متاورس

بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در متاورس و هرآنچه لازم است بدانید

بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در متاورس و هرآنچه لازم است بدانید

متاورس، جهان دیجیتالی نوظهوری است که همه را حیرت زده کرده است. زمین‌، کشتی، خانه و حتی کفش‌های برند در این جهان از صفر تا میلیون‌ها دلار ارزش پیدا کرده‌اند. اما آیا سرمایه ‌گذاری در متاورس کار درستی است؟ واقعیت این که شواهد بسیاری نشان می‌دهند این می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودده باشد. گروه‌های تحقیقاتی معتبری از جمله خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده‌اند ارزش متاورس تا سال ۲۰۳۰ به ۸۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر خواهد رسید و آن را به یکی از روندهای رشد سکولار بزرگ این دهه تبدیل می‌کند. بنابراین، به نظر می‌رسد ما اکنون یک بازار جوان مانند روزهای اولیه فیسبوک یا اپل را پیش رو داریم که می‌تواند سرمایه‌گذاران خود را بیلیونر کند. حال اگر شما نیز مجذوب این جهان شده‌اید و قصد دارید در آن سهمی داشته باشید، این مقاله از بلاگ صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت برای شما بسیار مفید و جذاب خواهد بود.

متاورس چگونه جایی است؟

متاورس (Metaverse)، شبکه‌ای از جهان‌های اینترنتی است که به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر و اشیا دیجیتالی در زمان واقعی ارتباط و تعامل داشته باشند. این جهان دیجیتالی، ترکیبی از پلتفرم‌های دیجیتال آینده و فعلی است که بر روی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) تمرکز دارند. به بیان دیگر، متاورس یک تکنولوژی جدید است که خطوط و مرزهای بین دنیای مجازی و واقعی را محو می‌کند. به عنوان مثال، شخصی می‌تواند از یک فروشگاه مجازی در متاورس بازدید کند و نسخه مجازی یک محصول دنیای واقعی را خریداری کند، یا می‌تواند در یک کنسرت مجازی که از یک مکان واقعی پخش می‌شود شرکت کند.

متاورس چگونه جایی است؟

کلمه متاورس برای اولین بار توسط نیل استفنسون (Neal Stephenson) در رمان علمی تخیلی خود به نام «سقوط برفی» در سال 1992 استفاده شد. در این کتاب، متاورس به عنوان دنیای دیجیتالی موازی با دنیای واقعی توصیف شده است. اصطلاح متاورس از ترکیب دو واژه متا (Meta) و جهان (Verse) می‌آید و اغلب با وب 3.0 مرتبط است. با ظهور این تکنولوژی، تکامل اینترنت احتمالاً منجر به توسعه محیط‌های سه بعدی آنلاین یا محیط‌های مجازی یکپارچه می‌شود که به کاربران امکان دسترسی به واقعیت مجازی و تجربیات واقعیت افزوده را می‌دهد.

بنابراین، یکی از مزایای اصلی متاورس این است که به افراد امکان می‌دهد چیزهایی را تجربه کنند که به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی، مالی یا فیزیکی ممکن است در دنیای واقعی قادر به انجام آن نباشند. همچنین این پتانسیل را دارد که صنایعی مانند خرده فروشی، سرگرمی و حتی آموزش را متحول کند.

اهمیت سرمایه گذاری در متاورس

بر اساس تحقیقات و شنیده‌ها، با تکنولوژی و نوآوری متاورس شکی نیست که این جهان در آینده ما انسان‌ها نقشی بیشتر از یک فضا برای بازی و سرگرمی خواهد داشت. در متاورس، کاربران می‌توانند آواتار ایجاد کنند، محیط‌های جدید را کشف کنند، با دیگر کاربران معاشرت و در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند. برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که Metaverse می‌تواند در نهایت جایگزین اینترنت آن‌طور که ما می‌شناسیم، شود و راهی جدید و همه‌جانبه‌تر برای افراد برای تعامل و انجام تجارت آنلاین فراهم کند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود اهمیت متاورس در سال 2024 و پس از آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد. همانطور که کار افراد بیشتری با فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده راحت می‌شوند، تقاضا برای تجربه‌های همه جانبه نیر افزایش خواهد یافت. این می‌تواند منجر به توسعه صنایع و فرصت‌های جدید مانند املاک مجازی و تجارت مجازی شود.

