ارسال رمز ارز در کول ولت اس

امکان ارسال رمز ارز در کول ولت اس وجود دارد. شما می‌توانید ارزهای مورد نظر خود را با استفاده از کول ولت اس به سایر افراد ارسال کنید. برای این کار لازم است که به‌صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس روی گزینه send کلیک کنید.
  • ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • حال مقدار تراکنش و آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید.
  • در صفحه جدید اطلاعات تراکنش یعنی کارمزد تراکنش، آدرس کیف پول مقصد و مقدار تراکنش برای شما نشان داده می‌شود.
  • صحت اطلاعات را بررسی و سپس روی گزینه send کلیک کنید.

دریافت رمز ارز در کول ولت اس

دریافت رمز ارز در کول ولت اس

برای دریافت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود می‌توانید از کول ولت اس کمک بگیرید. برای این کار لازم است که چند مرحله زیر را طی کنید:

  • وارد کیف پول خود شوید و روی گزینه receive کلیک نمایید.
  • ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • حال آدرس کیف پول خود را کپی و برای فرد مورد نظر ارسال کنید.

محتویات جعبه کول ولت اس

محتویات جعبه کول ولت اس

کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S) در یک جعبه مشکی رنگ که به زیبایی طراحی شده است به مشتریان ارائه می‌شود. علاوه بر کیف پول سخت‌افزاری یک سری محتویات دیگر داخل جعبه قرار دارند که برای راحتی کاربران در نظر گرفته شده‌اند. تمام جعبه به‌صورت جمع و جور در کنار هم قرار داده می‌شوند و با امنیت بالا داخل جعبه بسته‌بندی می‌شوند. به‌طور کلی محتویات داخل کیف پول کول ولت اس عبارت‌اند از:

  • دستگاه CoolWallet S
  • کارت بازیابی کول ولت اس
  • برچسب
  • پد شارژ
  • کابل USB استاندارد

آموزش نصب و راه اندازی کول ولت پرو

نصب و راه‌اندازی کول ولت پرو کاملا مشابه مدل کول ولت اس است. به‌طور کلی مراحل راه‌اندازی کول ولت پرو عبارت‌اند از:

دانلود برنامه CoolBitX Crypto Wallet

اولین قدم برای راه‌اندازی کول ولت پرو، دانلود برنامه CoolBitX است. این برنامه مخصوص کول ولت پرو ساخته شده است و امکان نظارت بر دارایی‌ها، ارسال و دریافت ارز دیجیتال برای کاربران را فراهم می‌کند. شما می‌توانید CoolBitX را از طریق گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

شارژ کردن کول ولت

شارژ کردن کول ولت

پس از دانلود برنامه CoolBitX، نوبت به شارژ کول ولت است. برای این کار باید کول ولت را به لپ تاپ متصل کنید تا شارژ دستگاه شروع شود. شارژ دستگاه به 4 ساعت وقت نیاز دارد ولی پس از شارژ بین 2 الی 3 هفته شارژ نگه می‌دارد. زمان راه‌اندازی اولیه کیف پول و به‌روزرسانی سیستم‌عامل باید کارت در حال شارژ باشد.

همگام سازی CoolBitX با کول ولت

برای دسترسی به امکانات کول ولت باید برنامه CoolBitX را با کول ولت همگام‌سازی کنید. برای این کار برنامه را اجرا کنید و اجازه دسترسی به بلوتوث را برای آن فعال نمایید. با انجام این کار یک رمز عبور یکبار مصرف برای همگام‌سازی به گوشی موبایل شما ارسال می‌شود. پس از وارد کردن رمز یک بار مصرف باید روی اتصال کلیک کنید تا فرآیند مورد نظر اجرا شود. توصیه می‌کنیم که اجاره دهید کیف پول به‌طور کامل شارژ شود و سپس روی گزینه اتصال کلیک کنید.

ایجاد کیف پول

پس از همگام‌سازی کار شما برای ایجاد کیف پول آسان خواهد بود. وارد نرم‌افزار CoolBitX شوید و سپس روی گزینه setup my coolwallet s/pro کلیک کنید.

سپس از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی مخصوص کیف پول خود را بسازید. ایجاد این عبارات از طریق کارت بازیابی کول ولت و نرم‌افزار انجام می‌شود. عبارات بازیابی بر اساس انتخاب شما 12، 18 یا 24 کلمه خواهند بود.

اکنون باید عبارات بازیابی را وارد کادر مربوطه کرده و روی گزینه verify کلیک کنید.

