اخبار ارز دیجیتال

۲۰۲۴ سال بسیار مهمی برای شبکه اتریوم خواهد بود

۲۰۲۴ سال بسیار مهمی برای شبکه اتریوم خواهد بود

کیت‌های توسعه بلاک چین (CDK) در حال گسترش دامنه امکاناتی هستند که جهان جدیدی را به روی توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم باز می‌کنند.

سال ۲۰۲۴ بزرگترین سال در تاریخ بلاک چین اتریوم خواهد بود.

علاوه بر تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم در ایالات متحده، امسال شاهد اولین چرخه صعودی شبکه از زمان بروزرسانی ادغام (Merge) در سال ۲۰۲۲ نیز خواهیم بود.

این بروزرسانی باعث کاهش تورم اتر در دوره‌های پیک بار از شبکه شده است.

از زمان ادغام، ۰/۲ درصد از عرضه اتر سوزانده شده و این رقم طی ماه‌های آینده و با افزایش استفاده از این شبکه بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، بروزرسانی بعدی شبکه اتریوم – پروپوزال بهبود اتریوم (EIP) ۴۸۴۴ – نیز قرار است در سال جاری انجام شود. هدف از این بروزرسانی ارزان‌تر کردن کل اکوسیستم بلاک چین‌های لایه دوم ساخته شده در اتریوم تا ۱۰ برابر است.

این نقطه عطف اصلی در چرخه گاوی بعدی خواهد بود و اتریوم و لایه دوم‌های آن را به بزرگترین سال خود در تاریخ سوق خواهند داد.

همه چیز روشن است: بدون لایه دوم، اتریوم رشد نمی‌کند. بدون وجود بلاک چین‌های فرعی و تیم‌های توسعه‌دهنده تخصصی، افزایش مقیاس‌پذیری شبکه‌های لایه دوم با سرعت مورد نیاز میسر نخواهد شد.

اتریوم چیست؟

برای درک این موضوع، بهتر است یک قدم به عقب برداریم و از خود بپرسیم: اتریوم واقعاً چیست؟

برخلاف بیت کوین، اتر صرفاً یک دارایی نیست و ارزش ذاتی آن تنها به عملکرد بلاک چین خودش مرتبط است.

اتریوم بیشتر با ایده پایگاه داده مشترک و قابل برنامه‌ریزی یا یک پلتفرم توسعه برنامه غیرمتمرکز (DApp) هماهنگ است. بنابراین، برای اینکه اتر ارزش داشته باشد، باید برنامه‌های کاربردی ارزشمندی روی آن ساخته شود.

برخی از این برنامه‌ها در حال حاضر به صورت بومی از خود Web3 پدیدار شده‌اند، اما اکثریت آن‌ها از شرکت‌های سنتی نشات می‌گیرند که سیستم های خود را تطبیق داده و با بلاک چین یکپارچه می‌شوند.

این امر تاکنون هرگز محقق نشده است. عمده برنامه‌های مهم و غیر بومی Web3 که امروزه به صورت آنچین وجود دارند، کدامند؟ چه تعداد از شرکت‌ها به طور جدی برنامه‌های آنچین خود را پس از آخرین چرخه صعودی حفظ کرده‌اند؟

دلیل اصلی غیبت آنها این است که افراد کمی می‌توانند «در بلاک چین فکر کنند»، مشکلی را ببینند و بلاک چین را به عنوان راه حل در نظر بگیرند، یا توکن‌ها را به خوبی متوجه شوند و به فرصت‌های مرتبط با آن‌ها بیندیشند.

در چرخه‌های گذشته، رهنمود خاصی برای هدایت این تیم‌ها در دسترس نبود، زیرا – به دلیل ماهیت گسترده و مستقل از برنامه بلاک چین – بیشتر آن‌ها بسیار کلی‌گرا بوده‌اند.

در نتیجه، انجام برخی از عملیات‌ها غیرممکن بود چرا که برای جذب فضای بلوکی بیشتر با میم کوین‌ها و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) رقابت می‌کردند.