علاوه بر این، Metaverse می‌تواند پیامدهای آموزشی مهمی داشته باشد و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا رویدادهای تاریخی یا مفاهیم علمی را به صورت تعاملی و جذاب‌تر کشف کنند. متاورس می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای کار و همکاری از راه دور فراهم کند و به افراد امکان می‌دهد در محیط‌های مجازی از هر کجای دنیا با هم کار کنند.

به طور کلی، متاورس پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه تعامل ما با فناوری و یکدیگر را دارد. در حالی که متاورس هنوز در مراحل اولیه توسعه است، یک مفهوم هیجان‌انگیز به‌شمار می‌رود که احتمالا آینده اینترنت و فراتر از آن را شکل خواهد داد.

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم؟

اگر علاقمند به سرمایه‌گذاری در متاورس هستید و برای شما این سوال ایجاد شده است که چطور وارد متاورس شویم؟ باید بگوییم روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. مثلا می‌توانید با خرید بخشی از آن به طور مستقیم روی آن سرمایه‌گذاری کنید یا می‌توانید دارایی‌های متاورس، مانند دارایی‌های درون بازی یا توکن‌هایی را که به اقتصاد پلتفرم کمک می‌کنند، خریداری کنید. پس به طور کلی، چهار راه پیش روی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در متاورس است:

  • زمین مجازی (املاک و مستغلات در متاورس) 
  • خرید ارز دیجیتال مورد استفاده در متاورس
  • خرید سهام شرکت‌های متاورسی
  • توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

اما هر کدام از این راه‌ها چگونه‌اند؟

خرید زمین های متاورسی

خرید زمین های متاورسی

خرید زمین در متاورس، یکی از روش‌های پرطرفدار سرمایه‌گذاری در این حوزه است. در متاورس املاک مجازی به تعداد محدود وجود دارد. هر قطعه زمین می‌تواند در یک زمان معین یک مالک داشته باشد. درست مانند زندگی واقعی، چیزهایی مانند مکان و اندازه زمین و. . برای تعیین قیمت در زمین مجازی که در متاورس وجود دارد اهمیت دارد. برندهای بزرگی مانند PwC، JP Morgan و Samsung صاحب قطعاتی از زمین‌های این جهان هستند و از آن‌ها برای تبلیغات و آگاهی‌رسانی استفاده می‌کنند. حتی افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ و پاریس هیلتون نیز در متاورس صاحب زمین هستند.

خرید ارزهای دیجیتال متاورسی

کوین‌های یا ارزدیجیتال متاورس را می‌توان به عنوان ارزی که مردم در متاورس استفاده می‌کنند توصیف کرد. بنابراین، فرد دارنده توکن می‌تواند از آن برای پرداخت هر موردی، از جمله لباس آواتار و املاک و مستغلات استفاده کند. برخی از توکن‌ها را فقط می‌توان در پلتفرم‌های آن‌ استفاده کرد اما سایرین در صرافی‌های ارزهای دیجیتال در دسترس هستند؛ به این معنی که می‌توانید سکه‌های متاورس را به فیات تبدیل و روی متاورس نیز سرمایه‌گذاری کنید.

هر پلتفرم متاورسی معمولا توکن اختصاصی خود را دارد و با استفاده از آن کاربران می‌توانند در پلتفرم فعالیت کنند. طبیعی است که در متاورس نیز مانند دنیای ارزهای دیجیتال برخی توکن‌ها ارزشمند می‌شوند و برخی دیگر ارزششان کاهش خواهد داشت. بنابراین بدون تحقیقات و استراتژی به سرمایه گذاری یا خرید ارزهای متاورسی نپردازید.

بازی‌های متاورسی

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های بازی فعال در متاورس نیز وجود دارد، جایی که می‌توان از آیتم‌ها و تجربیات درون بازی کسب درآمد کرد. برای شروع کسب درآمد از طریق بازی، از بهترین بازی‌های متاورسی مانند اکسی اینفینیتی، دسنترالند و… شروع کنید.