ایجاد کیف پول

می‌توانید وارد کیف پول شوید و از امکانات آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که باید عبارات بازیابی را در یک محل امن نگهداری کنید. این عبارات برای بازیابی کیف پول اجباری هستند.

نحوه ارسال و دریافت ارز در کول ولت پرو

پس از راه‌اندازی کول ولت پرو می‌توانید از امکانات متنوع آن همچون دریافت و ارسال رمز ارز استفاده کنید. این کار کاملا ساده است و با چند کلیک انجام می‌شود. فقط کافی است که نحوه ارسال یا دریافت ارز در کیف پول کول ولت پرو را یاد بگیرید.

ارسال رمز ارز در کول ولت پرو

شما می‌توانید ارزهای مورد نظر خود را با استفاده از کول ولت پرو به سایر افراد ارسال کنید. برای این کار لازم است که به‌صورت زیر عمل کنید:

  • روی گزینه send در صفحه کیف پول کلیک کنید.
  • ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید.
  • مقدار تراکنش و آدرس مقصد را وارد نمایید.
  • اکنون اطلاعات تراکنش از جمله کارمزد تراکنش، آدرس کیف پول مقصد و مقدار تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود.
  • در صورت درست بودن اطلاعات می‌توانید روی گزینه send کلیک کنید تا فرآیند ارسال رمز ارز انجام شود.

دریافت رمز ارز در کول ولت پرو

شما می‌توانید رمز ارزهای مورد نظر خود را نیز از طریق کول ولت پرو دریافت کنید. برای این کار کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد کیف پول خود شوید و روی گزینه receive کلیک کنید.
  • ارز دیجیتالی که قصد دریافت آن را دارید انتخاب کنید.
  • اکنون آدرس کیف پول خود را کپی کنید و به فرد مورد نظر بدهید.

محتویات جعبه کول ولت پرو

محتویات جعبه کول ولت پرو

کول ولت پرو نیز همانند سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری در یک جعبه شیک همراه با محتویات کاربردی به مشتریان ارائه می‌شود. این محتویات با هدف کمک به راحتی کاربران به جعبه اضافه شده‌اند. با شناخت محتویات جعبه کول ولت پرو می‌توانید اصالت کالا را پس از دریافت کیف پول بررسی کرده و در صورت کم و کسری با پشتیبانی تماس بگیرید. به‌طور کلی محتویات درون جعبه کول ولت پرو (cool wallet pro) عبارت‌اند از:

  • دستگاه کول ولت پرو
  • کیت شارژر
  • کابل Micro USB
  • 2 عدد کارت بازیابی کول ولت پرو

نحوه بازیابی کیف پول سخت افزاری cool wallet

نحوه بازیابی کیف پول سخت افزاری cool wallet

بازیابی کیف پول سخت‌افزاری کول ولت از طریق عبارات ریکاوری امکان‌پذیر است. هنگام راه‌اندازی کیف پول کول ولت یک سری عبارات خاص تحت عنوان عبارات بازیابی برای شما ایجاد می‌شود. شما می‌توانید این عبارات را از طریق برنامه یا کارت بازیابی کول ولت انجام دهید. کلمات بازیابی بسته به انتخاب شما 12، 18 یا 24 کلمه خواهند بود. شما باید این عبارات را در یک محل امن نگهداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها برای بازیابی کیف پول استفاده کنید. برای این کار کافی است وارد برنامه کول ولت شوید و سپس عبارات بازیابی را به ترتیب انتخاب کنید. پس از وارد کردن عبارات بازیابی، کیف پول شما بازیابی خواهد شد.

کول ولت، سخت افزاری جذاب

کول ولت یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که با امنیت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد به بازار عرضه شده است. این کیف پول جذاب از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می‌کند و شرایط لازم برای نگهداری سبد متنوعی ارز دارایی‌های دیجیتال در یک محیط امن را برای کاربران فراهم کرده است. کیف پول کول ولت در دو نوع کول ولت اس و کول ولت پرو ساخته می‌شود. شما می‌توانید هردوی این مدل‌ها را از ایرانیکارت خریداری کنید. در این مقاله کیف پول کول ولت اس (coolwallet S)، کول ولت پرو (coolwallet Pro) و هر آنچه که لازم است درباره آن‌ها بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

کول ولت پرو و کول ولت اس از لحاظ تعداد ارزهای پشتیبانی شده، استیکینگ، امنیت و قیمت با یکدیگر متفاوت‌اند.

در صورتی که عبارات بازیابی را در اختیار داشته باشید، می‌توانید یک دستگاه کول ولت جدید خریداری و ولت قدیمی خود را بازیابی کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...