شرکت‌ها مشتاق این بودند که بلاک چین را تست کنند، اما نمی‌دانستند چگونه و به راهنمایی تیم‌های توسعه کسب‌وکار خود بلاک چین یا سایر شرکت‌های Web3 نیاز داشتند.

تقسیم‌بندی توسعه کسب‌وکار معمولاً بر اساس منطقه انجام می‌شود، در نتیجه این تیم‌ها باید ۲۰ بخش مختلف را که هر کدام نیازهای متمایز و برنامه‌های پیچیده‌ای دارند، ارائه دهند. در نهایت به رهنمودهای سطحی می‌رسدیم که به مرور زمان این پروژه‌ها را محکوم به نابودی می‌کرد.

اما در سال ۲۰۲۴، بازی بلاک چین تغییر خواهد کرد.

با سِمت‌های رهبری بیشتر در شرکت‌های بزرگ – با ذهنیت بسیار بالغ‌تر در مورد چگونگی ساخت آنچین برنامه‌ها – اکوسیستم بلاک چین وارد یک دوره تخصصی شده است.

امروزه، بدیهی است که بزرگترین بلاک چین‌های لایه دوم خود را به زیر زنجیره‌هایی با پیکربندی های خاص، تیم‌ها و ساختارهای تخصصی تقسیم می‌کنند.

کیت‌های توسعه بلاک چین

با استفاده از پالیگان به عنوان مثال، به جای داشتن تنها یک بلاک چین عمومی برای همه برنامه‌ها و یک تیم توسعه کسب‌وکار منطقه‌ای، در حال حاضر به چندین زیر زنجیره دسترسی داریم که برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ پالیگان کیت توسعه بلاک چین (CDK) خود را در اختیار بازار قرار می‌دهد – که زیر زنجیره‌ها بر روی آن ساخته شده – و تمام نقدینگی توسط یک لایه تجمیع جمع‌آوری می‌شود.

در هفته‌های اخیر، پالیگان ابتکارات زیر را معرفی کرده است:

  • B2، یک زنجیره CDK متمرکز بر ایجاد رول آپ برای بیت کوین
  • شبکه OEV، یک زنجیره CDK که تمام ارزش قابل استخراج اوراکل (OEV) را هدف گرفته است
  • Hypr، یک زنجیره CDK متمرکز بر گیمینگ
  • Libre، یک زنجیره CDK که به صدور دارایی‌های توکنیزه شده برای موسسات اختصاص دارد
  • FireDrops، یک زنجیره CDK که برای ارائه پاداش به کاربران وفادار FlipKart، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک هند طراحی شده است

و همه بلاک چین‌های لایه دوم اصلی نیز همین مسیر را دنبال می‌کنند. به عنوان مثال، چیزی که توسط پالیگان به عنوان CDK شناخته می‌شود، از سوی آپتیمیزم «Op-Stack» نامیده می‌شود.

ساختارشکنی به شکلی بی‌رحمانه انجام می‌شود و سال ۲۰۲۴ نوید یک نبرد بزرگ را می‌دهد، زیرا بسیاری از زیر زنجیره‌های تخصصی و تیم‌های توسعه کسب‌وکار از هر یک از این زنجیره‌های بزرگ لایه دوم در بخش‌های خود با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

با این اوصاف، سال ۲۰۲۴ کاملاً پتانسیل آن را دارد تا به سالی تبدیل شود که برنامه‌های مهم Web2 در نهایت وارد Web3 شوند.

امسال شرکت‌ها و کاربران استفاده از بلاک چین را در فعالیت‌های روزانه خود بیشتر خواهند کرد. این امر نشان‌دهنده آغاز چرخه‌ای است که در آن پذیرش فناوری بلاک چین بیشتر می‌شود و به همین صورت ادامه خواهد یافت.

۲۰۲۴ سال بلاک چین‌های لایه دوم و در نتیجه بزرگترین سال برای شبکه اتریوم خواهد بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...