​خرید سهام شرکت های متاورسی

روش دیگر برای سرمایه گذاری در متاورس سرمایه‌گذاری در سهام یا معاملات سهام شرکت‌های متاورسی است. در این روش شما می‌توانید بدون درگیر شدن در متاورس یا ردیابی دارایی‌ها در بازارهایNFT، در متاورس سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین، خرید سهام Metaverse به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به شرکت‌هایی را می‌دهد که در این جهان حضور دارند و بدین ترتیب می‌توانند از رشد احتمالی بازار متاورس بهره‌مند شوند.

با این وجود، اگرچه  بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند به نوعی خود را با روند متاورس مرتبط کنند، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها در متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پلتفرم های متا (META)، اسنپ چت (SNAP)، انویدیا (NVDA)، گوگل و فیسبوک از معدود شرکت‌های مشهور فعال در متاورس هستند که معامله‌گران می‌توانند سهام آن‎ها را خریداری کنند.

خرید و فروش nft ها

Nft ها که اغلب با معاملات گران قیمت شناخته می‌شوند دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی، مانند زمین، خانه، یا پوشاک برای آواتارهای کاربران هستند. این دارایی‌های رمزنگاری شده نقش مهمی در توسعه متاورس ایفا می‌کنند، زیرا به محصولات دیجیتال ارزش می‌افزایند. یک مورد منحصر به فرد استفاده از آن برای نشان دادن مالکیت معنوی هنر دیجیتال بوده است. NFT ها گواهی می‌دهند که اثر هنری دیجیتال اصلی، منحصر به فرد و متعلق به یک فرد است. به همین دلیل، این روزها بسیاری از هنرمندان، آثار هنری را به nft تبدیل می‌کنند تا مالکین آن را حفظ کنند. همچنین خرید و فروش nft این روزها به یکی سرمایه‌گذاری‌های پرطرفدار تبدیل شده است.

آیا سود سرمایه گذاری در متاورس خوب است؟

متاورس به دلیل مشارکت سهامداران برجسته در سطح جهانی، از جمله چندین شرکت بزرگ از صنایع مختلف، الگوی رشد سریعی را از خود نشان داده است. اگر به خاطر داشته باشید، اخیرا کمپانی عظیم فیس بوک نام خود را به Meta تغییر داد که نشان می‌دهد کل صنعت رسانه‌های اجتماعی تا چه اندازه در این دنیای جدید نقش خواهند داشت. علاوه بر متا، نام‌های بزرگ دیگری نیز مانند اپل، انویدیا، دیزنی و نتفلیکس نیز به تازگی به متاورس پیوسته‌اند که مشارکت هر کدام به تنهایی می‌تواند ارزش هر پروژه‌ای را دو چندان کند.

در صنعت دارایی دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز اگر نگاهی به لیست توکن‌های گیم مانند Sandbox و Axieinfinity بیاندازید می‌توانید رشد عجیب و غریب آن‌ها را نیز مشاهده کنید. بنابراین، با توجه به مشارکت فعال چنین بازیگران برجسته‌ای، به نظر می‌رسد متاورس پتانسیل رشد نامحدودی دارد. ارزش این بازار در سال ۲۰۲۰، ۴۷۸.۷ میلیون دلار بود و کارشناسان انتظار دارند تنها در چهار سال دیگر به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد. حال شما به این سوال پاسخ دهید آیا سرمایه ‌گذاری در متاورس خوب است؟

ریسک های سرمایه گذاری در متاورس

اما برخلاف مزایای هیجان‌انگیز متاورس، این تکنولوژی یا بهتر بگوییم بازار، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری خطرات و ریسک‌های بالقوه‌ای نیز دارد. یکی از ریسک‌های اصلی، فقدان مقررات در این بازار نوظهور است. از آنجایی که متاورس یک دنیای جدید است، هنوز هیچ چارچوب مشخصی برای چگونگی سرمایه‌گذاری یا محافظت از آن وجود ندارد.

خطر دیگر پتانسیل تغییرات سریع تکنولوژیکی است. در این جهان همه چیز با سرعت در حال رخ دادن است. این یعنی، با ادامه تکامل متاورس، سرمایه‌گذاران ممکن است متوجه شوند که سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها در حال از بین رفتن یا تغییرات گسترده هستند. همانطور که روزی بسیاری از بهترین زمین‌های متاورسی میلیون‌ها دلار قیمت داشت و اکنون ارزش اکثر آن‌ها با سقوط سهمگینی روبه‌رو شده است.

