استخراج ارز دیجیتال

آموزش استخراج دوج کوین، چگونه دوج کوین ماین کنیم؟

آموزش استخراج دوج کوین، چگونه دوج کوین ماین کنیم؟

با وجود همه جوک‌ها، میم‌ها و شک و تردیدهایی که برای آن ساخته شد؛ ارز دیجیتال دوج کوین به آرامی در جمع ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار گرفت. یکی از جالب‌ترین نکاتی که باید در مورد این رمزارز پرحاشیه بدانید این است که دوج کوین Dogecoin یکی از سودآورترین ارزها برای استخراج است. در این مطلب آموزش کامل و قدم به قدم استخراج دوج کوین را بررسی می‌کنیم.

استخراج دوج کوین به زبان ساده

سرمایه‌گذاری در دوج کوین فقط مختص به معامله آن نیست. ممکن است برخی افراد به خرید و فروش دوج کوین علاقه‌ای نداشته باشند و ترجیح دهند یک منبع درآمد کم ریسک‌تر و ثابت‌تری داشته باشند. بهترین روش برای این افراد، استخراج دوج کوین است.

به بیان ساده، برای ضرب یا ایجاد توکن‌های جدید دوج کوین، از استخراج استفاده می‌شود. منظور از استخراج دوج کوین حفر زمین نیست! از آنجایی که دوج کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است استخراج آن از طریق سیستم‌های کامپیوتری اختصاصی انجام می‌شود.

دوج کوین یک فورک از بیت کوین با چندین تفاوت مهم در کد منبع آن است. به همین دلیل نیز فرآیند استخراج آن همانند استخراج بیت کوین و سایر بلاک چین‌های اثبات کار (PoW)، عمل می‌کند.

استخراج دوج کوین چیست؟

ساز و کار استخراج دوج کوین

سیستم‌های کامپیوتری یا پردازنده‌ها در سراسر شبکه دوج کوین برای حل مسائل پیجیده ریاضی، رقابت می‌کنند. هر ماینری که اولین بار مسئله را با موفقیت حل کند، می‌تواند یک بلاک جدید به بلاک چین اضافه کند و پاداش دوجی کوینی (به آن پاداش بلاک گفته می‌شود) دریافت کند. این فرآیند به ماینرها برای ارائه توان محاسباتی به شبکه دوج کوین و در نتیجه ایمن کردن شبکه کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) چیست؟

پاداش ماینر برای هر بلاک حل شده ۱۰۰۰۰ DOGE است. برخلاف استخراج بیت کوین، Dogecoin در مکانیزم استخراج فعلی خود از هاوینگ (نصف کردن پاداش بلاک) استفاده نمی‌کند. هرچند در سال‌های اولیه آن، چندبار هاوینگ انجام شد اما پس از آن قوانین حاکمیتی دوج مشخص کرد که دیگر هاوینگی صورت نگیرد.

نحوه استخراج دوج کوین

سه روش فردی، گروهی و یا استفاده از سرویس ابری برای استخراج Dogecoin وجود دارد. هر یک از این گزینه‌ها مزایای خاص خود را دارند، اگرچه استخراج انفرادی بدون ماینر قدرتمند، به دلیل افزایش رقابت در شبکه، تقریبا غیرممکن شده است. در ادامه هریک از روش‌ها به صورت کامل توضیح داده شده‌اند.

استخراج دوج کوین به روش انفرادی

برای انجام استخراج انفرادی دوج کوین، شما به عنوان یک گره جداگانه به شبکه Dogecoin می‌پیوندید و از ماینر خود برای حل بلاک‌های تراکنش استفاده می‌کنید. اگر موفق به اضافه کردن یک بلاک جدید به زنجیره شوید، 10000DOGE پاداش استخراج را بدون نیاز به تقسیم با دیگران دریافت خواهید کرد. تنها مزیت اصلی ماینینگ انفرادی همین دریافت کامل پاداش بلاک است.

نقطه ضعف اصلی استخراج دوج کوین به صورت فردی، رقابت شدید و زمان طولانی‌تر است. ماینرهای انفرادی با استخرهای ماینینگ رقابت می‌کنند؛ استخرهای استخراجی که منابع محاسباتی تعداد زیادی ماینر را برای حل بلاک‌های جدید در شبکه ترکیب می‌کنند. این قدرت ترکیبی که استخرهای ماینینگ از آن بهره می‌برند، ماینرهای اتفرادی را تحت فشار قرار می‌دهد.

