اخبار ارز دیجیتال

به گفته ویتالیک بوترین، هوش مصنوعی می‌تواند در حل باگ‌های اتریوم کمک کند

به گفته ویتالیک بوترین، هوش مصنوعی می‌تواند در حل باگ‌های اتریوم کمک کند

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اشتیاق خود را برای استفاده از هوش مصنوعی جهت شناسایی نقص‌های احتمالی در پایگاه کد اتریوم به اشتراک گذاشته است.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، می‌گوید که هوش مصنوعی (AI) می‌تواند برای حل یکی از «بزرگ‌ترین مشکلات فنی» اتریوم یعنی باگ‌هایی که در اعماق کد این شبکه دفن شده‌اند نقشی حیاتی داشته باشد.

بوترین طی پستی مورخ ۱۸ فوریه در پلتفرم X، شور و اشتیاق خود را برای حسابرسی مبتنی بر هوش مصنوعی جهت شناسایی و رفع باگ‌های شبکه اتریوم به اشتراک گذاشت. او این باگ‌ها را به عنوان «بزرگترین مشکلات فنی» برای شبکه توصیف کرده است.

دیدگاه بوترین در حالی بیان می شود که اتریوم به اجرای آپدیت دنکان (Dencun) که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید نزدیک گردیده است. لانچ آپدیت دنکان در حال حاضر برای ۱۳ مارس برنامه‌ریزی شده است. دنکان در تاریخ ۱۷ ژانویه در شبکه آزمایشی Goerli پیاده‌سازی شد، اما یک باگ در Prsym از نهایی‌سازی شبکه آن برای ۴ ساعت جلوگیری کرد. بروزرسانی‌های شبکه اتریوم برای نقشه راه بلندمدت بلاک چین آن بسیار مهم هستند.

با این حال، همه با این دیدگاه که هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری قابل اعتماد برای شناسایی اشکالات موجود در کدهای مبتنی بر اتریوم باشد، موافق نیستند.

در جولای ۲۰۲۳، OpenZeppelin طی یک سری آزمایش از GPT-4 شرکت OpenAI برای شناسایی مسائل امنیتی در قراردادهای هوشمند سالیدیتی (Solidity) – زبان کد نویسی اتریوم – استفاده کرد.

در این آزمایش‌ها، GPT-4 با موفقیت ۲۰ مورد از ۲۸ آسیب‌پذیری‌های شبکه را شناسایی کرد.

زمانی که GPT-4 نتواند این نقص‌های فنی را شناسایی کند، اغلب از آن خواسته می‌شود تا اشتباهات خود را به سرعت اصلاح کند. با این حال، OpenZeppelin بعدها متوجه شد که این هوش مصنوعی در واقع یک آسیب‌پذیری جدید را اختراع کرده که از ابتدا هرگز وجود نداشته است.

به طور مشابه، کانگ لی (Kang Li)، مدیر ارشد امنیتی CertiK، گفت که استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی – مانند ChatGPT – در کدنویسی، اغلب به جای از آنکه چیزی را حل کند، مشکلات امنیتی بیشتری را هم ایجاد می‌کند.

به طور کلی، لی توصیه کرده که هوش مصنوعی باید فقط به عنوان دستیار برای کدنویس‌های باتجربه استفاده شود، زیرا می‌تواند در توضیح سریع کدها به توسعه‌دهندگان و معنی کردن آن‌ها مفید باشد.

من فکر می‌کنم ChatGPT یک ابزار مفید و عالی برای افرادی است که تجزیه و تحلیل کد را به صورت مهندسی معکوس انجام می‌دهند. این چت‌بات مطمئناً دستیار خوبی است و کارایی ما را به شدت بهبود می‌بخشد.

در حالی که بوترین تا حد زیادی نسبت به آینده هوش مصنوعی خوش‌بین است، اما او پیش از این به توسعه‌دهندگان هشدار داده بود که هنگام پیاده‌سازی هوش مصنوعی در فناوری بلاک چین، به ویژه در هنگام استقرار آن در کنار برنامه‌های پرخطر، مانند اوراکل‌ها، احتیاط کنند.

لطفا مراقب باشید: اگر کسی به عنوان مثال یک بازار پیش‌بینی یا یک استیبل کوین که از اوراکل هوش مصنوعی استفاده می‌کند بسازد و مشخص می‌شود که این اوراکل آسیب‌پذیر و قابل حمله است، پول و سرمایه زیادی در یک لحظه بر باد می‌رود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...