نحوه خرید و فروش ارزهای متاورسی

نحوه خرید و فروش ارزهای متاورسی

ارزهای متاورسی، زیرمجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که کاربران این دنیای مبتنی بر بلاکچین را قادر می‌سازد تا دارایی‌های دیجیتالی مانند زمین مجازی، املاک و مستغلات یا آواتارها را خرید و فروش کنند. 

در صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانیکارت خرید و فروش ارزهای دیجیتال متاورسی در دسترس است. برای خرید ارزهای متاورسی کافی است که:

  1. در ایرانیکارت ثبت نام کنید.
  2. احراز هویت خود را کامل کنید.
  3. از بخش خرید و فروش رمزارزها، دسته بندی متاورس را انتخاب کنید.
  4. از لیست ارائه شده، رمزارز مورد نظر خود را انتخاب و یک درخواست خرید یا فروش ارسال کنید.

معروف ترین ارزهای متاورسی برای سرمایه گذاری

تقریبا می‌توان گفت هر پروژه متاورسی یک توکن اختصاصی برای خرید و فروش معاملات پلتفرم خود ارائه می‌دهد. این یعنی سرمایه‌گذاران با لیست بلندی از توکن‌ها مواجه‌اند و کار سختی برای انتخاب در میان این توکن‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس دارند. همانطور که گفتیم، این توکن‌ها همانند سایر ارزهای دیجیتال نوسان می‌کنند و نوسانات بازار کریپتو نیز روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در ادامه لیستی از معروف‌ترین و بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم تا با برخی از این پروژه‌ها نیز آشنا شوید. توجه داشته باشید این یک سیگنال برای سرمایه‌گذاری نیست  صرفا راهنما است.

  • Decentraland (MANA): Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی است که توسط بلاکچین اتریوم (ETH) پشتیبانی می‌شود. توکن بومی دیسنترالند نیز MANA است که برای انجام معاملات تجاری در متاورس این پلتفرم استفاده می‌شود. مانا در ابتدای ورود خود رشد بی‌نظیری را تجربه کرد اما اخیرا قیمت آن کاهش داشته است.
  • ApeCoin (APE): ApeCoin نه تنها یکی از بزرگترین ارزهای متاورسی موجود در بازار است، بلکه یکی از جدیدترین ها نیز به‌شمار می‌رود. این توکن متعلق به پلتفرم Bored Ape Yacht Club یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های هنری نمادهای غیرقابل تعویض (NFT) است.
  • Internet Computer (ICP): ICP توکن پلتفرم سوئدی Dfinity Foundation با هدف غیرمتمرکز کردن اینترنت است. این توکن یکی از ارزهای دیجیتال بزرگ متاورسی است، اما قیمت آن به میزان قابل توجهی نسبت به اوج های اولیه کاهش یافته است.

AXS، SAND، THETA نیز برخی دیگر از نمونه‌های مشهور ارزهای متاورسی هستند.

نحوه خرید و فروش زمین های متاورس

دنیای متاورس به زمین‌ها و محوطه‌های قابل خرید و فروشی تقسیم می‌شود که سرمایه‌گذاران می‌توانند به کمک ارزهای متاورسی آن‌ها را خریداری کنند. کاربران بر روی این زمین‌ها که به عنوان یک nft نیز به‌شمار می‌روند می‌توانند بازی کنند، با دیگران معاشرت کنند و یا خانه بسازند. زمین‌های متاورسی از طریق پلتفرم‌های به‌خصوصی قابل خرید و فروش هستند و قیمت آن‌ها نیز متغیر است.

خرید و فروش زمین‌های متاورسی، درست مانند معاملات nft صورت می‌گیرد. برای خرید یا فروش یک زمین در متاورس، کافی است تا یک پلتفرم متاورسی برای خود انتخاب کنید. این پلتفرم‌ها اغلب بر روی دسکتاپ قابل نصب‌اند و به خریداران چندین نمونه زمین، همراه با امکانات، میانگین قیمت‌ها، ابزارها و … نشان می‌دهد. پس از انتخاب زمین مورد نظر، باید مراحل زیر را در پلتفرم دنبال کنید:

  1. باز کردن یک کیف پول ارز دیجیتال
  2. ارز دیجیتال مورد نیاز در پلتفرم را خریداری کنید
  3. پلتفرم متاورسی موردنظر را باز کنید
  4. خرید خود را در پلتفرم ادامه دهید

اما شاید برایتان سوال باشد زمین‌های متاورسی را از چه پلتفرمی خریداری کنیم؟ در ادامه ما به معرفی چند پلتفرم برای خرید زمین و سرمایه گذاری در متاورس می‌پردازیم.