به عنوان یک ماینر انفرادی، اگر دستگاه قدرتمندی نداشته باشید، ممکن است هرگز پاداش بلاک نگیرید. حتی با وجود یک دستگاه استخراج قدرتمند، احتمالا باید هفته‌ها یا ماه‌ها برای دریافت پاداش‌های بلاک صبر کنید.

نحوه استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین از طریق استخر ماینینگ

استخرهای استخراج دوج کوین جایگزین مناسب و انعطاف‌پذیری برای استخراج انفرادی هستند. استخرهای استخراج قدرت پردازش چند ماینر را جمع آوری می‌کنند تا شانس حل یک بلاک تراکنش را افزایش دهند. هنگامی که یکی از اعضای استخر موفق به استخراج یک بلاک می‌شود، پاداش 10000 DOGE بین تمام شرکت کنندگان استخر، تقسیم می‌شود. هر عضو استخر، به اندازه با قدرت هش ارائه شده خود، پاداش دریافت می‌کند.  

برای ماینرهایی که قدرت زیادی ندارند، استخرهای استخراج تنها گزینه مناسب برای کسب پاداش بلاک است. چرا که حداقل مقداری سرمایه خواهید داشت که به صورت ثابت در جریان باشد. به عبارت دیگر، پیوستن به یک استخر استخراج ممکن است سودآوری کلی فعالیت ماینینگ شما را در یک دوره بلندمدت افزایش ندهد، اما قطعا به شما این امکان را می‌دهد که درآمد ثابت‌تری کسب کنید.

نکته: هرچه استخری که به آن ملحق می‌شوید بزرگ‌تر باشد، پاداش‌های شما ثابت‌تر است.

بهترین استخرهای استخراج گروهی Dogecoin

ده‌ها استخر استخراج وجود دارد که دوج کوین را استخراج می‌کنند. با این وجود در حال حاضر، دو مورد از بزرگترین استخرهای استخراج دوج کوین ViaBTC و LitecoinPool.org هستند.

ViaBTC مستقر در آلمان است و از نظر تعداد بلاک‌های اخیر استخراج شده، رهبر فعلی شبکه محسوب می‌شود. اگر به دنبال ثابت‌ترین برنامه پاداش هستید، این استخر می‌تواند گزینه خوبی باشد. این استخر استخراج، ادغام شده دوج کوین همراه با استخراج لایت کوین را ارائه می‌دهد. به این معنا که با استخراج ادغام شده، از قدرت هش ریگ شما برای استخراج همزمان دو ارز دیجیتال استفاده می‌شود. با استخراج همزمان، درآمد خود را نیز افزایش می‌دهید.

در حال حاضر، دومین استخر بزرگ در بلاکچین دوج کوین از نظر تعداد بلاک‌های استخراج‌شده، litecoinpool.org است. همانطور که از نامش پیداست، این استخر تا حد زیادی به استخراج لایت کوین اختصاص دارد. استخراج دوج کوین در قالب استخراج ادغام شده همراه با لایت کوین ارائه می‌شود. مزیت بزرگ litecoinpool.org این است که هیچ کارمزدی ندارد.

استخراج دوج کوین به روش ابری

گزینه سوم برای استخراج دوج کوین استفاده از یک ارائه دهنده استخراج ابری است. در استخراج ابری، شما هزینه ماهانه یا سالانه به یک ارائه دهنده خدمات پرداخت می‌کنید که قدرت هش محاسباتی را به شما اجاره می‌دهد. ارائه‌دهنده ابر در ازای دریافت هزینه، ارز دیجیتال را برای شما استخراج می‌کند و سهمی از سود استخراج را متناسب با قدرت هش اجاره‌ای شما به شما می‌دهد.

استخراج ابری نیازی به داشتن تجهیزات ماینینگ ندارد که این مزیت بزرگی در مقایسه با استخراج انفرادی یا استخر است. در اصل، شما هزینه‌ای را با انتظار بازدهی مثبت از ارائه دهنده ابر، پرداخت می‌کنید.

اشکال عمده استخراج ابری دوج کوین تنوع کم ارائه دهندگان قابل اعتماد است. بسیاری از ارائه دهندگان ماینینگ ابری از استخراج دوج کوین پشتیبانی نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند روی استخراج بیت کوین یا اتریوم تمرکز کنند.