پلتفرم های خرید و فروش زمین در متاورس

احتمالا تا به اینجا با چند نمونه از پلتفرم‌های مشهور متاورسی مانند Decentraland و Sandbox آشنا شده‌اید. اما پیش از معرفی سایر پلتفرم‌ها باید این نکته را نیز بیان کنیم که با هدف کنترل تورم در متاورس، هر پلتفرم تنها تعداد محدودی زمین برای فروش دارد. مثلا Decentraland حدود ۹۰۶۰۱ قطعه زمین با اندازه‌های مساوی دارد. حال پلتفرم‌های خرید و فروش زمین در متاورس عبارتند از:

  • SandBox: این پلتفرم اغلب برای خرید و فروش زمین‌های دست دوم استفاده می‌شود.
  • Decentraland: اکثر زمین‌های مشهور متاورسی متعلق به این پلتفرم است.
  • Cryptovoxles: این پلفترم ۳۰۲۶ قطعه زمین متاورسی دارد.
  • Somnium Space: این پلتفرم حدود ۵۰۰۰ قطعه زمین دارد.

به یاد داشته باشید خرید و فروش زمین‌های متاورسی نیز همانند معاملات NFT و ارزهای دیجیتال است و نوسان دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید.

بزرگترین سرمایه گذاران متاورس

بزرگترین سرمایه گذاران متاورس

با رشدی که صنعت متاورس در سال ۲۰۲۲ از خود نشان داد، باعث شد تا سال ۲۰۲۳ تبدیل به سال سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در این جهان نام‌ گیرد. Greenlight Insights پیش‌بینی می‌کند که بازار جهانی متاورس تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۳۵ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۳ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین با توجه به فرصت‌های جذابی که این صنعت برای رشد و توسعه شرکت‌ها و حتی عملی کردن رویا‌های آن‌ها فراهم می‌آورد، بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ نیز به سوی این بازار روانه شده‌اند. اما بزرگترین سرمایه‌گذاران متاورسی چه کسانی هستند؟

مایکروسافت

اگرچه متا بیشتر به دلیل انواع سرمایه گذاری در متاورس مشهور است، اما از نظر اعداد، مایکروسافت در حال حاضر بزرگترین سرمایه‌گذار در این دنیا به‌شمار می‌رود. این شرکت به‌جای تمرکز خاص بر روی بازی، بهره‌برداری‌های متاورسی خود را به عنوان «توانایی ایجاد پل بین دنیای دیجیتال و فیزیکی» تعریف می‌کند. در ژانویه ۲۰۲۲، مایکروسافت شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard را خریداری کرد. این معامله عظیم ۷۰ میلیارد دلاری باعث شد که مایکروسافت به طور محکم سهام خود را در آینده بازی های متاورس تثبیت کند.

متا

جای تعجبی نیست که متا پس از تغییر نام تجاری اصلی خود در نوامبر ۲۰۲۱، یکی از رهبران جهانی در سرمایه‌گذاری‌های متاورس است. تا به امروز، متا در مجموع ۱۰ میلیارد دلار در خرید و توسعه metaverse (هم برای سخت‌افزارها و هم برای نرم‌افزار) سرمایه‌گذاری کرده است.

گوگل

گوگل سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در پیشرفت متاورس، به ویژه در حوزه تیم‌های VR و AR، و توسعه یک فضای واقعیت مجازی مشترک دارد.گوگل اولین سرمایه‌گذاری عمده خود را در متاورس در ژانویه ۲۰۲۲ انجام داد. اکنون، این کمپانی به دلیل اینکه به ویژه در فناوری‌های واقعیت افزوده سرمایه زیادی دارد، مشهور است. در واقع، گوگل ۳۹.۵ میلیون دلار در یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای پروژه های متاورس کنار گذاشته که آن را به یک بازیگر کلیدی در متاورس تبدیل کرده است.