از جمله شرکت‌های معروف‌تری که استخراج ابری دوج کوین را ارائه می‌کنند، NiceHash و Genesis Mining هستند. استخراج دوج کوین در این پلتفرم‌ها در قالب استخراج ادغام شده همراه با لایت کوین انجام می‌شود.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج DOGE

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج DOGE

از جمله مواردی که برای استخراج doge نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اولین چیزی که نیاز دارید یک کیف پول مناسب دوج کوین است.

کیف پول جایی است که شما توکن‌های استخراج شده را ذخیره خواهید کرد. می‌توانید کیف پول‌های متفاوتی از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید. 

  • یک دستگاه استخراج یا ماینر بهینه تهیه کنید.

بهترین ماینر، ماینرهای اسیک ASIC هستند. چرا که به طور خاص برای استخراج ساخته شده است. اسیک‌ها قدرت محاسباتی شما و تعداد توکن‌هایی را که می‌توانید جمع آوری کنید افزایش می‌دهند، اما قیمت بیشتری هم دارند. 

پیشنهاد مطالعه: ماینر چیست؟

  • جریان برق و اینترنت بدون قطعی داشته باشید.

اینترنت بدون قطعی برای وصل شدن به شبکه ضروری است. همچنین بخش اعظمی از هزینه مرتبط با استخراج دوج، برق است. بنابراین حتما نسبت به هزینه برق محل استخراج خود آگاهی داشته باشید.

  • خنک کننده فراهم کنید.

ماینرها گرمای زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب دیدگی آن‌ها باید خنک کننده نیز تهیه کنید.

آموزش مرحله به مرحله ماینینگ دوج کوین

آموزش مرحله به مرحله ماینینگ دوج کوین

پس از فراهم کردن تجهیزات و دستگاه ماینر، مراحل زیر را برای ماینینگ دوج کوین طی کنید.

مرحله ۱) یک ماینر ASIC را برای شروع استخراج DOGE تنظیم کنید.

در این آموزش ما از انت ماینر d۳ استفاده می‌کنیم. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ASIC خود را به منبع تغذیه وصل کنید. بنابراین کابل اترنت را به ASIC وصل کنید.

آموزش مرحله به مرحله ماینینگ دوج کوین - روشن کردن دستگاه

مرحله 2) دستگاه استخراج خود را در شبکه خود پیدا کنید.

می‌توانید از Advanced IP Scanner که یک نرم‌افزار رایگان است استفاده کنید. پس از دانلود، یک بار آن را اجرا کنید. مطمئن شوید که IP پیدا شده با IP دستگاه شما مطابقت دارد. پیش بروید و روی Scan کلیک کنید.

آموزش مرحله به مرحله ماینینگ دوج کوین - پیدا کردن نام و IP دستگاه ماینر

مرحله ۳) به دنبال نام ماینر خود بگردید.

پس از اتمام اسکن، روی آن دوبار کلیک کنید و صفحه ورود به آن در مرورگر شما ظاهر می‌شود.

مرحله ۴) نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد شوید.

برای هر دو نام کاربری و رمز عبور، «Root» را تایپ کنید، که ورود پیش فرض خواهد بود. پس از وارد کردن هر دو، به صفحه اصلی ماینر خود وارد خواهید شد.

آموزش مرحله به مرحله ماینینگ دوج کوین - واردکردن نام و رمزعبور ماینر

مرحله 5) به یک استخر استخراج Dogecoin بپیوندید.

مرحله بعدی پیوستن به یک استخر استخراج است. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده در اینجا نرخ هش ماینر شما خواهد بود. شما می‌توانید یکی از استخرهای دوج کوین نام برده در بخش‌های قبل مقاله را انتخاب کنید.

مرحله 6) پیکربندی ماینر و شروع استخراج

در تب Miner Configuration، آدرس استخرهایی را که انتخاب کرده اید وارد کنید. آدرس کیف پول Dogecoin خود را در جایی که عبارت «worker» نوشته شده است، وارد کنید. پس از زدن save، آماده استخراج دوج کوین خواهید بود.

آموزش مرحله به مرحله ماینینگ دوج کوین - تنظیمات استخر و کیف پول

هنگامی که همه چیز تنظیم شد، تنظیمات حساب استخر استخراج شما نرخ هش، درآمد و پرداخت شما را نمایش می‌دهد. می‌توانید عملیات استخراج خود را با استفاده از داشبورد یا حتی برنامه‌ای که اکثر استخرهای ماینینگ ارائه می‌دهند، بررسی کنید. با استفاده از حساب استخر ماینینگ، می‌توانید پاداش‌های بلاک خود را زمانی که مقداری دوج استخراج کردید، به کیف پول خود منتقل کنید.

مقایسه استخراج Dogecoin با بقیه رمز ارزها

سطح سختی شبکه، معیار استانداردی است که برآورد محاسبات استخراج یک ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. تعداد هش‌هایی را که یک ماشین برای حل یک بلاک جدید باید تولید کند را مشخص می‌کند.

دوج کوین در حال حاضر دارای کمترین نمره سختی در بین تمام ارزهای دیجیتال  قابل استخراج است. این به این معنی است که استخراج یک بلاک جدید دوج کوین به قدرت محاسباتی کمتری نسبت به استخراج یک بلاک در هر بلاکچین نیاز دارد.
جدول زیر سطح سختی شبکه فعلی را برای چند ارز برتر قابل استخراج بر اساس ارزش بازار نشان می‌دهد.

مقایسه استخراج Dogecoin با بقیه رمز ارزها

بهترین کیف پول برای استخراج و نگهداری دوج کوین

به دلیل محبوبیت دوج، کیف پول‌های زیادی از ذخیره و نگهداری آن پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب انتخاب نوع کیف پول، بیشتر بستگی به نیازها و شرایط شما دارد. مواردی که باید در انتخاب کیف پول دوج کوین به منظور استخراج و نگهداری بدانید این است که:

  1. امنیت در اولویت شما باشد.

  2. کیف پول دارای صرافی داخلی باشد.

  3. خدمات پشتیبانی مناسب داشته باشد.

  4. امکاناتی مانند استیکینگ و… برای کسب درآمد بیشتر در آن وجود داشته باشد.

برای خرید کیف پول سخت افزاری می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید انواع کیف پول سخت افرای

با توجه به موارد گفته شده، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کیف پول دوج کوین، کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر، ترزور و … هستند. با این حال در صورتی که شرایط خرید کیف پول سخت افزاری نداشته باشید؛ می‌توانید از کیف پول‌های نرم افزاری مانند تراست، اتمیک و… نیز استفاده کنید.

سخن آخر

همانطور که در مطلب بالا خواندید، استخراج دوج کوین می‌تواند یک درآمد واقعی برای شما ایجاد کند. تنها به این شرط که سخت‌افزار و تجهیزات مناسب در اختیار داشته باشید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع استخراج دوج کوین، برآورد هزینه دقیق داشته باشید که در نهایت استخراج برای شما سودآور باشد.

بله برنامه‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند به شما در استخراج Dogecoin با گوشی کمک کنند. با این حال به خاطر داشته باشید که برنامه ماینینگ دوج کوین به پردازشگر موبایل شما آسیب رسانده و سود آوری خاصی نخواهد داشت.

برخی از بهترین نرم افزارهای استخراج دوج کوین عبارتند از:
CGMiner: بهترین برای ASIC
CudoMiner: بهترین برای GPU های Nvidia و ASIC
EasyMiner: بهترین برای تازه کارها
CPUMiner: بهترین برای CPU

هیچ محدودیتی برای عرضه دوج کوین وجود ندارد. در هر دقیقه ۱۰۰۰۰ DOGE استخراج می‌شود که معادل حدود ۱۴.۴ میلیون DOGE در روز است. به این ترتیب بیش از ۵ میلیارد DOGE در سال به عرضه آن اضافه می‌شود.

از سایت Whattomine و سایر ماشین‌حساب‌های ماینینگ می‌توان برای تعیین میزان سوددهی استخراج دوج کوین با ماینرهای مختلف استفاده کرد. طبق محاسبات اکثر ماشین حساب‌های ماینینگ، استخراج دوج کوین سودآور است.

آموزش استخراج دوج کوین، چگونه دوج کوین ماین کنیم؟
با وجود همه جوک‌ها، میم‌ها و شک و تردیدهایی که برای آن ساخته شد؛ ارز دیجیتال دوج کوین به آرامی در جمع ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...