سایر کمپانی‌هایی که سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در متاورس انجام داده‌اند عبارتند از:

  • Decentraland
  • Nvidia
  • Shopfiy

آینده متاورس چگونه خواهد بود؟

متاورس یک صعنت جدید و رو به تکامل است؛ دقیقا به همین دلیل، آینده متاورس هنوز تا حدود زیادی مشخص نیست. با این حال، هیجان و حدس و گمان‌های زیادی در مورد پتانسیل متاورس برای متحول کردن صنایع مختلف و تغییر روش زندگی و کار ما وجود دارد. یکی از محرک‌های اصلی متاورس، افزایش ارزشمندی و دسترسی به فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در واقع، همانطور که این فناوری‌ها گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، این احتمال وجود دارد که متاورس نیز به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شود. 

همچنین چندین شرکت و سازمان مانند Epic Metaverse و Virtual Futures Salon برای تحقق رویای متاورس به صورت جدی کار می‌کنند. این پروژه‌ها به طور بالقوه می‌توانند منجر به ایجاد یک جهان مجازی کامل در آینده شوند.

در هر صورت، مهم است که در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در متاورس هنوز یک موقعیت نسبتاً پرخطر به‌شمار می‌رود زیرا یک بازار نسبتاً جدید و آزمایش نشده است. با این حال، برای کسانی که حاضر به ریسک کردن هستند، درآمد و سودهای بالقوه این بازار می‌تواند قابل توجه باشد. به طور کلی، می‌توان گفت متاورس یک فرصت سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز و پرسود برای کسانی است که مایل به استقبال از آینده فناوری هستند.

متاورس، آینده تکنولوژی؟

متاورس یک صنعت هیجان‌انگیز و به سرعت در حال تکامل است که پتانسیل ایجاد انقلاب در صنایع مختلف و تغییر روش زندگی و کار ما را دارد. برای سرمایه ‌گذاری در متاورس راه‌های مختلفی از جمله ETF، املاک متاورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، و خرید سهام در شرکت‌های متاورس وجود دارد. همچنین برخی از شرکت‌های بزرگ و مشهور در جهان مانند فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، اپیک گیمز و مجیک لیپ نیز در متاورس حضور دارند که آینده آن را بیش از پیش روشن می‌کنند. در مجموع، در حالی که سرمایه گذاری در متاورس هنوز یک موقعیت پرخطر است، سودهای بالقوه این بازار برای کسانی که مایل به پذیرش ریسک و استقبال از آینده فناوری هستند، بسیار قابل توجه خواهد بود به شرطی که با دانش و برنامه‌ریزی پیش بروید.

سوالات متداول
Request for Quote

روش‌های بسیاری از جمله انجام بازی، خرید ارزهای متاورسی، خرید زمین، خرید سهام شرکت‌های متاورسی و .. برای سرمایه گذاری در متاورس وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

متاورس هنوز یک بازار نوظهور است و به همین دلیل ریسک‌های زیادی را به همراه دارد. به طور کلی این بازار پتانسیل‌های فراوانی دارد و برای افرادی که ریسک‌پذیرند می‌تواند جذاب باشد.

به طور کلی خرید سهام شرکت‌های متاورسی یا خرید توکن‌های متاورسی بهترین راه سرمایه‌گذاری در متاورس به‌شمار می‌روند اما این دو روش نیز با ریسک همراه است.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. عالی بود. واقعا دید منو نسبت به دنیای متاورس باز کرد. به نظرتون من میتونم با سرمایه 20 میلیون تومن توی دنیای متاورس درآمد خوبی به دست بیارم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سرمایه گذاری در متاورس با هر مقدار سرمایه ای امکان پذیر است. میزان کسب درآمد شما از متاورس به پشتکار و مداومت خود شما بستگی دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
متاورس
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
چندی پیش شرکت فیس بوک به متا تغییر برند دارد. و در بیانیه ای رسمی متاورس را آینده جهان و اینترنت خواند. سرمایه گذاری شرکت های معروف مانند Epic نیز...
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
متاورس
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
 از زمانی که مردم و به ویژه افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، فهمیدند با خرید زمین در متاورس به راحتی می‌توان چند هزار دلار به دست...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...